נראה לי שהכוונה זה לעוגות בטעם בית שהאמא מכינה, לא הכלה.מה עם טעם של בית?
זה גם שייך רק לבנות?
נראה לי שהכוונה זה לעוגות בטעם בית שהאמא מכינה, לא הכלה.מה עם טעם של בית?
זה גם שייך רק לבנות?
אז בגלל שאצלכם זה לא רגיל ונשמע מפחיד עושים פרצוף כועס על הודעה שמכילה משהו לא רגיל ומפחיד?בשבילך זה נשמע בריא, את רגילה לזה
בשבלנו זה כול להשמע מפחיד או עושה חוסר חשק להתחתן
יותר כמו דף ריק
רעיון חזק!1. יש רעיון (לחתן) - "אוטוטו ואת איתו"
2. לקנות הרבה דברים שיש בהם בננה - משקה בטעם בננה , גומי בצורת בננה , בננה אמיתית וכו'
ולכתוב עוד ? ימים אתה בנננננה (מנגינת חופה)
דווקא זה רעיון לא רע להקליט דברים מרגשים, ואחרי זה שומעים את זה ונזכרים וזה מעלה נוסטלגיות.אם הוא שמע תהקלטה יחד איתי אז מסתבר שהוא יודע מזה...
לא?
הוא ממש התרגש מזה.
ואגב זה היה פעמיים מתוך מלאא שיחות זה לא שבאופן קבוע אני מקליטה.
שיחה ראשונה זה היה כי באמת התרגשתי ברמות של כלה
ובפעם השניה שיצא לי להקליט נלחץ לי בטעות על הקלט אז כבר השארתי.
השאלה הזו רק מצביעה על עומק השוני בין מאורסים חסידים לליטאיםואצל הליטאים מתחתנים תוך חודשיים, אז מה הלחץ להפגש בזמן הקצר הזה??
בקיצור, כשלא חיים את זה אי אפשר להבין את זה.השאלה הזו רק מצביעה על עומק השוני בין מאורסים חסידים לליטאים
תביני שכשליטאית מתארסת, היא קשורה ומולהבת וכל רגע בלי החתן קשה לה, זה האיש שלה לחיים!
לי יותר נשמע הזוי איך זה שזה לא ככה
וחודשיים זה המוווןן (מנסיון, היו לי חודשיים וחצי בין האירוסין לחתונה) בשביל מי שמאורס למישהו/י שהוא נקשר אליו והוא התארס איתו כי הוא בחר בו ולא כי בחרו בשבילו
יש הבדל בין לבחורבקיצור, כשלא חיים את זה אי אפשר להבין את זה.
רק צרם לי המשפט ''שבוחרים לחתן ולכלה''.
זה ממש לא נכון.
נכון שאצלינו לא נפגשים עם עשרות בחורים עד שמחליטים אם הוא מתאים לי או לא, אלא עושים את זה רק בשלב מאד מתקדם של השידוך, כשכל שאר הפרטים נשמעים מתאימים. אבל עדיין, יש קהילות מסוימות ביותר שההורים ממש בוחרים לבחורה עם מי היא מתחתנת. אצל רובם יש לבחורה את הבחירה.
וכבר היו סיפורים מעולם שבחורות נפגשו ולא יצא מזה כלום. (את הסיפורים האלו לא תשמעו בחוץ) זה פשוט לא קורה הרבה כ''כ כמו אצל הליטאים.
כל מילה יהלום!בקיצור, כשלא חיים את זה אי אפשר להבין את זה.
רק צרם לי המשפט ''שבוחרים לחתן ולכלה''.
זה ממש לא נכון.
נכון שאצלינו לא נפגשים עם עשרות בחורים עד שמחליטים אם הוא מתאים לי או לא, אלא עושים את זה רק בשלב מאד מתקדם של השידוך, כשכל שאר הפרטים נשמעים מתאימים. אבל עדיין, יש קהילות מסוימות ביותר שההורים ממש בוחרים לבחורה עם מי היא מתחתנת. אצל רובם יש לבחורה את הבחירה.
וכבר היו סיפורים מעולם שבחורות נפגשו ולא יצא מזה כלום. (את הסיפורים האלו לא תשמעו בחוץ) זה פשוט לא קורה הרבה כ''כ כמו אצל הליטאים.
ודאי שגם אצל חסידים יש כל מיני ולא כולם אותו דבר, אבל עדיין יש הבדל כי גם בחורה חסידית שבוחרת זה לא כמו בחורה שיצאה 8 פגישות של כמה שעות והתארסה עם פנסים בענייםבקיצור, כשלא חיים את זה אי אפשר להבין את זה.
רק צרם לי המשפט ''שבוחרים לחתן ולכלה''.
זה ממש לא נכון.
נכון שאצלינו לא נפגשים עם עשרות בחורים עד שמחליטים אם הוא מתאים לי או לא, אלא עושים את זה רק בשלב מאד מתקדם של השידוך, כשכל שאר הפרטים נשמעים מתאימים. אבל עדיין, יש קהילות מסוימות ביותר שההורים ממש בוחרים לבחורה עם מי היא מתחתנת. אצל רובם יש לבחורה את הבחירה.
וכבר היו סיפורים מעולם שבחורות נפגשו ולא יצא מזה כלום. (את הסיפורים האלו לא תשמעו בחוץ) זה פשוט לא קורה הרבה כ''כ כמו אצל הליטאים.
כל מילה יהלום!
זה שטות שרק מי שלא חסיד יכול לומר.
אצל החסידים לא מחכים שנה (למעט חסידי גור שיותר מקפידים על המתנה ארוכה או אנשים ספציפיים)
ברובם ניתנת אפשרות מוחלטת לחתן / לכלה להחליט אם כן או לא
ובבקשה לא לומר דברים שלא מבינים בהם.
סליחה על הנחרצות ... זה פשוט צורם לשמוע דברים כאלה
יש הבדל בין לבחור
לבין אפשרות לבחור שלא
וד"ל
למה "כביכול"?רק מניח כאן את מה ששמעתי מהרב שמחה כהן:
תכל'ס אין הבדל בין חסידים לליטאים
שני המגזרים מגלים אחרי החתונה שזה ממש ממש לא מה שהם חשבו...
ויש פערים גדולים, והרבה דברים שונים
ההבדל הוא
שמי ש"כביכול" בחר לעצמו לאחר כך וכך פגישות [ליטאים]
מסתובב פחות עם הרגשה של 'אם הייתי יכול הייתי בוחר אחרת...'
שהרי הוא בחר...
כי אנחנו מאמינים בני מאמינים ש"מה' אשה לאיש"למה "כביכול"?
בעיניי, זה לא רק העובדה שהוא בחרשמי ש"כביכול" בחר לעצמו לאחר כך וכך פגישות [ליטאים]
מסתובב פחות עם הרגשה של 'אם הייתי יכול הייתי בוחר אחרת...'
שהרי הוא בחר...
עדיין יש הבדל כי גם בחורה חסידית שבוחרת זה לא כמו בחורה שיצאה 8 פגישות של כמה שעות והתארסה עם פנסים בעניים
שמעתי מהרב שמחה כהן:
תכל'ס אין הבדל בין חסידים לליטאים
שני המגזרים מגלים אחרי החתונה שזה ממש ממש לא מה שהם חשבו...
ועם מישהו שפגשת 10 פעמים יש לך מושג?למרות שאין לי מושג איך מתחתנים עם משהו שפגשת פעם אחת
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: