תיקוני סאונד בעריכת ארועים

orechet

משתמש רשום
שלום.
אני עורכת ארועים כבר שנים בפרמייר ויש לי בעיה עם תיקוני הסאונד. באופן כללי אני עושה אותם בצורה ידנית, מנמיכה ומעלה לפי הצורך, דבר שדורש ממני לעבור באופן יסודי ממש על כל ארוע. וחסרון נוסף שזה לא ממש יוצא מושלם ,

הצלם שאיתו אני עובדת טוען שהעורך השני מתקן את הסאונד הרבה יותר טוב ממני, שאלתי באיזה תוכנה הוא עובד והתברר שהוא עובד עם ליקוויד ושם הוא עושה את התיקונים אוטומטי.

גם באדיוס אמרו לי שיש אפקט של VTS שמתקן את הסאונד אוטומטי.

האם יש תיקון אוטומטי גם בפרמייר?
האם יש דרך להשתמש בVST בפרמייר? - יש שם חלון כזה אבל לא מופיע בו כלום.
האם יש מישהו שיכול להדריך אותי איך עושים את זה בליקוויד או באדיוס? , אולי אני יעביר את הסאונד כל פעם לתוכנה אחרת ויחזיר לפרמייר מתוקן, עדיין נראה לי יותר מהר מהתיקונים הידניים.

סליחה על האורך ותודה לכל העוזרים
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
הוא פשוט מתמצא בסאונד יותר ממך מכיוון שזה לא קשור לתוכנה זה קשור לפלאגין שיכול להיות בכל מקום.
תבקשי ממנו את החומר המוכן של העורך השני שתוכלי לדעת לאיזה רמה להגיע.
 

maor700

משתמש רשום
אם כוונתך לעשות מיקס לסאונד (דהיינו להגביה ולהנמיך כל פעם משהו אחר) ניתן לעשות זאת במיקסר סאונד של פרמייר.
אם כוונתך לניקוי רעשים ניתן לעשות זאת בתוך התוכנה בצורה סבירה או מחוצה לה בצורה טובה מאוד.

אם זה משהו שתלוי בהחלטת העורך מה להגביה או להנמיך שום אפקט לא יכול לעשות זאת באופן אוטומטי.

תהיה ספציפית בהגדרת הבעיה ואתן לך פיתרון שיבואו ללמוד ממך העורכים של אדיוס וליקויד.
 

orechet

משתמש רשום
דבר ראשון תודה!

הבעיה היא כזאת:
יש עליות וירידות של הווליום לאורך הסרט,
לפעמים זה מהסאונד החיצוני של המסרטה כשהצלם עובר ליד המגברים באולם, מתקרב או מתרחק מהתזמורת וכנ"ל

לפעמים זה עליות וירידות ווליום בסאונד האלחוטי .

אני משלבת את שניהם ולכן צריכה ששניהם יהי בסדר. אני רוצה להגיע למצב שהווליום שווה בכל הסרט, ואז תוך כדי עריכה אני שמה לב אם יש בעיות אחרות כמו קטיעת סאונד ודיסטורשן משמעותי.

מה שקורה עכשיו, זה שאני פשוט מקשיבה לרוב הסרט ומכוונת את עוצמת הווליום של רוב הסרט.

ושוב תודה על הרצון והנכונות לעזור!
 

orechet

משתמש רשום
איך שהבנתי, יש איזה אפקט שמגביר את כל הסאונד לרמה מאד גבוהה, עד כדי שהנמוך ביותר יהיה גבוה, ואז אפקט נוסף ש"חותך" את העוצמה של הכל לרמה טובה.
 

riki-v

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
כוונתך לאודיו גיין? זה לא מספיק בכלל, ובקטעים שקטים זה יכול להגביר את הרעשים.
גם אני מתחבטת הרבה בשאלה של עריכת סאונד של חתונות. והייתי מעוניינת לדעת יותר איך לטפל בסאונד דרך הפרימייר
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
חברים יקרים ל"אפקט" הזה קוראים קומפרסור.
והוא מקמפרס את הגבוהים ומעלה ת'נמוכים., יחס הדחיסה ומהירות תגובתו ושיחרורו תלוי בך.
אני שמעתי שבקרוב יהיה קורס לעורכות וידאו על סאונד.
 

yosale

משתמש פעיל
צילום מקצועי
זה נושא ידוע בצילום אירועים. הבעיה הזו קיימת במצלמות קטנות שאין להם ווליום אוטומט.
מה שקורה זה שהתזמורת מנגנת חזק/חלש וכשהצלם מתקרב/מתרחק מאזור רועש הווליום משתנה. למרות שצלם טוב אמור להסתדר עם הווליום ולא לדפוק את העורך. הבעיה שרוב הצלמים עושים טעות ומשחקים בווליום. לדוגמא, ברגע שהוא נכנס לתוך רחבת הריקודים הוא מנמיך ווליום ואח"כ שוכח להעלות בחזרה וכן להיפך.. עורך שעובד קבוע עם צלם כזה צריך להדריך אותו לגעת כמה שפחות.

לגבי תיקונים: לא הכל ניתן לתקן. למשל דיסטורשין לא ניתן לתקן בכלל. מה שאפשר זה להכניס את האודיו לסאונבות' ולקמפרס קצת(איכות טיפה יורדת). אבל במידה וההפרשי עוצמה גסים לא יעזור כלום, רק תיקון ידני.
ודרך אגב.. עורך לא אמור באותו מחיר גם לתקן סאונד.. זה בעיה של צלם/מצלמה לא של עורך..
 

shuki05

משתמש צעיר
אני לא מבין למה את לא שואלת ישר את "העורך השני"...?
בכל אופן "הוא" לא עושה את זה באופן אוטומטי, אלא בשלושה שלבים פשוטים:

1. להפוך את כל הסצנות ל"מונו".
2. בטיים ליין לחלק את ערוצי הסאונד ל-2, כלומר שורה אחת יהיה הויזואל+ערוץ סאונד מס'1 (=סאונד שטח של המצלמה), ובשורה שניה יהיה רק סאונד מס' 2 =סאונד אלחוטי המחובר לתזמורת).
3. באויד ליקוויד ישנה אפשרות לשים אפקטים לצד השורה בסיקוונס, והאפקט משפיע לכל אורך הערוץ, (אני מאמין שגם בפרימייר ניתן לעשות זאת), ובתור אפקט אני שם כלי שנקרא "Maximizer" שלפי בחירה ניתן להגביה את הערוץ לכל אורכו, ובמקרים מסויומים שיש בעיות צליל או בס מוגזם אני מוסיף "אקולייזר" ומשחק עם ההגדרות עד לתוצאה הרצויה.

לסיכום, בשני מילים - המטרה היא שהסאונד של התזמורת תיגבר על הסאונד השני, ואיכות השמע בדרך כלל משתנה לגמרי לטובה.
כמובן שאת מכינה סוג של "טמפלט" שאיתו עד עובדת עם כל האירועים, רק שימי לב שיש צלמים שהסאונד האלחוטי זה A1 ויש צלמים שזה A2.

ד"ש ל"עורך השני" :) ובהצלחה!
 

obyektiv

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
D I G I T A L
ויש כאלה שמקבלים דיסק מהתזמורת שהקליטה.
 

shuki05

משתמש צעיר
נכתב ע"י obyektiv;641240:
ויש כאלה שמקבלים דיסק מהתזמורת שהקליטה.

זה עבודה הרבה יותר קשה לסנכרן את הדיסק מהתזמורת שהקליטה לוידאו, במיוחד שיש כל כמה דקות "קאט", וחוץ מזה אם משתמשים "רק" בסאונד האלחוטי מקבלים סאונד נקי כמו שהתזמורת הקליטה, אבל לא נהוג להוריד לגמרי את הערוץ שטח כי זה מוריד את האוירה שהיה בחתונה, ואת השתתפות הקהל בשירה, או בהברקות למיניהם..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה