דרוש מידע רכב לנהג חדש

איך ערכת את החישוב?
לא אני ערכתי את החישוב. ראיתי אותו באיזה אתר ועכשיו אני לא זוכר איפה זה היה
בכל אופן חיפוש קצר בגוגל של 'עלוץ טעינה רכב חשמלי' תעלה המון תוצאות ובכולם כתוב אותו דבר

אם זה 50 אג' לק"מ זה אומר 5 שקל ל10 קילומטר שזה כמו דלק. אז מה הבשורה?
 

לילי 1

משתמש מקצוען
לא אני ערכתי את החישוב. ראיתי אותו באיזה אתר ועכשיו אני לא זוכר איפה זה היה
בכל אופן חיפוש קצר בגוגל של 'עלוץ טעינה רכב חשמלי' תעלה המון תוצאות ובכולם כתוב אותו דבר

אם זה 50 אג' לק"מ זה אומר 5 שקל ל10 קילומטר שזה כמו דלק. אז מה הבשורה?
צודק, אני עם קורולה
התכוונתי שהחישוב שלך מניח כפול עלות דלק מהמציאות שלי
 

משנ'ס

משתמש פעיל
נעשה קצת סדר: ישנם כמה קבוצות רכבים . ישנה את הקבוצה של היפנים שנקראים הכי אמינים ובהם: טיוטה מאזדה מיציבושי ועוד. ישנם את הקוריאניםשממש העלו את הרמה והם כמעט כמו היפניות והם: יונדאי וקיה. ישנם קוריאניות שלא העלו את רמת האמינות כגון שברולט . משא''כ הרכבים הצרפתיים כגון פג'ו סיטרואן ורנו יש להם חווית נסיעה ונוחות מפנקת בשנה הראשונה והשנייה ומהשנה השלישית ישנה חווית מוסך בלתי פוסקת-זה כשמדברים על קנייה יד שניה שלרוב תהיה בין השנים 2012 ו2017 אבל בשנים האחרונות נין לומר שרנו נתנו אמון מלא רואים זאת בעיקר ברנו מגאן גראנד קופה. היפנים חד משמעית. המכוניות הסטנדרטיות שלהם זה מכוניות שכולם אוהבים, מה שטוב בהן זה האמינות. הישראלי הממוצע מחפש זול, טוב, עכשיו ומיד, והרכבים היפנים עונים על זה. ועכשיו לגבי ההתלבטות האם לקנות מכונית יד 2 או מכונית חדשה. חשוב לזכור, שבסופו של דבר רכב לא מניב השקעה. כעבור שנתיים כבר המכונית החדשה תאבד מערכה. לכן, אם אין כסף מיותר בצד, לא שווה לקחת הלוואה במיוחד בשביל רכב חדש, עדיף כבר לחסוך לטיול עם הילדים... ועכשיו לגבי רכבים אמריקאים: הצרכן הישראלי שקונה רכב פופלארי - תהיה לו בהכרח עלות נמוכה יותר לחלקי חילוף! וזה שיקול חשוב בבחירה של הרכב. אם תקנה למשל BMW, סאב או אמריקאיות - תופרים אותך בחלקים. פשוט כי אין מוטיבציה ליבואנים של חלקי חילוף להביא סחורה - כי הם יתקעו איתה.
אמנם יש להם דברים גדולים ויפים אבל הם לא יכולים להתחרות באחרים מהבחינה הזאת, שהאמריקאים לא יודעים להוציא רכבים במחירים נורמאלים שיחזיקו מעמד!
אמריקאיות יש להם צריכת דלק מאוד גבוהה. השברולט של היום זה לא אמריקאי, זה קוריאני. המליבו לדוגמא הוא אמריקאי אמיתי - רכב מפואר, נוסע כמו מטוס ושותה המון דלק.
בתכל'ס אין ספק שכמו שכבר הרבה אמרו כאן: הטיוטה כנראה הכי מומלצת. ולדעתי האישית גם להונדה יש הרבה מה להציע והא רכב מאוד אמין.
שיהיה הרבה הצלחה...
תן קרדיט מאיפה הציטוט.......‚
 

צ'יטה

משתמש פעיל
לנהגת חדשה שרוצה רכב בשביל שיהיה ללימודים על מה לחול, ביום יום אין הרבה נסיעה (עבודה ליד הבית) תקציב 13,000 ש"ח, מאזדה 3 תהיה בחירה טובה?
בגדול כן, אם כי זה קצת זול ככה שכנראה השנתון נמוך או שהקילומטראז' מאד גבוה ואז אין לי ניסיון עם זה אבל לא אמורות להיות בעיות.
 

TYPE:{programmer}

משתמש סופר מקצוען
בלת"ק
מברר על קיה נירו
שנת 2019 ומעלה,
מחפש לקנות מיד 0 (שלא עבר עוד ידיים... רק את המוכר)
שלא עבר יותר מ100K קילומטר
בסביבות במאה אלף
שווה משהו?
או שיש לכם המלצה אחרת?
(לנהג לא-חדש:) )
 
צודק, אני עם קורולה
התכוונתי שהחישוב שלך מניח כפול עלות דלק מהמציאות שלי
אהה
צודק
לא דייקתי בחשבון
החשבון שעשיתי הוא שממוצע צריכת דלק ברוב הרכבים המשפחתיים זה 1/10 ואם דלק עולה בסביבות ה7₪ אז 700₪ שקל בדלק אמור להיות 90 שקל בחשמל ו1000₪ בדלק זה בערך 130₪ בחשמל, 1500₪ זה בערך 200₪ בחשמל וכן הלאה.
אבל הכל זה רק בערך... כי הדלק לא באמת 7₪ ואין לי סבלנות לחשבן על אגורה
בכל אופן ביחס של 1000₪ החשבון שלי היה קרוב.
 

אות באות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית
בלת"ק
מברר על קיה נירו
שנת 2019 ומעלה,
מחפש לקנות מיד 0 (שלא עבר עוד ידיים... רק את המוכר)
שלא עבר יותר מ100K קילומטר
בסביבות במאה אלף
שווה משהו?
או שיש לכם המלצה אחרת?
(לנהג לא-חדש:) )
אם אתם מחפשים רכב היברידי למשפחה שהוא רחב ונוח, בהחלט שיכול להיות שווה.
יש גם את יונדאי איוניק שהוא נוח וטוב, אבל מעט פחות גבוה.

רכב שהוא באזור 100 אלף קילומטרים, ייתכן שיידרש לו טיפול גדול העשוי לכלול בנוסף לטיפול השיגרתי (החלפת שמנים ומסננים) גם החלפת פלאגים (מצתי המנוע) ועוד...
כמובן צריך לבדוק את מצב הרכב והיסטורית הטיפולים.

היות ובהיברידי עסקינן, חשוב לזכור לבדוק גם את מצב הבטרייה,
ולכן עדיף לעשות את הבדיקה של הרכב במוסך מורשה של החברה.
 

יראת שמימדיגע רעבצין

משתמש מקצוען
בעיקרון לBYD יש 400 קילומטר בטעינה מלאה
אמור להספיק בשביל צפון ממוצע וחזור בנסיעה רגועה
גם אם לא, יש בדרך מטענים מהירים, ואם הסוללה הייתה מלאה ביציאה מהבית, אמור להספיק 10 דקות טעינה בדרך חזור בשביל להגיע עד הבית. 5 דקות יותר מתדלוק שגם ברכב רגיל צריך אחרי 400 ק"מ בערך... (עד שמסיימים לקנות את הארטיק בחנות נוחות בבין הזמנים עובר יותר מרבע שעה... אם גם אוכלים אותו בתחנת דלק זה כבר מספיק לסוללה מלאה...)
ואפילו אם הייתי צריך לחכות סתם חצי שעה לטעינה מלאה, הייתי מעדיף לנסוע לטיול בידיעה שהדרך הלוך חזור עלתה לי 40 שקל ולא 250-300
וחוץ מזה, שווה לי "לעבוד" חצי שעה בטעינה בתחנת דלק ולא 4 שעות במעבדה בשביל לכסות את אותה נסיעה בבנזין

נ.ב. אדם שנוסע לעבודה/לוקח את הילדים למוסדות הלימודים לא מגיע ל1000 שקל דלק בחודש כך שלא משתלם לו לקנות חשמלי
אתה כותב מניסיון?
כי יצאנו עם קרוב שיש לו ביד מבית שמש לירושלים כשהוא עם 100% סוללה לאסוף עוד נוסעים. ומירושלים למירון עם עצירה אחת,דרך הבקעה הגענו עם 13% סוללה למירון.
שזה אומר שהטענו ככה שעה במירון במטען איטי כמה אחוזים נוספים ומשם נסענו לראש פינה בעמדת הטענה בילינו ככה שעה המתנה שהעמדה תתפנה מהתור ואז הטענו חצי שעה במטען מהיר זה היה מייגע..
לא לכל אחד זה מתאים. אם לך זה מתאים-אמחי'ה תקנה חשמלית ושיהיה לבריאות.
דלק יש לך בכל פינה, חצי דקה ואתה מתניע..
זמן גם שווה כסף. לא רק דלק/חשמל..

לעניות דעתי.
 

יוסי בר

משתמש פעיל
אתה כותב מניסיון?
כי יצאנו עם קרוב שיש לו ביד מבית שמש לירושלים כשהוא עם 100% סוללה לאסוף עוד נוסעים. ומירושלים למירון עם עצירה אחת,דרך הבקעה הגענו עם 13% סוללה למירון.
שזה אומר שהטענו ככה שעה במירון במטען איטי כמה אחוזים נוספים ומשם נסענו לראש פינה בעמדת הטענה בילינו ככה שעה המתנה שהעמדה תתפנה מהתור ואז הטענו חצי שעה במטען מהיר זה היה מייגע..
לא לכל אחד זה מתאים. אם לך זה מתאים-אמחי'ה תקנה חשמלית ושיהיה לבריאות.
דלק יש לך בכל פינה, חצי דקה ואתה מתניע..
זמן גם שווה כסף. לא רק דלק/חשמל..

לעניות דעתי.
אתה בעצם אומר שיש לו רק 250 ק"מ
 

TYPE:{programmer}

משתמש סופר מקצוען
זה ממש קשה רכב חשמלי, מניסיון
תמיד אני נתקע בלי סוללה ובלי אפשרות קרובה להטעין... סיוט!
התחרטתי כבר מדי הרבה פעמים על השטות הזאת.
דלק אמנם הרבה יותר יקר- אבל זמין פי מאה, בכל פינה בארץ כמעט...
 

פרשן

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
זה ממש קשה רכב חשמלי, מניסיון
תמיד אני נתקע בלי סוללה ובלי אפשרות קרובה להטעין... סיוט!
התחרטתי כבר מדי הרבה פעמים על השטות הזאת.
דלק אמנם הרבה יותר יקר- אבל זמין פי מאה, בכל פינה בארץ כמעט...
לדעתי, ההבשלה בארץ לחשמלי עוד לא מספיקה, אנחנו בשלבי הלידה של התחום ולכן מי שקונה היום די מתקשה (טווח סוללה, זמינות תחנות הטענה ועוד), מאמין שזה כל הזמן מתקדם ובצורה מאוד מהירה, סיכוי טוב ששנה מהיום הטווחים יהיו כבר הרבה יותר גדולים (1000) וכל סוגיית תחנות ההטענה גם ישתנה מאוד ויהיה פריסה הרבה יותר נרחבת עם מלא עמדות, ולכן מי שיכול עדיף שיחכה שהתחום בארץ באמת יהיה "בשל".
 

esti 20

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
אהה
צודק
לא דייקתי בחשבון
החשבון שעשיתי הוא שממוצע צריכת דלק ברוב הרכבים המשפחתיים זה 1/10 ואם דלק עולה בסביבות ה7₪ אז 700₪ שקל בדלק אמור להיות 90 שקל בחשמל ו1000₪ בדלק זה בערך 130₪ בחשמל, 1500₪ זה בערך 200₪ בחשמל וכן הלאה.
אבל הכל זה רק בערך... כי הדלק לא באמת 7₪ ואין לי סבלנות לחשבן על אגורה
בכל אופן ביחס של 1000₪ החשבון שלי היה קרוב.
סליחה על ההקפצה, האם לדעתך החשבון הנל שווה גם כשמדובר ברכב חשמלי של 7 מקומות?
 

ניק כמעט בלי ראש

משתמש מקצוען
סליחה על ההקפצה, האם לדעתך החשבון הנל שווה גם כשמדובר ברכב חשמלי של 7 מקומות?
הבעיה הבסיסית ברכב חשמלי 7 מקומות
זה חוסר במגוון והמחיר המופרז
הכי זול זה ברלינגו 190 אלף שקל
אחרי זה מקסוס 240 אלף
ולשניהם לא הייתי מתקרב
אחרי זה הBYD ב370 אלף שקל ...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  107  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה