דרוש מידע תיקוף פעמיים באותו אוטובוס - הרפורמה החדשה

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
רעיון למחאה מקורית נגד רפורמת דרך-שווה
אני מציע לעשות מחאה על הרפורמה, בכך שמי שעשה חופשי ארצי, יעלו על אוטובוסים בינעירונים בקבוצה מאורגנת - בישובי השמאל ומוקדי הכוח של מירב מיכאלי, וכאשר לא יהיה מקום באוטובוס אפשר יהיה לרדת בתחנה הבאה וחוזר חלילה…
כמה ימי מחאה כאלו בבין הזמנים והעסק קורס לחלוטין!
חשוב מאד לעשות זאת בזמני הלחץ של הנסיעות לעבודה - וחזרה ממנה.
כדאי גם להחזיק שלטי מחאה עם ההכרזה: "הפריפריה לא תממן את תל אביב!".
 

אברהם זילבר

משתמש פעיל
חשש גזל ודאי
הרבה יותר חמור מ"שמיטה לחומרא"!!!
לגבי הגזל -
אם יש בסופר מבצע של מוגבל ללקוח אחד, ובאים כמה אחים וכל אחד קונה את ה"מוגבל ללקוח אחד"
ואז בבית יש בסוף יותר מיחידה אחת. זה גם גזל?

אה....ואם בפעילויות של העירייה יש הגבלה של כרטיסים רק לתושבי העיר
ואתם לוקחים את של השכנים שלכם המבוגרים (ברשותם) ומביאים לבנידודים שמחוץ לעיר שיבואו גם להנות,
ואז לתושבים לא נשאר....זה גם גזל?

באמת מעניין אותי...
או שרק דברים שקשורים למדינה כולם מתפלפלים בצדקות מרוממת?
טעות,
אנחנו התקשרנו לעיריה לשאול אם אפשר להביא נכדים של סבתא שגרה בבני ברק והנכדים לא, ואמרו שאין בעיה,
כוונתי לבלונה
 

אברהם זילבר

משתמש פעיל
טעות,
אנחנו התקשרנו לעיריה לשאול אם אפשר להביא נכדים של סבתא שגרה בבני ברק והנכדים לא, ואמרו שאין בעיה,
כוונתי לבלונה
השנה הם פרסמו שתושבי חוץ לעיר 75 שקל במקום 30,
ששנה שעברה לא היה 2 מחירים,
כך שיתכן שהשנה מי שנכד לתושבי בני ברק צריך לשלם 75 שקל,
צריך לבדוק מולם
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען

"נפלאות דרך שווה": כך תוכלו לנסוע בכל הארץ בשקלים בודדים​

התורה חסה על ממונם של ישראל: מספר אברכים שהרגישו בכיסם את הכניסה לתוקף של רפורמת 'דרך שווה' הפוגעת בעיקר בתושבי הפריפריה והערים החרדיות מצאו את ה'שיטה' כיצד לנצל את המערכת הפועלת לפי מרחק ולהגיע כמעט לכל הארץ במחיר מינימום​

חזקי ניימן | רכב ותחבורה4.8.2022 | 20:39

8ae10f0ba263d8bb0d59.jpg
אילוסטרציה | צילום: pexels
רפורמת 'דרך שווה' של שרת התחבורה מרב מיכאלי נכנסה לתוקף מספר ימים ותושבי הפריפריה והערים החרדיות התלוננו כי הרפורמה תגרום להם לשלם יותר על תחבורה שסובסדה עד כה ואף עתרו על כך בבג"ץ. עיקרון הרפורמה (שסוקרה בהרחבה ב'בחדרי חרדים') עומדת על כך שתשלום הנסיעה הינו לפי אזורי מרחק וככל שהיעד רחוק יותר כך התשלום יגדל, אלא שמספר אברכים ממודיעין עילית מצאו 'חור' ברפורמה שאפשר לנצל ולחסוך כסף, לטענתם, אפילו משרד התחבורה עצמו ממליץ להשתמש בה.
בירור קצר ב'מחשבון דרך שווה' במשרד התחבורה מגלה כי במחיר של חופשי יומי (12.5 ש"ח) ניתן לטייל כמעט בכל רחבי הארץ, בצילום מסך שהתפרסם בכמה קבוצות ניתן לראות את הדרך ששורטטה מהעיר מודיעין עילית עד לקרית שמונה, מרחק של כ-150 קילומטר בקו אווירי במחיר המינימלי של חופשי יומי וכל זה ע"י פעולה פשוטה, תיקוף בכל 15 ק"מ עד ליעד הבא.
0cd7aeb6c53931bf842d.jpg
נסיעה ממודיעין עילית לקרית שמונה ב12.5 ש"ח // פורסם ברשתות החברתיות
האברכים שפרסמו את הדברים אף טוענים כי משרד התחבורה בעצמו מורה להשתמש בשיטה זו, אדם אשר ברשותו חופשי חודשי בכל הארץ אינו יכול לתקף מהעיר אילת עד לקרית שמונה מאחר והוא חורג במכסת הקילומטרים, משרד התחבורה ממליץ לנסוע עד לבאר שבע ושם לתקף שוב לנסיעה ארוכה יותר.
מודעה שנתלתה ברחבי מודיעין עילית ע"י אחד האברכים שחס על ממונם של ישראל מספרת על "נפלאות דרך השווה" נוסעים מקרית ספר לירושלים ורוצים מעבר בתוך ירושלים חינם? משלמים בק"ס 5.5 ש"ח על נסיעה עד בית חורון, בבית חורון ניגשים שוב לתקף את הרב קו כתעריף בית חורון - ירושלים שזה עוד 5.5 ומקבלים גם מעבר בכל ירושלים. (בנוסף חוסכים 1 ש"ח כי משלמים 11 ש"ח במקום 12 בנסיעה ישירה) כנ"ל בקווי בני ברק שעוצרים בגמזו (240 230) ומשלמים בגמזו שוב ויש מעבר בבני ברק.
a46450fc829487e28515.jpg
החיסכון שמתקבל בנסיעה לירושלים // מחשבון 'דרך שווה'
המודעה מספרת עוד מ"נפלאות הדרך השווה": תושב מטולה בן 25 רוצה לבקר את חבר שלו תושב העיר נתיבות להתארח אצלו. הוא לא זכאי להנחות בתחבורה ציבורית. הוא בודק במחשבון דרך שווה ומגלה שמחיר נסיעה חד פעמית ממטולה לנתיבות הנו 80.1 ש"ח (נסיעה מעל 225 ק"מ). ברשותו
רק 32 ש"ח מה יעשה??יצטייד בשני כרטיסי רב קו (רגיל ואנונימי או שני אנונימיים). בכל אחד מהם יטען נסיעה חד פעמית למרחק 120 ק"מ בעלות של 16 לאחר מכן יסע ממטולה לחדרה בעלות 16 ש"ח ולאחר מכן מחדרה ש"ח. לנתיבות בעלות נוספת של 16 ש"ח. (אפילו לא צריך לרדת מהאוטובוס, בהגיעו לחדרה פשוט שיתקף את הכרטיס השני). חסכון של 48 ש"ח (הוזלה של כ 60 אחוזים) באמצעות טריק פשוט.
c9b418aca7a23f956ab0.jpg
המכתב שנתלה בקרית ספר
בחדרי חרדים
 

אברהם זילבר

משתמש פעיל

"נפלאות דרך שווה": כך תוכלו לנסוע בכל הארץ בשקלים בודדים​

התורה חסה על ממונם של ישראל: מספר אברכים שהרגישו בכיסם את הכניסה לתוקף של רפורמת 'דרך שווה' הפוגעת בעיקר בתושבי הפריפריה והערים החרדיות מצאו את ה'שיטה' כיצד לנצל את המערכת הפועלת לפי מרחק ולהגיע כמעט לכל הארץ במחיר מינימום​

חזקי ניימן | רכב ותחבורה4.8.2022 | 20:39

8ae10f0ba263d8bb0d59.jpg
אילוסטרציה | צילום: pexels
רפורמת 'דרך שווה' של שרת התחבורה מרב מיכאלי נכנסה לתוקף מספר ימים ותושבי הפריפריה והערים החרדיות התלוננו כי הרפורמה תגרום להם לשלם יותר על תחבורה שסובסדה עד כה ואף עתרו על כך בבג"ץ. עיקרון הרפורמה (שסוקרה בהרחבה ב'בחדרי חרדים') עומדת על כך שתשלום הנסיעה הינו לפי אזורי מרחק וככל שהיעד רחוק יותר כך התשלום יגדל, אלא שמספר אברכים ממודיעין עילית מצאו 'חור' ברפורמה שאפשר לנצל ולחסוך כסף, לטענתם, אפילו משרד התחבורה עצמו ממליץ להשתמש בה.
בירור קצר ב'מחשבון דרך שווה' במשרד התחבורה מגלה כי במחיר של חופשי יומי (12.5 ש"ח) ניתן לטייל כמעט בכל רחבי הארץ, בצילום מסך שהתפרסם בכמה קבוצות ניתן לראות את הדרך ששורטטה מהעיר מודיעין עילית עד לקרית שמונה, מרחק של כ-150 קילומטר בקו אווירי במחיר המינימלי של חופשי יומי וכל זה ע"י פעולה פשוטה, תיקוף בכל 15 ק"מ עד ליעד הבא.
0cd7aeb6c53931bf842d.jpg
נסיעה ממודיעין עילית לקרית שמונה ב12.5 ש"ח // פורסם ברשתות החברתיות
האברכים שפרסמו את הדברים אף טוענים כי משרד התחבורה בעצמו מורה להשתמש בשיטה זו, אדם אשר ברשותו חופשי חודשי בכל הארץ אינו יכול לתקף מהעיר אילת עד לקרית שמונה מאחר והוא חורג במכסת הקילומטרים, משרד התחבורה ממליץ לנסוע עד לבאר שבע ושם לתקף שוב לנסיעה ארוכה יותר.
מודעה שנתלתה ברחבי מודיעין עילית ע"י אחד האברכים שחס על ממונם של ישראל מספרת על "נפלאות דרך השווה" נוסעים מקרית ספר לירושלים ורוצים מעבר בתוך ירושלים חינם? משלמים בק"ס 5.5 ש"ח על נסיעה עד בית חורון, בבית חורון ניגשים שוב לתקף את הרב קו כתעריף בית חורון - ירושלים שזה עוד 5.5 ומקבלים גם מעבר בכל ירושלים. (בנוסף חוסכים 1 ש"ח כי משלמים 11 ש"ח במקום 12 בנסיעה ישירה) כנ"ל בקווי בני ברק שעוצרים בגמזו (240 230) ומשלמים בגמזו שוב ויש מעבר בבני ברק.
a46450fc829487e28515.jpg
החיסכון שמתקבל בנסיעה לירושלים // מחשבון 'דרך שווה'
המודעה מספרת עוד מ"נפלאות הדרך השווה": תושב מטולה בן 25 רוצה לבקר את חבר שלו תושב העיר נתיבות להתארח אצלו. הוא לא זכאי להנחות בתחבורה ציבורית. הוא בודק במחשבון דרך שווה ומגלה שמחיר נסיעה חד פעמית ממטולה לנתיבות הנו 80.1 ש"ח (נסיעה מעל 225 ק"מ). ברשותו
רק 32 ש"ח מה יעשה??יצטייד בשני כרטיסי רב קו (רגיל ואנונימי או שני אנונימיים). בכל אחד מהם יטען נסיעה חד פעמית למרחק 120 ק"מ בעלות של 16 לאחר מכן יסע ממטולה לחדרה בעלות 16 ש"ח ולאחר מכן מחדרה ש"ח. לנתיבות בעלות נוספת של 16 ש"ח. (אפילו לא צריך לרדת מהאוטובוס, בהגיעו לחדרה פשוט שיתקף את הכרטיס השני). חסכון של 48 ש"ח (הוזלה של כ 60 אחוזים) באמצעות טריק פשוט.
c9b418aca7a23f956ab0.jpg
המכתב שנתלה בקרית ספר
בחדרי חרדים
זהו, כנראה שזה הנכון,
כמובן יש את הרוח של השקל שאולי זה גם מה שהוא,
אבל בנסיעות קצרות רק זה הרווח,
ורק בנסיעות ארוכות שווה לעשות חופשי יומי במחיר 12.5 במקום כל המחירים היקרים,
כמובן צריך לבדוק אם יש תחנה להעביר את הכרטיס כל פחות מ15 (אם אין, ניתן לשלם 24 אם יש עד 40 במקום יותר, וכו')
אולי יהיה מי שהתנדב לערוך טבלאות על כל האפשרויות שניתן לנקב באמצע, ולהרוויח, אני מעריך שזה בעיקר מהצפון לדרום וההיפך, או מהמרכז לצפון ולדרום הרחוק מאד כקרית שמונה
בהצלחה
ובאגב למה הוא כותב למעלה לעשות 2 רב קו ולא מספיק רב קו 1 ולהעביר פעמיים?
 

מעט דבש

משתמש רשום
ובמקרה הראשון (נסיעה ממודיעין עילית לירושלים) - למה שם מספיק רב קו אחד?
 

מעט דבש

משתמש רשום
מתוך הכתבה:
האברכים שפרסמו את הדברים אף טוענים כי משרד התחבורה בעצמו מורה להשתמש בשיטה זו, אדם אשר ברשותו חופשי חודשי בכל הארץ אינו יכול לתקף מהעיר אילת עד לקרית שמונה מאחר והוא חורג במכסת הקילומטרים, משרד התחבורה ממליץ לנסוע עד לבאר שבע ושם לתקף שוב לנסיעה ארוכה יותר.
משרד התחבורה לא ממליץ (ולא ימליץ) על רעיון כזה, לתקף שוב במשך אותה נסיעה (מה שעוקר את הרפורמה בכל נסיעה ארוכה באוטובוס שיש לו תחנת ביניים).
הרעיון של משרד התחבורה הוא, לנסוע מאילת לבאר שבע, לרדת שם מהאוטובוס, לעלות על אוטובוס אחר, ולנסוע עם 'חופשי ארצי' למרחק של 225 ק"מ.

הנה ציטוט ממשרד התחבורה:
תושבות ותושבי אילת יוכלו ליהנות ממנוי "חופשי ארצי" בעלות של 225 ₪ בלבד. המנוי יאפשר נסיעה חופשית מאילת לבאר שבע, וממנה לכל הארץ.
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

אברהם זילבר

משתמש פעיל
כי עם רב קו אחד אי אפשר לתקף שוב, זה בטווח ה90 דקות.
ובמקרה הראשון (נסיעה ממודיעין עילית לירושלים) - למה שם מספיק רב קו אחד?
צודק שאין שום הבדל לכאורה בין המקרים,
מה הכוונה בדבריך שזה בתוך 90 דקות ואי אפשר לתקף, אז מצויין שיעביר ולא ישלם שוב בכלל,
אלא שכיון שבנסיעה השניה זה יהיה יותר מ15 ק"מ ביחד עם הנסיעה הראשונה הוא יצטרך לשלם שוב,
אז שישלם מאותו רב קו , למה צריך עוד אחד
 

בטח בהשם

משתמש פעיל
לסיכום כל הברברת כאן
מה עושים בכדי לשלם את התעריף הכי טוב הלכתי ומעשי
מתומצת ומדויק
 

sap13

משתמש מקצוען
יש מישהו שכבר התנסה בנסיעה של מעל 15 ק"מ בשני אוטובוסים ושילם רק 5.5 פעם אחת? המכשיר ודאי נתן מעבר נכון?
מה בדבר הפקח והחוק? שהם עולים אחרי שעברת את ה-15 ק"מ מה הם אומרים על המרחק מהנסיעה הראשונה?
 

מעט דבש

משתמש רשום
מה עושים בכדי לשלם את התעריף הכי טוב הלכתי ומעשי
מתומצת ומדויק
בודקים כאן כמה ק"מ הנסיעה , ומשלמים לפי המחיר הנקוב (או שקונים חופשי חודשי).
מכיון שנסיעות קצרות עולות פחות, וגם יש בהן אופציה למעבר בחינם, אם רוצים להרויח, לפעמים שווה לעשות שתי נסיעות קצרות במקום נסיעה אחת ארוכה - לעשות תחנת מעבר באמצע הדרך, לרדת שם, ולעלות על אוטובוס אחר.
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
יש מישהו שכבר התנסה בנסיעה של מעל 15 ק"מ בשני אוטובוסים ושילם רק 5.5 פעם אחת? המכשיר ודאי נתן מעבר נכון?
מה בדבר הפקח והחוק? שהם עולים אחרי שעברת את ה-15 ק"מ מה הם אומרים על המרחק מהנסיעה הראשונה?
אני נסעתי בתוך כרמיאל שילמתי 5.5 ש''ח
ירדתי והחלפתי אוטובוס היה לי מעבר שילמתי 0.00
ומיד עליתי על אוטובוס לצפת - עדין היה לי מעבר
ובמקום לשלם 12 ש''ח שילמתי 0.00 ככה המכשיר תיקף לי...
למרות שזה כ- 20 ק'מ מרחק אווירי
 

A052

משתמש סופר מקצוען
אני נסעתי בתוך כרמיאל שילמתי 5.5 ש''ח
ירדתי והחלפתי אוטובוס היה לי מעבר שילמתי 0.00
ומיד עליתי על אוטובוס לצפת - עדין היה לי מעבר
ובמקום לשלם 12 ש''ח שילמתי 0.00 ככה המכשיר תיקף לי...
למרות שזה כ- 20 ק'מ מרחק אווירי
כו"כ כבר כתבו את זה בפרוג.

שימו לב, שאם יעלה מבקר, לא יעזור לכם לטעון שככה זה עבר, תמיד עבר מעבר בגוש דן למשל גם כאשר האוטובוס הוא למודי"ע ששם לא היה מעבר. ככל הנראה הקו הזה יש לו תחנות הורדה בתוך ה15 ק"מ מאיפה שתיקפתם לראשונה ולכן זה עבר, או סתם בגלל תקלה.

מתפקידו של הנוסע לוודא שהוא שילם כמו שצריך ואם לא הוא עלול לקבל קנס.
 

גימפעל

משתמש מקצוען
אם זה נכון שיש 90 דקות אז אפשר לפתוח :
גמ"ח רב קו
צריך לראות איך לנצל את המצב לטובתנו
אולי לעשות גמ"ח של רב קווים שתיקפו איתם ואפשרי להשתמש בהם
כי יש 90 דקות אז להעביר למישהו אחר
לדוגמה אחרי שהגעתם לבית אחרי נסיעה
שיהיה דף במעלית ולכתוב את שמכם ותאריך ונשאר עד 21:00 בערב להשתמש בו
ושכנים יקחו ויסעו ויחזירו את הכרטיס לבעלים
לדוגמה אצלנו במודיעין עלית כל נסיעה נורמלית בין 5 דקות ל10 דקות
ונשאר עוד 80 דקות זה המון בשביל לבצע עוד כמה נסיעות !
וכמובן אפשר להשתמש גם ברב קו אנונימי ואז אפשר חופשי להעביר לשני
אבל גם בלי זה נראה לי שמותר להעביר רב קו לאדם אחר אלא אם זה חופשי חודשי, אז זה פרטי.

לא לשכוח שכדי להינצל מחבלי משיח צריך לעסוק בתורה ובגמילות חסדים
(הגזרות האלה כנראה הם חלק מחבלי משיח ועם גמחי"ם אנחנו ניצולים מהם...)
נו... אז בואו נתחיל !!!
אי אפשר לעשות חופשי ברב קו אנונימי,

וגם אי אפשר לקרב את ביאת המשיח ע"י גזל.
 

sap13

משתמש מקצוען
כו"כ כבר כתבו את זה בפרוג.

שימו לב, שאם יעלה מבקר, לא יעזור לכם לטעון שככה זה עבר, תמיד עבר מעבר בגוש דן למשל גם כאשר האוטובוס הוא למודי"ע ששם לא היה מעבר. ככל הנראה הקו הזה יש לו תחנות הורדה בתוך ה15 ק"מ מאיפה שתיקפתם לראשונה ולכן זה עבר, או סתם בגלל תקלה.

מתפקידו של הנוסע לוודא שהוא שילם כמו שצריך ואם לא הוא עלול לקבל קנס.
על זה אני שואל.
המבקר מסתכל מהנסיעה הראשונה או האם הנסיעה הזו האחרונה היא בתוך 15 ק"מ?
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
יש מישהו שכבר התנסה בנסיעה של מעל 15 ק"מ בשני אוטובוסים ושילם רק 5.5 פעם אחת? המכשיר ודאי נתן מעבר נכון?
מה בדבר הפקח והחוק? שהם עולים אחרי שעברת את ה-15 ק"מ מה הם אומרים על המרחק מהנסיעה הראשונה?
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה