כפי שבוודאי שמתם לב, חווינו מתקפת סייבר ופריצת האקרים בליל שבת ללוח הבקרה של פרוג, הם ניסו למחוק ולהוציא נתונים מהאתר, ללא הצלחה יתרה. שלחו מייל ספאם לחלק משתמשים עם בקשות כופר וכדו', כמובן, אין שום צורך להתייחס לכך. ואדרבה, חשוב שלא ללחוץ על שום קישור שנשלח באותו מייל.

חשוב להדגיש, כי לא נפרצו שום פרטי אשראי (מנויים באתר נרשמים דרך פייפאל, מערכת סליקה הטובה בעולם, אין לנו נתוני אשראי כלל, אפילו לא את ארבע ספרות האחרונות).

וכן חשוב לציין שהפורצים לא השיגו גישה לסיסמאות כלל, אך עדיין, אנו ממליצים לשנות סיסמאות באתר פרוג, ליתר ביטחון.

מיד במוצאי שבת קודש צוות התכנות שלנו יחד עם מערך הסייבר הלאומי ועוד התגייסו לטיפול מהיר ויסודי, עלינו על הפרצה, היא נחסמה מידית, והורדנו את האתר מהאוויר עד לפריסה מלאה של הגיבוי, ובדיקות שאין עוד חשש.

ביצענו פריסת גיבוי של האתר מליל חמישי 14/11/24 בשעה 02:00, למרות שהפריצה בוצעה בליל שבת, כדי לקחת מרווח ביטחון, ולוודא שהאתר ומשתמשיו מוגנים לחלוטין.

מתנצלים מאוד על אי הנעימות, לצערנו כל התוכן שנכתב בימים חמישי ושישי הוסרו, אתם מוזמנים לכתוב מחדש :)

תודה על תמיכתכם, מרגישים את זה!
המשך שבוע טוב לכולם!

כללי תיאום צפיות עם הלקוח

eliezer

מהנדס בינה מלאכותית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
שלום רבותי!
אשמח לעצה בתחום שהכי קשה לי בו:
העבודה מול הלקוחות... והתיאום צפיות מולם.

למעשה:
עשיתי מזמן בעודני ירוק כאתרוג כרתי, חוברת מסוימת.
כעת בא אלי הלקוח לבקש מהדורה בתרא.
כמובן תוך כדי תקנתי לקויים עיצוביים. כגון פונט שונה לכותרת. מתוך "הגדלת ראש".

וכעת ששלחתי לו להגהה, כועס עלי הנ"ל מדוע שיניתי העיצוב בלי להודיע.

מה דעתכם האם אכן צריכים לעשות ראש גדול ואי אפשר להודיע ללקוח על כל שינוי בקוצו של יוד, שאחרי הכל אני המעצב, לא רק הפועל גרפיקה שלו...
או שמא הוא צודק וכל שינוי כל חייבים לומר?

אני נבוך בזה. אשמח לעצה טובה.
 

again

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
לדעתי, לשדרג מהדורה זה לגמרי חיובי וטוב להגדיל ראש. במיוחד אם השינויים הם לא קיצוניים.
במקרה כזה נראה שהלקוח קצת כועס על סתם. כמובן שזכותו לדרוש להישאר עם העיצוב המקורי אבל אם השינוי נעשה ללא בקשתו אז מחזירים לעיצוב המקורי, אתה את שלך עשית. בעיה שלו.
 

369369

משתמש צעיר
אני אוהב לעדכן על כל שינוי,
הלקוח רק מעריך את זה, ורואה שיש מישהו שדואג ואכפתי.
 

steren

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
לעדכן כל שינוי!!!!!
רוב האנשים מתקבע להם משהו מסוים בראש, וכשאתה נותן לו את השינויים אחד אחד, שואל ומתיעץ, יש לו זמן לעכל את בשיוני ולהתחבב עליו. ולא פתאום בפעם אחת הוארואה משהו שהוא לא מכיר.
 

milki

משתמש רשום
עיצוב גרפי
בגדול, ניתן לעדכן את הלקוח שבאופן כללי יתכנו שינויים
אבל בהחלט אפשרי לעגל פינות,
הלקוח אמור לסמוך על שיקול דעתו של הגרפיקאי כיוון שהוא מבין יותר בתחום,
לדוג' פונטים אופנתיים וכו'.., וברגע שהוא לא סומך, יש צורך להסביר לו בעדינות שהשינוי נעשה לתועלתו
 

חני שטוב

משתמש חדש
דרך ארוכה שהיא קצרה

לאדם שעוסק במקצוע כלשהו יום יום, קשה לשער מה לא ברור לאחר. לכן כל התחום של תיאום ציפיות הוא בעצם עיסוק בביצה שעוד לא נולדה. אתם האומנים עוסקים כל פעם, בתחילת הביצוע מול ביצה שעוד לא נולדה בפועל, אבל בראשכם יש את המשהו הזה, המייצג שאתם יכולים להתייחס אליו.
הלקוחות, בד"כ, עסוקים או בדימיון לא מאורגן או בקוצר רוח לראות משהו שיתאים בנבואה לצרכיהם.
איני לועגת, כך זה אצל תופרת, אצל ספרית ואצל עוד בעלי מלאכה. רוב האכזבות נובעות מהפערים שכל אחד בטוח במשהו אחר שהשני וודאי יודע.....
אגב, זה קורה גם בחיים, אנשים מצפים, בעיקר מהקרובים להם, להבין את מה שאינם אומרים בקול... זו ציפיה לא מציאותית, הדרך למנוע שברון לב היא להניח שהעומד מולי אינו יודע את מה שמתחולל אצלי ועלי מוטלת החובה לפרט את המובן לי, לשמוע את הערותיו ולשכלל את המוצר עד שנבין את אותו דבר מתוך הברור.
נשמע דרך ארוכה... אבל היא קצרה.
בהתחלה זה נראה כמעט טיפשי, בסוף כשמתרגלים, זה נעשה יותר ממוקד, יותר מקצועי ובעיקר ב-ר-ו-ר.
עוד נקודה - לא לשכוח לרשום את הסיכום, להעביר ללקוח לקריאה ולהסכמה.
 

eliezer

מהנדס בינה מלאכותית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
תודה רבה, ניסוח רהוט ומאיר באור ברור את הנושא.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה