תודה שהסברת בשבילי....בד"כ המילים באות להביע רעיון מסוים, בקליפ של הציבור שלנו המילים יותר נהיו כמו טיפוג' של קריוקי.
כתבתי תגובה קצת חריפה, אבל בתכלס:
נכנס טרנד חדש? זורקים אותו לכל עבר בלי לחשוב פעמיים
מדגישה שוב שהעריכה בקליפ הספציפי הזה זורמת,
אבל בואו נחשוב רגע, שיר קלאסי חרדי הוא באורך 4+ דקות.
כמה כבר אפשר לצפות במילים שרצות על המסך, ועוד שזה חוזר על עצמו כפול 2 או 4
אמנם יש קצב מתאים וטיפה של רעיון,
אבל לשבת ולצפות בו?
כיום הקליפים הטיפוגרפיים בציבור הכללי מיועדים לצפיה תוך כדי נסיעה באוטובוס
וניקח לדוגמא שוב את הקליפ של ויקיפדיה (כל כך אוהבים להזכיר אותו...)
אין פריים אחד שחוזר על עצמו (חוץ מההתחלה, מבט חודר למצלמה...)
אין הרבה מלל על המסך. אין כובד. לא צריך לשבת ולקרוא
(שמתם לב כמה אנחנו קוראים ביום? מגיע קליפ, אני לא רוצה לשבת ולקרא עוד! ועוד עם תזמונים מטורפים שאני חייבת לקרוא מייד לפני שזה מתעופף מהמסך... אני צופה "אוטוטו" טרנד חדש שהטיפוגרפיה ממש לא חלק עיקרי בו.... אולי אלמנטים)
גם כשהפזמון חוזר על עצמו בשיר, זה לא אותו דבר, אלא חדש.
אז אני מחדדת את ההבדלים במטרה של קליפ לשיר:
ברגע שהקליפ הופך לדבר עיקרי, הוא חייב חידוש בכל פריים ופריים
אם הוא הופך לליווי (שהוא מיועד לצפיה תוך כדי נסיעה באוטובוס....), אז כבר לא צריך משהו מיוחד מידי
והנה הנקודה, הציבור החרדי ברובו, לא צופה בקליפים תוך כדי נסיעה באוטובוס!
אגב, זה באמת נקודה למחשבה, (אולי שווה לפתוח על זה אשכול) מתי אתם צופים בקליפים של שירים? אני אישית, בחיי האישיים כמעט לא מקדישה לזה זמן. לעומת זאת, עבור התמקצעות אני ודאי צופה ולומדת מזה.
מוזמנים לחלוק עליי, ולהביע דעות אחרות.
אחרי הכל, בסה"כ אנחנו כן מתפרנסים מהתחום הזה, ואם החליט זמר שהוא צריך קליפ, והוא פנה אלינו, נספק לו את השירות בתקציב שהוא מוכן לו.... והתוצאה בהתאם... לטוב ולמוטב