קטע ישן מן האוב..

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מתוך האוטוביוגרפיה הבדיונית שלי, נכתב פעם, מתאים לעכשיו:
שלג כבד יורד, כל המשפחה הצטופפה סביב הקונבקטור הקטן שעמד במסדרון, משפשפים את הידיים מעליו. ריח מעילים רטובים התפשט בחלל המסדרון, מתערב באווירת יום השלג.
ביום שלג הייתה הרגשה חגיגית באוויר, מעין חול המועד שכזה. לא הולכים לבית הספר, כולם משחקים בחוץ, אוכלים ביחד, ועל פני כולם שורה אוירת חג.
אבא נכנס הביתה, כובעו מכוסה בשלג, גם על שפמו וזקנו מפוזרים פתיתים. הוא מסיר את המעיל הצבאי העבה, השמור רק לימי שלג, מנער את שפמו וזקנו, ומצטרף אלינו, אל יד התנור. אמא במטבח, מבשלת לכבוד שבת.
פתאום כבה האור, נכבה התנור, אנחנו לא מבינים מה קורה, ורצים אל השכנים לברר אם גם אצלם נפל החשמל. צעקות שנשמעות מבחוץ, מלמדות אותנו כי פרצה שרפה בשנאי הראשי של השכונה. אנחנו רואים את הלהבות הגבוהות, מריחים את ריח הפלסטיק השרוף, ומבינים כי נאלץ השבת להסתדר בלי שום אמצעי חימום ראוי לשמו. מכבי האש לא הצליחו להגיע אל השנאי, גם אנשי חברת החשמל לא הגיעו. האש, כשהבינה שנגמר לה חומר הבערה, פשוט כבתה מאליה.
אבי יצא אל השלג, כדי לנסות להשיג תנור נפט, והוא אכן מצא משהו, תנור נפט מיושן הפיץ את חומו ואת ריחו בסלון ביתנו, ואנחנו עמדנו על יד החלון וצפינו בשלג היורד לאיטו, ומכסה את סימני השרפה במעטה לבן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה