נכתב ע"י למען דעת;1066040:למען הסר ספק: דעתו של המצוטט בכתבה אינה משקפת כלל את דעתי האישית והיא הובאה אך ורק לצורך דיון על הביטוי "הגיון דקדוקי".
בעוד הוא טוען שכיון שהדקדוק אינו מחויב ההיגיון אין צורך להיצמד אליו בחירוף נפש וניתן לנהוג בשפה באלסטיות, האמת היא שדקדוק לשון הקודש מחייב למרות אי ההיגיון שבו.
לא למרות אי ההגיון שבו אלא בגלל ההגיון שבו.
לשון הקדש, בניגוד לשפות אחרות, אינה שפה הסכמית אלא שפה אלוקית ולכל כלל ולכל יוצתא מן הכלל יש סיבה והסבר.
וסתם קוריוז בהקשר –
מעשה שהיה ברב אנסבכר מפ"ת שהיה ר"ם בישיבה. באחד הימים אמר לו תלמיד משפט שגוי כלשהו כמדומני שאמר שלוש בחורים והרב תקנו - שלושה. אמר הבחור – אוי באמת מה זה משנה – שלוש, שלושה.... הרב שמע ושתק – אכן לא משנה.
אחרי מספר דקות אמר הרב לאותו בחור – בואי רגע, שבי פה. צחק הבחור ושאל – כבוד הרב- מה קרה? אמר לו מה זה משנה בוא – בואי, שב – שבי....
חני