שיבושים שנכנסו לציבור מטעויות של זמרים

אברהם מנחם

משתמש צעיר
ישראל ורדיגר שר "כה אמר ד', שבתי לירושלים, ברחמים ביתי יבנה בה.
ובפסוק כתוב לכן כה אמר ד' שבתי לירושלים ברחמים, ביתי יבנה בה נאום ד' צבקות
המילה ברחמים שייך לירושלים

את השיר בין האולם ולמזבח שרים
בין האולם ולמזבח יבכו הכהנים, משרתי ד' ויאמרו, חוסה ד' על עמך
ובפסוק כתוב בין האולם ולמזבח יבכו הכהנים משרתי ד', ויאמרו חוסה ד' על עמך

לזמר אברהם פריד יש שיר על הכינור של דוד, ובמקום לומר בא רוח צפונית "ונושבת" בו,
אמר הזמר "ונושבות" בו
 

חני גרינשטיין

משתמש סופר מקצוען
סוכת דוד הנופלת, צריך להיות בשני סגולים. (לא קמץ בפא אלא סגול)
אמנם בפסוק כתוב בסגול - כי אין שם טעם מפסיק, אבל בברכת המזון, כשאומרים בסוכות הרחמן הוא יקים...
עוצרים אחרי המילה הנופלת ולכן היא מנוקדת בקמץ כמו בסוף פסוק שסגול הופך לקמץ (כמו המוציא לחם מן הארץ)
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
אמנם בפסוק כתוב בסגול - כי אין שם טעם מפסיק, אבל בברכת המזון, כשאומרים בסוכות הרחמן הוא יקים...
עוצרים אחרי המילה הנופלת ולכן היא מנוקדת בקמץ כמו בסוף פסוק שסגול הופך לקמץ (כמו המוציא לחם מן הארץ)
אבל בפסוק זה טעם מפסיק: אתנחתא:
1668615089407.png
 

ץ

משתמש צעיר
השיר "על הניסים" מתחיל בלי וי"ו, אולי בגלל שזה לא המשך של הודיה כמו בתפילה
 
"כל זמן שאני רואה חתן וכלה אני שר להם מתוך שמחה"
לדעתי זה לא כתוב בשום מקום (חוץ מהעטיפה של הדיסק)
גם התוכן עצמו נשמע ילדותי ומוגזם ולא הגיוני שהוא מהמקורות
המילים של דוד פדידה
 

המחבר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בדקתי בכמה סידורים גם של אלו ששייכים למכונים שעוברים בדיקות דקדוק קפדניות
וכתוב שם עם קמץ
הזמר הידוע הטעה דור שלם, צריך לומר בסגול. נקודה. לא תמיד סגול בסוף פסוק הופכת לקמץ, בשונה מפתח.
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
בלת"ק
אברהם פריד: "אינו דומה השומע מפי שליח לשמוע מפי המלך" ובמקור שזהו רש"י שם על הפסוק וכך נכון לשונית לומר "לשומע מפי המלך"
תמיד לא הבנתי למה יש את הטעות הזו.. אולי יותר מסתדר עם המנגינה?!
 

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לאשונה שפגשתי באשכול הזה.....
סתם צחקתי.
פשוט אתה הרביעי שכבר כותב את זה באשכול.
(נ.ב. אפשר פשוט לעשות חיפוש בתוך האשכול על "אינו דומה השומע" וכן הלאה לבדוק אם מישהו כבר חשב על זה)
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
הכל טוב
פשוט אתה הרביעי שכבר כותב את זה באשכול.
יפה לך שספרת אותם..:love:
(נ.ב. אפשר פשוט לעשות חיפוש בתוך האשכול על "אינו דומה השומע" וכן הלאה לבדוק אם מישהו כבר חשב על זה)
יגעתי מצאתי והאמנתי.
 

חשמל

אמנות העימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הזמר הידוע הטעה דור שלם, צריך לומר בסגול. נקודה. לא תמיד סגול בסוף פסוק הופכת לקמץ, בשונה מפתח.
אתה מאד מפריז בכוחו של הזמר. הזמר לא הטעה דור שלם, כיון שגם בדורות הקודמים נהגו לנקד כך.
דוגמא קטנה, הרגע בדקתי בסידור בית יעקב (וורשא תרמ"א) וזה מנוקד בקמץ.
כנראה שהמדקדקים המנקדים סברו שע"פ כללי הדקדוק זה כן צריך להיות בקמץ, ומה שבנביא זה בסגול זהו מיוצאי הדופן שיש בכללים רבים בדקדוק, וזה חל רק שם. מדוע? אולי משום שזה אתנחתא ולא סוף פסוק, אולי בגלל סיבה אחרת.
אבל זו וודאי לא טעות של זמר ש'הטעה דור שלם'.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לג

א רַנְּנוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה לַיְשָׁרִים נָאוָה תְהִלָּה:ב הוֹדוּ לַיהוָה בְּכִנּוֹר בְּנֵבֶל עָשׂוֹר זַמְּרוּ לוֹ:ג שִׁירוּ לוֹ שִׁיר חָדָשׁ הֵיטִיבוּ נַגֵּן בִּתְרוּעָה:ד כִּי יָשָׁר דְּבַר יְהוָה וְכָל מַעֲשֵׂהוּ בֶּאֱמוּנָה:ה אֹהֵב צְדָקָה וּמִשְׁפָּט חֶסֶד יְהוָה מָלְאָה הָאָרֶץ:ו בִּדְבַר יְהוָה שָׁמַיִם נַעֲשׂוּ וּבְרוּחַ פִּיו כָּל צְבָאָם:ז כֹּנֵס כַּנֵּד מֵי הַיָּם נֹתֵן בְּאֹצָרוֹת תְּהוֹמוֹת:ח יִירְאוּ מֵיְהוָה כָּל הָאָרֶץ מִמֶּנּוּ יָגוּרוּ כָּל יֹשְׁבֵי תֵבֵל:ט כִּי הוּא אָמַר וַיֶּהִי הוּא צִוָּה וַיַּעֲמֹד:י יְהוָה הֵפִיר עֲצַת גּוֹיִם הֵנִיא מַחְשְׁבוֹת עַמִּים:יא עֲצַת יְהוָה לְעוֹלָם תַּעֲמֹד מַחְשְׁבוֹת לִבּוֹ לְדֹר וָדֹר:יב אַשְׁרֵי הַגּוֹי אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהָיו הָעָם בָּחַר לְנַחֲלָה לוֹ:יג מִשָּׁמַיִם הִבִּיט יְהוָה רָאָה אֶת כָּל בְּנֵי הָאָדָם:יד מִמְּכוֹן שִׁבְתּוֹ הִשְׁגִּיחַ אֶל כָּל יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ:טו הַיֹּצֵר יַחַד לִבָּם הַמֵּבִין אֶל כָּל מַעֲשֵׂיהֶם:טז אֵין הַמֶּלֶךְ נוֹשָׁע בְּרָב חָיִל גִּבּוֹר לֹא יִנָּצֵל בְּרָב כֹּחַ:יז שֶׁקֶר הַסּוּס לִתְשׁוּעָה וּבְרֹב חֵילוֹ לֹא יְמַלֵּט:יח הִנֵּה עֵין יְהוָה אֶל יְרֵאָיו לַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יט לְהַצִּיל מִמָּוֶת נַפְשָׁם וּלְחַיּוֹתָם בָּרָעָב:כ נַפְשֵׁנוּ חִכְּתָה לַיהוָה עֶזְרֵנוּ וּמָגִנֵּנוּ הוּא:כא כִּי בוֹ יִשְׂמַח לִבֵּנוּ כִּי בְשֵׁם קָדְשׁוֹ בָטָחְנוּ:כב יְהִי חַסְדְּךָ יְהוָה עָלֵינוּ כַּאֲשֶׁר יִחַלְנוּ לָךְ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

אומנות הנייר • אתגר 58

לוח מודעות

למעלה