כללי תחרות עיצוב להצלת חיים - קריאה נרגשת לחברי פרוג!

  • פותח הנושא prog
  • פורסם בתאריך

רובד

משתמש רשום
אני פשוט שונא תחרויות.
ואסביר, התחרויות מתאפיינות בזה שאנשים מפתחים יצירתיות. לא שזה דבר לא טוב, אלא שהם פחות חושבים איך זה ייראה במודעה בעיתון או בשלט חוצות, האם זה באמת ישפיע, או שההתלהבות מהעיצוב המצויין, מהמשחק הפוטושופיסיטי, גובר על כל הגיון.
אני לא מזלזל בכישורים של אף אחד, אבל חבר'ה אנו צריכים להתייחס לתחרות כמו ללקוח. כמו שאצל לקוח לא היינו (ברוב המקרים) מעצבים מודעות עם אפקטים של HDR, כי זה עדיין לא נוסח הפרסום בישראל 2013, וקהל היעד אולי יהלל את המעצב הגרפי המוכשר אבל פשוט יפספס את המסר ואת התוכן. גם בתחרות אנו צריכים לחשוב איך תשפיע המודעה על האיש הפשוט ברחוב.
תחשבו על חברות הפרסום הגדולות בישראל, קחו למשל תנובה, האם בפרסומות שלהם יש משחקי פוטושופ? הם בנו אסטרטגיה איך להכניס לכל אחד ואחד מאיתנו בתת מודע את העובדה הפשוטה "תנובה - לגדול בבית ישראלי". כלומר לפעמים 3 מילים עושים מה שאלפי שכבות בפוטושופ לא יצליחו.
נכון, לפעמים יש את המושג של השתאות שגורמת שהמסר נכנס לראש, אבל ברוב המקרים המסר שנכנס הוא ההשתאות, הוא לא יפסיק לדבר מהביצוע. אך האם זה פשוט יגרום לו לשנות משהו? לענ"ד לא.
יש כאן כמה טובים, אלו שכשחושבים עליהם כמודעה בעיתון, זה באמת יביא לתוצאות.
למשל, המודעות של אלי וויסברג. הפשטות של המסר, "מדבר יהודה? אייקון של בקבוק, יש דברים שאסור לשכוח". האמיתות של הדבר, הקלות לכל בנאדם להתחבר למסר, זה מה שהופך את המודעה למוצלחת.
כלומר, כל אחד יודע שבמדבר יהודה מה שצריך זה מים, אך כשאתה מבטא את זה במודעה, הרי שהבנאדם רואה מודעה עם המילים "מדבר יהודה" ואיור ווקטורי של מדבר, אינסטינקטיבית הוא כבר חושב על רעיון קריאייטיבי שלא מהעולם, כי הרי לא הגיוני שמישהו יכתוב רק מדבר יהודה, ואז הוא מסתכל למטה ורואה את האייקון הפשוט והמילים "שמשלימות אותו" ואז נופל לו האסימון: "זה הרי כה נכון".
אדגים, אלפי אנשים מתלהבים מסטאנד-אפ. למה? בסטאנד-אפ בדרך כלל לא מחדשים דברים חדשים, אלא מבטאים את המציאות בה חיים אנשים יום יום בצורה הומוריסטית, לפעמים גם מקצינים עובדות, והקהל צוחק רק בשביל שהוא קולט עד כמה מר הצחוק הזה. גם במודעה הקונץ הוא לבטא בצורה כזו שהבנאדם פשוט יתפעל ויאמר, אוי עד כמה שזה נכון.
עכשיו, אף אחד לא אומר שמאחורי משחקי פוטושופ אין מחשבה. פשוט יש מידי הרבה מחשבה. אותו מסר פשוט אם הוא מלווה בתוכן לא פשוט, הרי שהמסר מאבד את הערך שלו - הפשטות, ואז איבדת את אפקט ההתפעלות מעוצם האמיתות, בכך שהוא כבר מתפעל מעוצם הביצוע.
אז לסיכום, א. תמיד תחשבו על תחרות כלקוח בעולם האמתי ולא כתחרות כשרונות בפוטושופ. ב. תמיד תעדיפו את הפשטות.

זוהי תרומתי לתחרות, מאחר וגם אני כשאני יודע שזו תחרות אני לא יכול לחשוב שזה לקוח, ואז רק רעיונות בומבסטיים עולים לראש, ומאחר שכך פרשתי כבר מראש.
 

גמ"ח Waze

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י רובד;1042573:
אני פשוט שונא תחרויות.

אז לסיכום, א. תמיד תחשבו על תחרות כלקוח בעולם האמתי ולא כתחרות כשרונות בפוטושופ. ב. תמיד תעדיפו את הפשטות.

זוהי תרומתי לתחרות, מאחר וגם אני כשאני יודע שזו תחרות אני לא יכול לחשוב שזה לקוח, ואז רק רעיונות בומבסטיים עולים לראש, ומאחר שכך פרשתי כבר מראש.

זה נכון מה שאתה אומר באופן כללי בפירסום.
אבל אני חושב שבתחרות דידן, דוקא איפכא מסתברא, ותמונה אחת שווה אלף מילים!!!
כי מה שחיים ביקש, זה להעביר מסר של זהירות בחופש ולא סיסמאות! סיסמאות לא חסר.
בעיקר מה שצריך זה להביא מראה שיגרום הזדהות עם התמונה / יצירה וכו' ויגרום לו למטרה שבמקרה שלנו זו זהירות בחופש.
 

חזק

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
ההסבר מאוד הגיוני
אבל ביקשו כאן מודעה קריאייטיבית ברמה של: חבר'ה יש לכם במה פה, תתחילו להתפרע,
וגם, האשכול נפתח בפורום עיצוב גרפי ולא בקופירייטינג,כך שרוצים לראות השקעה בויזואל,
זוהי דעתי
 

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
נכתב ע"י רובד;1042573:
...............................................

אני בטוח שכל אחד מהמשתתפים עשה כמיטב יכולתו.
בכל תחרות יש מתמודדים טובים יותר וטובים פחות, בסופו של דבר צריך לזכור שמשתתפים בתחרות גרפיקאים פשוטים עם קצת זמן פנוי.

זה לא משרד הפרסום של תנובה, אין כאן צוות של אנשי מקצוע ועשרות שעות תכנון וחשיבה מאחורי כל מודעה, אין כאן תקציבי ענק, יש כאן כמה אנשים יצירתיים עם קצת רצון טוב.

לא יפה למתוח ביקורת על רמת העבודות שמוגשות לתחרות, באשכול התחרות עצמה, ועוד להתחמק מלהגיש כרזה משלך, אולי הצבת רף גבוה מידי, כזה שאתה עצמך תתקשה להגיע אליו? ;)

בכל אופן, בסוף יבואו השופטים ויבחרו את הכרזה הטובה מכולן, ואני מאמין שזו תהיה עבודה שראויה להתפרסם בכל עיתון שמכבד את עצמו.
 

סטאר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
נכתב ע"י רובד;1042573:
אני פשוט שונא תחרויות.
ואסביר, התחרויות מתאפיינות בזה שאנשים מפתחים יצירתיות. לא שזה דבר לא טוב, אלא שהם פחות חושבים איך זה ייראה במודעה בעיתון או בשלט חוצות, האם זה באמת ישפיע, או שההתלהבות מהעיצוב המצויין, מהמשחק הפוטושופיסיטי, גובר על כל הגיון.
אני לא מזלזל בכישורים של אף אחד, אבל חבר'ה אנו צריכים להתייחס לתחרות כמו ללקוח. כמו שאצל לקוח לא היינו (ברוב המקרים) מעצבים מודעות עם אפקטים של HDR, כי זה עדיין לא נוסח הפרסום בישראל 2013, וקהל היעד אולי יהלל את המעצב הגרפי המוכשר אבל פשוט יפספס את המסר ואת התוכן. גם בתחרות אנו צריכים לחשוב איך תשפיע המודעה על האיש הפשוט ברחוב.
תחשבו על חברות הפרסום הגדולות בישראל, קחו למשל תנובה, האם בפרסומות שלהם יש משחקי פוטושופ? הם בנו אסטרטגיה איך להכניס לכל אחד ואחד מאיתנו בתת מודע את העובדה הפשוטה "תנובה - לגדול בבית ישראלי". כלומר לפעמים 3 מילים עושים מה שאלפי שכבות בפוטושופ לא יצליחו.
נכון, לפעמים יש את המושג של השתאות שגורמת שהמסר נכנס לראש, אבל ברוב המקרים המסר שנכנס הוא ההשתאות, הוא לא יפסיק לדבר מהביצוע. אך האם זה פשוט יגרום לו לשנות משהו? לענ"ד לא.
יש כאן כמה טובים, אלו שכשחושבים עליהם כמודעה בעיתון, זה באמת יביא לתוצאות.
למשל, המודעות של אלי וויסברג. הפשטות של המסר, "מדבר יהודה? אייקון של בקבוק, יש דברים שאסור לשכוח". האמיתות של הדבר, הקלות לכל בנאדם להתחבר למסר, זה מה שהופך את המודעה למוצלחת.
כלומר, כל אחד יודע שבמדבר יהודה מה שצריך זה מים, אך כשאתה מבטא את זה במודעה, הרי שהבנאדם רואה מודעה עם המילים "מדבר יהודה" ואיור ווקטורי של מדבר, אינסטינקטיבית הוא כבר חושב על רעיון קריאייטיבי שלא מהעולם, כי הרי לא הגיוני שמישהו יכתוב רק מדבר יהודה, ואז הוא מסתכל למטה ורואה את האייקון הפשוט והמילים "שמשלימות אותו" ואז נופל לו האסימון: "זה הרי כה נכון".
אדגים, אלפי אנשים מתלהבים מסטאנד-אפ. למה? בסטאנד-אפ בדרך כלל לא מחדשים דברים חדשים, אלא מבטאים את המציאות בה חיים אנשים יום יום בצורה הומוריסטית, לפעמים גם מקצינים עובדות, והקהל צוחק רק בשביל שהוא קולט עד כמה מר הצחוק הזה. גם במודעה הקונץ הוא לבטא בצורה כזו שהבנאדם פשוט יתפעל ויאמר, אוי עד כמה שזה נכון.
עכשיו, אף אחד לא אומר שמאחורי משחקי פוטושופ אין מחשבה. פשוט יש מידי הרבה מחשבה. אותו מסר פשוט אם הוא מלווה בתוכן לא פשוט, הרי שהמסר מאבד את הערך שלו - הפשטות, ואז איבדת את אפקט ההתפעלות מעוצם האמיתות, בכך שהוא כבר מתפעל מעוצם הביצוע.
אז לסיכום, א. תמיד תחשבו על תחרות כלקוח בעולם האמתי ולא כתחרות כשרונות בפוטושופ. ב. תמיד תעדיפו את הפשטות.

זוהי תרומתי לתחרות, מאחר וגם אני כשאני יודע שזו תחרות אני לא יכול לחשוב שזה לקוח, ואז רק רעיונות בומבסטיים עולים לראש, ומאחר שכך פרשתי כבר מראש.

בבניית מיתוג לחברה צריך אסטרטגיה שלמה וצוות במשרד פרסום שילווה את כל השלבים ומסרים ועיצובים עם הרבה מחשבה ומחקר.

אבל בפרוייקט הזה לא צריך למתג משהו, רק להעביר מסר אחד וברור במודעה אחת בויזואל קריאייטיבי ומושך, ולמטרה הזאת דוקא כן צריך קריאייטיביות כי אם המודעה תהיה פשוטה ומשעממת אף אחד לא יקרא את זה ולא יתעניין בזה, אבל כשרואים תמונה קריאייטיבית ומשונה כל אחד יעצור ויהיה מסוקרן לדעת מה יש במודעה עד שהוא יפענח את המסר ויפנים.
 

הברקהבפרסום

משתמש פעיל
נכתב ע"י Shia;1042885:
אני בטוח שכל אחד מהמשתתפים עשה כמיטב יכולתו.
בכל תחרות יש מתמודדים טובים יותר וטובים פחות, בסופו של דבר צריך לזכור שמשתתפים בתחרות גרפיקאים פשוטים עם קצת זמן פנוי.

זה לא משרד הפרסום של תנובה, אין כאן צוות של אנשי מקצוע ועשרות שעות תכנון וחשיבה מאחורי כל מודעה, אין כאן תקציבי ענק, יש כאן כמה אנשים יצירתיים עם קצת רצון טוב.

לא יפה למתוח ביקורת על רמת העבודות שמוגשות לתחרות, באשכול התחרות עצמה, ועוד להתחמק מלהגיש כרזה משלך, אולי הצבת רף גבוה מידי, כזה שאתה עצמך תתקשה להגיע אליו? ;)

בכל אופן, בסוף יבואו השופטים ויבחרו את הכרזה הטובה מכולן, ואני מאמין שזו תהיה עבודה שראויה להתפרסם בכל עיתון שמכבד את עצמו.

הרבה מתוך הגרפיקאים שמשתתפים בתחרויות, אין להם בכלל זמן פנוי, זה אני יודע מהעבר, הם פשוט מוסיפים שעות בלילה עד מאוחר, ורוצים להשתתף.

ואני חושב שיש כאן עבודות שמביישות את המשרדי הפרסום שלנו במגזר החרדי, לך תבדוק את הפרסומות המבריקות בעולם הגדול, וגם בעולם החילוני, והמשרדי פרסום שלנו, רובם, לא מתקרבים לרמה הזו, ובמקביל באשכול הזו מוצאים גרפיקאים שהם ברמה הכי מקצועית...

לדוגמה: האחרון של shoshi, (שאני אישית נהנתי מהכרזה) ועוד כמה אחרים, איזה משרד אצלינו היה מגיע לרמה הזו?
 

סטודיו טאצ'

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
רק שימי לב שושי -
בקשו כרזה לאורך ולא לרוחב...
חבל שזה יוריד לך מהאחוזים מלכתחלה!!!
ואגב, הרעיון מקסים!!!
 

רובד

משתמש רשום
כולכם צודקים, בוודאי שהרמה הביצועית כאן היא מרשימה עד להפליא, וגם הקריאייטיב. וברור שהיא מאוד מזכירה את העולם הגדול. אך כמו שאמרתי תמיד צריך להתאים את התוכן לקהל היעד ולמטרה. יכול להיות שאחרי שהציבור יתרגל למודעות מן הסוג הזה, אז זה יעבוד בינתיים אני לא רואה את זה.
וחבל מאוד שראיתם בדבריי "ביקורת". לא באתי לבקר. אני באמת יודע שאנשים אין להם זמן פנוי, וערים בשעות הקטנות של הלילה (מתי אתם חושבים אני עזרתי לכמה מהמשתתפים בתחרות...).
וסטאר, גם במודעה שמטרתה להעביר מסר חד וברור יש לוודא שזה שהאדם עוצר ומשתאה מהמודעה לא מזיקה להפנמת המסר עצמו. ואל תזלזל בפשטות, גם היא עוצרת את הבנאדם.
ושוב, לא התכוונתי שאנשים יפסיקו להעלות את מיטב כשוריהם כאן, זה באמת מדהים. יכול באמת להיות שזו היא מטרת התחרות, סה"כ פתחתי לכם עוד כיוון חשיבה.
בהצלחה לכולם.
 

גולד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י רובד;1043001:
כולכם צודקים, בוודאי שהרמה הביצועית כאן היא מרשימה עד להפליא, וגם הקריאייטיב. וברור שהיא מאוד מזכירה את העולם הגדול. אך כמו שאמרתי תמיד צריך להתאים את התוכן לקהל היעד ולמטרה. יכול להיות שאחרי שהציבור יתרגל למודעות מן הסוג הזה, אז זה יעבוד בינתיים אני לא רואה את זה.
וחבל מאוד שראיתם בדבריי "ביקורת". לא באתי לבקר. אני באמת יודע שאנשים אין להם זמן פנוי, וערים בשעות הקטנות של הלילה (מתי אתם חושבים אני עזרתי לכמה מהמשתתפים בתחרות...).
וסטאר, גם במודעה שמטרתה להעביר מסר חד וברור יש לוודא שזה שהאדם עוצר ומשתאה מהמודעה לא מזיקה להפנמת המסר עצמו. ואל תזלזל בפשטות, גם היא עוצרת את הבנאדם.
ושוב, לא התכוונתי שאנשים יפסיקו להעלות את מיטב כשוריהם כאן, זה באמת מדהים. יכול באמת להיות שזו היא מטרת התחרות, סה"כ פתחתי לכם עוד כיוון חשיבה.
בהצלחה לכולם.
...
 

ברל'ה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
אלול - למי יכבה הנר

הייתי חייב לנסות ולהצטרף ל"מזעזעים" :eek:
 

קבצים מצורפים

  • אלול copy.jpg
    KB 288.6 · צפיות: 20

sunshine

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
האם אין חשש שחלק מהמודעות כאן יפתחו פצעים של הורים שכולים ויצערו אותם מאוד???...
 

קימל

משתמש רשום
נכתב ע"י sunshine;1043484:
האם אין חשש שחלק מהמודעות כאן יפתחו פצעים של הורים שכולים ויצערו אותם מאוד???...[/

זה עדיף מהורים שכולים נוספים
 

album

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
אחרי שJOSH הרגיע...מעלה את שלי

קרדיט לרותי מ. על הקופי בפתיח

(שאלה שנשאלה לפני עריכה: עדיף ללא נקודות בסופי המשפטים?)
 

קבצים מצורפים

  • prog.jpg
    1.4 MB · צפיות: 17

לאה.ב

משתמש רשום
עיצוב גרפי
חוצמיזה אם יש לו פלא הוא יכול להתקשר להורים או למשטרה
אבל זה פרסומת יפה לזק"א
 

itzuvim

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
שופט/ת באתגר דריבל
נכתב ע"י album;1043542:
אחרי שJOSH הרגיע...רגועה להעלות את שלי

קרדיט לרותי מ. על הקופי בפתיח

(שאלה: עדיף ללא נקודות בסופי המשפטים? )
המסר לא מספיק ממוקד, לדעתי. הביצוע יפה.

ככלל, אין נקודות בכותרות
 

CSDesign

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י album;1043542:
אחרי שJOSH הרגיע...רגועה להעלות את שלי

קרדיט לרותי מ. על הקופי בפתיח

(שאלה: עדיף ללא נקודות בסופי המשפטים? )
בד"כ לא משתמשים בנקודות במודעות וכאלו. הרעיון והביצוע- מהמם!
 

album

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
נכתב ע"י itzuvim;1043565:
המסר לא מספיק ממוקד, לדעתי. הביצוע יפה.

ככלל, אין נקודות בכותרות

אשמח לדעת באמת איך אפשר לשפר.
תודה
ושיניתי את הנקודות
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ו'

מא וִיבֹאֻנִי חֲסָדֶךָ יי תְּשׁוּעָתְךָ כְּאִמְרָתֶךָ:מב וְאֶעֱנֶה חֹרְפִי דָבָר כִּי בָטַחְתִּי בִּדְבָרֶךָ:מג וְאַל תַּצֵּל מִפִּי דְבַר אֱמֶת עַד מְאֹד כִּי לְמִשְׁפָּטֶךָ יִחָלְתִּי:מד וְאֶשְׁמְרָה תוֹרָתְךָ תָמִיד לְעוֹלָם וָעֶד:מה וְאֶתְהַלְּכָה בָרְחָבָה כִּי פִקֻּדֶיךָ דָרָשְׁתִּי:מו וַאֲדַבְּרָה בְעֵדֹתֶיךָ נֶגֶד מְלָכִים וְלֹא אֵבוֹשׁ:מז וְאֶשְׁתַּעֲשַׁע בְּמִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי:מח וְאֶשָּׂא כַפַּי אֶל מִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי וְאָשִׂיחָה בְחֻקֶּיךָ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה