ועוד, מתוך זמיר מילת מפתח
מהו הזמן הנכון להעניק לעסק שלנו את שמו? מהו שם טוב? ואיך למען השם יוצרים אותו?
ואלו שמות // אריאלה זמיר
רגע אחרי שהחלטנו סופית שאנחנו רוצים להקים עסק משלנו, מגיע הרגע בו אנו מחפשים בלהיטות אחרי שם לעסק. שם קצר, מדליק, מצחיק. קולע, נוגע, פוגע. אנחנו שואלים חברים, מטרידים את מנוחתם של בני משפחה, מתייעצים בפורום קריירה, מבררים בפורום של קופירייטרים מגלגלים על הלשון ומחליטים.
רגע! לא כל כך מהר.
רבים מאיתנו חושבים ששם זה הדבר הכי פשוט והכי מהנה בכל הקונסטלאציה הזו שנקראת "עסק".
מהנה? –בהחלט! פשוט? ….
הדעות לגבי בחירת שם לעסק מאוד חלוקות. אני מכירה כאלו הסבורים, שהעניין בכלל לא כל כך חשוב בכדי להשקיע בו זמן, מחשבה ואנרגיה.
לא חשוב כי התוכן שאנו יוצקים לעסק, המיתוג שאנו יוצרים לו, החשיבה היצירתית וההתנהלות הכלכלית, הם הדברים המהותיים שיהפכו את העסק שלנו לעסק מצליח.
רבות הדוגמאות: החל מהמותגים הספורטיביים למיניהם דרך מעצבי העל הידועים וכלה ב"קוקה קולה" (מה זה בכלל קוקה קולה?…).
על פי התיאוריה הזו כל עסק יכול להיקרא, או לא. NO NAME"" טוב גם הוא לצורך העניין.
העניין הוא, שלא פעם בעלי עסקים מחפשים שם שיביע את עצמם, שיצור נבדלות.
זה טוב לסינון לקוחות, להפגנת ייחודיות ולהזכיר לכם את המיקוד שלכם.
טיפ מס' 1:
גלו את הזהות שלכם
מהי הליבה?
מה הייחודיות?
מי קהל היעד?
אם את מעצבת בגדים לנשים בהתאמה אישית. בפעם הבאה כשיפנו אלייך מהמפעלים של ZARA לעצב עבורם את הליין האולטימטיבי הבא, את תדעי שזה לא את. מצד שני איך הלקוחות הייחודיות שלך, אלה שקשה להן למצוא בגדים ההולמים אותן, איך אלו תדענה שהעסק שלך נולד בדיוק בשבילן? אם תיתני לו את השם: "ענבל- מעצבת".
טיפ מס' 2:
שם טוב הוא שגריר טוב.
הזהות העסקית שלכם מגובשת, ובכל זאת יש לכם רק משפטים באורך קילומטר בראש כדי להביע את מה שאתם רוצים. זה טוב? זה לא.
שם צריך להציג את העסק שלכם בצורה ממוקדת כבר מהשנייה שכרטיס הביקור פוגש בלקוח הפוטנציאלי שלכם.
טיפ מס' 3:
בחרו בשם קצר וקליט. (עד 3 מילים!).
יוסי- מפיק אירועים, זה בסדר?
זה לא. מה פה מיוחד? מה מושך? מה זה מקרין? – כמעט לא כלום למעט העיסוק. אנחנו יודעים שיוסי לא אופה עוגות ביתיות. אז מה?.
טיפ מס' 4:
דאגו שבשם שלכם תהיה לפחות טיפונת לחלוחית:
ביטויים, משחקי מילים, חרוזים –כל אלו יכולים למשוך, לסקרן ליצור עניין.
אם השם שלך הוא סיגל ואת מארגנת מעגלי נשים, החרוז יכול להוות עניין, לדוגמה: "עם סיגל במעגל".
"כפתור ופרח"- אם אתה יוצר כפתורים וידיות מחמר פולימרי (פימו).
מה מייחד את השמות האלו? שכל מי שנתקל בהם, מבין מהרגע הראשון את המהות של העסק, ומהרגע השני הוא מחייך, מסתקרן. יש מקום לשאלות: לאלו נשים מיועד המעגל? איפה אתה מוכר את הכפתורים שלך? אבל אף אחד לא יתהה על המהות.
המהות של העסק שלכם בהחלט לא תהיה ברורה אם החלטתם להעניק לעסק שלכם את השם "סימפטיה".
לא יהיה אחד (שיהיה לו זמן להתעניין), ושלא יחקור אתכם מה בדיוק אתם עושים.
ניתן לראות בזה חשיבה יצירתית. אני בעד! בעיקר… אם מדובר במישהי שקוראים לה סימה והיא מתעסקת בטלפתיה.
ומה עושים עם הסתימות?
טיפ מס' 5:
לכל שם ניתן ורצוי להוסיף תת שם.
למה בעיתון יש כותרת וכותרת משנה? כדאי להכניס את הקורא לתוך העניינים.
אותו הדבר בשמות. מצאתם לכם שם ש"עושה" לכם את זה אבל לאחרים הוא חידה? – כתבו לו פתרון. מתומצת וענייני. גם אם לאחרים הוא אומר משהו, עדיין אני ממליצה בחום על תת שם.
(סינון לקוחות, מיקוד – זוכרים?).
"סימפטיה"
תקשור ופענוח חלומות
"קונוטאציה"
משחקי חשיבה יוצרת.
"מיליגרם"
אימון אישי להרזיה
איך יוצרים שם שיהיה קצר, יצור ניצוץ ויאפיין את העסק שלכם?
טיפ מס' 6:
צוללים אל עולם המינוחים של העסק
אם אתה בעסקים של צלילה "שנורקל"- לימודי צלילה לילדים, יעשה את העבודה מצוין.
אפשר לגלוש לשפות אחרות, להיעזר במטאפורות, דימויים, סיכול אותיות וכל מה שעולם המילים והצלילים מציע לנו, והוא מציע הרבה!.
יש כאלו, שמאוד מעוניינים שהשם שלהם יופיע כחלק משם העסק, בעיקר כשמדובר במקצועות יצירתיים.
טיפ מס' 7:
בדקו היטב את האותיות של השם שלכם
לא פעם הוא יכול להוות בסיס לשם העסק (שיופיע מתוכו- ממש כך), או יתחבר למילה אחרת
שמתאימה לתחום בו אתם עוסקים.
טיפ מס' 8:
גם גראפיקה יכולה לתמוך ברעיון.
אותיות קטנות, גדולות הפוכות וכו'.
בחרו לכם מעצב טוב, הוא יכול לחולל פלאים.
טיפ מס' 9:
יגעתם ומצאתם –תאמינו!
גלגלו אותו שוב ושוב על הלשון, וודאו שאתם שלמים איתו. בדקו שאתם מתמוגגים כל פעם שהוא יוצא לכם מהפה. הרגישו את החשק להכריז עליו בקול גדול, ואם לא….
טיפ מס' 10:
שם זה לא קיר
אפשר לשנות, אפשר להחליף. מניסיון, זה לא כל כך נעים להחליף שם במיוחד אם זה לא נעשה בשלב "ההרצה" אבל… אם אתם חייבים, אתם מוזמנים לחזור להתחלה.