אסטרטגיה שיוווווק 2022 | את אדריכלית - איך את מפרסמת את עצמך?

משך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
צילום מקצועי
יוצרי ai
שלום לכולם (:
וואו, כמה זמן לא הייתי כאן.
ויאללה קדימה לענין!
---
אני עורך כעת תחקיר כחלק מפרויקט קידום אדריכליות.
זו בגדול השאלה הגדולה:
"איך משווקים אדריכליות ב2022?"
הצטרפו אליי למסע להשגת התשובה (:

כמה הבהרות למקרה הספציפי, אבל חשוב לי גם המצב הכללי בתחום:
המטרה היא לקדם אדריכלית וותיקה, עם ניסיון.
ישנו בסיס לקוחות שמכיר אותה, אך הוא אינו גדול במיוחד.
ה'שיווק' המדובר הוא בעצם סוג של 'פריצה ראשונית עצמאית לשוק'.
המעבר בין 10 שנות עבודה במשרד לעולם העצמאי.
ייתכן צורך גם ב'מיתוג מקצועי' למען שיפור הניראות.
הדגש כעת הוא על החשיפה הציבורית.

אלו הדרכים שנותחו והובררו כבר:
1. פרסום ב'מקומון' או בלוחות המודעות.
2. אתר קו"ח ותדמית.
3. פרילאנס ברשת, דרושים, עבודות מזדמנות.
4. רשתות חברתיות.

חלק מכאן רלוונטי, חלק פחות.
בכל מקרה זה לא מקיף הכול.
חשוב לי להכיר פרטים נוספים בתחום.
אשמח לכל מידע בענין.

---
את אדריכלית עצמאית - איך את מפרסמת את עצמך?

העיסוק שלך הוא בשיווק עצמו - איך גרמת להכניס אדריכלית לתודעה הציבורית?
שיפצת/בנית - איך מצאת את האדריכלית שלך?

כל פיסת מידע חשובה לבנין הגדול.
רומא לא נבנתה ביום אחד...;)
בעז"ה בגמר הפרויקט אולי אכתוב מאמר מסכם בענין.
 

רותי וינברג

מנהלת פורום אדריכלות ועיצוב פנים
מנהל
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
1. במידה ומדובר באדריכלית שמתעסקת ברשיונות ובכל ממסד הרשויות- יש מקום לפרסומים
אם היא יותר בקטע של תכנון ועיצוב- לא רואה בזה אפקטיביות גדולה
אלא אם מדובר על העלאה שמה למודעות, ז"א- לא מודעת מכירה, אלא מודעת תדמית ומודעות
2. אתר- מקדם מאד!
גם אם הוא לא מקודם בגוגל, הוא תורם רבות בתור תיק עבודות מרשים ומביא פה ושם לקוחות אקראיים
כמובן שאם הוא יקודם- התפוצה שלו תגדל פי כמה
3. אם היא מעוניינת לעבוד כפרילנסרית, סוג של החלפת שור בחמור, אולי בשביל התחלה עצמאית זה טוב
4. לא מחוברת אז לא מכירה אישית, אבל ודאי שחשיפה טובה ברשתות נחשבות מובילה לפרסום, הכרות ולקוחות פוטנציילים

אשמח לשמוע על דרכים אפקטיביות שבחנתם, זו שאלה נפוצה שאני נשאלת הרבה
ולא מספיק יודעת לענות עליה

בהצלחה!!
 

משך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
צילום מקצועי
יוצרי ai
1. במידה ומדובר באדריכלית שמתעסקת ברשיונות ובכל ממסד הרשויות- יש מקום לפרסומים
אם היא יותר בקטע של תכנון ועיצוב- לא רואה בזה אפקטיביות גדולה
אלא אם מדובר על העלאה שמה למודעות, ז"א- לא מודעת מכירה, אלא מודעת תדמית ומודעות
2. אתר- מקדם מאד!
גם אם הוא לא מקודם בגוגל, הוא תורם רבות בתור תיק עבודות מרשים ומביא פה ושם לקוחות אקראיים
כמובן שאם הוא יקודם- התפוצה שלו תגדל פי כמה
3. אם היא מעוניינת לעבוד כפרילנסרית, סוג של החלפת שור בחמור, אולי בשביל התחלה עצמאית זה טוב
4. לא מחוברת אז לא מכירה אישית, אבל ודאי שחשיפה טובה ברשתות נחשבות מובילה לפרסום, הכרות ולקוחות פוטנציילים

אשמח לשמוע על דרכים אפקטיביות שבחנתם, זו שאלה נפוצה שאני נשאלת הרבה
ולא מספיק יודעת לענות עליה

בהצלחה!!
תודה על התשובה המושקעת (:

ולגופו של ענין:
1. ענין הרשיונות בהחלט מוסיף - לה ספציפית זה לא רלוונטי.
2. אתר זה דבר בסיסי, לכל אחת ואחד, בכל מקצוע - יטופל.
3. בהחלט, זו הסיבה שרק בודדות שורדות כעצמאיות לגמרי.
4. רשתות חברתיות זה נושא רגיש. הטובות מוכרחות להיות ''חיות רשת'' - ממש לא מתאים לכולן!
---
כרגע לא נראה שיש לעוסקות בתחום האדריכלי ידע ברור בענין.
מרבית התשובות הנוספות שקיבלתי נעו בתוך ה4 שציינתי למעלה.

כמה מהן:
1. קבוצות וואטסאפ, להבדיל מרשתות חברתיות בעצם כגון 'פייסבוק' וכדו'.
2. טור קבוע, ראיון או כתבה בעיתון, בשונה מסתם מודעה.
זהו.
יובש של מידע.
כמעט.
לא היה מישהו או מישהי שלא ציינו את ה - 'מפה לאוזן'.
קשה לעולם הפרסום ה"מדעי" לתרגם את זה לדרך אפקטיבית!

התחקיר עוד לא נגמר.
אשמח לכל מידע בנושא.
את אדריכלית עצמאית - איך את מפרסמת את עצמך?
העיסוק שלך הוא בשיווק עצמו - איך גרמת להכניס אדריכלית לתודעה הציבורית?
שיפצת/בנית - איך מצאת את האדריכלית שלך?
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
לא היה מישהו או מישהי שלא ציינו את ה - 'מפה לאוזן'.
קשה לעולם הפרסום ה"מדעי" לתרגם את זה לדרך אפקטיבית!
'מפה לאוזן',
הדרך האפקטיבית להגיע לזה היא:
לשמר לקוחות,
שהם יהיו מרוצים.
 

מ. שני

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
@משך, יש לך כבר מסקנות?
זה נושא שקרוב לליבי (גם מהצד הפרסומאי וגם מהצד האדריכלי) ומרתק אותי לשמוע
מה הצלחת לדלות בחכתך.
 

משך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
צילום מקצועי
יוצרי ai
'מפה לאוזן',
הדרך האפקטיבית להגיע לזה היא:
לשמר לקוחות,
שהם יהיו מרוצים.

תודה רבה.
אני בדיוק עובד על הנושא החשוב הזה.
אגב, רלוונטי מאוד לכל פרילנסר!

@משך, יש לך כבר מסקנות?
זה נושא שקרוב לליבי (גם מהצד הפרסומאי וגם מהצד האדריכלי) ומרתק אותי לשמוע
מה הצלחת לדלות בחכתך.
כן, חלקיות.
מעט מהן נכתבו כבר למעלה.
---
לצערי אין שום מידע ברור ומוחלט בנושא!
אפילו אדריכליות וותיקות מתקשות בענין.
עדיין ממשיך לדלות...

גם לי יש תיק כזה במשרדי כרגע.
גם אני לומד...

אשמח לפירוט.

---
בגלל הדגש על ה'פה לאוזן' כמרכיב החשוב
אשמח להבין יותר את גישת הלקוחות לענין האדריכלי
מבירור קצר שערכתי - חלקם נתקלים ב'גישות מקצועיות ויבשות' שלא ענו לצרכים שלהם
תקשורת נכונה בין בעל/ת המקצוע ללקוחות הוא קריטי!
 

שם שמי

משתמש מקצוען
אשמח לפירוט.
מעצבת פנים שעובדת בתחום כבר מספר נכבד של שנים,
עם הרבה לקוחות מרוצים.
עדיין מרגישה שטרם הצליחה לפרוץ.

מעוניינת להגדיל את אחוזי הסגירה,
רוצה לקבל יותר תיקים,
ולפרוץ תקרת זכוכית גם באיכות התיקים - לקבל תיקי ליווי.

אני בונה לה פרוספקט מצוין,
בעזרת ה',
עם רעיון ייחודי שעשוי, לדעתי, לשרת את המטרות.

כשיהיה מוכן - אם הלקוחה תסכים,
אעלה כאן בל"נ.
 

רותי וינברג

מנהלת פורום אדריכלות ועיצוב פנים
מנהל
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
'מפה לאוזן',
הדרך האפקטיבית להגיע לזה היא:
לשמר לקוחות,
שהם יהיו מרוצים.
באדריכלות יש פחות 'שימור לקוחות'
כי בנ"א שבונה/ משפץ כמעט נשבע בד"כ שלא יעשה זאת שוב ב-50 שנה הבאות...
זה יותר עניין של שירותיות מקצועית שתגרום ללקוח להיות מרוצה כך שיהיה ממליץ נלהב הלאה

זו הנקודה הכי משמעותית של 'מפה לאוזן' כפי שאני רואה אותה, ב"ה...
 

א.ד.ח.

משתמש רשום
בס"ד

ראשית, הפורום הזה הוא גם סוג של יח"צ..
הנה אני מחפש אדריכל/ית והגעתי לכאן..

שנית, כמו שאמרו - כלקוח, ה'מפה לאוזן' הוא קריטי לחלוטין,
ארחיב טיפה - מספיק שאשמע איזה 'עקימת אף' על בעל המקצוע כדי שאמשיך לחפש, כי הרי יש המון..
ולמה לקחת 'סיכון'.. (כמובן שמתוך סקרנות אשאל ממה לא היית מרוצה, אבל נראה לי יותר שזה משהו פסיכולוגי שאתה כבר מעדיף להמשיך לחפש)

ואם תשאלו מה אתה מצפה לשמוע
אענה לכם:
1. 'התלהבות' מבעל המקצוע - ביצירתיות, בירידה לפרטים, בחשיבה על צרכי הלקוח, כמובן שירותיות/פרגון ולא עמידה על קוצו של יו"ד..
2. לקיחת אחריות (לאורך הדרך, ובמקרה טעות ח"ו)
3. כמו שאמרו באופן כללי אדם קונה דירה/ עורך שיפוץ רציני פעם בחיים, ואם היה ת'קרים בדרך כצפוי הוא יזכור את זה לכל החיים (ויעביר את הלאה - לא בהכרח כדי לקלקל אלא כשיתוף ב'חוייה' שעבר)

מקווה שהועלתי.
 

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
אני מניח שהייתי ממקד את החיפוש שלי לאדריכלית מאיזור המגורים שלי או מאיזור הבניה הנצרך.
אם לא היה לי מישהו זמין לשאול, או שלא הייתי מקבל מידע מחברים שכנים וקרובים, הייתי מחפש אותה או במקומונים, או בחיפוש גוגל פשוט (אדריכלית בפתח תקווה)
כשלפניי הפרסומים מה היה גורם לי לבחור באחת המיוחדת?
כאן נכנס נושא הבידול. אם הפרסום ידבר על היתרון שלה בפתרון מקרים מורכבים, ההבנה שלה בתחום נוסף, הדיוק, היחס האישי, הניסיון. כל דבר כזה עשוי לשבות את ליבי בהתחשב ברקע ובנתונים שקשורים בי ובמוצר שאני מחפש.
 

משך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
צילום מקצועי
יוצרי ai
מעצבת פנים שעובדת בתחום כבר מספר נכבד של שנים,
עם הרבה לקוחות מרוצים.
עדיין מרגישה שטרם הצליחה לפרוץ.

מעוניינת להגדיל את אחוזי הסגירה,
רוצה לקבל יותר תיקים,
ולפרוץ תקרת זכוכית גם באיכות התיקים - לקבל תיקי ליווי.

אני בונה לה פרוספקט מצוין,
בעזרת ה',
עם רעיון ייחודי שעשוי, לדעתי, לשרת את המטרות.

כשיהיה מוכן - אם הלקוחה תסכים,
אעלה כאן בל"נ.

תודה על הפירוט :)
עניין הפריצה הראשונית הוא בהחלט אתגר.
בהצלחה.
---
באדריכלות יש פחות 'שימור לקוחות'
כי בנ"א שבונה/ משפץ כמעט נשבע בד"כ שלא יעשה זאת שוב ב-50 שנה הבאות...
זה יותר עניין של שירותיות מקצועית שתגרום ללקוח להיות מרוצה כך שיהיה ממליץ נלהב הלאה

זו הנקודה הכי משמעותית של 'מפה לאוזן' כפי שאני רואה אותה, ב"ה...

נקודה חשובה ומחדדת.
בקיצור:
להביא לקוח למצב שהוא יהיה -
"משווק מאושר" ;)
---
בס"ד

ראשית, הפורום הזה הוא גם סוג של יח"צ..
הנה אני מחפש אדריכל/ית והגעתי לכאן..

שנית, כמו שאמרו - כלקוח, ה'מפה לאוזן' הוא קריטי לחלוטין,
ארחיב טיפה - מספיק שאשמע איזה 'עקימת אף' על בעל המקצוע כדי שאמשיך לחפש, כי הרי יש המון..
ולמה לקחת 'סיכון'.. (כמובן שמתוך סקרנות אשאל ממה לא היית מרוצה, אבל נראה לי יותר שזה משהו פסיכולוגי שאתה כבר מעדיף להמשיך לחפש)

ואם תשאלו מה אתה מצפה לשמוע
אענה לכם:
1. 'התלהבות' מבעל המקצוע - ביצירתיות, בירידה לפרטים, בחשיבה על צרכי הלקוח, כמובן שירותיות/פרגון ולא עמידה על קוצו של יו"ד..
2. לקיחת אחריות (לאורך הדרך, ובמקרה טעות ח"ו)
3. כמו שאמרו באופן כללי אדם קונה דירה/ עורך שיפוץ רציני פעם בחיים, ואם היה ת'קרים בדרך כצפוי הוא יזכור את זה לכל החיים (ויעביר את הלאה - לא בהכרח כדי לקלקל אלא כשיתוף ב'חוייה' שעבר)

מקווה שהועלתי.

א. אין ספק - הפורום הוא במה מעולה!

ב. נושא 'חיפוש בעל מקצוע' מורכב מהיבטים רבים.
ההחלטה תמיד מעורבת ברגש, וגם מדברים שוליים רבים.
תמיד כדאי להתנהל בחיוך וברוח טובה עם לקוחות!

ג. ציפיות הלקוח:
'התלהבות'. אחריות. חוויה של פעם בחיים.

רשמתי.

הועלת מאוד.
הלוואי עוד כאלו תגובות :)

---
אני מניח שהייתי ממקד את החיפוש שלי לאדריכלית מאיזור המגורים שלי או מאיזור הבניה הנצרך.
אם לא היה לי מישהו זמין לשאול, או שלא הייתי מקבל מידע מחברים שכנים וקרובים, הייתי מחפש אותה או במקומונים, או בחיפוש גוגל פשוט (אדריכלית בפתח תקווה)
כשלפניי הפרסומים מה היה גורם לי לבחור באחת המיוחדת?
כאן נכנס נושא הבידול. אם הפרסום ידבר על היתרון שלה בפתרון מקרים מורכבים, ההבנה שלה בתחום נוסף, הדיוק, היחס האישי, הניסיון. כל דבר כזה עשוי לשבות את ליבי בהתחשב ברקע ובנתונים שקשורים בי ובמוצר שאני מחפש.

בדרך כלל אדריכלות זה עסק מקומי.

הבידול במשמעותו הפשוט - הוא ההבדל החיובי בינך למתחרים.
כאן כבר ברור מה הכי חשוב ללקוחות.
היחס האנושי ללקוח!
> כל האדריכלים והאדריכליות רצים עכשיו לשים את זה בטיקט שלהם:p
צריך להדגיש את המוטיב הזה ועדיין לשמור על בידול ייחודי!
זה הקושי הגדול פה.
---

תודה על ההקפצה - או שפספסתי משהו בעריכה?...;)




---
סיכום ביניים קצרצר:
'פה לאוזן' - בידי לקוח מרוצה. מורכב מיחס אנושי ומתחשב ללקוח.


מה עוד:
חידוד לנקודות שהועלו?
כיצד ניתן לבדל בנושא קריטי המשותף לכל העוסקים בתחום?
ציפיות נוספות של הלקוחות?
אדריכליות מה דעתכן על מה שנכתב עד כאן?
 

תכנון שרטוט

משתמש צעיר
עיצוב ואדריכלות פנים
בתור מעצבת ואדריכלית פנים ותיקה
אני מרשה לעצמי להגיב כאן
רוב הנכתב לעייל נכון
מבחינת הרשתות החברתיות-נושא בפני עצמו
מבחינת שימור לקוחות- כמעט ולא רלוונטי
אחד האתגרים שעומדים בפני המעצבת-לדעתי אחד הקריטיים-
לקוח מרוצה הוא כרטיס הביקור הכי טוב שלך!
להוציא לקוח מרוצה זה האתגר
וכולל בתוכו הרבה פרמטרים לאורך כל התהליך
חויית עבודה משותפת
חיבור לראש הלקוח
שרותיות
גמישות במקומות שאפשר
התחשבות הדדית
חיבור לקונספט האישי- מתן מענה לבעיות/דרישות/כאבים /חסרים של הלקוח
אנושיות מעולה
תקשורתיות ברמה גבוהה
אלו דברים שהם בבייסיק
מעבר לכך כמובן מקצועיות,פרקטיקה ברמה גבוהה, חדשנות, יצירתיות, וכו'
העניין שהעלו כאן עסק בנושא הבידול
ברצוני להתייחס אליו
מאוד קשה עד בלתי אפשרי למצא בידול לאדריכלית או מעצבת שאינה סגורה בנישה מסויימת
(כלומר עסקי,מוסדי,רק מטבחים וכו')
כולן אומרות שהן שרותיות
מקצועיות
יצירתיות
מאוד קשה למצא בידול אמיתי ולא בלה בלה של כל מיני יועצים למיניהם
מעניין אותי לשמוע כאן מלקוחות פוטנצייאלים
מה יגרום להם לסגור עיסקה עם מעצבת איקס
גם אם המחיר שלה יקר יותר מאחרות
חושבת שהמסקנות יועילו להרבה כאן בפורום...
 

אנונימי/ת

משתמש מקצוען
במבט של לקוח
קראתי לזה הכישלון הגדול של האדריכליות ומעצבות פנים במגזר החרדי
למה כולם יודעים מי הצלמות המובילות במגזר ? ? ?
וביחס לאדריכליות אפחד לא יודע מי הם האדיכלים המעצבים המובילים/ות במגזר
ולדעתי
שורש הבעייה היא
שהמעצבות אין להם אתר אינטרנט מסודר (בשונה מהצלמות החרדיות שיש להם אתר יפה ומעודכן)
וגם במגזר הכללי כל אדריכלית ומעצבת יש לה אתר ומעודכןןןןן, ו מידי פעם מעלים תיק עבודה חדש,
ומי שרוצה לראות בחוש את הבעייה
תעשו כעת חיפוש '' עיצוב פנים אדריכלות בבני ברק / בירושלים ''
תעדכנו אם מצאתם איזה אדריכלית/מעצבת מוכרת מהציבור החרדי !
ואל תגידו יגיעו לקוחות מפה לאוזן
את זה גם המעצבות הגדולות במגזר הכללי יודעות ובכ''א משקיעות באתר
אז כנראה זה מביא לקוחות
(וגם אצלינו מי שאין להם ידידים ששיפצו ועבדו איתכם אז לא יהיה לא את הפרסום ''מפה לאוזן'' שהמעצבות כ''כ דוגלות בו, וחבל שהוא לא יוכל להינות מהשירות שלכם)
מסקנה
תבנו אתר עם תיקי עבודה, פרויקטים, ותקפידו שיהיה מעודכן .
 

תכנון שרטוט

משתמש צעיר
עיצוב ואדריכלות פנים
במבט של לקוח
קראתי לזה הכישלון הגדול של האדריכליות ומעצבות פנים במגזר החרדי
למה כולם יודעים מי הצלמות המובילות במגזר ? ? ?
וביחס לאדריכליות אפחד לא יודע מי הם האדיכלים המעצבים המובילים/ות במגזר
ולדעתי
שורש הבעייה היא
שהמעצבות אין להם אתר אינטרנט מסודר (בשונה מהצלמות החרדיות שיש להם אתר יפה ומעודכן)
וגם במגזר הכללי כל אדריכלית ומעצבת יש לה אתר ומעודכןןןןן, ו מידי פעם מעלים תיק עבודה חדש,
ומי שרוצה לראות בחוש את הבעייה
תעשו כעת חיפוש '' עיצוב פנים אדריכלות בבני ברק / בירושלים ''
תעדכנו אם מצאתם איזה אדריכלית/מעצבת מוכרת מהציבור החרדי !
ואל תגידו יגיעו לקוחות מפה לאוזן
את זה גם המעצבות הגדולות במגזר הכללי יודעות ובכ''א משקיעות באתר
אז כנראה זה מביא לקוחות
(וגם אצלינו מי שאין להם ידידים ששיפצו ועבדו איתכם אז לא יהיה לא את הפרסום ''מפה לאוזן'' שהמעצבות כ''כ דוגלות בו, וחבל שהוא לא יוכל להינות מהשירות שלכם)
מסקנה
תבנו אתר עם תיקי עבודה, פרויקטים, ותקפידו שיהיה מעודכן .
טעות !
הרבה מאוד מעצבות ואדריכליות חרדיות יש להן אתר שגם מביא לקוחות ואנוכי בתוכן,
לגמרי לא ברור לי מהיכן הנתונים שלמעצבות חרדיות אין אתר
צר לי על החשיבה הזו
חרדיות משקיעות המון כסף באתרים, הן לבנייה, עיצוב וקידום.
תתחילו לגלגל ותמצאו הרבה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה