דרוש מידע תופעה | אנ"ש אוכלים עוגיות פפושדו בהכשר של רבנות בלבד

מצב
הנושא נעול.

haiosi

משתמש מקצוען
מיד לאחר פסח צצים בכל הסופרים, כולל אלו שבאזורים חרדיים, עוגיות פפושדו כשרות לפסח.
לפסח עצמו אף אחד לא קונה אותם, אבל בערב פסח נראה שהרבה אוכלים מהם, למרות שיש עליהם כשרות של רבנות חולון בלבד.
ביררתי אצל מביני כשרות, ואמרו לי במפורש שהכשרות היא ברמה של רבנות בלבד. גם באתר "כושרות" לא נתנו המלצה למוצר הנ"ל. (שנה אחת היה עליהם בד"ץ העדה החרדית, אבל מאז אין עליהם שום בד"ץ.)
מדובר במוצר שצריך כשרות מהדרין, לא מדובר רק בקמח ומים, אלא גם ביין - שעכשיו מסתובבים בשוק הרבה מ"היתר מכירה".
מישהו כאן יודע מה ההיתר לאכול מהם בלי כשרות מהדרין?
0002617_-2-159_550.jpeg
 

בייסי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אוטומציה עסקית
מיד לאחר פסח צצים בכל הסופרים, כולל אלו שבאזורים חרדיים, עוגיות פפושדו כשרות לפסח.
לפסח עצמו אף אחד לא קונה אותם, אבל בערב פסח נראה שהרבה אוכלים מהם, למרות שיש עליהם כשרות של רבנות חולון בלבד.
ביררתי אצל מביני כשרות, ואמרו לי במפורש שהכשרות היא ברמה של רבנות בלבד. גם באתר "כושרות" לא נתנו המלצה למוצר הנ"ל. (שנה אחת היה עליהם בד"ץ העדה החרדית, אבל מאז אין עליהם שום בד"ץ.)
מדובר במוצר שצריך כשרות מהדרין, לא מדובר רק בקמח ומים, אלא גם ביין - שעכשיו מסתובבים בשוק הרבה מ"היתר מכירה".
מישהו כאן יודע מה ההיתר לאכול מהם בלי כשרות מהדרין?
צפה בקובץ המצורף 1338678
תודה על העלאת המודעות.
ההכשר של העדה"ח, היתה בזמנו לימות השנה בלבד.
ולאחר שהעירו להם שלפי פסק המשנה ברורה מדובר בחמץ גמור (סי' תס"ב בה"ל ד"ה ללוש ביין).ואנשים לוקחים את זה בכדי שזה ייחשב כשר לפסח, לפחות לרמה של לפני פסח, הפסיקו לתת עליו הכשר.
 

יאלילי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
שנים זה כך...ידוע שאסור לאכול פפושדו.
שנה אחת נתנו הכשר לעוגיות עם השוקולד, מתגעגעת :)
תמיד צריך להסתכל טוב...
 

צריח

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
תראו את זה עד הסוף
הרב יצחק לוי שליט''א תלמיד מרן:

או את זה


קיצור:
לספרדים מותר גם בפסח!
לאשכנזים בפסח, לא. אבל בשאר ימות השנה מותר לגמרי
 

לארג'

משתמש סופר מקצוען
הבעיה היא אחרי פסח בעיקר לשיטתם
חמץ שעבר עליו הפסח אסור
 
נערך לאחרונה ב:

לארג'

משתמש סופר מקצוען
אלא גם ביין - שעכשיו מסתובבים בשוק הרבה מ"היתר מכירה".
מישהו כאן יודע מה ההיתר לאכול מהם בלי כשרות מהדרין?
מה מצפה לשמוע? סתם לקטר?
כמו שאפתח אשכול למה יש אנ"ש שגוזלים מידי יום
אם היית בא להאיר תשומת לב החרשתי
 

החכמה שבנשים

משתמש מקצוען
ואני פעם התקשרתי לאיזה מבין כשרות שמפאת כבודו לא אציין את שמו ואיך שהוא דיבר איתי הייתי בשוק,... זה כלל גם ניתוק מצידו באיזה שלב.
תאמת שהיום אני לא אוחזת ממנו כלום.

מי שטוב לו בתאבון מי שלא שיצא לו העיניים.
ואני לא אוכלת מזה בפסח אבל בהחלט כן אוכלת בערב פסח או אחריו.
מה שקומם אותי זה שאת טוענת שזה חמץ אז כאילו אני אוכלת חמץ שעבר עליו הפסח. עד כאן!!!!!
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אין שום עניין להיכנס למחלוקות הלכתיות.
מחלוקות כאלו, המקום ללבן אותן הוא בבית המדרש. והאמינו לי - זה נעשה שם טוב מאוד, בכבוד הדדי ובלי שאף אחד מאשים את האחר שהוא אוכל חמץ, מבשל בשבת, או כל איסור אחר .
הנידון כאן, הוא נטו הלכתי! לדעות מסויימות זה מותר לגמרי לכתחילה, ולדעות אחרות זה איסור כרת. מה לעשות, מאז שמאי והלל יש מחלוקות כאלו, והן יחסית אינן נדירות.
המקסימום שאפשר לומר, זה שלפי הפוסקים כשיטה מסויימת צריך להיזהר, אבל זה יהיה בגדר זירוז למזורזים ועומדים.
בכל אופן (ואני אומר את זה בלי שום כוונה להאשים, כי ברור לי שאין כאן כוונת זדון), לבוא ולומר בשם מבינים עלומים בכשרות שיש בזה איסור ואין בזה שום היתר בזמן שתלמידי חכמים גדולים מאוד מתירים ספציפית את העוגיות הנ״ל - זה לא הגון.
 

יעקב ויצמן

מנהל פורום מחשבים
מנהל
מנוי פרימיום
זה ויכוח מסוג שכותב המודעה האחרונה בשרשור(צה"כ של מוצאי אסרו חג פסח .לאחר מכן הוא בכלל ויכוח על חמץ לכאורא, שעבר על המתווכח פסח והוא אסור בהנאה הן בדיבור והן בכתיבה)
מסכם: לא תם ולא נשלם....:(
בקיצור.איש יעשה כדעת רבותיו.ונקסט!
 

גרעין

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הנידון כאן, הוא נטו הלכתי! לדעות מסויימות זה מותר לגמרי לכתחילה, ולדעות אחרות זה איסור כרת. מה לעשות, מאז שמאי והלל יש מחלוקות כאלו, והן יחסית אינן נדירות.
לא מדובר על דיון הלכתי האם עוגיות אלה כשרות לפח לקהילות מסויימות.
אלא על ההכשר עצמו- רבנות
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
לא מדובר על דיון הלכתי האם עוגיות אלה כשרות לפח לקהילות מסויימות.
אלא על ההכשר עצמו- רבנות
גם על זה דיברתי, כי ידוע לי שיש פוסקים רבים (ואני לא נוטה להגזים בוויכוחים הלכתיים, הם באמת רבים), שמתירים את המוצר הספציפי הזה עם השם הזה.
 

גרעין

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
גם על זה דיברתי, כי ידוע לי שיש פוסקים רבים (ואני לא נוטה להגזים בוויכוחים הלכתיים, הם באמת רבים), שמתירים את המוצר הספציפי הזה עם השם הזה.
אני פעם אחת קיבלתי מארז של עוגיות פפושדו שנאפו בליין מיוחד לאחד מהרבנים הנ"ל. הם היו נראות שונה, הטעם כמעט אותו דבר הצורה אותו דבר והצבע היה שונה בעליל.
 

סודו של המלאך

משתמש מקצוען
למי שזה באמת מעניין אותו
שיתקשר ביום שישי הקרוב לרב אברהם יוסף וישאל אותו
יש לו תוכנית ברדיו קול חי של שאלות ותשובות
והוא אחראי על ההכשר הנ"ל
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  78  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה