תכנית לחופש - כריכת עיתוני הילדים. דרושה עזרת המבינים בעניין

תרצה

משתמש מקצוען
רצינו כחלק מתוכניות החופשה, לכרוך באופן עצמאי את עיתוני הילדים, גם תעסוקה בשבילם, גם שמירת החומר לתקופה קצת יותר משמעותית.
הבעיה היא - איך מחוררים את העיתונים?
לא רצינו לחורר במנקב חורים רגיל/משרדי, כיוון שהחורים שהוא יוצר גדולים יחסית, ויקחו נתח מידי גדול מהשוליים של העיתון.
איך יוצרים את החורים הקטנים שמתאימים להשחלת חוט דק?
יש אולי מקדחה כלשהי שמתאימה? או מה?
נודה על כל עזרה והכוונה!
 

אות לי

משתמש סופר מקצוען
עושים את החורים במקדחה
אם העובי של הכריכה לא גדול במיוחד
אפשר במקדחה ידנית רגילה
אם הכריכה עבה צריך להשתמש במקדחת עמוד
או במתקן שמסב מקדחה רגילה למקדחת עמוד
זה נדרש מפני שבקדיחה בצד התחתון הנקב עלול
ליפול במקום אחר בגלל הרטט והתזוזה של המקדחה

לכריכה עצמה נדרש חוט מיוחד לא עבה אבל חזק מאוד.
 

תרצה

משתמש מקצוען
תודה, אות לי!
יש לך מושג מה שם החוט שנדרש בשביל הכריכה עצמה?

חשבנו לעשות את הכריכה מקרטון ביצוע - מה דעתכם, האם מקדחה רגילה תועיל לזה? (רגע, עכשיו אני קולטת שכתבת "ידנית" - למה הכוונה?)

לשלב של אחרי הקדיחה והקשירה, חשבתי להדביק בדבק רחב חום, או במסקינגטייפ רחב. נראה לכם מספיק חזק וטוב?

אודה לכל תגובה של מי שמבין בעניין.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
בני עשה דוקטורט בנוגע לכריכות.
ממה שראיתי: יש לו קודחים ייעודיים לנקבים המתאימים לכריכה, וחוט לבן שקנה במיוחד לתפירת הדפים, וגם מחט ענק מיועדת לעניין, וכן דבק שחור חזק שאין לי מושג מה שמו, וגם אהממ... כמו מצת שמחמם את הקצוות שיהא דבוק היטב.
כרגע הוא לא זמין, מחר אשאל ממנו פרטים מדויקים בלי גמגומים של אימא שלא מבינה בעניין.
 

אות לי

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י תרצה;2204720:
תודה, אות לי!
יש לך מושג מה שם החוט שנדרש בשביל הכריכה עצמה?

חשבנו לעשות את הכריכה מקרטון ביצוע - מה דעתכם, האם מקדחה רגילה תועיל לזה? (רגע, עכשיו אני קולטת שכתבת "ידנית" - למה הכוונה?)

לשלב של אחרי הקדיחה והקשירה, חשבתי להדביק בדבק רחב חום, או במסקינגטייפ רחב. נראה לכם מספיק חזק וטוב?

אודה לכל תגובה של מי שמבין בעניין.

צילמתי לך כריכיה לכורך החובב..
הקרטון, לא מתאים בכלל קרטון ביצוע הוא פריך, שביר, מתפורר מכל מכה
קטנה.
צריך קרטון אפור עבה, אפשר לחפש בסביבת בתי דפוס כל משטח נייר מגיע עם כיסוי
עליון של קרטון כזה, לרוב הוא נזרק לפח שלהם.

המקדחה, כפי שכתבתי אם הספר עבה, קשה לקדוח ישר בעובי,
יש תזוזות ואי דיוק בקדיחה ידנית,
לכן משתמשים במתקן שבתמונה, הוא מייצב את המקדחה והקידוח זהה למעלה ולמטה.

המקדח, כל מקדח לברזל ולעץ מתאים, צריך לקדוח בקוטר שישאיר חופש לחוט -
בתוך הקדח וייתן אפשרות למחט ההשחלה לעבור,
אורך המקדח צריך להיות ארוך יותר מעובי הספר, כמובן,
צריך להקפיד לקדוח את הספר על בסיס עץ,
לא על שולחן, זה יהרוס אותו..ולא לקדוח באוויר, זה לא טוב ואין צורך לפרט למה.

החוט והמחט, כל חוט חזק מתאים, אפשר לקנות חוט לכריכה אבל אין לך צורך,
אפשר בחנות לצרכי תפירה לבקש חוט חזק לכריכה,
אפשר לקנות גם חוט דייג עבה שמיועד לכריכה.
המחט צריכה להיות ארוכה יותר מהספר, והפתח צריך להיות רחב יותר מהחוט (להשחלה)

סרט דבק, משתמשים בסרט על בסיס בד,
הוא הכי עמיד וחזק, מדביקים פס דבק רחב לכל אורך הספר כך שהקידוח ייפול במרכז
הסרט, קודחים, תופרים וקושרים -
ורק אז אם רוצים להסתיר את החוט והקשרים ודביקים שוב ברט הדבקה עליון.

בהצלחה.
 

ע.מ.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
תרצה,
אשמח מאד לשמוע איך הצליח לך,
ואז אשקול אם לפתוח כריכיה....
 

ע.מ.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י אות לי;2205574:
נפתח בשותפות, לי יש את הציוד ומעט ידע, אין את הזמן..:)
ונראה לך שאני סובלת על עודפים....;)
 

תרצה

משתמש מקצוען
תודה רבה, נוי ואות-לי!
ואות לי, תודה מיוחדת על ההסבר המפורט והתמונה המצורפת - עכשיו אני מבינה קצת יותר מה צריך.
מקווה להשיג הכל ולהספיק עוד במהלך החופשה לטפל בנושא, ובעז"ה להעלות תמונה של המוגמר.

תבורכו מן השמים!

אגב, בזכותם היה כאן יום של כייף לילדים, כאשר השיטו סירות בבריכה הביתית. ניסינו כל מיני סגנונות של סירות - חלק עם מדחף מאחורה, חלק עם מדחף במרכז. העיקר - כולם מגדול (16) ועד קטן (1.5) נהנו עד מאוד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה