שיתוף - לביקורת שיפוצניק הנשמות הקריית גתי

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
בס"ד



אוי להם לבריות של קריית גת מעלבונה של תורה; חשבתי ולא אמרתי, מורגל בייסורים. שני ליצנים שפלים עישנו על המדרגות ביציאה מבית הכנסת, מסננים ברשעותם בקול זדוני: צדיק'ל בא לעיר.
מחאתי כפיים בעדינות, לרמז להם שאני לא מקפיד על כבודי. הם גיחכו: בקושי עוזיהו נפטר, והנה היורש שלו כבר עושה פה עניינים.
נדחקתי ביניהם ועברתי, מתעלם מלעגם.
הלוואי והם היו פוגעים רק בי, הם וכל האנשים הרעים שנמצאים בכל מקום, אלו שלא יזכו לגאולה, לכאבי ולצערי העמוק. אך בעוונות הדור גם לאשתי התגלגלו הרכילויות והלעג המשונן.

כנראה שבדיוק היום עוד מישהי התקשרה אליה, אולי שלום גבריאל שלח את אשתו המרשעת. כי ברכי חיכתה לי בבית עם ההבעה העגומה של 'אנחנו צריכים לדבר'.

במקום לדבר, הנהנתי באיטיות. מוכן ומזומן לקבל עביט של תלונות ואי הבנה. חלק מגזירת שמיים, עוד פיסה מהתיקונים שאני עובר למען הכלל.

הפעם ברכי לא דיברה, רק עצמה עיניים חזק. יכולתי לשמוע אותה בראשי מתפללת בלי להוציא קול: ה', תן לי כוח לשטויות של מוטי. הוא מסוּבב לגמרי.
שטויות של מוטי. גיוואלד. אם רק היה לה מושג במה אני עוסק!

היא פנתה אליי והתחננה: מוטי, אולי תנסה תקופה בלי כל ה... זה שלך?
אישה פתיה! הסברתי לה לאט לאט, כמו כל כך הרבה פעמים בעבר: אני לא מנסה להרשים אף אחד, ככה אני אומר אמן יהא שמיה רבא, עוד מאז שהרב רוטנבק דיבר בשמוע'ס בהילולא של הבת עין זצ"ל. מאוד חשוב גם לצעוק חזק בהפתעה באמצע שמונה עשרה, לבלבל את הסמך מם וכל כוחותיו.
אבל מוטי, גנחה האישה, אותי לימדו בסמינר שהשם שומע בכל מצב, אפילו אם מתפללים בשקט בשקט. אני בטוחה שגם אם תתפלל בצורה רגילה ובקול שגרתי התפילות יתקבלו...

*

בדיוק על דברים כאלו מדברים כל חכמי המידות. איך מתמודדים עם מצבים כאלו? איך מדברים? איך מציגים את הדברים בלי ליצור אנטגוניזם?
הכנתי לה כוס תה קדושה מלאת תפילות, וכמובן גם בבונג עם טיפות סרפד, נענע וציפין. היא התיישבה על הכורסה, לוגמת בזהירות. התפללתי ששוב יבואו לי המילים הנכונות, כמו כל פעם בעבר.

בערך כשהיא הגיעה לאמצע הכוס, התיישבתי על הספה ממולה, עצמתי את העיניים, ואמרתי את הכל:
ברכי ברכי, אני יודע שבעיניי כולם ההתנהגות שלי נראית מוזרה. אני יודע שבכל מקום שבו גרנו בעבר היו אנשים קטנים ושפלים שהציקו לי. את יודעת ולמרות זאת אני אומר לך עוד הפעם: בלעדייך לא הייתי מצליח להישאר שפוי, בתוך כל ההצקות האלו. רק בגללך יש לי כוח להמשיך ולתקן את עם ישראל. בזכותך - היא הפסיקה לשתות את התה, קפואה, מבטה נעוץ בי, דרוך ומלא תקווה - הצלחתי להיות יהודי כשר, בזכות הסבלנות שלך, בזכות הגיבוי שידעתי שאת נותנת לי, יכולתי גם יכולתי להתעלם מכל הרשעים הארורים ולהמשיך בעבודת השם...
היא נשמה לאט, הליטה פניה בידיה, וגנחה: נכון, מוטי. אבל הפעם אני לא מסוגלת עוד.

ליבי חישב להישבר, המשכתי בכוחות על אנושיים, חלק מהכוחות של גדול הדור האמיתי: ברכיל'ה, בדור שלנו אין יהודים טובים. כל הרבנים ככה ככה. רק אני נשארתי לבד. פעם היו הרבה שעסקו בתיקוני נשמות, לאט לאט כולם עזבו, ונשארתי כמעט לבד. רק אני והרב עוזיהו תנחום.

מבלי משים לגמתי לגימה חזקה מכוס התה שהכנתי לעצמי (סרפד חזק בלי סוכר), לשוני נכוותה קלות, כפרת עוונות של הדור. לגמתי את היתרה וסיימתי בשקט: ברכי, את זכית זכיה גדולה. מכל הנשים בעולם, רק את יודעת מי מתקן הנשמות של הדור, רק את יודעת למי הוריש הרב תנחום הקדוש זצ"ל את הזכות והחיוב הנורא לטפל בכל האומללים, בכל אותן גלגולים משנים עברו. ובמיוחד -

ברכי קמה מהכורסה, צועדת בהליכה שפופה לעבר המטבח, נוטלת בדרכה את כוס הזכוכית שלי, ריקה, חסרת חיות. אישה יקרה, כואב לי שהיא כה מצערת את עצמה ומכבידה על נפשה. היא רק צריכה להרפות ולדעת שבסוף כל הרבנים בדור יכירו בי.

הלכתי בעקבותיה למטבח, היא נסמכה עם המרפקים על השיש, נטפים דמעות קטנים על לחייה. נשענתי על הקיר, קרוב לתמונה של הרב תנחום, ניסיתי לשאוב כוחות מהעיניים הבוערות והמהפנטות שלו. בכוחות על אנושיים סיימתי את הדברים: ברכי, את כבר היום הרחל של הדור. עוד מעט כולם ידעו מי את, כל הנשים בבית הכנסת יעשו תור מי תלווה אותך אחרי התפילה, והרבנית קרונימוס המזוייפת תישאר בלי שום עדת מעריצות סביב - -
ברכי התקרבה אליי קצת, עיניה אדומות, היא ביקשה-אמרה בקול מדוד: מוטי, עד פה. לא אכפת לי שתאמין שאתה צדיק הדור וראש חבורת ל"ו, אבל אני לא מסכימה שתזלזל ככה ברבנית קרונימוס הצדיקה, אשתו של רב השכונה שליט"א.
תיקונים.

יצאתי מהבית, חיפשתי מקום שבו אוכל להשיג קצת שלווה, בדרך אמרתי את תיקוני הזוהר היומיים שלי, ואת סדרת הפרקים הסודית לגאולת עם ישראל. גבר לא מזוהה עצר את שיחת הפלאפון שלו וזרק לעומתי: הנה שיפוצניק הנשמות.
לא לקחתי ללב. אני רגיל להטחות האלו. כמו כל צדיקי האמת, רודפים גם אותי.

התיישבתי לנוח, שמתי לב שאני על ספסל בתחנת אוטובוס. איכשהו עליתי על האוטובוס לירושלים, ירדתי איפשהו. חתול שחור גיחך לעומתי, צעד במקביל אליי, רץ ממכונית למכונית. עיניו זוהרות בחושך. מן הסתם עוד נשמה מסכנה ותועה שעליי לסייע לה.
התרחקתי מהתחנה, פוסע ללא כיוון בחוכמה ובעורמה כדי לבלבל את כוחות הטומאה המצרים את צעדיי.
התקדמתי רגלית לכיוון שער יפו. נתתי לנשמתי לעלות מעלה מעלה, ברור שלא שמתי לב בדיוק לאן רגליי מוליכות אותי. ככה זה כשאוספים ניצוצות ופועלים להושיע את העם השרוי בחשכה מרה ומוחלטת של טרום הגאולה.

אחרי שצעדתי שעה וחצי בסמטאות הרובע היהודי, הייתה לי השראה פתאום, וככה נזכרתי שעוד לא התפללתי מעריב. נכנסתי לבית כנסת קטן ושקט שרוב הירושלמים לא מכירים.
וכמו בכל בית כנסת שאני נכנס אליו, גם הפעם ניגשתי לעמוד, מוכן ומזומן לזכות את הרבים. ואז יד רכה הונחה על כתפי - בטח שליח של הטומאה שמנסה להניא אותי מלעשות את מה שאני צריך.
הסתובבתי בנחת, חבל לבזבז אנרגיה על ההתחלה.
יש הפתעות בחיים, התבדיתי. זה לא היה אוייב. ממש לא. ההפך, שלומק'ה. שליח חב"ד של שכונת ישועה.

הייתי מכנה את שלומק'ה חבר שלי אם היו לי כאלה. הוא יותר סוג של שותף בעיניי. הוא זכה כבר פעם אחת להעביר לי מסרים חשאיים מעולמות אחרים. הוא היחיד שיודע את השליחות שמוטלת עליי, וממילא מלא יראת כבוד כלפיי. בוודאי ובוודאי שלא מנסה להצר את צעדיי.

כמצופה מחסיד שלי, הוא לא ההין להפריע לי או לקלקל את העניינים החשובים. הוא רק אותת לי באצבעו, הדליק את הנרות על עמוד התפילה, פתח לכבודי את הסידור הגדול של החזן, ולחש: מוטי, מקודם שמעתי בת קול שאומרת: הלילה הזה מוטי יכול להתפלל בלי צעקות.

הלב שלי דהר. לא האמנתי שככה פתאום זכיתי לקבל עוד מסר. פעם שניה באותה שנה! כל כך הרבה זמן התחננתי שאזכה לקבל מסר נוסף. חיכיתי ימים ולילות ארוכים.
כמובן שלא שאלתי שאלות, כמו שהרב תנחום הקדוש זצ"ל היה אומר: אסור להתווכח עם מסרים משמיים. לכן התפללתי בקול רגיל של אדם רגיל בלי כוחות. לא צעקתי, לא שאגתי, לא ניערתי את עמוד התפילה בנענועים גדולים.
אחר כך נשארתי לישון בכותל על איזה כיסא, התפללתי וותיקין, נסעתי חזרה לקריית גת. הרגשתי חזק ומלא כוח, וככה אפילו לא נבהלתי כשראיתי את שני הליצנים מאתמול הולכים לפניי ברחוב. פשוט עקפתי אותם בלי להרים את העיניים. נכנסתי הביתה, ברכי הייתה בגן, אז יכולתי ללכת לישון על הספה. חלמתי על חתולים שחורים שניגשים אליי, מורכני ראש, כמו מודים בטעותם. בעקבותיהם יבואו גם בני אדם, אולי כל אנשי הדור הזה. אני כמובן אסלח לכולם. כן, גם לתושבי קריית גת.
 

אריאל לוי

אתרים מהעתיד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
זה סיפור עמוק, אני עדיין באמצע לעכל אותו...

אני מכיר את התופעה הזו, יש לי חבר שחושב שהוא מלך המשיח....
למי שלא ראה את הצוואה שלו... ויש לי עוד כמה שאולי יפורסמו בעתיד...
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
הפציץ לו איש אמת, עוד אחד מסיפוריו הנפלאים הממולאים בשגעת דקדושה.

תן בראשך זה והושעת את ישראל.
וגם את דוד.
ואבינועם גם. זה שיושב איתם בטוטו, כל יום בערב.
יש לי עוד חצי פרק המשך למוטי הלז. יש ביקוש?
 

אריאל לוי

אתרים מהעתיד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אוקיי. קבלו. מוזמנים לבקר ולהציע רעיונות לאן לקחת את הטור. התמונה שעמדה מול עיניי הייתה של פארק המים 'אשקלונה' החרב, המלא בוץ והזנחה, תחושה מוזרה לראות תמונת של המקום הזה.
--------
החור בגדר קרא לי כבר הרבה זמן.
לא מיהרתי, ידעתי שיש שם יותר מידי נשמות, ויש גבול גם לכוחות שלי. אני לא הרב עוזיהו זכרונו לברכה שהיה נכנס לשם בקלות וגומר את הכל בכמה שעות עבודה. אני צריך להכנס הרבה פעמים, ומהפעם הראשונה - לא אצליח להפסיק עד שאסיים הכל.
לכן דחיתי את המטלה, עוד ועוד.

אתמול זה קרה.
עשיתי את הסיבוב הקבוע שלי באשקלון, כתמיד הלכתי בדרך הקבועה שלי מהתחנה עד לבית הכנסת חנוכיית שלמה ומשם לבית הכנסת סעדיה גאון בנבחיחי, ואז חזרתי לתחנה. אותו מסלול, בדיוק, כמו כל החצי שנה האחרונה. אני מרגיש אושר של עקביות, של הצלחה, כמות הנשמות המחכות לתיקון פוחתת והולכת, הרחובות נקיים יותר. בפעמיים האחרונות שיצאתי מחנוכיית שלמה לא חיכתה לי אפילו תרנגולת אחת, שלא לדבר על חתולה, אמיתית.
נראה שכמעט סיימתי בעיר הזו.
חוץ. כמובן. מהפארק.

אתמול לא יכולתי יותר לדחות.
עברתי ליד מעקה המתכת הגדול המקיף את פארק המים הנטוש, שמי יודע כמה אומללים מכלים שם את זמנם בלילה, לא מוטרדים על ידי בני האדם. ראיתי את הפתח במעקה, המתנתי עד שהרחוב יהיה ריק לגמרי - ועברתי בפתח, הלבנה מאירה את דרכי. טפטוף קטן מנסה לגרום לאצבעותיי להחליק.
לא ויתרתי, עברתי. נדחקתי. נחתתי בתוך הפארק, כמעט שוכב על העשבייה והעזובה מכל עבר, מכשיל בדרכי שיירת נמלים ענקית.

בלילה, כשהעולם שקט, קל לי להבין איך להתחיל לתקן.
התישבתי על סלע, נתתי לכמה זוחלים לטפס עליי, להתחבר לטבע, ואמרתי את פרקי התהילים המיוחדים.
קמתי, הרמתי ממני את הזוחלים, שמתי בכיס. אלו כבר מתוקנים פיקס.

הלכתי לאט למרכז העניינים, למגלשות הסללום.
לא מיהרתי, הרוחות שרקו, הטפטוף פסק. האדמה הייתה בוצית למחצה, ונזהרתי לא להחליק על אריחי קרמיקה ישנים. אלו שהיו פעם במקלחות, ועכשיו מפוזרים בכל שטח הפארק.

כל כמה צעדים עצרתי, אמרתי בשקט, יודע שמי שצריך לשמוע - שומע:
חבר'ה, אני לא ממהר. יש לי זמן לכולכם. אמרתי לאשתי שאגיע מאוחר, עוד אגיע לפה שוב בהמשך. היום אני מתחיל מהאמצע, ואחר כך אטפל בכולכם, חמודים שלי, צדיקים.

הרוח לחששה בקול זוועות, ותפסתי מייד את הרמז. אוי, ליבי דאב. לא התכוונתי לצער את האומללים. רק השתמשתי במטבע לשון. 'צדיקים'. מסתבר שהם נפגעו, לקחו את זה כעקיצה.

בזמן שהלכתי בזהירות על מה שהיה פעם השביל המרכזי לבריכת הרדודים, מהדס על סבכה רחבה של קיסוס וצואת יונים, הטיתי טוב טוב אוזן לאוושת הרוח. חייכתי לעצמי, הנימה הייתה עכשיו רגועה בהרבה. הנשמות סלחו לי. יש.

בבריכת הרדודים לא היה מים, כמובן. רק שכבה עבה וחלקלקה של שופכין. עיסה גבשושית של עלים, נמלים, נשלי נחשים, סיגריות, אריזות חטיפים, והמון המון קש יבש. בטח נשפך לפה עם הגשמים האחרונים שירדו לפני חודש בערך.

קמתי מהמרבץ הנוח, ניערתי מעצמי קצת גבבא. אמרתי את הלחשים המיוחדים שהכנתי. שתי טיפות מים פגעו לי בשתי האוזניים. ימין ושמאל. לא הייתי צריך יותר מזה, ידעתי שהחבר'ה שהיו בבריכה - עכשיו מתוקנים. נכון, לא מושלם, בכל זאת אני לא הרב עוזיהו שמתקן הכל על הטסט הראשון, אבל טיפול עשרת אלפים הם בטח קיבלו.

טיפסתי על הסולם החלוד, יצאתי מהבור הענק שהיה פעם בריכה, משכתי על הראש את השקית שלי נגד גשם, ואז התחילו הברקים.

זה הפתיע אותי.
כי סך הכל, באתי לעשות עבודה חיונית, לא להפריע. למה העוינות הזו?

הרכנתי ראש, לבדי בפארק המים השומם, הרוח מלפפת אותי, הכל שומם. מנסה לשמוע את הקולות.
שמעתי קולות נמוכים, התרכזתי, ידעתי שעוד טיפונת ואדע בדיוק מה עושים - והרעמים הרסו הכל.
טח, טח, טח.
לא שמעתי כלום, רק בומים.
איזה מזג אוויר נוראי.

ומצד שני, אני מודה, הוחמאתי. אני לא הרב עוזיהו, נכון, ועדיין -
יש פה דברים שנלחצים ממני. מנסים לקלקל את מה שאני עושה, להוציא אותי מאיזון.
חייכתי כמו פסיכי, מרוצה מאוד -
ואז התווסף גם ברד.
 

אריאל לוי

אתרים מהעתיד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אוקיי. קבלו. מוזמנים לבקר ולהציע רעיונות לאן לקחת את הטור. התמונה שעמדה מול עיניי הייתה של פארק המים 'אשקלונה' החרב, המלא בוץ והזנחה, תחושה מוזרה לראות תמונת של המקום הזה.
--------
החור בגדר קרא לי כבר הרבה זמן.
לא מיהרתי, ידעתי שיש שם יותר מידי נשמות, ויש גבול גם לכוחות שלי. אני לא הרב עוזיהו זכרונו לברכה שהיה נכנס לשם בקלות וגומר את הכל בכמה שעות עבודה. אני צריך להכנס הרבה פעמים, ומהפעם הראשונה - לא אצליח להפסיק עד שאסיים הכל.
לכן דחיתי את המטלה, עוד ועוד.

אתמול זה קרה.
עשיתי את הסיבוב הקבוע שלי באשקלון, כתמיד הלכתי בדרך הקבועה שלי מהתחנה עד לבית הכנסת חנוכיית שלמה ומשם לבית הכנסת סעדיה גאון בנבחיחי, ואז חזרתי לתחנה. אותו מסלול, בדיוק, כמו כל החצי שנה האחרונה. אני מרגיש אושר של עקביות, של הצלחה, כמות הנשמות המחכות לתיקון פוחתת והולכת, הרחובות נקיים יותר. בפעמיים האחרונות שיצאתי מחנוכיית שלמה לא חיכתה לי אפילו תרנגולת אחת, שלא לדבר על חתולה, אמיתית.
נראה שכמעט סיימתי בעיר הזו.
חוץ. כמובן. מהפארק.

אתמול לא יכולתי יותר לדחות.
עברתי ליד מעקה המתכת הגדול המקיף את פארק המים הנטוש, שמי יודע כמה אומללים מכלים שם את זמנם בלילה, לא מוטרדים על ידי בני האדם. ראיתי את הפתח במעקה, המתנתי עד שהרחוב יהיה ריק לגמרי - ועברתי בפתח, הלבנה מאירה את דרכי. טפטוף קטן מנסה לגרום לאצבעותיי להחליק.
לא ויתרתי, עברתי. נדחקתי. נחתתי בתוך הפארק, כמעט שוכב על העשבייה והעזובה מכל עבר, מכשיל בדרכי שיירת נמלים ענקית.

בלילה, כשהעולם שקט, קל לי להבין איך להתחיל לתקן.
התישבתי על סלע, נתתי לכמה זוחלים לטפס עליי, להתחבר לטבע, ואמרתי את פרקי התהילים המיוחדים.
קמתי, הרמתי ממני את הזוחלים, שמתי בכיס. אלו כבר מתוקנים פיקס.

הלכתי לאט למרכז העניינים, למגלשות הסללום.
לא מיהרתי, הרוחות שרקו, הטפטוף פסק. האדמה הייתה בוצית למחצה, ונזהרתי לא להחליק על אריחי קרמיקה ישנים. אלו שהיו פעם במקלחות, ועכשיו מפוזרים בכל שטח הפארק.

כל כמה צעדים עצרתי, אמרתי בשקט, יודע שמי שצריך לשמוע - שומע:
חבר'ה, אני לא ממהר. יש לי זמן לכולכם. אמרתי לאשתי שאגיע מאוחר, עוד אגיע לפה שוב בהמשך. היום אני מתחיל מהאמצע, ואחר כך אטפל בכולכם, חמודים שלי, צדיקים.

הרוח לחששה בקול זוועות, ותפסתי מייד את הרמז. אוי, ליבי דאב. לא התכוונתי לצער את האומללים. רק השתמשתי במטבע לשון. 'צדיקים'. מסתבר שהם נפגעו, לקחו את זה כעקיצה.

בזמן שהלכתי בזהירות על מה שהיה פעם השביל המרכזי לבריכת הרדודים, מהדס על סבכה רחבה של קיסוס וצואת יונים, הטיתי טוב טוב אוזן לאוושת הרוח. חייכתי לעצמי, הנימה הייתה עכשיו רגועה בהרבה. הנשמות סלחו לי. יש.

בבריכת הרדודים לא היה מים, כמובן. רק שכבה עבה וחלקלקה של שופכין. עיסה גבשושית של עלים, נמלים, נשלי נחשים, סיגריות, אריזות חטיפים, והמון המון קש יבש. בטח נשפך לפה עם הגשמים האחרונים שירדו לפני חודש בערך.

קמתי מהמרבץ הנוח, ניערתי מעצמי קצת גבבא. אמרתי את הלחשים המיוחדים שהכנתי. שתי טיפות מים פגעו לי בשתי האוזניים. ימין ושמאל. לא הייתי צריך יותר מזה, ידעתי שהחבר'ה שהיו בבריכה - עכשיו מתוקנים. נכון, לא מושלם, בכל זאת אני לא הרב עוזיהו שמתקן הכל על הטסט הראשון, אבל טיפול עשרת אלפים הם בטח קיבלו.

טיפסתי על הסולם החלוד, יצאתי מהבור הענק שהיה פעם בריכה, משכתי על הראש את השקית שלי נגד גשם, ואז התחילו הברקים.

זה הפתיע אותי.
כי סך הכל, באתי לעשות עבודה חיונית, לא להפריע. למה העוינות הזו?

הרכנתי ראש, לבדי בפארק המים השומם, הרוח מלפפת אותי, הכל שומם. מנסה לשמוע את הקולות.
שמעתי קולות נמוכים, התרכזתי, ידעתי שעוד טיפונת ואדע בדיוק מה עושים - והרעמים הרסו הכל.
טח, טח, טח.
לא שמעתי כלום, רק בומים.
איזה מזג אוויר נוראי.

ומצד שני, אני מודה, הוחמאתי. אני לא הרב עוזיהו, נכון, ועדיין -
יש פה דברים שנלחצים ממני. מנסים לקלקל את מה שאני עושה, להוציא אותי מאיזון.
חייכתי כמו פסיכי, מרוצה מאוד -
ואז התווסף גם ברד.
זה כבר לא בדיחה.....
זה עמוק מאוד!
ויפה.
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אני מרגיש שהפרק האחרון נולד מתוך רצון לכתוב, סצנה שמצטלמת פצצה.
פארק נטוש. בריכה מלאת שלכת. רוחות רפאים ברקע.

ככה שהתיאור קצת סטה מתיאור הסריטה המלבבת של מיודעינו, ודי עבר להתמקד בתיאור הסיור באשקלונה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה