עזרה שאלה שמעסיקה אותי אשמח לתשובתכם

מצב
הנושא נעול.

ביתו של ה'

משתמש צעיר
כאן המקום להתחזק גם בנושאי שבת וטכנלוגיה,
ולא להיפף להוריד גם באמונת חכמים!
מסופר על החפץ חיים שהוא רצה לכתוב בספרו שלשון הרע זה כמו שפיכות דמים והוא שקל זאת רבות כי פחד שיתחילו לזלזל בשפיכות דמים כמו לשון הרע רח״ל.... וד״ל
וזה מה שנראה שקורה כאן-ז
זו היתה כוונתי מקווה שכולם הבינו ככה
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
בזוהר
אשריהם הצדיקים שהקב"ה רוצה בכבודם יותר מכבודו

זוהר כרך ב (שמות) פרשת בשלח דף סד עמוד א
רבי חייא פתח (תהלים לד) חונה מלאך יי' סביב ליראיו ויחלצם, זכאין אינון צדיקייא דקודשא בריך הוא אתרעי ביקריהון יתיר על דיליה, תא חזי כמה אינון בני עלמא דמחרפי ומגדפי לעילא כגון סנחריב חרף וגדף ואמר (מלכים ב יח) מי בכל אלהי הארצות וגו', וקודשא בריך הוא מחיל ולא תבע מניה, כיון דאושיט ידיה על חזקיה מה כתיב (שם יט) ויצא מלאך יי' ויך במחנה אשור וגו', ירבעם בן נבט הוה פלח לע"ז ומקטר לה ומזבח לה וקודשא בריך הוא לא תבע מניה, וכד אתא עדו נביאה ואתנבי עליה ואושיט ירבעם ידא לקבליה מה כתיב (שם א יג) ותיבש ידו וגו' ולא יכל להשיבה אליו, (ועל דפלח לע"ז לא תבע ליה קודשא בריך הוא), פרעה חרף וגדף ואמר (שמות ה) מי יי' וגו', וקודשא בריך הוא לא תבע מניה עד דסריב בהו בישראל דכתיב (שם ט) עודך מסתולל בעמי, (שם) הנה יד יי' הויה במקנך וגו' וכן בכל אתר קודשא בריך הוא תבע עלבונא דצדיקייא יתיר על דיליה,
 

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בזוהר
אשריהם הצדיקים שהקב"ה רוצה בכבודם יותר מכבודו

זוהר כרך ב (שמות) פרשת בשלח דף סד עמוד א
רבי חייא פתח (תהלים לד) חונה מלאך יי' סביב ליראיו ויחלצם, זכאין אינון צדיקייא דקודשא בריך הוא אתרעי ביקריהון יתיר על דיליה, תא חזי כמה אינון בני עלמא דמחרפי ומגדפי לעילא כגון סנחריב חרף וגדף ואמר (מלכים ב יח) מי בכל אלהי הארצות וגו', וקודשא בריך הוא מחיל ולא תבע מניה, כיון דאושיט ידיה על חזקיה מה כתיב (שם יט) ויצא מלאך יי' ויך במחנה אשור וגו', ירבעם בן נבט הוה פלח לע"ז ומקטר לה ומזבח לה וקודשא בריך הוא לא תבע מניה, וכד אתא עדו נביאה ואתנבי עליה ואושיט ירבעם ידא לקבליה מה כתיב (שם א יג) ותיבש ידו וגו' ולא יכל להשיבה אליו, (ועל דפלח לע"ז לא תבע ליה קודשא בריך הוא), פרעה חרף וגדף ואמר (שמות ה) מי יי' וגו', וקודשא בריך הוא לא תבע מניה עד דסריב בהו בישראל דכתיב (שם ט) עודך מסתולל בעמי, (שם) הנה יד יי' הויה במקנך וגו' וכן בכל אתר קודשא בריך הוא תבע עלבונא דצדיקייא יתיר על דיליה,
אה תודה.
חיפשתי את זה מקודם, לא הצלחתי למצוא.
 

ציפור כחולה

משתמש מקצוען
למה על מחללי שבת אנחנו לא יוצאים בכזה חרם כמו אנג'ל ??
כבודו של הקב"ה פחות חורה לנו ח"ו מכבוד ת"ח ???
יעלה מתחילים לחנך את כולם, נראה לי שבאמת אחרי מאה ועשרים שלך תקבלי עונש על זה שלא חינכת אותם.
 

מולטי תקשורת

יעוץ
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אני חושב שיש הבדל ברור בין חילוני מצוי שכבר 3 דורות לא יודע מה זה יהדות וזה לא להתריס
לבין לבוא ולזלזל ולהפגין מתוך עזות פנים בגדולי התורה שמיצגים בעצם את כל מה שחשוב לציבור החרדי כציבור

הוא לא בא להפגין נגד הרב אדלשטין עצמו אלא נגד מה שהוא מיצג וזה בעצם נגדנו ועל זה הכעס והמלחמה

את האמת שבהתחלה צחקתי מהמחאה אבל מה שהכי מעצבן זה שהחברה אפילו לא מנסה להתנער מהמעשה החצוף הזה ועל זה לבד מגיע להם הדבר הזה..
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אבל וכאן מגיע האבל הגדול-מדובר בתינוקות שנישבוולא מכוונה להתריס,
לא עושה את זה ממקום של חרם. פשוט כי- איך אפשר לקנות מוצרים, ולתת כסף, למקום שיש בו כסף לא כשר?! ומהכסף הלא כשר הזה הם גם קונים את המוצרים, נראה לי. אז זה לא משנה אם זה בכוונה או לא, הכסף הזה לא כשר! הכבוד של אבא שלנו נרמס! השבת מתחללת! איך אפשר?!
 

הנשר הגדול

משתמש צעיר
כבודו של הקב"ה פחות חורה לנו ח"ו מכבוד ת"ח ???
עד כמה לדאוג לכבודו של הקב"ה הוא קבע בעצמו והוא לא אסר אלא ממון של שבת והנאה ממעשה שבת אם אסור לקנות מחנות כזאת כל אחד ישאל את רבותיו אבל זה ידוע שרוב יראי השם לא קונים ממקום מחלל שבת ולא נכנסים לאתר פתוח בשבת
במצב הנוכחי לעבור בשתיקה על ביזוי כבוד התורה אסור!!!!!! מה הגדר זה הנורמות החברתיות ואם זה הנורמה אז זה אסור!!!!!!! הדרישה היא שיפטרו אותו ולא שיפסיקו לייצר וכל עוד הוא בתפקיד זה בזיון לכבוד התורה ואפילו החברה לא הוציאה התנצלות .
למה באמת אנחנו לא רואים חומרה כזאת בחנות מחללת שבת ולא עושים עליה חרם זה בגלל שזה לא להכעיס אלא נראה להם צורך אז אנו לא רואים בזה חילול השם כמו כל יחסי חרדים חילונים שצריך לדעת איך לחיות בניהם אבל אם הם לא יודעים איך לחיות בנינו אז שיאכלו אותה וגם זה זה תלוי מי קונה אם איזה רב יקנה זה בעיה כמו שכתב הרמב"ם יסודי התורה ה יא ויש דברים אחרים שהן בכלל חילול השם והוא שיעשה אותם אדם גדול בתורה ומפורסם בחסידות דברים שהבריות מרננים אחריו בשבילם ואף על פי שאינן עבירות הרי זה חילל את השם
להגיד שזה יכו לפגוע בחרדים שיעשו עליהם חרם בכל מיני מקומות זה קצת נראה מופקע זה סך הכל ספציפי וגם אם כן אם זה ההלכה מה אפשר לעשות והרי אדם לפעמים צריך למסור את חייו על התורה
בעיקרון אם זה נאסר על ידי רבנים שקוראים לעשות כן יש לזה דין של מאכלות אסורות כמו דבר מותר בשעת האיסור כמו יומא פב ע"ב על מעוברת בכיפור שאכלה ויצאה ממנה בן שהיה עושה פעולות להפקיע שערים במסחר או אכילת טבל (כמו הסיפור בספר ירושלים של מעלה על ילד שאכל טבל ונסתם מוחו) [למרות שבטבל אין את טעם הרמב"ן בדברים יד ג כי המאכלים האסורים גסים יולידו עבי ואטימות בנפש והרמב"ם במורה ג מח ואומר כי כל מה שאסרתו התורה עלינו מן המאכלים - מזונם מגונה ובהמשך ודע שאילו הסימנים - רצוני לומר העלאת גרה ושסיעת פרסה בבהמות וסנפיר וקשקשת בדגים - אין מציאותם סיבת ההתר ולא העדרם סיבת האיסור ואמנם הם סימן יודע בו המין המשובח מן המין המגונה] וידוע על אחד שאכל משוחט שרב אסר את שחיטתו בגלל האדם ולא בגלל השחיטה ואדם אכל מזה ונסתם מוחו
הטענה שזה מתדלק את המחאה למלחמת חרדים חילונים קימת אבל אנחנו לא צריכים להתרגש מהם וממחאתם אלא לעשות מה שמוטל עלינו ונכון שלכן עלינו לא לעשות מזה עסק כל כך רק להורות לציבור כמו שעשהו ביתד ולמה לנו לירא מפני המלעיגין וכבר אמרה תורה הן עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב.
 

בחכמה יבנו

משתמש פעיל
הקשיבו נא!
פרצה כאן מחאה
או אולי מרד ספונטני
מתוך כאב אמתי לביזוי ת"ח
זה פרץ בבת אחת
מתוך אכפתיות אמתית
בבקשה
בואו לא נקטין או נתנצל
זה מעשה נורא
זו חצית קו אדום
זו התרסה
אולי מרידה
בואו נתן לעצמנו לכבד את מה שאנחנו מרגשים באמת
עם הלב החם והיהודי שלנו
ולהמשיך עם זה.
עם החמימות של הקדושה
[אולי לחילול שבת של חשמל נולדנו על זה?]
 

מצליחה

משתמש מקצוען
אני לא מכיר עסק מחלל שבת אחד שאנו כציבור
לקוחות חזקים שלו
להכיר לך?
אולי אתה לא יודע, אבל "שילב" (וכל קבוצת פוקס של המליארדר ויזל) מחללים שבת.
מי קונה בשילב??? בפוקס??? בללין??? בפוקס הום???
חרדים.
(חפש ברחוב עגלת "דונה", תספור כמה יש.... מוכרים אותה רק בשילב.... מי קונה? בעיקר חרדים...)
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
למי שיש עוד שאלות הנה התשובה

נכתב ע"י הנכד של אנג'ל

עריכה;
קבלתי
באמת אני שם לב עכשיו שיש שם משפטים לא ראויים
אבל רוח דבריו הם קנטור והשמצה על הציבור החרדי
לא נראה לי שאנחנו צריכים לתת את הלחי השני
 
נערך לאחרונה ב:

פרוגפרוגנדה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
1683297259075.png

אם אנחנו אוכלי חינם אז מה הוא מפחד מהחרם שהכרזנו שלא נקנה אצלו יותר
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה