התייעצות שמות יפים לילדים- האם השמות האלו מקובלים בציבור?

מצב
הנושא נעול.

הבריסקער הנודד

משתמש מקצוען
באמת מעניין למה בחו"ל אין להם שום בעיה לתת שמות הכי מצמררים והילדים שם גדלים איתם בלי שום משקעים וכאן בארץ זה סיפור כל כך מורכב ומסובך
כי אולי זה המשקע הגדול ביותר שלא יודעים שיש משקעים
 

תמלול זריז

משתמש מקצוען
לא נכנסת לשם טוב/ לא טוב, נטו לעניין של מקובלות
כמו שציינו כבר, אשירה לדעתי יותר קיים בציבור האמריקאי, גם בארץ. במשפחות אמריקאיות שמעתי המון אשירה, נראה לי שגם שם הוא נחשב לשם יותר עדכני- משפחות מאד שמרניות אולי לא ישתמשו בו.
יצא לי לשמוע שם גם אליענה- אבל יש מצב שפחות מקובל מאשירה, אני לא יודעת.

יכול להיות שיש גם ליטאים ישראלים שקוראים אשירה, אבל בכל מקרה זה עדיין לא שם מקובל במיינסטרים הישיבתי.
יש הרבה שמות שלקח זמן עד שנכנסו- הגיוני שגם זה ייכנס בסוף לציבור הליטאי הרגיל, אבל תמיד הוא יהיה שם יותר עדכני- כמו כל השמות העבריים, אפרת/ שירה/ נועה/ הדס וכולי, שלגמרי מקובלים היום.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים

ניק כמעט בלי ראש

משתמש מקצוען

שישפן

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
”וְאֵלֶּה הָיוּ בְּנֵי דָוִיד, אֲשֶׁר נוֹלַד-לוֹ בְּחֶבְרוֹן... וְנֹגַהּ וְנֶפֶג וְיָפִיעַ” (ספר דברי הימים א', פרק ג', פסוק ז')

אגב לנו יש במשפחה את השם "שילת"
בהמלצת רב חיים קנייבסקי
שילת ראשי תיבות שיויתי ה' לנגדי תמיד..
חמוד אבל גם לא כ''כ מקובל
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
פגשתי אישה ששמה בכול, כשמה של ביתו של אברהם אבינו "ה' ברך את אברהם בכל", בת הייתה לאברהם בכול שמה. כשנהניתי מהשם המקורי היא אמרה שזה שם מקובל בחו"ל.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
היי
שלום לכל האנשים המגניבים
מה אתם אומרים על השם "נילי" [נצח ישראל לא ישקר]?
בציבור הליטאי
ניל"י (ראשי התיבות: נצח ישראל לא ישקר, מתוך ספר שמואל א', פרק ט"ו, פסוק כ"ט) היה ארגון מחתרתי שהוקם בשנת 1915 ופעל ביישוב העברי בארץ ישראל בתקופת מלחמת העולם הראשונה. הארגון מנה כמה עשרות חברים פעילים באופן מלא, ורבים נוספים שפעלו באופן חלקי. הוא התמקד במתן שירותי מודיעין לחיל המשלוח המצרי, שהיה הכוח הבריטי שנלחם מול האימפריה העות'מאנית במערכה על סיני וארץ ישראל במלחמה, ושאף למנף את הקשר המודיעיני לכדי נכס מדיני,[1] על מנת לקדם את הקמתו של בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל. בנוסף לפעילות הריגול, עסקו אנשי ניל"י גם בהברחת כספים מחו"ל לכלכלת היישוב. לאחר כשנתיים של פעילות, חשפו העות'מאנים את המחתרת. חלק מראשיה נתפסו והוצאו להורג, וכמה מאנשיה נשפטו לעונשי מאסר. לאחר חשיפת הארגון הענישו העות'מאנים וכלאו גם אנשים רבים מהיישוב שכלל לא היו קשורים לפעילותו.
 

בתיה 123

משתמש חדש
אני נסעתי ברכבת עם ילד מהמם שקראו לו בניה- שם עם משמעות וצליל מדהים בעיני
ולא, הם לא חרדים קלאסים
אבל למה זה לא שם מקובל אצלנו ונתנאל כן?
כי ככה זה.
תמיד יש ראשונים ואז דברים הופכים למקובלים

אני חושבת שקוראים לילד שם עם משמעות ולא סתם כי אוהבים (ע"ש סבים, רבנים, משמעות השם) זה הרבה יותר נכון ועמוק, שם זה לא בגד שלובשים ומחליפים, זה אמור ללוות אותו כל החיים! ולכן לדעתי הבחירה צריכה להיות עמוקה יותר
 

הפולניה

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
אגב שמות...
לבת של קרליבך קוראים "נשמה טהורה שירדה לעולם בין השמשות"
נשמה טהורה שירדה לעולם בערב שבת בין השמשות-
בפועל ביום יום קראו לה "נשומל'ה"
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה