מידע שימושי קניתי בטעות גרעיני חמנייה ה"מ.

סתם אחד

משתמש פעיל
יש לי כמה חברים שהולכים לפי פסקי הרב עובדיה ואוכלים היתר מכירה
והם לא בגדר בעלי בתים או עמי הארץ.
הרב עובדיה פשוט הולך כמו האבקת רוכל (רבי יוסף קארו-השו"ע) ולא כמו המבי"ט
אין קשר למחלוקת האבקת רוכל והמבי"ט
הנידון שלהם זה האם יש קדושת שביעית במה שגדל אצל גוי
אבל יש נידון על עצם המכירה, שיש בה כמה בעיות, למשל האם אינה הערמה, והאם אין בעיה שהשליחות מתבטלת בגלל האיסור למכור קרקע בא"י לגוי.
בכל מקרה אין שום היתר בדיעבד, וכמו שכתבו למעלה, ומי שחושש בזה אסור לו גם להכשיל את מי שאוכל.
 

חזק וברוך!

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
יפה, הם סומכים על ההיתר שלו וזו זכותם המלאה ואין בכך שום בעיה.
אבל רבים מאלו שהולכים לפי ההלכות שלו בעניין הזה נוהגים להחמיר.
כי יודעים מצוין מה קדם לזה.
אמנם רבים מאלו שהולכים על פי פסקיו של מרן הגר''ע זצ''ל נוהגים להחמיר, אך במצבים מסויימים נוהגים לסמוך עליו ולהקל.
מהכירות אישית של כמה ת''ח יר''ש, הם אוכלים היתר מכירה לכתחילה - ולו רק בשביל לחזק את פסקיו של מרן זצ''ל.
ואגלה לכם סוד, התוודעתי בשמיטה האחרונה גם לכמה ממוצא אשכנזי (חרדים- כמובן) שסומכים עליו ואוכלים היתר מכירה
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
אין קשר למחלוקת האבקת רוכל והמבי"ט
הנידון שלהם זה האם יש קדושת שביעית במה שגדל אצל גוי
אבל יש נידון על עצם המכירה, שיש בה כמה בעיות, למשל האם אינה הערמה, והאם אין בעיה שהשליחות מתבטלת בגלל האיסור למכור קרקע בא"י לגוי.
בכל מקרה אין שום היתר בדיעבד, וכמו שכתבו למעלה, ומי שחושש בזה אסור לו גם להכשיל את מי שאוכל.
יש הרבה קשר, אם אתה אומר כמו המבי"ט אין איך להתיר בכל מקרה
אבל למה זה נקרא להכשיל, אם מי שנותנים לו הולך אחרי הרב שלו, שמתיר, ובכל מקרה זה דרבנן, ויש עוד כמה צדדים להתיר?
 

הירקן

משתמש פעיל
יש הרבה קשר, אם אתה אומר כמו המבי"ט אין איך להתיר בכל מקרה
אבל למה זה נקרא להכשיל, אם מי שנותנים לו הולך אחרי הרב שלו, שמתיר, ובכל מקרה זה דרבנן, ויש עוד כמה צדדים להתיר?
זה לא שייך גם לפי המביט בפירות נכרים אין איסור ספיחין
 

דוּבי

משתמש מקצוען
גם האור לציון כ' שכשמתארחים אצל מי שנוהג ה"מ אפשר לאכול לכתחילה..
הטענות הם שהיום זה לא לפי כל הכללים שהתוו חכמי ורבני ירושלים מהדור הקודם ולא רק (שחלק מהם אשכנזים שפסקיהם מקובלים אצל הרבה בהם ר' יצחק אלחנן, האבני נזר, ר' יוסף ענגיל, הישועות מלכו , ועוד.)
 

חזק וברוך!

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מה הלהיטות הזאת לחפש היתרים שנויים במחלוקת?
כל מוצרי המזון כשרותם שנויה במחלוקת, כנראה.
כי הרי למה יש כ''כ הרבה כשרויות?
כמו שאגיד לך למה אתה מחפש היתר לעשות קידוש על יין בכשרות העד''ח?? הרי יש חולקים ואומרים שברכתו 'שהכל'.
ואידך זיל גמור
 

אילה מינה

משתמש מקצוען
בעלי טוען ש:
א. בעיה של היתר מכירה. וספיחין, ויניח ב2 שקיות בפח.
ב. למי שמתיר היתר מכירה, אין בעיה של ביעור כיוון שהקונה עשה שליחות עם החנות שלא יהיה בעייה של סחורה, ולכן בחנות זה כמו אצל בית דין, שלא צריך ביעור. .(מקור: דרך אמונה, פ''ו שעה''צ ס''ק מ''ו)
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
אפשר לחשוב שאנחנו בשנת רעב. מה הלהיטות הזאת לחפש היתרים שנויים במחלוקת? חסר מזון כשר ללא חשש?
מה הקשר?
אנשים בעבר רעבו למוות ולא אכלו מזון לא כשר
הלכתית,
מותר או אסור - לא צריך להיות רעב בטח לא לפיצוח גרעינים
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אמנם רבים מאלו שהולכים על פי פסקיו של מרן הגר''ע זצ''ל נוהגים להחמיר, אך במצבים מסויימים נוהגים לסמוך עליו ולהקל.
מהכירות אישית של כמה ת''ח יר''ש, הם אוכלים היתר מכירה לכתחילה - ולו רק בשביל לחזק את פסקיו של מרן זצ''ל.
ואגלה לכם סוד, התוודעתי בשמיטה האחרונה גם לכמה ממוצא אשכנזי (חרדים- כמובן) שסומכים עליו ואוכלים היתר מכירה
מעניין.
אני לא באה להטיל ספק באותם ת''ח אבל דווקא השנה זכינו ב''ה ללמוד בבית את הלכות השמיטה לעומקם.

ותרשו לי לציין דבר חשוב שאולי רבים לא ממש יודעים ומכאן מגיעה הטעות.
הרב עובדיה יוסף זצוק''ל עשה דבר ענק ומדהים לפני שנים, בכך שירד אל העם ובדק אילו דברים ניתן להיקל ויש על מי לסמוך על מנת שעמך בית ישראל לא יכשלו באיסורים-לפעמים אפילו דאורייתא. (ולאו דווקא בהלכות שמיטה)
מה לעשות שהמצב פעם היה קשה מנשוא ולא כמו היום שב''ה יש צימאון אדיר לידע, פעם אנשים חפשו רק איפה לפרוק.(ולצערנו גם היום יש כאלו-ואין כאן המקום לדון בהם)
ולכן בא הרב עובדיה יוסף זצוק''ל וכביכול הנגיש להם את ההלכה, אם זה בנועם, בחמימות, באהבת ישראל אמתית, וכן, גם בהיתרים מסומים שהמון רבנים חלקו עליו, ויצאו נגדו בזמנו.
אבל מי שבדק לעומק ראה שהרבה מהם כשהבינו את הסיבה לדבר חזרו בהם ותמכו בדרך הזו.
מה לעשות שאנחנו כעם ישראל ערבים אחד לשני.-ואם אפשר למנוע מישהו מאיסור דאורייתא גם אם זה דורש להייקל ממש לדעת פוסקים מסוימים עדיף לעשות את זה מאשר לתת לו לעבור על האיסור הזה.
והמציאות מוכיחה שכיום יש אחוז ענק של חוזרים בתשובה דווקא בדרך שהטווה מרן זצוק''ל.
בדיוק כמו שבזמנו הבעל שם טוב הקדוש הבין שאם הוא לא יעשה משהו כנראה שעם ישראל יאבד חלק גדול ממנו.
והנה תודה לה' כיום יש קהילות ענק של חסידות פורחות ומשגשגות.

וכאן מגיעה האי הבנה-
ת''ח ואברכים ובני תורה ספרדים,(וגם רבים כאלו שלא) יודעים שהרב עובדיה יוסף זצוק''ל ולהבדיל גם בנו מרן הראשל''צ חוזרים ואומרים כל הזמן- הלכה צריך ללמוד בעיון!! לעומק!
ולהבין איפה יש מקומות שצריך להחמיר ולא לסמוך על ההיתר המסוים הזה.
ומי ששמע שיעורים של הרב בזמנו וגם כיום יודע שהם תמיד היו בעד להכניס לימוד הלכה לעומק גם בישיבות.
דווקא משום כך שיום לצערנו יש באמת בלבול מאד גדול, ומה לעשות שעם כל הכבוד ללמוד הגמרא הקדושה לא פוסקים הלכות לפיה.

מעבר לזה אין לי מה להוסיף.
שכל אחד יעשה כפי דעתו/דעת רבותיו.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
מעניין.
אני לא באה להטיל ספק באותם ת''ח אבל דווקא השנה זכינו ב''ה ללמוד בבית את הלכות השמיטה לעומקם.

ותרשו לי לציין דבר חשוב שאולי רבים לא ממש יודעים ומכאן מגיעה הטעות.
הרב עובדיה יוסף זצוק''ל עשה דבר ענק ומדהים לפני שנים, בכך שירד אל העם ובדק אילו דברים ניתן להיקל ויש על מי לסמוך על מנת שעמך בית ישראל לא יכשלו באיסורים-לפעמים אפילו דאורייתא. (ולאו דווקא בהלכות שמיטה)
מה לעשות שהמצב פעם היה קשה מנשוא ולא כמו היום שב''ה יש צימאון אדיר לידע, פעם אנשים חפשו רק איפה לפרוק.(ולצערנו גם היום יש כאלו-ואין כאן המקום לדון בהם)
ולכן בא הרב עובדיה יוסף זצוק''ל וכביכול הנגיש להם את ההלכה, אם זה בנועם, בחמימות, באהבת ישראל אמתית, וכן, גם בהיתרים מסומים שהמון רבנים חלקו עליו, ויצאו נגדו בזמנו.
אבל מי שבדק לעומק ראה שהרבה מהם כשהבינו את הסיבה לדבר חזרו בהם ותמכו בדרך הזו.
מה לעשות שאנחנו כעם ישראל ערבים אחד לשני.-ואם אפשר למנוע מישהו מאיסור דאורייתא גם אם זה דורש להייקל ממש לדעת פוסקים מסוימים עדיף לעשות את זה מאשר לתת לו לעבור על האיסור הזה.
והמציאות מוכיחה שכיום יש אחוז ענק של חוזרים בתשובה דווקא בדרך שהטווה מרן זצוק''ל.
בדיוק כמו שבזמנו הבעל שם טוב הקדוש הבין שאם הוא לא יעשה משהו כנראה שעם ישראל יאבד חלק גדול ממנו.
והנה תודה לה' כיום יש קהילות ענק של חסידות פורחות ומשגשגות.

וכאן מגיעה האי הבנה-
ת''ח ואברכים ובני תורה ספרדים,(וגם רבים כאלו שלא) יודעים שהרב עובדיה יוסף זצוק''ל ולהבדיל גם בנו מרן הראשל''צ חוזרים ואומרים כל הזמן- הלכה צריך ללמוד בעיון!! לעומק!
ולהבין איפה יש מקומות שצריך להחמיר ולא לסמוך על ההיתר המסוים הזה.
ומי ששמע שיעורים של הרב בזמנו וגם כיום יודע שהם תמיד היו בעד להכניס לימוד הלכה לעומק גם בישיבות.
דווקא משום כך שיום לצערנו יש באמת בלבול מאד גדול, ומה לעשות שעם כל הכבוד ללמוד הגמרא הקדושה לא פוסקים הלכות לפיה.

מעבר לזה אין לי מה להוסיף.
שכל אחד יעשה כפי דעתו/דעת רבותיו.
ואני יודע ספציפית על היתר מכירה שהרב עובדיה מתיר לגמרי, ואפילו אמר פעם באיזה שיעור "הרוצה לאבד מעותיו יקנה אוצר בי"ד"
בצורה כללית בשמיטה לא משנה מה הנידון זה לא דאו' כי שמיטה בזה"ז דרבנן
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הביעור זה לא הפקר?
אם בזמן הביעור זה אצלו, מפקיר ודיו (כן להלכה). אבל אם זה היה בידו ולא הפקיר, אזי זה נאסר לעולם וצריך לשרפו.
אין בעיה של ביעור כיוון שהקונה עשה שליחות עם החנות שלא יהיה בעייה של סחורה, ולכן בחנות זה כמו אצל בית דין, שלא צריך ביעור
מסתבר יותר שהוא קנה את הגרעינים בחנות שלא עושה שליחות, כי בחנות שעושה שליחות מקפידים לקנות מוצרים כשרים.
 

אלי @@@

משתמש מקצוען
יש כאן אחד ספרדי או מישהו שלמד את תורתו של הרב עובדיה ???
תפסיקו לדבר שטויות בשמו
הרב פסק לכתחילה לכולם בלי חילוקים של בני תורה אברכים וכ"ו אדרבה כאב לו שאברכים שאין להם מה לאכול זורקים את כספם לפח (אוצר בי"ד ) וזה לא היתר אלא לכתחילה למהדרין
עכשיו אם יש לך כסף ואתה רוצה להחמיר בכבוד תחמיר,
אצל הרב לא היה חילוקים של היום ,בני תורה , חניכי ,או בעלי בתים ,אצל הרב היה הלכה אחת, תורה אחת לכולם ,ובלי נרווים
כל אחד שרוצה לדעת מה שיטתו מוזמן לעיין ביביע אומר בהרחבה (ולא בקיצורים שונים למיניהם)
נ.ב. אני לא אוכל היתר מכירה כיון שאני הולך לפי פוסקים ספרדים אחרים (כן תתפלאו יש עוד פוסקים ספרדים) שאוסרים זאת
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה