שאלה דקדוקית | כללי פיסוק- אחת ולתמיד.

רוח סערה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אבל נניח להכניס ל"אשכול זעיר לניקוד בוורד" ולהרחיבו לכללים מן הסוג הזה.
נראה לי שאפשרי.
מה את אומרת?
אני חושבת שאלו שני נושאים שונים.
לי זה חשוב שהכללים יהיו נגישים, לעריכה עצמית ראשונית, מאמינה שלעוד ניקים.
אפשר לפתוח אשכול נעוץ אחר שבו יהיו רק הכללים, ויהיה אפשר להוסיף הודעות רלוונטיות מכאן.
צריך גם נספח כמובן כדי שניקים יוכלו לשאול שאלות את העורכים.
אבל מה שנוצר באשכול זה זה בלאגן שלם.
מרשמלו- איך עושים זאת ל"מעשה"?
 

מרשמלו

מנהלת איש את רעהו מנהלת פורום נשים
מנהל
מנוי פרימיום
אני חושבת שאלו שני נושאים שונים.
לי זה חשוב שהכללים יהיו נגישים, לעריכה עצמית ראשונית, מאמינה שלעוד ניקים.
אפשר לפתוח אשכול נעוץ אחר שבו יהיו רק הכללים, ויהיה אפשר להוסיף הודעות רלוונטיות מכאן.
צריך גם נספח כמובן כדי שניקים יוכלו לשאול שאלות את העורכים.
אבל מה שנוצר באשכול זה זה בלאגן שלם.
מרשמלו- איך עושים זאת ל"מעשה"?
מרכזים את הכללים להודעה אחת, מעלים, (קוראים לי) ואני נועצת (ונועלת).
הנספח לא יכול להשאר כאן??
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
ומה עם משפט כגון: "מי צעק 'אני לא אוהב עגבניה'?"
האם במקרה הזה הסימן שאלה לא אמור להגיע לאחר המרכאות? הרי הציטוט הוא של קביעה, והשאלה היא של המצטט. (במקרה דנן נצרכתי לסמן גרש במקום המרכאות, כך עושים כשיש ציטוט בתוך ציטוט, נכון?)
חגי השיב: "במה הוא שונה משאלה רגילה ללא ציטוט?"
אפילו כשהשאלה היא החיצונית, הסימן בתוך המרכאות. כי המרכאות סוגרות את דברי המצטט, כלומר הסופר מספר לנו קביעה שכך שאל המצטט או הלא-מצטט, ולכן הסימן צריך להיות בפנים.
 

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
כמו "ה' הוא האלקים" שיש בו השוואה בין שני שמות ובד"כ השני הוא הנשוא
בל נשכח שכאן הכל תארים. אין לו "גוף" ולא דמות הגוף (וזו לכאורה הסיבה לשינוי).
ודווקא כאן השני הוא הנושא, והראשון הוא הנשוא !
דו"ק ותשכח !
גם נביאי הבעל קראו לאליליהם בשם "אלהים", אך אליהו מכריז מיהו האלקים ? הוא הוי"ה ברוך הוא וברוך שמו !
הוא לבדו, אחד יחיד ומיוחד. ה' הוא האלקים !
 
נערך לאחרונה ב:

קדיתא

משתמש פעיל
כך גם לגבי סוגריים בסוף משפט חלוקות ב' שיטות אלו לגבי מקום הנקודה ?

אני חושב שלגבי סוגריים הכלל ברור. אם המשפט בתוך הסוגר עומד בפני עצמו - הנקודה בתוך הסוגר, ואם הוא חלק מהמשפט הקודם - הנקודה מחוץ לסוגר, כי היא מסמנת את סוף המשפט כולו.
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
פסיקים - במשפט ארוך מידי/לפי איך שזה נשמע/לפני המילה כלומר או לדוגמה.

לא קראתי הכל, אז אני לא יודעת אם כבר הגיבו על כך.
בכל אופן - זהו משפט שאינו נכון בעליל.
לפסיקים יש כללים מאד ברורים.
יתכן משפט קצר מאד עם הרבה פסיקים (קנינו עגבניות, מלפפונים, קישואים, גזר ובצל)
ויתכן משפט ארוך הרבה יותר ללא פסיקים (• השתמשי בנוזל מחיקה כדי לתקן את הטעות. או -השימוש בטלפונים סלולריים מגביר את הרעש בסביבה שבה אנו חיים.

חני
 

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
האם לפני פתיחת סוגריים מותר להוסיף פסיק, או שהוא מיותר בהחלט, כיון שפתיחת הסוגריים ממלאת גם את כל תפקידו של הפסיק.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה