מה כתובת האקדמיה בה מקבלים מידע/תשובות לשאלות?
7) המילה 'שום' תקינה, כי 'אף' בלי 'אחד' נ"ל לא תקין. אבל המשפט כולו בעייתי. הייתי כותב כך: לגבי העיתונים כולם - לא הייתי ממליץ לקרוא אף אחד מהם.
מה בקשר למשפט הזה "מעולם לא התעורר חשש לגבי זהותו של שום משתתף" ?
9) המילה 'לגבי' קצת מסבכת כאן. אם, נניח יש רשימה של אנשים, אפשר לכתוב: "העולה מן הדברים: יעקב - מעולם לא קרא מילה בנידון; יצחק - מעולם לא הדפיס גיליון בנידון; ואברהם - מעולם לא כתב בנידון זה מאומה". כאשר מוסיפים 'לגבי', כנראה יצטרכו להוסיף 'הוא'.
אז מה עדיף ?
"לגבי אברהם - מעולם הוא לא כתב"
או "לגבי אברהם - הוא מעולם לא כתב"
מה כתובת האקדמיה בה מקבלים מידע/תשובות לשאלות?
הוא בסדר.מה בקשר למשפט הזה "מעולם לא התעורר חשש לגבי זהותו של שום משתתף" ?
שניהם תקינים. בחר ע"פ טעמך האישי.אז מה עדיף ?
"לגבי אברהם - מעולם הוא לא כתב"
או "לגבי אברהם - הוא מעולם לא כתב"
19) בטקסט שמכיל מאות פעמים משפטים בנוסח כמו "הדרך האופטימלית לבצע פעולה זו היא על ידי xxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxx", הכותב נהג לשים פסיק אחר המלה "היא" (ועל דרך זו במשפטים המשתמשים במלה "הוא", כגון "האופן... הוא"), זה בסדר הפסיק הזה או יש למחקו, או מקומו לפני המלה "היא"/"הוא" ?
למשל המשפט הזה: "פירוש 'ספק-ספיקא' הוא, ש....", הוא מהיוצאים מן הכלל, בהם נשים את הפסיק אחר תבת "הוא"?אם יבוא פסיק, וזה בסדר, לדעתי הוא יבוא אחרי המילה 'זו'. אבל לפעמים יש יוצא מן הכלל, לפי העניין
בנוסף לשאלה (המורכבת) שבהודעה הסמוכה להודעה זו,
ברשותכם שאלות נוספות. ותודה רבה ועצומה לכל המקדישים לי מזמנם היקר ומחכמתם ומכחות נפשם לפתור את ספקותי ולסייע לי סיוע ממשי.
20) בקטע הבא, איזה סימן פיסוק הייתם שמים במקום המסומן ב-{}, פסיק או נקודה-פסיק?
והאם הייתם מבצעים שינויים נוספים בפיסוק קטע זה?
שימו לב שהקטע מכיל "מפני ש... כיון ש... ויתכן ש....".
פסיק. מלבד זאת, אני לא אוהב משפטים כאלה ארוכים. לשקול שימת נקודה ואחריה "הסיבה היא שאי אפשר..."
- משום כך יש לקבוע, שאם במהלך בדיקת כתב היד נגלה שינוי משמעותי מהמופיע בגירסת "הספר המוחזק", אין לייחס לו בשל כך חוסר דיוק ולהעדיף על פניו את כתב היד השני{} מפני שאי אפשר לקבוע בוודאות שאכן יש כאן חוסר דיוק, כיון שאין "הספר המוחזק" שבידינו מדוייק כל כך, ויתכן שכתב-היד האחר איננו מדויק יותר מכת"י זה.
21) "נזקקתי לשוטפן" או "נזקקתי לשטפן" (כמו"כ לשוטפה/לשטפה)?
אפשר לכתוב "לשטפן", כי אין מילה כזאת בבניין פיעל ואין חשש שיתבלבל הקורא.
22) זעה / זיעה
זיעה
23) המילה "דופן" מופיע במשנה תמיד בלשון נקב; כך גם בגמרא, כמדומני. במקורות מאוחרים יותר היא מופיעה גם בלשון זכר. מה מקובל כיום?
לענ"ד נקבה.
24) "מדת השלחן", "מדה גדולה", או: "מידת השולחן", "מידה גדולה?. (השאלה היא לספר תורני עממי).
לענ"ד בלי יו"ד.
25) "את אלו שמסכימים" או: "את אותם שמסכימים"?
עממי - אלו. "אותם" הוא יותר מליצי.
26) למה בעברית רווח השימוש "עושים זאת" ולא "עושים זה" ?
כי ככה כתוב בתורה. (וכדי לזכות לברכה "אשרי אנוש יעשה זאת")
27) משפט במבנה ובלשון הבאים - תקין?
לא. או זה או זה. אם זה משפט ממש ארוך, לשים שם "אף על פי כן" או "למרות זאת".
- למרות........ אבל......
30-28) האם צריך לבוא פסיק במקומות המסומנים:
- וכבר הזהירו על כך גדולי הדור בתוקף{} שחלילה לנהוג כן,
לא- אם.......{} <כאן בא משפט ה"אז"......>
תלוי באורך המשפט.- "הוי זהיר במלאכתך{} שמלאכתך מלאכת שמים היא; שמא אתה מחסר אות אחת או מייתר אות אחת, נמצאת...."
כן
31) בציטוט קטע מחכמינו ז"ל במבנה של: "אמר לי..... אמרתי לו..... אמר לי......" - צריכה לבוא נקודה בסוף כל משפט, או שכאשר המשפט שב"אמר לי" הוא רק שאלה, יוכל לבוא בסופה רק פסיק.
32) "היינו, ......" או: "היינו: ......"
מחלוקת
33) "כיצד? ........" או: "כיצד: ......."
לענ"ד סימן שאלה.
34) במקום המסומן הייתם שמים פסיק או נקודה-פסיק?
עתה נמצא האומן במצב של דילמה עצומה: בקלות הוא יכול להעלים עין מהפגם שנוצר, או אף ל"תקן" אותו בצורה שלא עומדת בדרישת התקנים הרשמיים, ובכך הוא ״יציל מהפסד״ את השעות הרבות שהשקיע במשך כמה חודשים בעיצובה של מלאכתו{} כאשר הסיכויים שפגם זה או ״תיקון״ זו יתגלו - כשכל חלקי המוצר משולבים זה בזה - קלושים הם ביותר.
פסיק.
שווינו בסגנון האהוב. גם אני לא אוהב.אני לא אוהב משפטים כאלה ארוכים. לשקול שימת נקודה ואחריה "הסיבה היא שאי אפשר..."
אם כן, אולי נקודה ואז "אי אפשר" וכו'.שווינו בסגנון האהוב. גם אני לא אוהב.
אך אינני יכול לכתוב בנוסח המוצע באדיבותך, מפני שהסיבה כבר כתובה לפני הקטע שהצגתי (לאמיתו של דבר הקטעים שאני מציג הם קטעי דמה - משקפים במבניהם את הקטעים האמתיים אותם אני שומר לצנעת בעל החומר ומעבדו), היא רק חוזרת ומובהרת שוב בקטע הזה, ולכן מתחיל הקטע ב"משום כך....". אין טעם אפוא לכתוב "הסיבה היא..."
לענ"ד נראה להעדיף נקודה-פסיק. מה דעתך?אולי נקודה
ייתכן. אני לא מספיק בקיא בדיני נקודה-פסיק, לא שימשתי ת"ח בתחום הזה.לענ"ד נראה להעדיף נקודה-פסיק. מה דעתך?
היכן כותבים את השאלה? בחלונית (במקום הכיתוב "הזינו....")? או שבגלל החסימה של התמונה המרכזית בעמוד אינני רואה היכן כותבים את השאלה? אם בחלונית - להיכן מגיעה התשובה? האם הם אינם עונים במייל?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: