טוב, כל אחד מוסיף את שלו, אז הנה שלי.
לפני כמה שנים, ניסיתי להעביר את כרטיס האשראי על קניה קטנה, והמוכרת אומרת לי "סירוב". זה היה מאד תמוה, כי זה היה ממש אחרי תאריך החיוב, ולא היתה שום סיבה שהמסגרת תהיה חסומה.
בבירור מול חברת האשראי, הפקידה אומרת לי, שלפני יומיים בוצעה עיסקה בסך 28,000 ש"ח. איפה?! בחנות המכולת מול ביתי.
כפי הנראה בעל המכולת טעה, ובמקום לחייב 28 שקלים, הוא חייב 28,000. דיווחתי שזו טעות, ולא הייתה עיסקה כזו, אולם הפקידה טענה כי זו עסקה חתומה, והכרטיס עבר פיזית, אז לא ניתן לדווח על עסקה שלא בוצעה.
אז מה ניתן לעשות? לגשת למכולת ולבקש ממנו לבטל העסקה. הוא לא "זכר" בכלל דבר כזה, ולא הסכים לשתף פעולה.
בבירור נוסף מול חברת האשראי, טענתי מול הפקיד הבכיר, כי מסגרת הכרטיס שלי נמוכה משמעותית מהיקף העסקה שבוצעה, וכי היה על חברת האשראי לסרב לעסקה. לאחר "התייעצות" הסכימה חברת האשראי לדחות את העסקה.
הפואנטה הייתה, שלאחר מעשה, בעל חנות המכולת דרש ממני לשלם לו את 28 השקלים, בגין העסקה ש"בוטלה".
בסוף שילמתי.