יוני מקרוני

משתמש פעיל
בהמשך לאשכול הרבי הנסער והחזיר שנזרק לפח
ובעידודו של הגבאי המסור
פה
https://www.prog.co.il/threads/שיתוף-הרבי-הנסער-מוישי-הסעור-וחזיר-שנזרק-לפח-אשכול-מתעדכן.331057/page-8#post-5418716 (אגב איך עושים היפר קישור?)

אז החלטתי לכתוב ולעלות את פרק א' בסדרת ההתעללויות הרבות שעברנו בחיידר בכלל וילדי הADHD בפרט
הכל אמת לאמיתה כמובן גם השמות ואם יש מי שמזהה אדרבה יבוא ויעיד גם הוא
ואשמח לדעת על מנת שלהבא נטשטש פרטים.
מבחינת עריכה יש הרבה מה לשפר ואשמח להערות
 
נערך לאחרונה ב:

יוני מקרוני

משתמש פעיל
היית ילד בר מזל,

מזלי ומזל כיתתי היה טוב מכל שאר תלמידי הת''ת שלפנינו. ולא בגלל מה שהיה לנו אלא בעיקר בגלל מה שלא היה לנו.

הכל התחיל כשעלינו לחידער ופתחו בחידער שני כיתות ורב'ה שלוימ'ה שתמיד היה רבה של כיתה ב' וכבר מאות תלמידים עברו תחת שרביטו התחיל ללמד רק חצי מהמחזור.

אז אני הייתי בר מזל שלא זכיתי להיכנס ללמוד בכיתה של ר' שלוימ'ה.
מה היה בכיתה תחת ההנהגה של הרב'ה שלוימ'ה אני לא יודע,
אבל הילכו שמועות שונות ומשונות, על ילדים שהוכרחו לעמוד יום שלם עם הפנים לקיר וידיים למעלה, על ילדים שאולצו לשמוע בשעת הארוחה, בטיפ הגדול שמעל הארון שיחות מוסר ארוכות הכוללות שאגות של מלמדים ובכיות של תשב''ר, על מנת לעורר את ליבם לעבודת ה'.

הילכו גם שמועות על תמונות של ילדים שבוכים שחולקו מזכרת מהרב'ה

כן כן ילד שלא התנהג כמו שצריך (ואף אחד לא ידע איך צריך) היה מקבל עונש ויחד עם העונש איסור לבכות מי שהיה בוכה היה נתפס בעדשת מצלמתו של הרב'ה (להזכירכם עוד לא היו דיגיטליות) ולמחרת כל הכיתה היתה צופה בתמונה והרב'ה היה מסביר כמה זה מצחיק ומגוחך לבכות בכלל
פלא שלא סיפרו בבית?!

אבל גולת הכותרת בכיתה של רב'ה שלוימ'ה היו המקלות
חלבי, פרווה, בשרי.

היה לרב'ה שלוימ'ה שלושה מטות שבהם הוא היה עושה את האותות, על ידם של התלמידים. הראשון מקל חלש לעבירות קטנות (סרגל ברזל רחב של 50 סנטי') שהיה מונח תדיר על השולחן משמש בעיקר להפגת שיעמום של רבה שלוימ'ה, ומכה ממנו נחשבה למכת חיבה בין אם זה היה על השולחן בין אם על כתפי התלמידים המקל הנל היה נקרא בפי תלמידי הכיתה המקל החלבי.

במגירה ניצב מקל בינוני (מקל שבור של מטאטא ישן) לעבירות גדולות אבל כמעט כל דבר היה נחשב לעבירה גדולה כך שבכל שיעור המקל יצא לשימוש לפחת פעם אחת בעיקר על קצות האצבעות הרכות של הילדים התורנים כלומר היו 5-8 ילדים קבועים בכל שיעור שהיו חוטפים ובנוסף עוד 3 חוטפים מתחלפים כדי שחלילה וחס הרב'ה לא יהיה בין אלו שנאמר עליהם חושך שבטו שונא תלמידו.
פעמים שהרב'ה היה תופס בקצות האצבעות מושך איליו ומקפל לאחורה כדי שיראו את קווי כף היד בבהירות ופעמים שהיה דוקא מכופף קדימה כדי שיתקבצו כל האצבעות לאגודה אחת.
כך או כך היה מנחית את המקל בעצמה על האצבעות של היד שנבחרה וכמובן גם על היד השנייה שניסתה להגן
המקל הנל היה נקרא בפי התלמידים המקל הפרווה.

ומאחורי הרב'ה צמוד ללוח היה תלוי מקל גדול גדול אימתני ומפחיד, מקל שבעבר שימש למעדר, ברבות השנים נתקעו בו אין ספור מסמרים וברגים עד שהיה ראוי לשמש בתואר המקל הענק, לעבירות ענקיות,
שימש בעיקר לאיומים מפחידים על ילדי הכיתה ולביעותי לילה של כל ילדי הת''ת הוא היה נקרא המקל הבשרי.

כאמור אלו היו השמועות יודעי דבר טוענים שהיה בהם ממש אך כולם מודים שהתמזל מזלינו שלמדנו אצל ר' נוחם ולא אצל רב'ה שלוימ'ה.

ר' נוחם היה רב'ה שמאד השקיע ומאד אהב את תלמידיו למדנו אצלו שלוש שנים והוא הכניס מושגים חדשים בת''ת בכל מה שנוגע למבצעים, פרסים וקישוטי כיתה

הוא היה משנן איתנו בע''פ את כל הפרשיות ובסוף קנה לנו מתנה תיקון קוראים לכל ילד ונשארו לנו ממנו המון רשמים חיוביים. עד היום כשאני פוגש אותו אני ניגש ואומר לו שלום ר' נוחעם אני יוני למדתי אצלך לפני 22 שנה ואנו מגלגלים שיחת חולין של תלמידי חכמים מתוך כבוד והערכה.

כשעלינו לכיתה ד' התחלנו לגמור מאד מאוחר את הלימודים. היינו מסיימים בשעה 6 בחורף הירושלמי כשבחוץ קר וגשום ואנחנו עוד חיכינו להסעה שתבוא ותיקח אותנו לכל שכונות ירושלים. וכמובן שכל יום רב'ה אחר היה צריך להישאר לשמור על הילדים.

ויהי היום ותורו של רב'ה שלוימ'ה הגיע לשמור על כל הילדים,
רבה שלומ'ה בדרך כלל היה מאד אוהב לשמור על התלמידים, אבל לא באותו יום.

באותו ערב הוא היה אמור ללכת לקנות פלאפון שחור וגדול נראה לי קראו לו מנגו (יצא אז מסלול קשר-כשר של פלאפון) וההסעה שלנו די התעכבה ורב'ה שלומ'ה היה קצת על קוצים.

רב'ה שלומ'ה לא איבד את העשתונות הוא מיד קרא לכל הילדים והסביר להם באופן ברור שהוא הולך ו"אוי ואבוי" אם ילד יצא מהחידער לפני שההסעה תגיע.

הרב'ה הלך. האהזרה לכאורה הספיקה.

למה לכאורה?

אז ככה לכל אלו שלמדו אי פעם אצל ר' שלוימ'ה זה וודאי הספיק. הם לא העזו לחשוב על כיוון של לצאת מהחיידר.

אבל לכיתה שלנו זה רק כמעט הספיק כי היה גשם בחוץ שקרץ לנו,
התחילו וויכוחים שונים ומריבות כדרכם של תשב"ר.
וההסעה התעכבה והתעכבה ואף אחד מהמבוגרים לא היה בשטח לבדוק מה קורה.

הילדים גם דאגו מה קורה עם ההסעה והאם עדיין יש גשם וכל השאלות והבלאגן בלי סוף ולא היה למי לפנות.
אז אני טענתי להם בהיגיון של ילד בן 8 שאם הרב'ה הוא המבוגר האחרון שנשאר בת''ת. והוא הודיע מפורש שהוא הולך.
אז לכאורה אנחנו צריכים לקחת אחריות.
ואף אחד לא יעשה לנו כלום אם נצא רק לשנייה לבדוק האם הגשם כבר פסק והאם ההסעה נראית באופק,

התנדבתי לצאת לבדוק האם ההסעה כבר מתקרבת. קיבלתי מבטים מעריצים מאחורה ועוד חברהמן שהסכים לפתוח לי את הדלת ועשיתי את זה.

יצאתי ופסעתי על המדרכה הצמודה לחיידר שני פסיעות.
ההסעה לא הייתה באופק, הגשם עוד לא פסק, אבל הוא היה שם וראיתי אותו.
הוא הגיח מזווית הרחוב שם הוא השקיף והסתתר מאחורי הצפרדע.
התברר שכבר רבע שעה הוא מחכה לראות מי יוצא מהחיידר
הוא שם זינוק רציני לכיווני, ורץ כחיה המשחרת לטרף.
כמובן שרצתי חזרה לתוך החיידר התחבאתי מאחורי הספסלים הרטובים והישנים בחצר החשוכה. אבל הוא זיהה אותי, כנראה לפי קולות הלמות לבי שוודאי הרעישו למרחקים,
הוא לא דיבר בכלל הוא תפס בחזקה את שני לחיי בידיו הרטובות והקפואות סובב עד שכמעט ונקרעו הלחיים ואז הרים אותי בלחיים לגובה רב ונבח לי בפרצוף מה שנבח.

אני זוכר שלא הצלחתי לשמוע כלום ולא לראות כלום אחרי שלחיי בערו כל כך כל ילדי החיידר עמדו והסתכלו רובם פשוט ריחמו עלי שנפלתי קרבן למלתעותיו ואני לא הצלחתי להוציא הגה מהפה במשך כמה שעות טובות

לחיי עוד שרפו במשך שבועות רבים ובמשך כמה שנים תכננתי נקמה.
עד היום כשאני ממשש את לחיי מידי פעם אני מדמיין אותם עדיין כואבים.
וכשראיתי סרטון של דעעאש נזכרתי באצבעות הקרות הרטובות המפחידות האלו באותו לילה חורפי

עד כאן להיום
יוני​
נ.ב. למי שתוהה הוא עדיין משמש כמלמד בתלמוד תורה אחר באחת מערים החרדיות
 
נערך לאחרונה ב:

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
יוני - תודה על האומץ.
סיפור נוראי.
הכאב הוא שאותם מלמדים נחשבים ונחשבו ברחוב כאנשים שפויים ונורמטיביים לגמרי, ואף אחד לא חשב לבדוק איך הם מתנהגים בת"ת, לבד לבד מול כיתת ילדים.
מעבר לכך, קהש לפעמים לראנשים 'מבחוץ' להבין שזאת אף פעם לא רק הכאפה, אלא כל הזלזול מאחוריה, וכו'.

הסיפור שלך מדוייק, או שהגזמת פה ושם? (אני מניח שלא, אבל שואל כפֶּה עבור רבים)

הוא הגיח מזווית הרחוב שם הוא השקיף והסתתר מאחורי הצפרדע.
התברר שכבר רבע שעה הוא מחכה לראות מי יוצא מהחיידר
בעיניי, דווקא זה המשפט המקומם.
מלמד שמחכה לתפוס אותך בפינה, הוא חלאה חלאתית.
 

יוני מקרוני

משתמש פעיל
חברים הכל אמיתי השם המלא והכתובת של המלמד (שמור במערכת)
אדרבה אני מוכן להזכיר לכל מי שלמד או לימד בחידר ההוא בשכונת הבוכרים בדיוק מתי ואיך זה היה
אין הגזמות זה רק פרק א' מתוך סדרה ארוכה

מה שכתבתי שהילכו שמועות זה מה ששמעתי מתלמידי כיתתו וכיתות אחרות
מה שכתבתי שהיה ראיתי וספגתי בעצמי

ליתר דיוק הגזמתי רק בכמות המסמרים שהיו על המקל הבשרי
 
נערך לאחרונה ב:

כתב ומכתב

משתמש מקצוען
אין הגזמות.

ככה "חינכו" לפני עשוריים. בטרום עידן המודעות. כשסטירות ומכות היו חלק מהתפילה, השיעור, והפסקת האוכל שביניהם.

ואחרי שבכיתי איתך מתחת הספסלים הרטובים, ומיהרתי לנגב את הדמעות לפני שאבא ואמא יראו, אומר לך, יוני: תודה.
תודה על השד שהערת. על הזיכרון העמום ששב לחיות. על הידיעה הבלתי מודעת ל"רב'ה טוב" ו"רב'ה מפחיד" (אין "רב'ה רע", רק "ילד רע").

רק נזכרתי ברב'ה הטוב של כיתה ד' שהיה לו ארון מלא פרסים והפתעות, וברב'ה "השני" של כיתה ה' שהסתפק במגירת שולחן עמוסה בסרגלים, גומיות, ושאר מיני מצליפים.

ועוד נזכרתי, ברב'ה שאמר ביום השני ללימודים: "ילדים, אצלי אין סטירות. אם אני ארביץ לכם היום, כשאני אהיה ב'מושב זקנים' אתם תבואו להחזיר לי ואני לא אוכל לקום מכסא הגלגלים...", וגם הוא היה מדור ההפיכה שהעביר את הכוח לצעירים.

(ולמרות שלא ביקשת ביקורת, נא ונא. אי ההקפדה על כללי הכתיב כמעט ופגמו בהנאת הקריאה. לפחות תהיה אחידות בסגנון: פסיק, נקודה, מעבר שורה, ו' בתחילת משפט. לכולם יש כללים וכדאי שיחולו)

תיקון: קראתי שוב את השורה האחרונה בעינב הראשון לאשכול זה. מתקן את דבריי ש"לא ביקשת ביקורת". ביקשת וגם דרשת. שאפו. עלה והצלח.
 
נערך לאחרונה ב:

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
שלושה מטות
כמדומה שצ"ל שלוש, ובזה יצאתי יד"ח הביקורת

אדרבה אני מוכן להזכיר לכל מי שלמד או לימד בחידר ההוא בשכונת הבוכרים בדיוק מתי ואיך זה היה

יש לי הרגשה שלמדתי שם, אלא שאיזה עשור לפניך, כי כשקנו את ה'מנגו' כמדומה שהייתי כבר ביש"ג, אז התחילו הגבירים להסתובב עם הבננה, ושילמו על שיחה נכנסת.

כתבתי בעבר על המלמד של כיתה ח', דווקא סיפור חיובי.
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
פתחת צוהר למצער על צער צעירי הצר.

סתם מעניין, האם כל החוויות של 'הרבצת תורה' שהיו בילדותינו, היו גם במחוזות הכלליים? מנסה להבין ממה נבעה הגישה האימתנית שמכה בזכרונות... שמא גם במחנם הייתה תופעה זו?...
ובתכלס, האם הרבעס חשבו שהם מקיימים מצוות ''יצא האב המכה את במנו והרב הרודה בתלמידו...''
אחד הרבעס אצלינו היה אומר בדחילו 'לשם מצוות חינוך' והיה המחזה נורא הוד, "אמת מה נעדר היה הרבע הגדול... וכך היה מונה אחת, ואחת, אחת, ושתיים, וכו' ולא היה אלא כמצליף''...

או שזו הייתה הגישה הרווחת לטיפול פדגוגי בכל אלה ש'יכולים אבל לא רוצים'...

----
הכתיבה משובחת בייחוד שתחושת האי נוחות מתוכן הדברים, צפה ונוגעת בלב הקורא.

הגהונת קטנטנה, אומרים שביקשת;)... אז חיפשתי ולא מצאתי בתוכן הדברים מלבד דיוק העובדה כי בימות מכשירי ה'מנגו' עדיין לא היה אפילו היתר בניה לקומה הנוספת בענף הסלולר. אבל זה רק בגלל שחיפשתי... היתר מדויק!
 

יוני מקרוני

משתמש פעיל
פתחת צוהר למצער על צער צעירי הצר.
תודה תודה

מלבד דיוק העובדה כי בימות מכשירי ה'מנגו' עדיין לא היה אפילו היתר בניה לקומה הנוספת בענף הסלולר. אבל זה רק בגלל שחיפשתי... היתר מדויק!
התכוונתי לתכנית קשר-כשר של פלאפון
הרבה לפני המכשירים המאושרים
זכורני שזה היה אז מנגו אבל אני לא בקיא באמת
 

סופריא - הוצאה לאור

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום גולד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מתי יגיע פרק ב'?
 

יוני מקרוני

משתמש פעיל
פרק ב'

ובו יסופר על הטיולים שר' שלוימ'ה ארגן לכיתה ד', ועל התנדבותו המיוחדת.

אחרי שפרק א' נחרט בי לנצח
וגם כל הנוכחים לא ישכחו זאת במהרה.
מסתבר שגם ר' שלומה לא שכח כל כך מהר,והוא אפילו לקח את זה צעד אחד קדימה.
הוא החליט שהוא צריך ללמד אחת ולתמיד גם את הכיתות שלא למדו אצלו, מי זה רבה שלוימ'ה.
ולאלפינו בינה ומוסר כפי שנהג עם תלמידיו.
או כפי שהוא קרה לזה "הרי שונא תלמידו חושך שבטו" והוא הרי מאד אוהב את תלמידיו ומאציל עליהם מאהבתו מלא חפניים, ומה אשמים אלו מהמקבילה שלא זכו ליהות תלמידיו.
אבל בעייה אחת היתה לו שבאופן רשמי המנהל ר' שלום (שכנראה חס עלינו) לא נתן לו ללמד כלל וכלל את הכיתה שלנו לא בשיעור נביא ולא בלימודי חול ולמגינת ליבו שיבץ בכיתותינו אך ורק מלמדים שלא נהגו להחסיר בכלל.
אך מי אדם כר' שלומ'ה שיאמר נואש. מהר מאד הוא הצליח לשכנע, את הרבה של הכיתה ד', שכל חודש צריך לאוורר את הכיתה, ביום מיוחד בגינה הסמוכה.
וכשהרבה בתמימותו שאל "אבל מה אני יעשה בגינה?"
ר' שלוימ'ה הצדיק התנדב גם לצאת יחד עם כיתה ב'.
אז הם היו יושבים ביחד, ודנים בכובד ראש, בבעיות החינוכיות שילדים בכיתה ד' יכולים לייצר.
הם היו עוברים ילד ילד, ודנים בתיקו הדק היטב.
ורבה שלומ'ה בנדיבות אומר לרבה מכיתה ד' "אני יראה לך איך לחנך אותו", טיפול אחד אצלי והוא בן אדם חדש.
וכשהרבה של כיתה ד', שהיה חדש בתפקידו, היה משתכנע.
הם היו קוראים יחדיו לילד התורן.
רבה שלוימ'ה קורא לילד ושואלו בחביבות "אינגלע רבה מוישה מספר לי ששבוע שעבר דיברת באמצע התפילה. הההה, זה נכון!?
ומרחוק כבר יכלנו לנחש את תשובת הילד, לפי השאגות הרמות שנשמעו מכיוון המלמדים.
פעם זה הייתה שאגת "שקר" על שקר אני לא מוותר! שקר זה לא יהודי! אתה תקבל עכשיו מכות בגימטריה של שקר. (יש לציין שזה ניתן במקל החלש יחסי והייתה אפשרות להחליף יד באמצע אך היו חייבים לחטוף 600 מכות לא פחות תוך שמיעת צעקות "על שקר אני מוותר" "על שקר אני לא מוותר" שמהדהדות והולכות בקרב כל בוגרי הת"ת מאותם שנים, עד היום הזה.)
פעם זה היתה שאגת "לא עונה"?! לא עונה! זה חוצפה!
וחוצפה זה הדבר הכי גרוע.
"עז פנים לגיהנם" קולו הדהד בכל רחבי הפארק. ואז היה מגיע גזר הדין תקבל מכות כגימטירה חוצפה במקל של העבירות הגדולות
ולפעמים כשזה היה ילד תמים, שענה באמת רק את מה שהרבה רצה לשמוע.
או אז כל שוק הבוכרים היה רועד, למשמע שאגות קרב אמתניות.
מה אתה לא יודע שאסור לדבר באמצע התפילה?! מי שמדבר באמצע התפילה השם מעניש אותו!
ואנחנו רוצים לעשות את רצון ה', אז אנחנו ניתן לך עונש קטן, שיזכיר לך את העונשים שיש בשמיים. (וואו כמה זה היה מזכיר)
וכאן הרבה היה מתחיל בסילודין בעבודת החינוך.
תחילה מחמם קמעה את היד, על ידי שפשופה ביד השנייה, כמי שנטל את ידיו, ואומר שאו ידיכם קודש וגו', אח"כ היה מבקש בחביבות אינגלע, תוריד את המשקפיים.
ובשבריר שניה, במהירות של מטוס סילון, ידו הורמה אל על עשתה סיבוב ענק באוויר,(היה ניתן לשמוע את השריקה) ונחתה על מה שהיה עד עכשיו לחי של ילד קטן, בעצמה שהייתה יכולה להתחרות עם כל פטיש שניצלים.
היה פעם, שהמלוה בהסעה שאל ילד, למה הפרצוף שלו נראה כמו סימן שאלה. עם שקע גדול בצד ימין? עד שאחד הילדים לחש לו כי ר' שלוימה שמאלי.
למותר לציין שכל יציאה כזו לפארק, גרמה לנו רק חרדה, מי ייתפס הפעם, ברשתו של רבה שלוימ'ה.
ואותם שלושה ארבעה, תינוקות שלא חטאו, שהיה עולה בגורלם, להילכד באותו פעם, כולנו היינו מרחמים עליהם ומוותרים להם במתקנים. (הם מימילא לא רצו)
אלו היו הבילויים שלנו כילדים, בגינה ברחוב דוד, מעל בית כנסת היזדים.

ובפרק הבא רבע שלוימה רוצה להישאר עניו
 
נערך לאחרונה ב:

סופריא - הוצאה לאור

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום גולד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הסיפור ממשיך להיות עצוב.

הכתיבה - טובה, אך לא מספיק חדה ושנונה כראוי לאכזריות.
 

יוני מקרוני

משתמש פעיל
הכתיבה - טובה, אך לא מספיק חדה ושנונה כראוי לאכזריות.
  1. דבר ראשון תודה רבה
  2. אני באמתי לא רוצה להגזים ולצייר אותו יותר גרוע ממה שהוא באמת אני הרי מאמין שהוא לא קם בבוקר ואמר היום אני הולך לאמלל את ילדי ישראל מתוך מטרה שכל הדור הבא ישנאו את החינוך החרדי. זה אמנם קרה לו, אבל אני מאמין שזה קרה לו רק בגלל שהוא אף פעם לא עבד על המידות שלו ואף פעם לא ניסה לשים את עצמו במקום התלמיד
  3. חכה חכה לפרק ג'-ד, שם זה האכזריות האלנגטית במיטבה, עוד תיווכחו איך אפשר לפגוע בילד עד הנימים הדקים ביותר של הנפש. ולהישאר רבה יקר והאהוב כך שההורים לא חושדים בכלום
  4. זה לא אומר שאני מסוגל להסתכל על הבן אדם הזה היום אבל בל נקדים את המאוחר
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
האנדוקטות כואבות.
הניסוח קולח והכאב מורגש מבין השורות.

הכתיבה צריכה עריכה לשונית, פה ושם שגיאות דקדוקיות ואף תיקוני לשון.

לעצם הענין, הפרקים צריכים להוביל לאיזשהו מסקנא כלשהי, אין טעם לקרוא תיאורי זוועות ללא תכלית. אם יש כאן קריאת השכמה למחנכים, היא צריכה להיות מובעת. אם לתלמידים - יש להדגיש את זה. אם סתם קריאת תיגר על החינוך ההוא, גם את זה יש להביע.
 

משויטט

משתמש מקצוען
התיאורים כואבים והכתיבה משובחת.

לעצם העניין, יש בעיה בשפיטה למפרע של אדם שנהג על פי סטנדרטים מסוימים שהיו מקובלים למדי באותו זמן נתון.
והמציאות היא שפעם היו הרב'ס מכים הרבה יותר, אבל לצד זה היו הילדים רגישים לזה הרבה פחות.
אבי שיחי' מלא וגדוש בסיפורי זוועה על רב'ס קשיי יום שהתאכזרו לתלמידיהם במקוריות מעוררת בחילה, אבל מקפיד להשוות מנגד עם סיפורי האכזריות של הילדים אל הרב'ס.

אלא אם כן, כמו שאומר עדיאל, יש כאן קריאה מהדהדת.
והיום שהדברים הללו כמעט ואינם קיימים במציאותינו הענוגה, והכל מתנהל בסטנדרטים אחרים לגמרי, מסופקני בנחיצות הקריאה.
 

יוני מקרוני

משתמש פעיל
הקריאה היא חד וחלק להורים
להיות ערניים כל הזמן
לגלות את השטן מתחת הזקן
בהחלט צריך להביע זאת יותר.
אך מלמדים גרועים היו ועודם
כן מכות לא מכות זה רק סימפטום
יש שאומרים שהכל היה רק פעם
גם היום לצערינו ישנם הרבה מלמדים שמה שמושך אותם זה לא השליחות אלא זה שלא הסתדרו במקומות אחרים וחבל שמכניסים אותם למקומות רגישים כל כך

וידוע על אותו מלמד שנתפס על ידי נציגי החוק במעשים שאינם מן ההגונים וקיבל כעונש 12 חודשי שרות תנחשו איפה הוא עשה עבודות שירות?
ניחשתם נכון!
בתלמוד תורה המתחרה!
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה