"שומע כעונה" - ספר

netanel10

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
שלום לכולם ותודה רבה להנהלה שצירפה אותי לכאן :D
בס"ד לאחר עמל של כ4 שנים בסוגייה של "שומע כעונה" החלטתי בס"ד להוציא ספר שעוסק בנושא צדדי יחסית שלא ראיתי שמתעסקים איתו כל כך והוא על מקור דין שומע כעונה למרות שידוע שהמקור הוא בגמרא מסכת סוכה דף לח: מ"מ עדיין יש המון מה לבאר שם ובס"ד התאסף חומר רב ממקורות ספרי האחרונים שלא כל כך ידועים (וזאת על ידי אתר ספריית חב"ד ואוצר החכמה הנפלאים) ,רובם ככולם עוסקים בגדר הדין וכו' וודאי שזה חשוב מאוד וזה "לב הסוגייה" ויש קשר בין בגדר למקור אבל על כל פנים מקום הניחו לי מהשמיים להעתסק ולחדש בס"ד דברים בגדר הדין עם מקורות וכו' .
על כן אשמח לעזרה וייעוץ בעניין _כמובן שאעלה מדיי פעם שאלות וכו' במשך שלבי כתיבת הספר
בינתיים כתבי בס"ד הקדמה שהיא תמצית מהלימוד במשך השנים למרות שהיא קצרה יחסית אבל היא באה בעמל רב
בלי נדר בהקדם האפשרי אעלה את ההקדמה
 

netanel10

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
בלי נדר בהקדם האפשרי אעלה את ההקדמה
זה בינתיים :rolleyes:
IMG_20181224_172455[1].jpg
IMG_20181224_172506[1].jpg
IMG_20181224_172547[1].jpg
 

netanel10

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
יש כאלו שיכתבו כמו צב ועדיין יצא להם כתב חרטומים…
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
אבל למה באמת לא להקליד במחשב?
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
קראתי כעת. יישר כוח וחילך.
קילורין לעיניים.

לגבי הנידון בסיום:
איזו משמעות יש לכך ששוכ"ע היא מצווה (ולא רק דרך לקיים את המצווה), אם אינה נמנית כמצווה נוספת בתרי"ג?
 

netanel10

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
קראתי כעת. יישר כוח וחילך.
קילורין לעיניים.

לגבי הנידון בסיום:
איזו משמעות יש לכך ששוכ"ע היא מצווה (ולא רק דרך לקיים את המצווה), אם אינה נמנית כמצווה נוספת בתרי"ג?
תודה רבה
לגבי שאלתך היא שאלה נפלאה ואכן חשבתי על זה
והתשובה היא שזה אכן נמנה בתרי"ג מצוות וזה גופא החידוש שהמצווה (שנמנית בתרי"ג מצוות, כמובן המצוות שבדיבור) היא או לדבר או לשמוע ,ודו"ק היטב (הדברים כתובים שם רק שחידדתי את הדברים )
יישר כח.
 
נערך לאחרונה ב:

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אני קודם כותב בכתב יד ואחרי זה בעזרת ה' ההקלדה במחשב
כדרך כל גדולי ישראל במשך הדורות (להבדיל מליון הבדלות ביני לבינם )

גדו"י שכתבו בכתב ידם זה משום שלא היה להם מחשב.
ולא היה להם פרוג.

צורם ומגוחך להשוות את הנהגתם. (עם כל מליוני ההבדלות)
 

netanel10

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
גדו"י שכתבו בכתב ידם זה משום שלא היה להם מחשב
הם כתבו בכתב יד ואחרי זה הגישו לדפוס
וזה גם בימינו כגון מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל ועוד
לא התכוונתי להשוות כלל אלא רק בבחינה של "לאורם נלך" ותו לא מידי
 

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
הם כתבו בכתב יד ואחרי זה הגישו לדפוס
וזה גם בימינו כגון מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל ועוד
לא התכוונתי להשוות כלל אלא רק בבחינה של "לאורם נלך" ותו לא מידי
דיברתי בדיוק על ה"לאורם נלך" הכוונה כאן לא נתנדנד כמותם, או נשב על כיסא מקרטון המיועד לאריזת תפוזים. או נכתוב חידושים בכתב יד.
לאורם נלך הוא משהו עמוק יותר שאותו צריך להעתיק. ההתמדה, המסירות. העבודה העצמית.

כמובן לא מתכוונת לפגוע. והספר נראה משהו מיוחד. רק כמו שאמרתי מקודם. זה דקר לי בעיניים.
 

netanel10

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
הם כתבו בכתב יד ואחרי זה הגישו לדפוס
וזה גם בימינו כגון מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל ועוד
לא התכוונתי להשוות כלל אלא רק בבחינה של "לאורם נלך" ותו לא מידי
וגם בלאו הכי אני מעדיף לכתוב בכתב יד ואחרי זה מחשב וכו :eek:
 

netanel10

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
או נכתוב חידושים בכתב יד
דבר זה הוא לא לגדולי ישראל בלבד
כל אחד יכול וצריך לכתוב חידושים והכתיבה היא ביד
כבר שנים שאני מורגל בזה ב"ה עוד מהישיבה קטנה לכתוב חידושי תורה וכו' ואני אוהב את זה
וצריך להסביר שכוונתי היא שזה הטעם למה אני כותב ביד מה שכתבי כאן
ומה שכתבי למעלה הוא רק תוספת וכו' אבל לא שבגלל זה אני עושה
מה שאני עושה זה מהטעם הזה וממילא יוצא שכך עשו במשך הדורות וכו'
מקווה שאני מובן :rolleyes:
ואכן צודקים לא הייתי צריך לכתוב את זה :eek:
(אם כי יש בזה עניין של חיזוק וקידוש השם וכו שכך צריך לעשות הרי כתיבת במחשב היא לא תחליף וכו' הרי אם אדם נמצא בבית המדרש והוא רוצה לכתוב חידושי תורה הוא צריך מחשב בשביל זה?! פשוט שלא
וגם יש בזה את עניין עמל התורה ועוד המון מעלות שתכתבו הספרים הקדושים וכו וכו'
ובל נשכח שבין היתר מזה הגדולים נהיו גדולים ממה שהם כתבו חידושי תורה ,
שוב אני משווה כלל )
 
נערך לאחרונה ב:

יוסף שחק

משתמש סופר מקצוען
גדו"י שכתבו בכתב ידם זה משום שלא היה להם מחשב.
ולא היה להם פרוג.

צורם ומגוחך להשוות את הנהגתם. (עם כל מליוני ההבדלות)
וגם נרות שבת הדליקו כי לא היה נורות לדים, וכתבו ס"ת על קלף כי לא היו ניירות, ועשו פרסומי ניסא בחנוכיה כי לא היו שלטי חוצות.
יש מעלה מיוחדת "שלא שינו את לבושם" - לשנות כמה שפחות ממה שנהגו והנהיגו גדו"י
 

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
וגם נרות שבת הדליקו כי לא היה נורות לדים, וכתבו ס"ת על קלף כי לא היו ניירות, ועשו פרסומי ניסא בחנוכיה כי לא היו שלטי חוצות.
יש מעלה מיוחדת "שלא שינו את לבושם" - לשנות כמה שפחות ממה שנהגו והנהיגו גדו"י

וגם לא גלשו בפרוג, כי לא היה אינטרנט.
מה הקשר????!!!

אני יודעת על המון אברכים שהוציאו ספרים אדירים והקלידו את החידושים היקרים שלהם במחשב
וגם כאלה שכתבו על דף ועט והביאו לקלדנית.
לא זה מה שחשוב. ולא הייתי משווה את זה לנרות חנוכה או שבת משום כיוון!


התנצלות לפותח האשכול: לא התכוונתי להסיט את הנושא שעליו נפתח האשכול. מצטערת שסטינו מהנושא.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  22  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה