קורונה קורונה 3

מצב
הנושא נעול.

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הצו על איסור התקהלות יותר מ 10 אנשים זה רק ממחר בבוקר
ולכן הרבה מנצלים את השעות האחרונות....
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
אם בזמן היוונים והרומאים למדו תורה במסירות נפש,
אז כמובן שגם עכשיו, כשהסיכון לשכבה הצעירה היא די אפסית, לפי הסטטיסטיקות.
גם השתדלות צריך לעשות בגדר הנורמלי. בלי להשבית מדינה שלימה.
יש להפסיק לנסוע עם כלי תחבורה, כי ההרוגים מהתאונות - רבים ממתי הקורונה.
אולי נחזור לסוס ועגלה.

(באיטליה המתים הרבים - כיוון שהנגיף התפרץ בבית חולים גריאטרי. והאוכלוסיה האיטלקית ברובה מבוגרת - 60% !
בסין האוכלוסיה המבוגרת היא אפילו יותר, כי לכל זוג הורים יש ילד אחד, זה אומר - 4 סבים וסבתות לנכד אחד)
א. יש היום אמצעים רבים ללמוד תורה ולהעביר שיעורים וולמוד בחברותא, וגם ספרים רבים.
ב. מה ההשתדלות הנורמלית קובע מי שמומחה בדבר.
ג. מדובר בהשתדלות זמנית קיצונית כדי למגר משהו לחלוטין, ותקראו חומר בנושא, למה אתם מאמינים לכמה אנשים שעסוקים בלפתח קונספרציות והרגעות לציבור כדי לקבל כותרות?
 

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
לא יודע אם כבר היה כאן:

מתוך תנא דבי אליהו



פעם אחת הייתי מהלך ממקום למקום ומצאני אדם אחד שלא היה בו לא מקרא ולא משנה והיה מתלוצץ ומלעיג בדברים ובא כנגדי, ואמרתי לו: בני, מה אתה משיב לאביך שבשמים ליום הדין?

ואמר לי: רבי, יש לי דברים שאני משיבו. בינה ודעה לא נתנו לי מן השמים שאקרא ואשנה.

ואמרתי לו: בני, מה מלאכתך?

אמר לי: צייד אני.

אמרתי לו: בני, מי למדך שתביא פשתן ותארגהו מצודות ותשליכהו לים ותעלה הדגים מן הים.

אמר לי: רבי, בזה נתנו לי בינה ודעה מן השמים.

אמרתי לו: ומה להביא פשתן ולארוג מצודות ולהשליך לים ולהעלות דגים מן הים נתנו לך בינה ודעה מן השמים, ולדברי תורה שכתוב בה: כי קרוב אליך הדבר מאוד בפיך ובלבבך לעשותו, לא נתנו לך בינה ודעה מן השמים?

מיד היה מרים קולו ובוכה ומתאנח. ואמרתי לו: בני אל ירע לך אלא, כל שאר בני אדם באי עולם הם משיבים תשובה זו על כל ענין שהם עוסקים בו, אבל מעשיהם מוכיחים עליהם. ועליהם ועל העושים כמו מעשיהם מה הכתוב אומר - ובושו עובדי פשתים שריקות ואורגים חורי (ישעיהו יט; ט).

ראשית ואחרית דברים כולם יראת שמים ומעשים טובים. ולא יהא אדם קורא ושונה ויראת שמים אין לו, שנאמר: ראשית חכמה יראת ה׳ שכל טוב לכל עושיהם תהילתו עומדת לעד (תהלים קיא; י). ואומר: סוף דבר הכל נשמע את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם (קהלת יב; יג).

מי מוריש את עצמו (נעשה רש ועני בדברי תורה, י״י), מי שהוא באכילה ובשתיה ובשינה. שנאמר: כי סובא וזולל יורש וקרעים תלביש נומה (משלי כג; כא). ואומר: אל תאהב שינה פן תיורש פקח עיניך שבע לחם (כ; יג). ואין לחם אלא דברי תורה, שנאמר: לכו לחמו בלחמי ושתו ביין מסכתי (שם ט; ה). ואומר: ה׳ אלוקים נתן לי לשון לימודים לדעת לעות את יעף דבר יעיר בבוקר בבוקר יעיר לי אוזן לשמע כלימודים (ישעיהו נ; ד). הא למדת שאין דברי תורה נבלעים בלב האדם אלא במי שהוא עייף להם.

וכך היתה רוח הקודש מבשרת את התלמידי חכמים ואומרת להם: בניי, אע״פ שנתתי לכם הרבה טובה בעולם הזה ואין צריך לומר לימות בן דוד ולעולם הבא שיהיה להם שכר גדול וכפול ומכופל. אל תזלזלו בדברי תורה ואל תרבו באכילה ובשתיה, שנאמר: שובו לבצרון אסירי התקוה גם היום מגיש משנה אשיב לך (זכריה ט; יב). ואומר: ושלמתי לכם את השנים אשר אכל הארבה הילק והחסיל והגזם חילי הגדול אשר שלחתי בכם (יואל ב; כה). ואומר: תחת בשתכם משנה וכלימה ירונו חלקם לכן בארצם משנה יירשו שמחת עולם תהיה להם (ישעיהו סא; ז). הא למדנו, שיאכלו ישראל לימות בן דוד כפליים. ואפילו אם יחיד שבישראל יהא שרוי בסופו של עולם ויחלוף כמה נהרות לפניו, הקב״ה יהא בוקע את כל אותם נהרות ומביא לאותו ישראל אצלו, שנאמר: לכן הנה ימים באים נאום ה׳ ולא יאמרו עוד חי ה׳ אשר העלה את בני ישראל מארץ מצרים כי אם חי ה׳ אשר העלה ואשר הביא את זרע בית ישראל מארץ צפונה ומכל הארצות אשר הדחתים שם וישבו על אדמתם (ירמיהו כג; ז-ח).

ומנין לך לומר כך?

תדע לך שכן הוא, שהרי אין ישראל נגאלים לא מתוך הצער ולא מתוך השיעבוד ולא מתוך הטילטול ולא מתוך הטירוף ולא מתוך הדוחק ולא מתוך שאין להם מזונות. אלא מתוך עשרה בני אדם שהם יושבים זה אצל זה והיה כל אחד ואחד מהם קורא ושונה עם חבירו וקולם נשמע, שנאמר: ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש (עובדיה א; יז).

וכן מצינו באבותינו הראשונים שלא נגאלו ממצרים אלא מתוך דברי תורה אע״פ שלא הגיעו עדיין לארבעים יום של קבלת התורה ולא באו עדיין לידי אותה השעה אלא עשו תורה כל ימיהם, לכך נאמר בהם: גם אני שמעתי את נאקת בני ישראל אשר מצרים מעבידים אתם ואזכור את בריתי לכן אמור לבני ישראל אני ה׳ והוצאתי אתכם מתחת סבלות מצרים והצלתי אתכם מעבודתם וגאלתי אתכם בזרוע נטויה ובשפטים גדלים (שמות ו; ה).

וכמו שנגאלו ישראל ממצרים בזכות שהיו פרים ורבים, כמו כן יגאלו לעתיד בזכות שהם פרים ורבים.

ומנין תדע לך שהוא כן שאין ישראל נגאלים אלא אם כן הם פרים ורבים והויין מלא כל העולם?

שנאמר: כי ימין ושמאל תפרוצי וזרעך גוים יירש וערים נשמות יושיבו (ישעיהו נד; ג).
 

ראש לשועלים

מהמשתמשים המובילים!
אם בזמן היוונים והרומאים למדו תורה במסירות נפש,
אז גם בבין הזמנים אפשר ללמוד במסירות נפש.
אז כמובן שגם עכשיו,
אכן. לכל יהודי היום בביתו ש"ס ברוך ה', ואין מפריע בידו מלשבת ולשקוד על התורה, בביתו או בבית כנסת קטן סמוך. אכשר דרא.
כשהסיכון לשכבה הצעירה היא די אפסית, לפי הסטטיסטיקות.
ולכן יש לחסל את אוכלוסיית הקשישים והחולים בישראל, כאן ועכשיו. תכנית אותנזיה ישראל 2020.
כשהסיכון לשכבה הצעירה היא די אפסית, לפי הסטטיסטיקות.
החולים הצעירים אינם נמנים על השכבה הצעירה? יש לכם מושג כמה הם רבים?!
גם השתדלות צריך לעשות בגדר הנורמלי. בלי להשבית מדינה שלימה.
מקור -
יש להפסיק לנסוע עם כלי תחבורה, כי ההרוגים מהתאונות - רבים ממתי הקורונה.
אולי נחזור לסוס ועגלה.
אם יתקבל מידע קונקרטי, לפיו בחצי שנה הקרובה ימותו בישראל מעל מאתיים אלף איש בתאונות דרכים, בהחלט יש להנחות את הציבור לשוב לסוס ולעגלה.
 

meeeee

משתמש רשום
מישהו יכול להעלות את הכתבה כ- PDF או JPG
תודה רבה
 

ואנוהו

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כ"ק אדמו"ר מפורסאוב שליט"א הראה לתלמדיו את הקטע הזה (מספר 'פרי ישע אהרן' קארלין):
וסין יתנו את המכה הראשונה.PNG
 

צבי ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
להלן הוראות משרד הבריאות:
15.3.20
מוסדות חינוך:
• כל מוסדות החינוך יפסיקו לפעול, ללא קשר למספר הילדים במסגרת. בכלל זה ייסגרו גם מסגרות החינוך המיוחד, הפנימיות, מעונות היום, המשפחתונים, מחנות הנוער, הקייטנות והצהרונים.

כמו כן ייסגרו:
• קניונים (למעט מרכולים ובתי מרקחת, מקומות שמוכרים מזון שלא לצריכה במקום)

• דיסקוטקים, ברים, פאבים ובתי אוכל ובכלל זה בתי אוכל בבתי מלון (למעט הפעלת בתי אוכל שיספקו מזון שלא לצריכה במקום)

• אולמות אירועים
• חדרי כושר ובריכות שחיה, פארקי מים, גן חיות, ספארי, פינות חי

• מקוואות (גברים), בית מרחץ

• בתי קולנוע, תיאטרון ומוסדות תרבות אחרים

• מתקני שעשועים ולונה פארק

• עסקים לטיפול לא רפואי בגוף האדם

• מקומות לעריכת מופעים וירידים
•כלי שיט ציבורי
•רכבל
• אתרי מורשת

• תפילה וטקסים דתיים ייערכו בקבוצות של עד 10 אנשים כל אחת, תוך שמירת מרחק של 2 מטרים בן אדם לאדם ולא יותר מ-2 קבוצות בו זמנית.

• חל איסור ביקורים במסגרות רווחה, סיעוד או בריאות, המשמשים כבתים לחיים עבור תושביהם למעט מלווה אחד לכל היותר, רצוי מלווה קבוע.


מקומות עבודה:
• מקומות עבודה ייערכו להמשך העברת עבודה מהבית ללא התקהלויות כלל. לעת הזאת הם יוכלו להמשיך לעבוד כל עוד הם מקפידים על קיום מרחק של שני מטרים לפחות בין העובדים בכל המקומות והמתארים בהם העובדים נמצאים.

• יש להימנע מנסיעה של יותר מ-2 ברכב
• איסור מוחלט על הגעת חולים למקום העבודה
• חל איסור כל התכנסויות מעל 10 אנשים

• משרד הבריאות ממליץ להימנע ככל הניתן משימוש בתחבורה ציבורית
 

meeeee

משתמש רשום
אין לי שום רצון להגיב לכל הדברים בלי הקשר שנכתבו כאן.
אבל רק להעמיד דברים על אמיתותם. אפשר להמשיך ללמוד, ובגדול, גם עם קיום כל התקנות. הבעיה היא רק ההתכנסויות. בשום מקום בתורה אין חיוב לשלוח ילד לחיידר, כן יש חיוב "ושננתם לבניך", כל אבא עם הבן שלו.
חלאס עם ססמאות. מספיק.
עיין בבא בתרא ב"א ע"א
 

המרכזי

משתמש פעיל
יעקב מלמד: בשעת ליל מאוחרת: בשעה זו הגיעו אנשי הצוות הרוחני והטכני בישיבת פוניבז (של הגר''ש מרקוביץ) לישיבה דחופה בגבעת הישיבה לדיון על התנהלות הישיבה במשבר הקורונה.

עוד מיעקב מלמד: על פי החלטת הנהלת הישיבה האוכל יוגש לחדרי הפנימיה בחמגשיות ובתי המדרשות ידוללו כאשר הבחורים יחולקו בין בתי המדרש וחדרי השיעורים.
 

פרידה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג

מדרש רבה פרשת אמור פרק ל''ב

אָמַר רַבִּי חוּנָאי אַחַת לְשִׁבְעִים שָׁנָה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מֵבִיא דֶּבֶר גָּדוֹל לָעוֹלָם וּמְכַלֶּה הַמַּמְזֵרִים וְנוֹטֵל כְּשֵׁרִים עִמָּהֶם, מַאי טַעְמָא (ישעיה לא, ב): וְגַם הוּא חָכָם וַיָּבֵא רָע, וְלֹא הָיָה צָרִיךְ קָרָא לוֹמַר אֶלָּא וַיָּבֵא טוֹב, אֶלָּא לְלַמֶּדְךָ שֶׁאֲפִלּוּ רָעָה שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מֵבִיא לָעוֹלָם בְּחָכְמָה הוּא מְבִיאָהּ, (ישעיה לא, ב): וְאֶת דְּבָרָיו לֹא הֵסִיר, אֶת דְּבָרוֹ לֹא הֵסִיר, כָּל כָּךְ לָמָּה, (ישעיה לא, ב): וְקָם עַל בֵּית מְרֵעִים, וְאַתְיָא כְּהַהִיא דְּאָמַר רֵישׁ לָקִישׁ (ויקרא ו, יח): בִּמְקוֹם אֲשֶׁר תִּשָּׁחֵט [את] הָעֹלָה תִּשָּׁחֵט הַחַטָּאת, כָּל כָּךְ לָמָּה כְּדֵי שֶׁלֹּא יִתְפַּרְסְמוּ הַחַטָּאִים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  56  פעמים

לוח מודעות

למעלה