ההלכה מחייבת על פשיעה של דברים.
לזרוק עוף מסריח לפח זו לא פשיעה.
אמרתי שאם הייתה פשיעה זה על לא שם לב לעוף במקפיא.
כי ממש לא הגיוני שאדם יפסיק את פעולת הקירור למקפיא מלא (אולי וזה אחד מהדברים שמעידים על סיפור זה, כמו על סיפורים של רבה בר בר חנא
)
העלתי מחשבה שאפשר לחייב אותו על נזק של עוף.
כי עוף מקומו במקרר. ו'השומר' במו ידיו גרם נזק לבעלים.
כסף מקורו בכספת, בנק או גמ"ח. אז על מה יתחייב?
הרי הוא נכנס ברשותו ובידיעתו של הבעלים לבית.
הבעל הבית סמך עליו שיפעיל שיקול דעת, במקרה וצריך משהוא לסדר בבית על גבול ההגיון.
אני חושב שזה גולש לסוגייה באדם שהזיק ברשות הרבים וכו', שיתחייב על נזקים בדברים הגיוניים שאמורים לילך בו.
אמנם כאן מדובר בבית אך נכנס ברשות.
זה ממש לא הפורום לדבר בו.
אולי נשאל שאלה הפוכה?
מה יקרה אם השומר ניזוק מדבר בבית?