דרוש מידע תיכון "שווה"

קודם כל-בן אדם.

משתמש פעיל
וואוו! סטיתם, אבל לגמרי!!!
לגבי התקנון-באמת רוצים לבצע שינוי, ולעמוד יותר על הלכה, פחות על תקנון.
(כמובן הכל בהתייעצות עם רבנים!!!! ופחות נתון לשיקול דעתן של נשות פרוג:))
אשמח אם האשכול יחזור למסלול המקורי...

המטרה של הסמינר-להיות סמינר קטן, וחם.
לא לבנות שלא התקבלו לסמינרים הטובים, אלא לכאלה שבחרו בגודל מלכתחילה,
ויש הרבה כאלה!!!
אשמח להמלצות לשיעורים /הרצאות/ רבנים/ תכנים או כל דבר שאפשר שגורם להשפעה, שישאר לתמיד/ לפחות גורם לשינוי משמעותי...

וגם-מה נראה לכם עדיף?
לפתוח סמינר "שלם" עם 4 מחזורים,
או להתחיל במחזור 1, וכל שנה להוסיף?
 

אילה9

משתמש פעיל
כשפותחים סמינר כסמינר "שלם", מאיפה מגיעות בנות לי'-י"ב?
הרי מדובר בבנות שעוברות מסמינרים אחרים, ולרובן יש עבר מעניין בסמינר הקודם
פחות תשתית טובה לסמינר
סמינרים מוצלחים שקמו בשנים האחרונות (והאמת שיש הרבה...) פתחו עם מחזור אחד
 

כוכבה ה.

משתמש פעיל
מה שייך לפתוח סמינר שלם ביחד - לא מכירה שום מוסד נורמלי שנפתח ככה
אולי גם תעשו כל שנה רישום לכל המחזורים כאחד?
המקרים היחידים שנפתחו מוסדות שלמים זה בפילוגים כאלה ואחרים.
 

דסי2

משתמש צעיר
בתור בוגרת הסמינרים ה"נחשבים"
מה שהכי הכי בנה מהכל
זה הצוות!
בשנה שהיו מורות שהיוו דוגמה אישית והשראה- הרגשתי שגדלתי.
לא חיב להיות אפילו מורה מחנכת.
גם מרצה שהגיעה למסור סדרה של כמה שיעורים שהיתה "אומר ועושה" השפיעה ובנתה
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
וואוו! סטיתם, אבל לגמרי!!!
לגבי התקנון-באמת רוצים לבצע שינוי, ולעמוד יותר על הלכה, פחות על תקנון.
(כמובן הכל בהתייעצות עם רבנים!!!! ופחות נתון לשיקול דעתן של נשות פרוג:))
אשמח אם האשכול יחזור למסלול המקורי...

המטרה של הסמינר-להיות סמינר קטן, וחם.
לא לבנות שלא התקבלו לסמינרים הטובים, אלא לכאלה שבחרו בגודל מלכתחילה,
ויש הרבה כאלה!!!
אשמח להמלצות לשיעורים /הרצאות/ רבנים/ תכנים או כל דבר שאפשר שגורם להשפעה, שישאר לתמיד/ לפחות גורם לשינוי משמעותי...

וגם-מה נראה לכם עדיף?
לפתוח סמינר "שלם" עם 4 מחזורים,
או להתחיל במחזור 1, וכל שנה להוסיף?
השאלות מראות על חוסר הבנה איך זה עובד. חבל, כי זה מתכון להתרסקות וכאב לב לכל המעורבים
לכו להתיעץ עם מבינים. הדבר האחרון שצריך לדאוג לו זה תוכן מיוחד.
 

קודם כל-בן אדם.

משתמש פעיל
השאלות מראות על חוסר הבנה איך זה עובד.
יש מצב.
אבל סה"כ לא אני פותחת את התיכון.
יש מי שאחראית על מציאת המורות, ונשות צוות, רישום בעירייה, משרד החינוך, גיוס תקציבים, מציאת מקום,
רישום תלמידות, החלטה על חומרים בסיסיים, רמת הסמינר-לימודית ורוחנית וכו' וכו'. (באמת לא מבינה איך זה עובד;))

כמובן שהיא דואגת רק למורות שהם באמת אישיות... (מקווה בשבילה שמצליחה למצוא אותם)
רק שהיא פחות מונחת במה ש"הולך" בסמינרים, היה לה רק בנים.
ולכן בקשה ממני טובה-לנסות למצוא לה את החומר כדי להפוך את הסמינר להכי הכי.
מאמינה שברגע שהצוות יגובש-אפשר יהיה לעשות גם אתם סיקורי מוחות,
ועדיין-אין מה להשוות בין מה שהמורה רואה מהמקום שלה, בקתדרה,
לבין מה שהתלמידות חוות.



והקטע על פתיחת 4 מחזורים-יודעת שזה לא מקובל. ולכן שאלתי:)
אבל כן הייתה בקשה כזאת (מאמהות לבנות מסמינר שפחות מרוצות).
ככה שאם יפתח-יהיה ביקוש.
אבל יכול להיות שיעדיפו לפתוח "נקי".
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
יש מצב.
אבל סה"כ לא אני פותחת את התיכון.
יש מי שאחראית על מציאת המורות, ונשות צוות, רישום בעירייה, משרד החינוך, גיוס תקציבים, מציאת מקום,
רישום תלמידות, החלטה על חומרים בסיסיים, רמת הסמינר-לימודית ורוחנית וכו' וכו'. (באמת לא מבינה איך זה עובד;))

כמובן שהיא דואגת רק למורות שהם באמת אישיות... (מקווה בשבילה שמצליחה למצוא אותם)
רק שהיא פחות מונחת במה ש"הולך" בסמינרים, היה לה רק בנים.
ולכן בקשה ממני טובה-לנסות למצוא לה את החומר כדי להפוך את הסמינר להכי הכי.
מאמינה שברגע שהצוות יגובש-אפשר יהיה לעשות גם אתם סיקורי מוחות,
ועדיין-אין מה להשוות בין מה שהמורה רואה מהמקום שלה, בקתדרה,
לבין מה שהתלמידות חוות.



והקטע על פתיחת 4 מחזורים-יודעת שזה לא מקובל. ולכן שאלתי:)
אבל כן הייתה בקשה כזאת (מאמהות לבנות מסמינר שפחות מרוצות).
ככה שאם יפתח-יהיה ביקוש.
אבל יכול להיות שיעדיפו לפתוח "נקי".
טוב, דרך מוזרה מאד. היא לא יודעת מה הולך בסמינרים, אבל כן יודעת שהחינוך לא טוב וחסר עוד סמינר?

בכל מקרה, יש ביקוש מאד גדול לתיכון טוב לי"א י"ב. הרבה בנות מסתבכות בתיכון שלהן וצריכות שינוי ואין כמעט תיכון סביר שמקבל לי"א- י"ב. זה אומר להתמודד עם בנות שכבר חוו כמה דברים ונתקעו בכללים ובצוות אבל יעזור להשיג תלמידות לסמינר חדש
 

אחד הלויים

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
תוכניות כמו הצגות או הפקות וידאו שמקיפות את כל התיכון
משתמשות בכישורים של כל הבנות וסוחפות אותן לתוכן מסויים שהסמינר רוצה להחדיר
למשך תקופה זה עוטף את כל המוסד. כמובן שצריך לשים לב שלא נאבדות בנות.
 

מירי ורמברנד

משתמש רשום
החשוב ביותר- אווירה משפחתית חמה ומקבלת!
המון יחס גם מעבר לשעות הלימודים.
כעין "התוועדויות"/ התכנסויות-לא יודעת איך לקרוא לזה...בבית המורה.
שיעורי עזר/ התנדבויות בבית המורה וכד'..
מעוד מעוד מחבר!
כך הרגשתי כתלמידה בסמינר נחשב בבני ברק שמורות מסוימות יצרו אוירה שכזו!
בשנים האלו- גדלתי!

וכך גם כיום בתור מורה בעצמי- ממפגשים לא פרונטליים- התלמידות מקבלות וגדלות..
אגב- אם מחפשים מורה לספורט+בגרויות- מוזמנת לפנות אלי:)
 

ניחוחות

משתמש מקצוען
לדעתי מה שהכי חשוב בתיכון ויגרום לי לשלוח את בנותי,
זה הצוות והכי ה המשפחות ששולחות לשם שיתאימו לסגון המשפחתי שלנו( אפילו שיהיו יותר טובים),
כשעליתי לתיכון היה תיכון שפנה לאותו קהל יעד, ושם היה מחנות ברמה, היה פינת קפה לתלמידות, ואפילו בימי שישי חלב וכריות,
משום מה בתיכון שהלכתי התמלא מחזור של 5 כיתות למרות ששם הינו צריכות לשלם 10 אג’ לכוס חד פעמית,
והסמינר המפנק בקושי מילא 2 כיתות שבכל כיתה 24 תלמידות,
ואני חייבת לציין שהצוות שם היה מדהים, ( חלק מהם לימד גם בתיכון שלנו),
אנשים רוצים לשלוח את הילדות שלהם איפה שיש את המשפחות הטובות,
כי תכלס בגיל הזה מה שבאמת בונה זה החברה
 

סוכריה חלבית

משתמש פעיל
רמה לימודית גבוהה זה בייסיק כדי להביא בנות לומדות ממשפחות איכותיות
תנאי קבלה קשוחים - הופכים מוסד לנחשב ושווה (ממוצע ציונים וכו )
בלי סתירה להווי משמעותי מעבר לשעות הלימודים, שיחות עם אנשים מעוררי השראה, סדנאות הכנה לחיים (אפילו ברמה של התנהלות כלכלית וכו)
קשר אישי עם הבנות
לתת אפשרויות בחירה בכל הזדמנות (פעילויות רשות/אופן למידה בשיעורים שונים/התנדבויות/טיולים יומיים וכו )
מגמות שוות
חוגים כחלק מהמערכת
 

הגרפולוגית

משתמש פעיל
@קודם כל-בן אדם.
חשוב לי לכתוב מתוך השלילי שהיה בסמינר שלי שהיה, אגב אחד הטובים והמוכרים.
מורות הגיעו רק כדי ללמד, חתמו כרטיס והלכו הביתה, וגם לפעילות החברתית הגיעו כי הכריחו אותם לבוא.
אבל לא היתה אף אחת שתשים לב לכל תלמידה.
(חוץ מהעניין של צניעות שלכך כמובן היו מורות ייעודיות מה שרק השניא את המצווה)
היו ה-מ-ו-ן תוכניות חברתיות ומקום ביטוי לתלמידות, אבל רק לתלמידות מה'עשירון העליון'...
והם חזרו על עצמן בכל פעילות ופעילות- היו מדריכות, אחראיות על ההתמודדות, וקבלו המון המון קידום.
והן בטח כותבות פה באשכול 'אין כמו הסמינר שלי וכמה הוא קידם אותי'.
אבל התלמידות האחרות- אפס!! כאילו אינן קיימות.
ובסמינר איכותי כדאי ומומלץ לתת מקום לכולן! גם לתלמידות היותר חלשות- מקסימום תתפשל התכנית.
אבל התלמידה תצא מהסמינר בידיעה ששמעו אותה ונתנו לה מקום.
ולשם כך צריך כמה דברים:
א. לחזור ולהכין את הצוות לכך שוב ושוב.
ב. כשמחלקים תפקידים לשים לב שאין תלמידה שחוזרת על עצמה
ג. כדאי למנות מורה שתהיה אחראית לשים לב שכל התלמידות מיצו עצמן היטב ואת היכולות שלהן.
ד. להכניס 25 תלמידות בכל כיתה על מנת שבאמת יהיה ביטוי לכל אחת.
בהצלחה!​
 

קודם כל-בן אדם.

משתמש פעיל
סמינר "יהודית"
בהנהלת הגב' צ. פלוצ'ניק
לא לזה הייתה הכוונה. אבל נראה שהסמינר שפתחתי לגביו את האשכול לא ייפתח בשנה הבאה.
אולי באמת נעביר את הרעינות לסמינר הנ"ל.
אז אם יש למישהי רעיונות נוספים-נשמח לשמוע :)
אגב-עוד אין לו מנהלת. יש כמה מועמדות, אבל עוד לא הכריעו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  109  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה