התייעצות שמות יפים לילדים- האם השמות האלו מקובלים בציבור?

מצב
הנושא נעול.

סמליל

משתמש מקצוען
אני נסעתי ברכבת עם ילד מהמם שקראו לו בניה- שם עם משמעות וצליל מדהים בעיני
ולא, הם לא חרדים קלאסים
אבל למה זה לא שם מקובל אצלנו ונתנאל כן?
כי ככה זה.
תמיד יש ראשונים ואז דברים הופכים למקובלים
בשנים האחרונות השם בניה מאוד ניכנס לציבור החרדי
 

הפולניה

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
וואלה, כל הסבים שלי נקראו בשמות יהודים וגויים וכינו אותם בשמות הגויים.
זה נושא אחר לגמרי,
יש ארצות שבהם מחויב כל אחד שיהיה לו שם מקובל במדינה- אתה לא יכול לכתוב בת.ז. של הילד שנולד לך כל שם שבא לך, אלא לבחור שם מתוך רשימת שמות מקובלת במדינה, וזה הסיבה שלכל הסבים שלנו בחו"ל היה גם שם יהודי שקראו להם בברית או בקידוש וגם שם גויי שהיו חייבים לת.ז.
חוץ מזה לצערינו יש אחוז מסוים של יהודים שקראו לילדים מלכתחילא רק שם גויי.
 

joelly

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
השם ' אשירה' לבת
כמה הוא זורם בתנאים שציינתי לעייך
בעחקר בקבלה למוסדות
וסתם שלא ירימו עליה עיניים יותר מידי
מקובל יותר בציבור האמריקאי
האם השם רווח בציבור שציינת? לא.
האם חריג ברמה מביישת? אני חושבת שלא. אולי ירימו גבה בהתחלה, יאמרו "יפה" ויעברו הלאה. ויתרגלו.
בקבלב לבי"ס לא תהיה לך בעיה. וסמינרים - זה בכל מקרה סיפור. בתקווה שעוד 13 ש' המצב ישתפר. היום- ילדה בת 13 שתבוא להרשם לסמינר בשם הזה - יכול להיות שזה יהיה עוד סימן שאלה. ייתכן מאד שכשהתינוקת תגדל זה יהיה יותר נפוץ.
 

טייס

משתמש רשום
אני נסעתי ברכבת עם ילד מהמם שקראו לו בניה- שם עם משמעות וצליל מדהים בעיני
ולא, הם לא חרדים קלאסים
אבל למה זה לא שם מקובל אצלנו ונתנאל כן?
כי ככה זה.
תמיד יש ראשונים ואז דברים הופכים למקובלים

אני חושבת שקוראים לילד שם עם משמעות ולא סתם כי אוהבים (ע"ש סבים, רבנים, משמעות השם) זה הרבה יותר נכון ועמוק, שם זה לא בגד שלובשים ומחליפים, זה אמור ללוות אותו כל החיים! ולכן לדעתי הבחירה צריכה להיות עמוקה יותר
לא סתם @בתיה 123 אהבה את בניה- את נגועה את הבת של קה והוא הבן של קה🤣🤣🤣
 

ארמון חול

משתמש מקצוען
מה כוונה שם יפה?
מכירה 2 חברות, אחת אוהבת פייגי והשנייה אוהבת נאוה, לטעמן אילו השמות הכי יפים בעולם...
מה אתם אוהבים? (אביטל יעל אפרת נעמה ותמר נחשב היום שמות שהרבה משפחות קוראות מבחירה (אחרי שאין סבתא לקרא ע"ש [או שהיא חיה, או שיש כבר אחות גדולה או שההורים החליטו קרא איזה שם שהצליל שלו נעים להם באזניים]
 

ההוא סבא

משתמש צעיר
זה לא באמת רלוונטי. אבל אם שאלת, חסידי קלאסי. מיינסטרים.
מזכיר לי את הסיפור שהיה עם הרב עובדיה זצ"ל באיזה ברית אצלו האבא שכח איך הוא רצה לרא לבן שלו אז הרב עובדיה אמר ויקרא שמו בישראל אברהם אמר לו האבא הרב נכון בדיוק ככה רציתי לקרא לו איך כבוד הרב ידע?
אמר לו הרב אם האבא תרח הבן אברהם....
לא מאמין שהגר"ע פגע כך באדם בלי סיבה.
זה לא נכון. קראו לה נשמה טהורה שלוחה אסתר
ניתי אגרון ונחזי.
לא יהיה על זה סימן שאלה
תלוי באיזה סמינר.
בוולף/ישן/סניף - ודאי שכן. ויז'ניץ? בנות אלישבע?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה