מידע שימושי קוקה קולה, כשר בכל העולם?

יהודי מוזיקאי

משתמש רשום
במדינת שוויץ הכלל של בד"ץ ציריך הוא שקוקה קולה שמיוצרת בשוויץ כשרה. ובארצות אחרות - לא בהכרח.
(שימו לב, קוקה קולה ולא כל הסוגים. פאנטה למשל, רק חלק מהם).

אני יודע לגבי אוקראינה שפפסי בכשרות העד"ח (אתה יכול להתקשר לכשרות ולשמוע זאת גם מהם)
ולגבי קוקה קולה הרב גאן' (רבה של אומן) סובר שאין בעיה לשתות את זה שם

מישהו יודע על שאר העולם?
יודעים על אוקראינה וארה״ב

התקשרתי לבד"צ לנדאו ושאלתי לגבי קוקה קולה ערבי [שנמכר בישראל] אמרו שלא רק שזה לא כשר אפי' יש חשש לטריפות [שומן וכדו']

הפחיות הקטנות זה ערבי שלפי מה שכשרות הרב לנדאו אומר זה לא כשר

כשהיינו באוקראינה, ביררנו אצל מערכת הכשרות כדתיא ואמרו לנו שאפשר לשתות קוקה קולה

אני אישית שאלתי את מומחה הכשרות הרב רייכמן (מי שמכיר)
והמליץ להימנע

הרב מוטי הסופר, המוסמך של הרב לנדא בכל הקשור לחומרים מהם מורכבים המוצרים, אומר שקוקה קולה חייב הכשר בכל העולם, והסיבה היא , ישנם חומרים שמהם מכינים את התרכיז של הקולה, שבהם ישנם חומרים שניתן להפיק הן מהחי והן מהצומח, עבור הרב לנדא ו ou מייצרים משהו מיוחד, שעשוי מן הצומח אבל על שאר העולם, חברת קוקה קולה לא מוכנה להתחייב שהכל יהיה מן הצומח, למרות, שבכך הם מפסידים שוק גדול מאוד של צרכנים טבעוניים.
ידע הציבור!
כרגע יש רק ציטוטים של רבנים/גופי כשרות שאסור ועוד כמה שמתירים במקום מסויים
אולי במקום להמציא שטויות שמשהו יביא מקור מרב אחד (לפחות) שמותר בכל מקום כי...
לפי מה שאני יודע הרב פנחסי שנחשב מומחה בנושא אוסר מהסיבה של יין נסך ועוד...
ולגבי ספרייט הוא אומר שאין בעיה ואפשר לשתות בכל העולם
 

יודי יהודה

משתמש פעיל
אדם חצוף, המטיל ספק במהימנותם גדולי הרבנים וסמכותם של משגיחי הכשרויות!
יכול להיות שאכן המשגיח לא יודע מהם המרכיבים המכילים בורקס בשלויימלה...
אבל במאפי' היצרנית וודאי שיודעים מהם המרכיבים.
ממליץ לך לשתות מים קרים לפני שאתה מקליד נראה שעלית הרבה מדרגות בסך הכל התכוונתי שלא יכתבו דברים בשם משגיח עלום שמשגיח על קייטרינג שיחווה דעת על קוקה קולה ומה לעשות שקוקה קולה בעצמם אמרו את מה שכתבתי בניגוד אליך הייתי במפעל בסיור וזה מה שהם אמרו שהרב לנדא היחיד שידע את המרכיבים והם הוסיפו עוד מרכיבים מהתמצית האמיתית והוא בדק ואישר נראה לך הגיוני שכל משגיח יידע מה המתכון של קוקה קולה ?
יתירה מזאת כמו שכתבתי רוב המפעלים בעולם מקבלים את הבקבוקים ואת התמצית ממפעלי ייצור של קוקה קולה ברחבי העולם אי הבנתי שיש קצת מאוד כאלה ובסך הכל מה שמוסיפים כאן בישראל ובכל העולם זה מים סוכר ופחמן.
זה הכל לכן כתבתי שאם מישהו קובע שהמפעל ברשות הפלשתינאית לא כשר וכתוב שזה לא כשר אז שיקום מהשינה זה הכל .בהצלחה
נ.ב כפי שהבהרתי הייתי בכל אירופה וארה"ב מקסיקו ברזיל פנמה ארגניטה ושותים פפסי או קוקה קולה כולל הייתי במלון עד"ח שהגישו שם שתיה
 

יהודי מוזיקאי

משתמש רשום
איך זה יתכן? והלא הטעם של קוקה קולה אינו שונה ברחבי העולם? התשובה היא שחומרי הגלם עצמם אכן אינם משתנים, אך מקורות חומרי הגלם משתנים בהחלט. ניתן לכך שני דוגמאות מעשיות:

מקור הפקת חומר הגלם – חומרי גלם רבים מופקים ממקורות שונים, מן החי, מן הצומח, מענבים וכדומה. הידוע מביניהם הוא הגליצרין, חומר ממתיק ומסמיך שמעורב במוצרים רבים ובין היתר בתמציות הטעם של הקוקה קולה. (בעבר גם גליצרין משומן בעלי חיים היה מופק באמצעים כימיים, בעירוב עם סודה קאוסטית, ויש מן הפוסקים שביקשו להתירו, אך כיום חלקו מופק באמצעות אידוי שאינו פוגם אותו מאכילה והוא נחשב כטרף). לצורך הייצור הכשר משתמשים בתמציות שבהן גליצרין כשר מן הצומח, לעומת זאת בשאר הייצור חברת קוקה קולה סרבה להתחייב להמנע מלהשתמש בגליצרין מן החי (למרות שבכך הם מפסידים את נתח השוק הצמחוני והטבעוני, שגדול פי כמה מהשוק הכשר...). הגליצרין הוא רק דוגמא אחת לחומרי טעם וצבע שעוברים שינויים בקוקה קולה ודרושים מעקב ופיקוח מתמיד!

מפעלי הייצור –
חומרי גלם רבים המשמשים לתמצית הקוקה קולה נרכשים ממפעלי ייצור חיצוניים. במעקב של פיקוח הכשרות על מקורות הייצור מתגלה שלעיתים קווי הייצור משמשים לסירוגים גם לייצור חומר שאינו כשר, או מחוממים במערכת קיטור שמשותפת לחומרים שאינם כשרים. במקרים אלו חומר הגלם נחשב לחומר שאינו כשר מבחינה הלכתית, אף אם כל רכיביו 'כשרים'. לדוגמא: אחד מהמרכיבים הדומיננטיים במשקה קוקה קולה הוא הקרמל המופקד על צבעו השחור וטעמו המתוק. בצרפת ישנו מפעל גדול בו מייצרים קרמל חלבי שאינו כשר. מובן שבקוקה קולה לא משתמשים בקרמל חלבי (מחמת האלרגנים), אך גם קרמל פרווה שמיוצר באותן המכונות אינו כשר לפי ההלכה. במפעלים נוספים שמהם רוכשים בקוקה קולה ישנו ייצור של קרמל מדגנים (שעלול להיות באיסור 'חדש'). גם כאשר מדובר בקרמל כשר נדרש לפקח על הובלתו ממפעל הייצור אל מפעלי קוקה קולה, הובלה זו מתבצעת בחימום כדי שהקרמל לא יתקשה, וישנם מקרים שמיכלי ההובלה שימשו קודם לכן לחומרים שאינם כשרים, או שהקיטור המשמש לחימום שימש גם לשימושים שאינם כשרים. הקרמל הוא רק דוגמא לאחד מחומרי הגלם שמקור הייצור שלהם משתנה ומחייב מעקב כשרותי!

ככל חברה מסחרית גם חברת קוקה קולה מקפידה להתייעל ולרכוש במחירים זולים, משום כך מפעלי הייצור שמהם רוכשים את חומרי הגלם אינם קבועים ותלויים במשתנים רבים: החלטות של ממשלות על סבסוד או מיסוי, אקלים ומזג אויר במדינות שונות, מחירים של חברות שינוע סחורות, מגפות ועוד. לצורך הייצור הכשר ישנו מעקב אחר מקורות הייצור, ולעיתים מתבצעת הכשרה במפעלים מסוימים כדי לייצר את חומר הגלם הכשר!

לסיכום: הבאנו כאן כמה דוגמאות הממחישות מדוע ישנו צורך בהשגחת כשרות מתמדת על קוקה קולה, ככל מוצר כשר אחר, ואין אפשרות לקבוע את כשרותו של משקה הקוקה קולה לפי בדיקה חד פעמית של רכיביו, אלא נדרש מעקב מתמיד אחר מקורות הייצור.
1724969513440.png
 

אברך צעיר (?)

משתמש פעיל
יש מקום ברשת ובו מומחי כשרות בקיאים וטובים
נכון להיום גם קוקה קולה וגם ספרייט אסורים בכל העולם ללא הכשר (אפי' הקולה מאוקראינה היא ללא הכשר OU כי הם לא יודעים מה מקור הגליצרין):
1724970146159.png

מי שרוצה לטמטם את ליבו ולהיכשל במאכלות אסורות כי הוא ראה את פלוני או אלמוני ששמע מפלמוני, שיהיה לו בהצלחה
'וויסקי בכל העולם זה בסדר, סבא שלי ראה את רבי צבי זלמנוביץ' שותה ליקר מקסיקני בלי הכשר, חלב וטונה מפולין זה כבר מסורת מ...'
כל מוצר תעשייתי אסור באכילה בלי עדות של רב שמכיר בעצמו ממה עשוי המוצר, כלומר - חותמת כשרות או 'ליסט' מאושר ע"י מומחי כשרות
 
נערך לאחרונה ב:
כן ברור רק לא רשום שזה מכיל מן החי ואין שום משגיח כשרות שיודע מה מכיל קוקה קולה בזמנו רק הרב לנדו ידע את זה והוסיפו עוד חומרים לרשימה ולבדיקות שקיבלו את ההכשר ואני מאמין שגם מי שמנהל היום את ההכשר אין לו מושג אלא סומכים על הרב לנדא שאישר בזמנו ככה שהכל שטויות ובלבולי מוח
לא ראיתי בכל מקום שהייתי בחו"ל שלא שותים קוקה קולה או פפסי כולל במלונות שהיו שם אדמורים ורבנים למיניהם ממה שאני חושב ויודע קוקה קולה ניתן לשתות בכל העולם אגב גם בארץ לא מייצרים את התמצית וגם ברשות הפלשתינאית כאן זה מגיע מאותו מקום ישנה תמצית פה בארץ מוסיפים מים סוכר ופחמן .זה הכל ולכן ההבדלים בטעם במקומות שונים
ופעם הבאה תשאל את המשגיח אם הוא יודע מה מכיל הבורקס בשלויימלה אם הוא יידע תסמוך עליו גם על הקולה
דיברתי אם משגיחי כשרות ואמרו לי שבהחלט יש מקומות בעולם שהתמציות מגיעות מאותו מקום שהמשגיחי כשרות נמצאים וממילה זה כשר אבל יש הרבה מקומות בעולם שהתמציות שם נעשות ללא שום פיקוח וממילה אין שום היתר לשתות את זה (למעט מקומות בודדים שיש שם כשרות אחרת )
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה