שיתוף קישוט סוכה שיצרתי בבינה מלאכותית

אורייה

משתמש רשום
האמת שבחודש האחרון התחלתי ליצור בבינה מלאכותית וניסיתי ליצור קישוט סוכה על שיר של סוכות ששרים אצלנו במשפחה (שיר של העדה הפרסית) אז יצרתי את כל החלקים ואין לי כ"כ רעיון איך לחבר אז גם אשמח לתגובות וגם לרעיונות

חג שמח
 

אורייה

משתמש רשום
1729373992376.png
 

ששונית

משתמש מקצוען
השיר הזה הוא תרגום מדויק משיר זהה בשפת היידיש
בשיר ביידיש השיר הולך באופן של שאלה ותשובה
מעניין מה קדם למה
 

ששונית

משתמש מקצוען
מהאתר זמרשת:

המקור היידי נקרא בשמות שונים: "משיח", "וואס וועט זיין אז משיח וועט קומען", "זאג זשע מיר רביניו וועס וועט...", "א סעודהניו". הוא הוקלט בביצועים רבים, בין היתר בפי לאו פולד ובעיבודו.
בעברית יש לשיר כמה וכמה נוסחים. לפעמים דוד המלך שר ולא מנגן, לפעמים נמצאת שם מרים הנביאה ולפעמים דבורה, לפעמים אחד האורחים הוא אליהו הנביא ולפעמים מופיע גם מלך המשיח. תרגום מילולי מקוצר "הבה נשיח את בוא המשיח" מאת יוסף כהן צדק נדפס בכתב העת "ידע עם" כרך ט"ו [גליון 39/40] עמ' 81, במסגרת מאמרו "השלום בשירי עם".
נוסח עברי שונה של השיר אותר גם בלחן אחר. ראו את מה יהיה עם רבנו. גם גרסת המילים "סעודה של משיח" היא בלחן אחר, אבל בשלב זה עדיין נדרשת בדיקה אם היא בלחן "מה יהיה עם רבנו" או בלחן שלישי.
יהדות לוב אינה הקהילה הלא-אשכנזית היחידה שאימצה שיר זה. בארכיון הצליל הלאומי יש הקלטה של השיר מפי משפחה מתוניסיה, אשר שרה אותו בליל הסדר, וכן הקלטה מפי יוצאי אפגניסטן.

מספר בנעטיה פדהצור:

משפחתי עלתה ארצה מהעיירה כומס שבלוב בשנת 1949.
בתקופת מלחמת העולם השנייה, הגיעו ללוב כוחות בריטיים, ובהם מתנדבים מארץ-ישראל. ככל הנראה לימדו החיילים הארצישראלים את הרב פריג'א זוארץ זצ"ל, רבה של כומס, את השיר והוא העבירו לתלמידיו ולכל מי שהיה מגיע למועדון "בן יהודה" ביישוב, בשעות הערב ללמוד עברית.
בביתנו, בית משפחת בנעטיה, נהגנו לשיר את השיר הזה בכל סעודת חג. אבא ז"ל היה "שואל את השאלות" ואנחנו בסגנון "חד גדייא" היינו עונים לו בקצב הולך וגובר.
 

אורייה

משתמש רשום
אני יודעת אבל יש לי נטפרי אז האמת אם יש מישהו שאין לו שיוכל ליצור לי תמונה ע"י פרומפט שאני אתן לו והוא יעלה לי את זה בזיפ אני אשמח למרות שאני אנסה לעשות אותה ילדה קטנה ואולי זה ילך
 

אוריגמי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
הקישוט יפהפה!
אני אנסה לעשות אותה ילדה קטנה ואולי זה ילך
לא נראה לי מתאים לתאר את הדמויות של אברהם אבינו ומרים הנביאה
אולי כדאי לעשות דמות מאחור עטופת טלית, או משהו שמסמל את אברהם אבינו כמו אוהל
ולמרים הנביאה תוף מרים
 

אורייה

משתמש רשום
אבל נגיד באברהם אבינו זה אמור לתאר את זה שהוא ישמח אני רוצה להביע שמחה השאלה איך?
ותודה על הרעיון של התוף
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ה'

לג הוֹרֵנִי יי דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב:לד הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל לֵב:לה הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּי בוֹ חָפָצְתִּי:לו הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל בָּצַע:לז הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי:לח הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ:לט הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים:מ הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה