רבי יהושע בן אלם

  • פותח הנושא avi
  • פורסם בתאריך

avi

משתמש רשום
האם ידוע לכם איך מנקדים את ה"אלם" של רבי יהושע בן אלם?

תודה רבה מראש
 

תלמידים

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
הכוונה ליוסף בן אלם?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ההגיון אומר בחיריק באל"ף ובדגש ובקמץ בלמ"ד.
 

avi

משתמש רשום
תודה רבה!

רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן אִלָּם

נשמח לדעת מה הביא אותך לזה.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נכתב ע"י avi;1276971:
תודה רבה!

רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן אִלָּם

נשמח לדעת מה הביא אותך לזה.
אוי וי, פליטת מקלדת... צירה, לא קמץ!
 

תלמידים

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
בבבלי וירושלמי מוזכר מספר פעמים יוסף בן אלם כממלא מקומו של כהן גדול פעם אחת ביום הכיפורים. שמו בתלמודים נמצא מספר פעמים בכתיב מלא "אילם", לכן גם פה כלפי רבי יהושע בן אלם - כנראה שקודמי צודק.
(המקור היחיד שמוזכר רבי יהושע בן אלם הוא בסיפור ננס הקצב שהובא בסדר הדורות בשם מדרש, הלא כן?!)
 

avi

משתמש רשום
לכאורה אם אֵלָם - א' צרויה, אז הל' - ללא דגש.

יוסף בן אילם - מה מביא אותנו לנקד את הא' בצירה דווקא?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אני רואה שאסור להתעצל וצריך לנקד במעשים ולא בדיבורים...
אִלֵּם
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מה אומרים מיודענו הסמוכים לגמרות של ארטסקרול או שטנצל (ח"ו)?
בדקו במטותא, יומא י"ב:
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י עדיאל;1277334:
מה אומרים מיודענו הסמוכים לגמרות של ארטסקרול או שטנצל (ח"ו)?
בדקו במטותא, יומא י"ב:

הניקוד שם לא מדוייק בכלל בכלל, ואינו ראייה לכלום
 

תלמידים

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
נכתב ע"י אברהם;1277451:
הניקוד שם לא מדוייק בכלל בכלל, ואינו ראייה לכלום

אולי. אבל הם חשבו על כך בדיוק כמונו, ואולי גם יש ברשותם כלים רבים יותר לבדוק זאת, גם הרבה ת"ח עוברים ע"כ בטרם פורסם, ובוודאי לאחמ"כ. ושמא מ'מתיבותם' תבא הישועה..
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אולי עדה"כ: הַאֻמְנָם אֵלֶם צֶדֶק תְּדַבֵּרוּן (תהלים נח ב)
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ההנחה שלי בשמות של קדמונים היא, שאם אפשר לפרש את המלה כמקצוע או כתכונה - השם יהיה כבעל מקצוע או כבעל תכונה, ולא כתכונה עצמה. רבי מתיא בן חָרָשׁ הגיוני יותר מאשר חֵרֵשׁ, ובוודאי לא חֶרֶשׁ (לא שיש שאלה על זה, סתם דוגמא). ואם נמצא שם "ישר" נתיחס אליו כ"יָשָׁר" ולא כ"יֹֹׁשֶׁר" (בימינו הכל הולך - תום, עוז, מה לא). לכן - על פי ההגיון שלי - מתאים כאן לנקד כבעל התכונה של אֵלֶם, דהיינו אילם.
 

דגש חזק

משתמש פעיל
נכתב ע"י אפכא מסתברא;1277839:
ואם נמצא שם "ישר" נתיחס אליו כ"יָשָׁר" ולא כ"יֹֹׁשֶׁר" (בימינו הכל הולך - תום, עוז, מה לא).
יֹשֶר לא הולך, זאת לא מילה בעברית!:)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה