הזדהיתי עם כמה מהתגובות כאן שנקודת העניין בהן היא שה"עסקן" הרים גובה ולא נאה ויאה לו וכו'
כמו כן שהפתרון לכך לא יבוא מהתחנפות [וגם אם באופן מלאכותי כן, אבל אין טעם בכך] וכו'
ולמרות כל זה מאחר ואנו בערב ראש השנה, ישנה היתכנות ט כ נ י ת לגשת אליו בראש מורם ובגובה העיניים, ח"ו לא כמושפל וכמי שנאשם במשהו, אלא כאיש בוגר שמברר עניין בצורה עניינית ולומר: "שלום הרב פלוני מגיע ר"ה ואני רוצה לבקש סליחה אם פגעתי בך. שמתי לב, ואולי אני טועה, שאתה קצת פגוע ממני ואין פניך אלי כתמול שלשום".
הפנייה צריכה להיעשות בגישה כזו שמשדרת שהמסכן זה הוא שאולי נפגע ולא ההפך.
אם אכן ישנה סיבה להתנהגות שלו והוא גבר, אז הוא יאמר את אשר על ליבו
סביר להניח שהוא ימחה על כך שחשבו שהוא נפגע ולכן יעדיף לבטל את הדברים.
מכאן והילך יש סבירות גבוהה שהוא יחזור להתנהג כראוי
שהרי שידרו לו שההתנהגות הקודמת שלו מצביעה על היותו איש חלש, קטנוני ופגוע.
כמו כן שהפתרון לכך לא יבוא מהתחנפות [וגם אם באופן מלאכותי כן, אבל אין טעם בכך] וכו'
ולמרות כל זה מאחר ואנו בערב ראש השנה, ישנה היתכנות ט כ נ י ת לגשת אליו בראש מורם ובגובה העיניים, ח"ו לא כמושפל וכמי שנאשם במשהו, אלא כאיש בוגר שמברר עניין בצורה עניינית ולומר: "שלום הרב פלוני מגיע ר"ה ואני רוצה לבקש סליחה אם פגעתי בך. שמתי לב, ואולי אני טועה, שאתה קצת פגוע ממני ואין פניך אלי כתמול שלשום".
הפנייה צריכה להיעשות בגישה כזו שמשדרת שהמסכן זה הוא שאולי נפגע ולא ההפך.
אם אכן ישנה סיבה להתנהגות שלו והוא גבר, אז הוא יאמר את אשר על ליבו
סביר להניח שהוא ימחה על כך שחשבו שהוא נפגע ולכן יעדיף לבטל את הדברים.
מכאן והילך יש סבירות גבוהה שהוא יחזור להתנהג כראוי
שהרי שידרו לו שההתנהגות הקודמת שלו מצביעה על היותו איש חלש, קטנוני ופגוע.