אופקים 1

משתמש מקצוען
אינני מוצא כעת את המקור, אך כמה שזכור לי רכבת ישראל מקבלת סבסוד מהמדינה לפי מספר הנוסעים (ממש כפי שהיה באגד לפני תקופת ההפרטה) ולכן בשביל למקסם את הרווחים שלהם לטווח הקצר (שזה מה שמענייין את ההנהלה שמקבלת בונוסים על הצלחת החברה) עדיף להם לדחוס כמה שיותר נוסעים ברכבת.

התפיסה הבסיסית של רכבת ישראל היא שכולם רוצים להגיע לתל אביב, (כי בתל אביב נמצאות התחנות הכי מבוקשות בארץ), ולכן הם מפעילים כמה שיותר רכבות שחולפות בתל אביב.

ישנה בעיית תשתיות (וגם של תכנון הלו"ז) שמקשה על הוספת רכבות שיעצרו בתחנות תל אביב, אבל ניתן להפעיל רכבות שיפעלו בין חיפה להרצליה, כך שיהיה ניתן להגיע לחיפה באמצעות החלפה בהרצליה, להרצליה יש גם עכשיו הרבה יותר רכבות מאשר לחיפה.
במודל ההתשלום הנוכחי לא משתלם לרכבת ישראל להוסיף את הרכבות האלה, לפחות לא כרווח לטווח הקצר.
וכן זה עניין של משרד התחבורה לכפות את התוספות האלה על הרכבת, רק שהרכבת מתנהלת כגוף עצמאי לחלוטין שלא סופר את משרד התחבורה.

יש יתרונות לעצמאות של רכבת ישראל, בפורים למשל, הרכבת הייתה גורם שהתנגד לתוכנית משרד התחבורה להתבסס על הרכבת כאמצעי עיקרי להסעת הנוסעים לירושלים.
 

מים אחרונים

משתמש מקצוען
למה? הכל מתועד במחשבים מתיקופי הרב קו
אנחנו ב2024, לא צריך לעמוד ולספור אחד אחד...
נכון אבל אי אפשר לדעת מי נסע לאיפה ממילא זה לא אמור להיות קשור לכמות הרכבות המסיעות, במידה ויש רכבות מיותרות (ויש!) כוונתי היא לדוג' מהרצליה לאשדוד רכבת ריקה במשך רב היום! אז למה לא לשים שם רכבת קטנה יותר?
למה לא לתגבר רכבות? לא ביקשתי לקנות חדשות...
 

.B.B

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
למה לא לתגבר רכבות?
כי יש עומס במסילות! זה למה
הפתרון הוא רכבת גדולה יותר
או להוסיף עוד קרונות לרכבות לתל אביב
(וגם זה פתרון מוגבל כי יש תחנות שלא מתאימות לרכבות ארוכות יותר)
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
ובזמן הזה הוא יכל להיות בבאר שבע, ובנהריה ושוב בתל אביב לקחת שקית ממישהו ולחזור בלי לשלם יותר מ 3 שקל.
לא לוקחים משתמש כזה בחשבון מכיוון שלא מדובר בתרחיש סביר (שאדם יסע עד תחנה מרוחקת ויקבל שקית מאדם אחר בדיוק בעמדת היציאה - מבלי לצאת בפועל)
 

נער המדבר

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
אני חושב שאחת האופציות הפשוטות להפחתת העומס ברכבות זה שיהיה אופציה לדעת איזה קרונות מלאים ואיפה יש מקומות פנויים , כי הרבה פעמים יש קרונות מפוצצים ולידם קרונות ריקים לחלוטין ,אז שיתקינו איזה פיצ'ר מחוץ לכל קרון שידווח כמה מקומות יש בקרון.
 

מים אחרונים

משתמש מקצוען
אני חושב שאחת האופציות הפשוטות להפחתת העומס ברכבות זה שיהיה אופציה לדעת איזה קרונות מלאים ואיפה יש מקומות פנויים , כי הרבה פעמים יש קרונות מפוצצים ולידם קרונות ריקים לחלוטין ,אז שיתקינו איזה פיצ'ר מחוץ לכל קרון שידווח כמה מקומות יש בקרון.
זה רעיון חשוב! ומעניין!
שבתחנה יהיה מסומן איפה הקורנות המלאים יותר! וכך נגע איפה לעלות.
למרות שבמקרה הזה הלכתי בתוך הרכבת מהקרון האמצעי ועד הראשון ולא מצאתי מנוחה!
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
יש בעיית קיבולת של המסילות באזור תעלת איילון, ובגלל שברכבת ישראל חושבים שכל הרכבות צריכות להגיע לתל אביב, אז גם שאר הרשת מושפעת מהעומס הזה.
נכון מאוד!!
כל נסיעה מב"ש לכיוון כרמיאל פשוט סיוט, נסיעה לכיוון החוף ושוב חזרה לכיוון מזרח! {מאריך ב45 דק' לפחות לא כולל הנסיעה האיטית בת"א והעצירות}
אומרים שזה יסתדר עם פתיחת קו מזרחי,
אבל לפי התוכנית זה רק עד עפולה,
ומשם שוב צריך לרדת לכיוון חיפה ולחזור מזרחה אז מה עשינו?
 

איטי פטיטי

משתמש פעיל
אגב לאחרונה הגדילו את חלק מהרכבות עם עוד 2 קרונות... הבעיה שרב התחנות לא מתאימות לאורך של הרכבות האלה ואז א״א לרדת מהקרונות האלה...
הבעיה היא בעיקר תשתיתית - כי הרי א״א להוציא יותר רכבות ממה שיוצאות היום, וא״א להגדיל את הרכבות...
מאמינה שכשתגיע המסילה המזרחית זה יקל טיפה... בכל אופן כאחת שנוסעת ברכבת ביום יום אני חייבת לציין שהחוויה באופן כללי נעימה מאוד... ולמרות הצפיפיות בחמישי ובשעות העומס עדיין עדיף על תח״צ...

בתקופת בין הזמנים זה באמת סיוט אחד גדול...
 

אופקים 1

משתמש מקצוען
אגב לאחרונה הגדילו את חלק מהרכבות עם עוד 2 קרונות... הבעיה שרב התחנות לא מתאימות לאורך של הרכבות האלה ואז א״א לרדת מהקרונות האלה...
הבעיה היא בעיקר תשתיתית - כי הרי א״א להוציא יותר רכבות ממה שיוצאות היום, וא״א להגדיל את הרכבות...
מאמינה שכשתגיע המסילה המזרחית זה יקל טיפה... בכל אופן כאחת שנוסעת ברכבת ביום יום אני חייבת לציין שהחוויה באופן כללי נעימה מאוד... ולמרות הצפיפיות בחמישי ובשעות העומס עדיין עדיף על תח״צ...

בתקופת בין הזמנים זה באמת סיוט אחד גדול...
אפשר להפעיל יותר רכבות ממה שמפעילים היום
בנתיים בשעות השיא אי אפשר להפעיל יותר רכבות שיעברו באיילון, כשיסיימו את התקנת מערכת האיתות החדשה תהיה אפשרות גם להוסיף עוד רכבות גם באיילון.
 
ישנה הצעת חוק שתאפשר לנוסעים הרכבת להטעין את כרטיס האשראי ברכבת.
ז"א שיהיה ניתן להפעיל קפיטריה ניידת ומרווחת בחלק העליון של הרכבת.
למי שזוכר לפני 30 שנה הדבר היה קיים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה