הרעיון בכללותו הוא כזה כשהתחיל הקורונה צמצמו את הקוים הישירים והשאירו את הקוים המאספים וכן צמצמו קוים כפולים כגון 400.401.402.422 צמצמו ל-400.401 וכן 350.351.349. צמצמו ל-350 בלבד וכן הלאה [אמנם הורידו גם עוד קוים ללא כל קשר לדוג' 454.464.474 אך בגדול זה הכיוון]
כשהתחילו לחזור הוחלט קודם כל לתגבר את הקוים הפעילים מכיוון שיש הגבלת נוסעים וכדי שלא יהיה מצב שהאנשים נשארים בתחנות ורק לאחר מכן להוסיף עוד קוים לדוג' קו 350 תמיד היה בתדירות של 15.20 דק' וכעת ביררתי ערב אחד וראיתי שהוא כל 10 דק'
התיגבור ההוא כמובן מגיע על חשבון הקוים שנשארים מושבתים
ובאמת עושים מאמץ של יהיו אנשים שישארו בתחנות אך צריך להבין שלדוג' קו שביום יום נוסע מלא עם 50 נוסעים לנסיעה צריך כעת פי 2.5 אוטובוסים בכדי לקחת את כל הנוסעים ואוטובוסים מנין ??? כיום כל האוטובוסים בתח"צ נמצאים על הכביש
לגבי זה שיביאו אוטובוסים מחברות פרטיות הנושא בבדיקה [ הן טכני מפאת חוסר מקום ברציפים וכדו' והן כספי - צריך להבין שמשרד התחבורה צופה ירידה של מליארד וחצי ש"ח עד סוף שנה מהתחבורה ציבורית כי אם עד היום אוטובוס שיצא הביא איקס כסף {כשהוא מלא} היום הוא מביא רק חצי /שליש והעלות של חברות פרטיות תוסיף לבור התקציבי אלא עם כן יעלו את המחיר של הנסיעה ואז הציבור יצא במחאה ציבורית על כך שבאמצע המשבר הכלכלי הגדול בתולדות ישראל הממשלה מעלה מחירים של התח"צ ]
זה הסבר נחמד, רק שביטלו גם קוים שאין להם תחלופה הגיונית! 180 מב"ב לאלעד לא מקביל בכלל ל-280 מב"ב לאלעד- מסלול שונה לגמרי, מאסף מאזורים אחרים של העיר, ובטלו אותו!
מישהו פשוט תפס טקמפ' על כל התקופה של הקורונה והעיף קוים שנדמו בעיניו כמותרות.
העובדה שקוי המותרות הללו נוסעים מפוצצים כל יום ממש לא ידועה לו.