קורונה קורונה 6 - היתה פטפטת...

מצב
הנושא נעול.

משפחת לוי...

משתמש מקצוען
חולה מספר 29 החלים ואמר: זה בכלל לא פשוט
לפני כניסת השבת שוחרר מבית החולים, חולה מספר 29, חובש מד"א במקצועו שאמר כי "ההרגשה היא כמו לצאת מחירות", אך עם זאת "השארתי אשה וילדים מאחור, זה לא פשוט. בכלל לא פשוט" | הוא קרא לציבור להישמע להנחיות המשרד


חולה מס 29, חובש האמבולנס של מד"א מהישוב עינב שבשומרון, שנדבק מנגיף הקורונה ממקור לא ידוע, שוחרר מבית החולים לפני כניסת שבת.

"ההרגשה היא קצת כמו לצאת לחירות" הוא אומר, "אבל השארתי אשה וילדים מאחור, זה לא פשוט. בכלל לא פשוט".

חולה מס 29 הוא חובש מד"א ונהג אמבולנס במקצועו, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ממקור לא ידוע, נדבקו בני משפחתו, ומאות נכנסו לבידוד מהישוב עינב בו הוא מתגורר: "אני רוצה להגיד תודה לישוב, לראש המועצה, על החום הדאגה האכפתיות, רק מילים טובות, החיבוק והאהבה שאנחנו מקבלים זה לא ייאמן הוא אומר על הטיפול בביה"ח הוא אומר: "בי"ח השרון פשוט אלופים, אין עליהם זה המקום הכי טוב".

לסיום הוא אומר: "אני רוצה להגיד לציבור, חייבים לשמור על הכללים, אנחנו המדינה היחידה בעולם שאין לה עד היום ב"ה נפטרים מהמחלה. לא לשכוח את זה, סימן שאנחנו עושים עושים דברים נכונים, ושמירה על החיים זו מצווה מדאורייתא", כך אמר בערב שבת.

מאוחר יותר בצאת השבת התבשרנו על פטירתו של חולה הקורונה הראשון בישראל, אריה אבן ז"ל בן ה-88.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, יצר איתו קשר עם שחרורו ואמר לו: "כולנו אתך, עם המשפחה ועם הישוב כולו, נעבור את זה יחד, למרות הקושי, בוודאי להגיע לבית ריק בערב שבת. אני רוצה לחזק אותך".

בחדרי חרדים

מקור כל רגע
 

משפחת לוי...

משתמש מקצוען
לאחר שאובחן כחולה קורונה: האדמו"ר מסאטמאר במכתב נוקב לחסידיו
יעקב מלמד22.03.202008:35

לאחר שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה יוצא כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א במכתב נוקב לחסידיו ומעורר את החסידים להתחזק. במכתב הנרחב מורה הרבי להישמע להוראות הרופאים ולהישאר בבתים למרות שעל ידי זה יתבטל תפילה בציבור וטהרה • המכתב המלא
ביום שישי האחרון שעות לפני כניסת השבת בארצות הברית יצא כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א במכתב נוקב להמוני חסידיו עם הוראות ברורות ועיצות חיזוק בעקבות המצב הנוראי השורר בעולם כולו עם התפשטות נגיף הקורונה, רח"ל. האדמו"ר הורה לפרסם את המכתב לכלל החסידים רגעים לאחר שהתברר לו כי גם הוא עצמו נדבק בנגיף הקןורונה.

בתחילת המכתב שפורסם במרכז החסידות בקרית יואל שבארה"ב כותב כ"ק האדמו"ר שליט"א: "עת צרה היא ליעקב, ימים קשים עוברים עלינו מצד סכנת התפשטות המחלה המדובקת (קאראונ"א) ה"י, וביותר לבבינו נשבר בקרבינו על שהגיענו לזמן כזאת אשר לא נשמע כמוה כמה דורות, בביטול עמודי עולם תורה ותפילה בציבור וטהרה בישראל, ועל כולם ביטולם של רבבות אלפי תינוקות של בית המצפצפין בקולם בתורת ה' בבתי ספר שעליהן העולם עומד, זקנים משער שבתו ומקדשי מעט בתי כנסיות ובתי מדרשות ברחבי העולם נסגרו שעריהן באין יוצא ובא, ושאר יסורי הגוף והנפש של איבוד ממון ופרנסות ישראל ה"י, שביתת שמחות מבתי אחב"י חתן מחדרו וכלה מחופתה, ועל הכול תיפול אימתה ופחד בבתי בני ישראל לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם וראשי משפחותיהם".

"על כל אלה" כותב האדמו"ר "עלי ליבי דוי על מצבם של בית ישראל, ואם בימים כתיקונם מדרכינו לעמוד בשער בדברים שבעל פה, אך לעת עתה שומה עלינו לבא במגילת ספר לדעת את אשר לפנינו".


לכן כותב האדמו"ר כי "ראשית דבר עלינו להתחזק באמונת אומן ולהשריש בלב בנינו וצאצינו שהכל בידי שמים, ואין אדם נוקף אצבעו למטה אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה, והבורא ית"ש הוא בורא ומנהיג לכל הברואים ומשגיח על כל יחיד מבריותיו בעינא פיקחא והשגחה פרטית. ולהאמין באמונה שלימה שכל הרפתקאות שעוברים עלינו הכלב מדה במשורה במשקל אל דעות, וכל מה דעביד רחמנא לטב עביד".

עוד מוסיף האדמו"ר "בימים אלו ימי צרה חיובא רמיא עלינו להרבות בתפילה ובתחנונים לפני מלך שומע תפילה, אנא ה' שוב מחרון אפך והסר ממנו מכת המגיפה וגזירה קשה, שומר ישראל שמור שארית ישראל, כי הקב"ה מתאוה לתפילתן של ישראל, ובפרט להרבות באמירת פרקי תהילים מדי יום ביומו כפי שמבואר בספרי הקודש". בהמשך דבריו מעורר האדמו"ר כי יש להקפיד לומר מידי יום כולל בשבתות את פרשת ה'קטורת' שכידוע היא מסוגלת בשעת מגיפה למנוע משחית מכלל ישראל.

במכתבו הארוך זועק הרבי ומתריע: "בכן אבוא בזה בתוכחה מגולה אודות כלים המשחיתים למיניהם הקטנים עם הגדולים אשר הם ראש לכל אבות הטומאה, לקרר את נפש היפה מכל זיק ורגש של קדושה, ויש בו מבוא לג' עבירות החמורות רח"ל. ועלינו לשנות ולהזהיר ולעמוד על המשר לבער ולכלות הכלים הרעים מתוכינו, וכל מי שאין לו צורך גמור להשתמש בה לפרנסתו או לעניני רפואה הכרחיים ירחיק נפשו מכלי זה המכלה מנפש ועד בשר, ולמותר להזהיר כי גם באופן הצורך ינתן עליו גדר ושמירה מעולה לבל יפרוץ בו פרצות מדברים האסורים רח"ל".

בהמשך דבריו קורא האדמו"ר להישמע לכל הוראות הרופאים עד לאחת: "ועלינו לציית בכל תוקף להוראות הרופאים המומחים הבקיאים, הן בענין נקיות הגוף, והן בענין מניעת התאספות באסיפה יחד, הן בשבתות והן בימות החול עד אחר ביטול רוע הגזירה, ואף שיש בה משום ביטול תפילה בציבור וטהרה, עת לעשות לה' וביטולה של תורה זהו קיומה, ונקבל שכר על הפרישה, כי כלל גדול בידינו שפיקוח נפש דוחה הכול".

עוד קורא האדמו"ר לחסידים אשר הם בני שישים ומעלה שישמרו על עצמם באופן חזק ביותר ולבל יצאו מבתיהם, שלא לומר שלא יתקבצו יחד עם אנשים, שכן החשש לחייהם הוא גדול יותר, כמו כן קורא הרבי לחסידים שלא יבקרו את בית הוקריהם בימים הללו כפי הוראת הרופאים. העיצה לכך כותב הרבי שידרשו בשלום הוריהם בדרכים אחירות ויקבלו על כך שכר גדול מאשר להכניס את עצמם לספק של פיקוח נפש.

בהמשך מכתבו קורא האדמו"ר לנשות החסידות להתחזק בקדושה ובצניעות. "ובזכות נשים צדקניות שתקבלנה להמשיך בדרכי האמהות נזכה לראות בישועתן של ישראל בקרוב". בהמשך דבריו מעורר הרבי את חסידיו שיקבעו עיתים לתורה ופחות להתעסק ב'חדשות' כמו גם להרבות בנתינת צדקה שהיא מצילה ממוות.

יצוין כי בחסידות שוררת דאגה גדולה באשר מצבו של האדמו"ר שליט"א שאובחן ביום שישי האחרון כחיובי לנגיף הקורונה, מבית האדמו"ר נמסר כי מצבו טוב והוא לא חש שום סימפטומים.

חדשות jdn
 

אוצר התורה

משתמש רשום
וידעת היום כ''ו אדר תש''פ קורונה.JPG

הכתוב מתוך עיתון וידעת היום מבית קו הסקופים
מצו"ב גם ההקלטה באידיש ובעברית
כמו"כ ניתן לשמוע בטלפון מס': 037238681 בהודעות קודמות
 

קבצים מצורפים

  • אידיש.mp3
    1.6 MB · צפיות: 20
  • עברית.mp3
    1.2 MB · צפיות: 22

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
לא בדיוק.
דיברו כל הזמן על 240,000 מיטות, ואם הגענו ל20,000 בדיבורים - מצבנו מזהיר.
כי אף אחד לא לקח בחשבון כח של תפילות בין השאר, וכו'
החישוב שהבאתי לא כולל מבוגרים (גם אצל צעירים זה אחוז ההסתבכויות), כי כשהנדבקים מבוגרים האחוזים באמת כמו שאמרתם.
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הגיוני לומר שיש רמות בוירוס הזה,
ובחלק מדינות הוירוס מופיע בצורה יותר קשה ממדינות אחרות?
כלומר יותר אלים ופחות אלים?
יש מקומות שמתוך כ200 ופחות חולים, מתו 15-17 איש, טיש מדינות מכונו וכצ'כיה וערב הסעודית ועוד, שמתוך כמה מאות חולים לא מתו
ואצלנו מקרה אחד.
והרוב במצב קל.
זה תלוי במדיניות של המדינות לגבי בדיקת החולים.
בבלגיה, למשל, לא בודקים חולים לפני גיל 50,
הם כמובן לא מוכנסים לסטטיסטיקה.
כנ"ל בארה"ב לא בודקים בכלל צעירים
(הנ"ל נכתב מידיעה ממקור ראשון)
 

binder

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
חולה מספר 721

אישה בשנות ה- 60 לחייה ממרכז הארץ, מקור הדבקה ידוע.

8.3 15:30-17:00 סופר ""יש חסד"", רח' עזרא 21, בני ברק.
9.3 18:30-20:00 בית הכנסת קומרנא בעזרת הנשים, רח' דבורה הנביאה 14, בני ברק.
10.3 08:30-09:30 בית הכנסת קומרנא בעזרת נשים, דבורה הנביאה 14, בני ברק.
15.3 16:00-16:30 חנות פעמית סטור, רבי עקיבא 74, בני ברק.

חולה מספר 686
גבר בשנות החמישים לחייו מבית""ר עילית. שב מלונדון.
המגעים הקרובים של החולה כבר אותרו ומתודרכים באופן פרטני.

18.03.2020 : הגיע מלונדון בטיסת אל על LY316
 

אבא טוב

משתמש פעיל
הקורונה הגיע לעזה: שני חולים זוהו – נכנסו לרצועה ביום חמישי
מערכת JDN
22.03.2020 07:27

  • site logo


F200315AHA12.jpg
Ail Ahmed/Flash90
הקורונה הגיע לעזה: שני חולים זוהו – נכנסו לרצועה ביום חמישי

משרד הבריאות ברצועת עזה הודיע על שני נשאי נגיף הקורונה הראשונים ברצועה, שני החולים חזרו מפקיסטן ביום חמישי שעבר, השניים הוכנסו לבידוד במעבר רפיח מיד עם כניסתם. חמאס החליט: יופסקו התפילות במסגדים וייסגרו המסעדות ובתי הקפה
שני חולים בווירוס הקורונה נכנסו לרצועת עזה ביום חמישי במעבר רפיח לאחר שחזרו מפקיסטן, כך הודיע הלילה (ראשון) משרד הבריאות בעזה. בעקבות כך, התכנסה מסיבת עיתונאים של משרד הבריאות, שבה נמסר כי השניים שוהים בבידוד רפואי בבית חולים שדה ברפיח מאז חמישי.

יוסף אבו א-ריש, נציג מסר הלילה במסיבת עיתונאים כי השניים, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, חזרו ביום חמישי לעזה מפקיסטן. עוד ציין כי עם כניסתם של השניים לרצועה הם נכנסו לבידוד בבית-חולים שדה במעבר רפיח. לכן, הסביר, לא אובחנו מקרים נוספים של קורונה בתוך הרצועה.


עוד נמסר במסיבת העיתונאים, כי מעתה ועד להודעה חדשה ייסגרו כל המסעדות, בתי הקפה ואולמות האירועים ברצועה. גם תפילות ימי השישי במסגדים מושעות. לפי הדיווחים של משרד הבריאות העזתי, כ-2,100 תושבים שחזרו מחוץ לרצועה נמצאים בבידוד, 1,271 מתוכם שוהים במרכזי בידוד ברחבי הרצועה. 637 תושבים סיימו את תקופת הבידוד.

הרצועה מאוכלסת בצפיפות קשה, ותושביה מונים כשני מיליון איש. גם הרשויות בה מודעות לסיכון שבהתפרצות הנגיף באזור כה צפוף שסובל גם מבעיות של תברואה, ולמרות העובדה שעד אתמול לא היו כלל מקרים ידועים של קורונה בשטחם, כבר לפני שבועיים החליטו ברצועה על סגירת בתי הספר ואסרו על פתיחת שווקים ציבוריים ואולמות אירועים.
 
נערך לאחרונה ב:

אבא טוב

משתמש פעיל
אם יש מישהוא שמתרשל ואפשר לומר שהוא גורם בעקיפין להתפשטות זה ההנחיות המטופשות של משרד הבריאות!!!
מישהיא אמרה לי שהתקשרה למדא כי ראתה תסמינים על הילדים, כולל חום, והיו ליד מישהוא שחזר מחול, שהיה אמור להיות בבידוד , (אבל לא בטוח שפעל לפי כל הכללים), אבל כל עוד המבודד לא נקרא חולה מאומת, כל מי שהיה בסביבתו לא צריך להיכנס לבידוד,
ובינתיים אין הנחיה שהילדים צריכים בידוד, ומסתובבים חופשי
זה נראה לי מחדל מטורף
יש הנחיה למי שיש חום להישאר בבידוד עד יומיים אחרי החום!
 

אבא טוב

משתמש פעיל
רופא ישראלי באיטליה: "ההוראה היא שחולים מעל גיל 60 לא יחוברו למכונות הנשמה"
מערכת JDN
22.03.2020 09:16
F200319FFF002.jpg
Flash90
רופא ישראלי באיטליה: "ההוראה היא שחולים מעל גיל 60 לא יחוברו למכונות הנשמה"

אחרי שאיטליה עקפה את סין במספר המתים והגיע ל-4,825 מתים, דר' גיא פלג רופא ישראלי שמטפל בחולים באיטליה מספר כי הם קיבלו הוראות דרמטיות בסדר עדיפויות להצלת חיים. לדבריו, ההוראה היא שחולים מעל גיל 60 לא יחוברו למכונות הנשמה בגלל מחסור במכונות
המשבר באיטליה בעקבות התפשטות חסרת מעצורים של נגיף הקורונה נמשך: ביממה האחרונה קרוב ל-800 חולים נוספים נפטרו. מספר הנדבקים באיטליה עומד על 53,578 מתוכם 42,681 חולים מאומתים, בנוסף עד כהן מתו 4,825 בכך עקפה איטליה את סין, שם מתו 3,144 בני אדם בלבד.

ד"ר גל פלג, רופא ישראלי שמטפל בחולי קורונה בבית חולים בפארמה שבצפון איטליה, אמר בראיון ל'חדשות הבוקר' כי, "המצב לא משתפר, אלא רק מחמיר, מספר החולים מאוד גדול ומספר הקורבנות רק גדל. אני במשמרת מאתמול במחלקת אורתופדיה שהוסבה לחולי קורונה".

פלג אומר בראיון לערוץ 12 כי, "מגיעים אלינו חולי קורונה סופניים ואנחנו עוזרים להם ומקלים עליהם ברגעיהם האחרונים, ומאפשרים להם לדבר עם המשפחות שמנותקות מהם כבר הרבה זמן בגלל הבידוד".

בנוסף חשף פלג כי עקב המחסור במכונות הנשמה והחייאה, הרופאים נאלצים לקבל החלטות דרמטיות באשר למי מהחולים ינתן טיפול מציל חיים. לדבריו, ההוראה היא שחולים מעל גיל 60 לא יחוברו למכונות הנשמה. "שמעתי מהחברים ומהקולגות שלי שקבעו רף לגיל שאחריו אי אפשר לעזור יותר – גיל 60. מעל גיל 60 יש פחות אינטובציות והרדמה מלאה, מתחת לגיל הזה אנחנו עוזרים עד הסוף ונותנים חמצן".
 

מבט נוסף

משתמש פעיל
צילום מקצועי
הטור מתקדם באותו הקצב ביחס למה שהוא
ובהקשר לקורונה זה נראה כמו הכפלה כל 3 ימים ולא כל יום
מה שאומר שבדרך הטבע ביום חמישי יהיו 500 חולים וביום ראשון 1,000
ד' ישמור ויציל
ציטוט של עצמי מיום שני שעבר (לפני ששה ימים)
לשמחתינו אנחנו רק כמעט שם ולא יותר
מה שאומר שקצב ההדבקה לא גדל
אולי אפילו ירד מעט מאד
בקיצור הבידודים עובדים - ואל תבהלו מהמספרים הגדולים
 

שרית קובל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
האם נכונה השמועה שבחתונה שהיתה שבוע שעבר במוצ"ש לפנות בוקר
התגלה בשעות האחרונות חולה קורונה?

כן או לא?, זה שהוא נדבק בטלזסטון זה משהו אחד, מתי הוא התגלה ונכנס לבידוד זה משהו אחר, השמועות אומרות שהוא היה בחתונה, אני רוצה לדעת ברור.
אני לומד בישיבת וולפסון ואני יודע שהוא היה שם

מאשכולות אחרים.
 

דוב בער

משתמש רשום
כיכר השבת:
הזוי
בתולדות אברהם יצחק ערכו 'טישים' ותפילות כרגיל
ממש לא נכון
אסרו להגיע מחוץ לעיר, ואסרו לילדים פחות מ-12 ולנשים להגיע בכלל, והטיש היה ברמה מצומצמת מאד, כל שטח המפלס פחות מ-200 איש
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה