דרוש מידע שמן זית למאכל

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כמו שכולם מרגישים ורואים, בתקופה האחרונה יש התייקרות של כ50% במחירי שמן הזית,
חוץ מיוקר המחיה המאמיר נוספת על כך העובדה שרוב השמן זית מיובא מספרד שם השנה האחרונה נרשמה כשנת בצורת חריפה, מה שגרם בסופו של דבר לעליה הדרמטית במחירי השמן בארה"ק ובארצות נוספות והמציאות העגומה משתקפת מבעד למדפי כלל החנויות והצרכניות השונות.
שורה תחתונה: חנוכה בפתח והמהדרין מן המהדרין מחזרים אחר שמן יפה שהפתילה גם הלב נמשך אחריו, אך בד בבד שהפרוטה לא תכלה מן הכיס קודם שתכלה הרגל מן השוק...

על כן נבקש שכל מי שיש בידו מידע על מבצעים ומחירים זולים בחנויות השונות או במכירות מקומיות או קהילתיות שיעלה כאן לטובת כולם
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
המכירה בבתי כנסיות של מוצרי חנוכה
שמן זית כתית של טעמן בקבוק פלסטיק 750 מ"ל
מחיר 25 ש"ח
זול באופן משמעותי על הצרכניות
אך הובאה כמות מצומצת מאוד
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אפה? אני רץ.

אאיפה?
לא נתקלנו בירשלים לידנו?
זה אחד מהדוכנים שלהם בבית שמש בכותרת כתוב גם טלזסטון וירושלים ויש להם מסוף תשלום בנדרים פלוס
ובקהילות
1701772418987.jpeg
1701772447382.jpeg
 

Goldidea

משתמש מקצוען
מסיק הזיתים הוא בעיקר פעם בשנתיים, מה שגורם בעקיפין להבדל בין השנים מבחינת השוק.

מתוך ויקיפדיה:

סֵרוּגִיוּת​

עץ הזית הוא סירוגי, כלומר מניב את עיקר היבול אחת לשנתיים. עצי הזית נוטים להיות מסונכרנים מבחינה זו.

מכך משתמע כי רוב העצים באותו המטע יתנו יבול שופע בו זמנית בשנה אחת, ויבול דל בשנה שלאחריה (למרות שיש יוצאים מהכלל). למעשה הסינכרון הוא על פני אזורים גדולים, ומתקיימת מחזוריות דו-שנתית בכמות היבול ברמה הארצית. במטעים מסוימים, כל שנה שנייה, היבול דל כל כך עד שאין טעם כלל לבצע מסיק.

ההסבר המקובל לתופעת הסירוגיות הוא שיצירת הפירות, ובפרט השמן שבפרי, כרוכה במאמץ גדול לעץ, ובשנה העוקבת העץ מתאושש מהמאמץ. ההסבר המקובל לסנכרון הוא שיש אירועים מתאמים. כלומר, כל עץ מתחיל עם מחזור דו-שנתי שאינו בהכרח מסונכרן עם שאר העצים. עם זאת, חמסין כבד בתקופת פריחת עצי הזית, למשל, עלול לגרום לנשירה מסיבית של הפרחים, מה שיגרום ליבול נמוך באותה השנה כמעט בכל העצים. בשנה שלאחריה, לכן, יתאפשר יבול גבוה בו-זמנית ברוב העצים.

נעשה מאמץ הן מצד החקלאים והן מצד אגרונומים ומדריכי חקלאות לצמצם את תופעת הסירוגיות, על ידי פיתוח ושימוש בזנים חדשים, הרכבות מתאימות, משטרי השקיה מדויקים ודישון משופר.
 

יועצת נישואין

משתמש מקצוען
קנינו שמן זית למאכל בחנוכה במחיר זול בהכשר טוב
וכעת פתחנו ושמנו בסלט
וכל הבית התמלא בריח חזק של נפט
וכל הסלט הלך לפח
טעם נורא של נפט
מקווה של היה נזק לטועמים

למדנו שלפעמים יש סיבה למה זה זול ...
 

אנטוריום

משתמש מקצוען
קנינו שמן זית למאכל בחנוכה במחיר זול בהכשר טוב
וכעת פתחנו ושמנו בסלט
וכל הבית התמלא בריח חזק של נפט
וכל הסלט הלך לפח
טעם נורא של נפט
מקווה של היה נזק לטועמים

למדנו שלפעמים יש סיבה למה זה זול ...
קניתם בחנות רגילה? מוכרת?
 

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
ואולי מכאן תגיע הבשורה הלאה:
ישנה שמועה בשם מומחי כשרות אמיתיים בתחומם (מעדיף לימנע משמות כרגע) ששמן זית 100% יבוא מחו"ל לא צריך הכשר (=מהודרת.. בארצנו על הכל יש חותמת..). וכבר ראיתי הרבה שמסתמכים על זה..
לדוגמא ברמי לוי מוכרים שמן זית כבישה קרה ב30 ש"ח, מיובא. אבל בהכשר שישנם ציבורים שלמים שלא אוכלים ממנו.
בדיוק פגשתי רב שנותן כשרות לכמה מפעלי שמן זית
ואמר לי מפורש - נכון שברעיון לא צריך הכשר
אבל לעולם אין לך מושג אם באמת זה מחו"ל או לא. ולו בשביל זה צריך הכשר טוב..
זאת אומרת - יתכן שכתוב שזה מחו"ל (החותמת של משרד החקלאות או מה שלא יהיה לא שווה יותר מכל הכשר מינמלי..) אבל המפעל החליט להשתמש בסחורה מהארץ וכדומה (ובמקרה הגרוע - סחורה שלא הצליח לשווק כי היא בעיתית בכשרות..)
ולכן לדעתו בהחלט צריך לנסות ולהקפיד כן לרכוש בהכשר מהודר ביותר..
(שוב אמנע משמות.. אבל הוא אוהב לספר על מפעל תחת כשרותו, הכשר 'רבנות אזורית', מפעל גדול לשמן זית שיש שם חותמת של אחד הבד"צים המפורסמים [די התפרסם כבר ברמתו האמיתית..]
וכמה שנים שמעולם לא פגש שום נציג שלהם באזור. יום אחד הוא החליט להתקשר ולשאול אותם מה הסיפור, חותמת 'בדץ מהדרין וכו' וכו' שמתנוססת כמה שנים ואף פעם לא נצפו במפעל..
"מה זאת אומרת? הרי כל השמן שלו מגיע מחו"ל, ביקש חותמת נתנו לו..."
לפני שנים רבות (!) נתנו חותמת כי ידעו שבאותה תקופה הוא רק ייבא מחו"ל, כבר כמה וכמה שנים הוא משתמש בתוצרת ישראלית והחותמת דופקת חופשי..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כז

א לְדָוִד יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא יְהוָה מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד:ב בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ:ג אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ:ד אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית יְהוָה כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ:ה כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי:ו וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה לַיהוָה:ז שְׁמַע יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי:ח לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ:ט אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי:י כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי:יא הוֹרֵנִי יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי:יב אַל תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ בִי עֵדֵי שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס:יג לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים:יד קַוֵּה אֶל יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

מנדלה במטבח • אתגר 53

לוח מודעות

למעלה