תוים ואקורדים חריגים בסולם לה מינור

אורגניסטט

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
מישהו יודע מאיפה הגיע התו מיb בסולם לה מינור? יש את זה בכמה וכמה שירים. אני יודע בנוגע לתוים פה#, סול# ,דו# וסיB שמקורם במודוסים שונים פריגיש וכדו', וכתוצאה מכך גם האקורדים שלא שייכים לסולם, דוגמת D,gm,Bb ועוד.. אך עדיין לא הצלחתי להבין בנוגע להופעת התו Eb שמופיע יחד עם התו פה#, למשל בשיר " ואילו פינו מלא שירה כים"
(מצורף בקישור הבא:
)

יש שם גם פה# שאולי מקורו במודוס דורי או במינור מלודי, אך מאיפה התו מיb?

אשמח לדעת, בעיקר יעזור לי איזה אקורדים נכונים לנגן בעקבות ההבנה התיאורטית.

תודה!
 

o.v

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
לא מבין ממש באורדים.. אני מנגן קלרינט
אבל זה סולם נפוץ מאד במוזיקה החסידית כמו ב"הטוב הטוב כי לא כלו" "רבינו שאג בכל גדול" ועוד המון, שבעצם הוא יוצא מהמינור ועולה כאילו לסולם בתו אחד יותר גבוהה בפריגיש
אבל בעצם רוב העולם קורא לו מינור הרמוני
שים לב בשיר שצרפת הוא עולה כביכול לאותם תווים של סי פריגיש
מקווה שעזרתי
בהצלחה
 

יהודית ר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
חסום לי הקישור, אבל לפי מה שנראה זה בעצם מעבר לחמישית המינורית - די נפוץ בשירים חסידיים.
כלומר - מעבר באמצע השיר מסולם Am לדוגמא, לסולם Em (מינור הרמוני)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה