שלומי ארט

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אני לא איזה אמן דגול, אבל גם לסתם אחד שאוהב לצייר יש מה לספר על ציור ותהליך שהיה בשבילי מרתק במיוחד.
הציור צויר לאתגר ציור השירים, והועלה שם, כאן אשתף בתהליך.

הכל התחיל עם האתגר המעניין של ציור שירים שעלה בחודש האחרון. אז השיר האהוב עלי לאחרונה הוא השיר העתיק "קול ברמה נשמע" הידוע של פרחי לונדון, ובאופן מיוחד עם הביצוע המרטיט של מ.ב.ד. בהאסק 1 בתוך מחרוזת שירי החורבן ["מחרוזת איכה"]. מצו"ב, מומלץ בחום להאזין [זה היה הפסקול שליווה את תהליך הציור לכל אורכו]...



אוקיי. קבר רחל, יהודים מובלים לגלות עוברים על ידו, [ע"פ רש"י עה"ת פרשת ויחי] - - - -
ואז הרעיון מקבל טוויסט אקטואלי קטן, עם הרעיון לצייר את הגולים כחטופים המובלים ע"י מחבלי חמאס - - -
:cry: :cry: :cry:

כמה רפרנסים של קבר רחל-

תמונות רפרנס.jpg


מכאן עובר לשלב הסקיצות ותכנון קומפוזיציה, כשמה שמנחה אותי זה ליצור אוירה מיואשת כיאות לחלק זה בשיר, חושב על איך ליצור תחושה מלנכולית של גולים\חטופים שצועדים לאיטם אל הבלתי נודע.

סקיצות.png


סקיצה 1 הולך על כיוון של מבט מהצד על מסלול הצעידה, תחושה של ניתוק מסוים בין הצופה לצועדים, מתאים לי לחוסר האונים בסצנה. סקיצה 2 מנסה ללכת על ציור בפורמט אנכי עם שטח ריק של שמים על רוב הציור, מתאים לי לאוירת ריקנות וייאוש. סקיצה 3 מבט מאחור מה שמדגיש את האפקט ההליכה אל הבלתי ידוע, בכך שדמויות הצועדים הולכות ונעלמות בשביל המתפתל אל קו האופק, כשמבנה הקבר מוצג קרוב לחזית הציור בצדו הימני, תורם לאווירה של משהו שנמצא שם בשביל להשאר, יציב קבוע- ובוכה...

נבחרה הסקיצה ה 3, בשלב זה המחשבה היתה ליצור מאבני מבנה הקבר ע"י עיוות מסוים- צורת עין שתזיל דמעות תמרורים, בהמשך הרעיון נגנז והדמעות דלפו בחופשיות דרך חלונות המבנה שצצו שם...

השלב הבא הוא עבודת קו יסודית, כולל דיוק הפרספקטיבות של המבנה והתאמה של הפרופורציות. ניתן לשים לב שהעץ המיתולוגי הוזז שמאלה וגדל מעט, גם כדי ליצור איזון קומפוזיציוני בין צדדי הציור.

ציור קווי.jpg

העץ צוייר עירום מעלים, כדי להתאים את עצמו לאוירת השממון, כמו"כ פוזרה עשבייה מדברית דלילה שתורמת לתחושת צחיחות.
בציור הדמויות [בהשראת אחת מהתמונות המפורסמות של חטופים נלקחים לעזה] בא לידי ביטוי קומתם הזקופה והגאה של השובים לעומת כפיפות השבויים המובלים כפותים אל שביים.

אחרי שלב זה מגיע השלב החשוב ביותר [לטעמי] - צביעת אור וצל וערכי כהות ובהירות. אני עושה את כל אלו עדיין בשחור לבן, ולעתים במהלך הצביעה מוסיף תמיכה ודגש על ידי הכהיית הצבע בהתאם לצורך. בשלב זה הציור מקבל את עיקר תחושת העומק, וכן נוסף הרבה עניין קומפוזיציוני ע"י הניגודיות בין האזורים הכהים לבהירים.

ערכים טונאליים.jpg


שלב הצביעה זה כמו לתבל תבשיל - אחרי שהכל יושב טוב, הצבע נותן את משקלו ביצירת האוירה. כמובן שברירת המחדל ליצירת האווירה המתבקשת הינה שקיעה, המבטאת את דעיכת האור ועליית החושך והבלתי ידוע, [תוך שימת לב ליצור שקיעה עצובה ומיואשת ולא שקיעה אינטנסיבית ובוערת]. הצבעים נוטים כולם לצבעי שקיעה- כתמתם-ורדרד, או כחול-סגול אפרפר. כמובן שהניגודיות במצב תאורה כזה נמוכה יחסית.

היי לייט.jpg

לאחמ"כ שלב ההיי לייט [הברקות] - בשלולית הדמעות ועל הדמעות הזולגות על האבנים העתיקות, כמו"כ נוסף בשלב זה זוהר כתמתם בקצות הדמויות, בהתאם לתאורת השקיעה האחורית שזוהרת עליהם.
היה חשוב לי להדגיש באופן בולט את הסרט הירוק הנודע לשמצה על ראש השובים, נקודה קטנה וחשובה שהיא בעצם זו שמרמזת על ההקשר האקטואלי.

כמעט נגמר הכל, ואז עובר לי בראש רעיון לעוד פיצ'ר מעניין- להוסיף זוהר אדמדם בתוך המבנה, שמשתקף מהחלון. למרות חוסר ההגיון מבחינה מציאותית, קצת חופש אמנותי שנותן למבנה הקבר תחושה של משהו קצת יותר חי, אחרי הכל יש שם אמא שבוכה על בניה...
הנה הציור הסופי - - -

חלונות זוהרים.jpg

זהו. לי זה היה מרתק, שמח לשתף אתכם גם.

[וכעת נופל לי הרעיון, לצייר ציור משלים לחלק השני בשיר, החלק של התקווה ושיבת הבנים לגבולם...]

בשורות טובות...
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה