שיתוף קומיקס קצרצר וחביב

יחיאל ב.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
וואהו
איזה יופי
ואם לנסח את מה שאני חושב , אז זה זה :
את יכולה בבקשה ללמד אותי קורס?
בנושא "איך צובעים כל כך יפה"
ברצינות, איך הציורים שלך תמיד חינניים? עם הבעות יפות וצבעוניות כזאת כיפית
זה כאילו אין לך מחסומים יצירתיים בראש, יש איזה פלטה של צבעים שרק אנחנו לא יודעים להשתמש בה. ואת כן.

הדמויות שלך מתוקות!!!!

את אחת המאיירות שאני מעריכה מאוד
תני לי קצת מהכישרון שלך!!
 

מ. אברהמוב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
את יכולה בבקשה ללמד אותי קורס?
בנושא "איך צובעים כל כך יפה"
ברצינות, איך הציורים שלך תמיד חינניים? עם הבעות יפות וצבעוניות כזאת כיפית
זה כאילו אין לך מחסומים יצירתיים בראש, יש איזה פלטה של צבעים שרק אנחנו לא יודעים להשתמש בה. ואת כן.

הדמויות שלך מתוקות!!!!

את אחת המאיירות שאני מעריכה מאוד
תני לי קצת מהכישרון שלך!!

תודה אלישבע! כולי מסמיקה פה חח :)
האמת כל מה שכתבת אני חושבת בדיוק לגביך ומעריכה את העבודות שאת יוצרת!
כל התהליך של הצביעה שלי זה הרבה ניסוי וטעיה, ושיפור ושינוי כיוון וכו'....
זה כזה - בוא ננסה את הצבע הזה, והיי המברשת הזו נראית לי נחמדה, נראה לי נזרום איתה ... וכך הלאה :geek:


מאלללףףףףף כשרון על איך מקבלים את זה?

מקבלים?
יש איזה קו שמתקשרים ואז בשלוחה 3... סתאאם


וואו!
הציורים כל כך נכונים ומתוקים!

יואו.
הצבעים:eek:!!

סגנון משגע!!!
פשוטו כמשמעו
קומפוזיציה מהממת
וואו

וואהו
איזה יופי
ואם לנסח את מה שאני חושב , אז זה זה :

תודה לכולכם!
חיממתם את ליבי
שמחה מאוד שאהבתם :D
 

ישראל (שרוליק)

משתמש פעיל
אני חושב שעליתי כאן על משהו...

הרבה תגובות שמו דגש על ענין הצביעה שובת הלב. ובצדק.

נדמה לי, שהקסם בצביעת הציורים האלה, נעוץ בכך שהצבעים שנבחרו אינם מוחלטים וקיצוניים אלא מדובר בצבעים בעלי רוויה מופחתת לכיוון הגוון הלבן כאשר מדובר בצבע במצב בהיר, ולכיוון גווני האפור כשמדובר בצבע במצב כהה.

ואסביר זאת באמצעות חלון בחירת הצבע של פוטושופ:

נניח שבחרנו צבע מסוים.

בתוך החלון של בחירת הגוון יש עיגול שניתן להזיזו לכל הכיוונים. כאשר העיגול ממוקם בפינה הימנית העליונה, זהו הצבע במצב הכי בהיר. בפינה הימנית התחתונה, זהו הצבע במצב הכי כהה.

כאשר העיגול ממוקם בגובה כלשהו, אם נסיט את העיגול שמאלה בקו ישר, הפחתנו לצבע את הרוויה. אם זה קורה כשהעיגול צמוד לשול העליון, הפחתת הרוויה נעשתה ע"י כך שהתווסף צבע לבן לצבע שבחרנו. כשהעיגול נמצא נמוך יותר (שאז הצבע הוא במצב כהה יותר), הפחתת הרוויה נעשתה ע"י כך שהתווסף צבע אפור לצבע שבחרנו. ככל שהעיגול ממוקם נמוך יותר, כך הכהות של האפור המוסף גבוהה יותר.

עד כאן החלק התיאורטי.

הצבעים שבהם השתמשה @מ. אברהמוב בקומיקס המופלא, הם צבעים בעלי גוון נטול רוויה במידה כזו או אחרת, וזה מה שהופך אותו לרך יותר, נעים יותר, ומשתלב די בקלות עם שאר הצבעים.

אני אצרף כאן תרשים לצורך המחשה.

בתרשים מוצגות 3 ערכות של צבעים. בכל ערכה שני טורים זה לצד זה. בשורה הראשונה בטור, מופיע הצבע במצב בהיר. בשורה השניה מופיע הצבע במצב יותר כהה, וכן בשורה השלישית. בכל אחת מהשורות, המרובע הימני הוא במידת רוויה של 100%, והשמאלי של 70%. את מידת הרויה שיניתי בשדה שליד האות S (בחלון בחירת הצבע).

כך נראה לי להסביר את הסוגיה בס"ד.

אשמח לדעת מה אתם חושבים על הדברים. כולל: @מ. אברהמוב , @רחלי שדמי , @יוסף יוסף , @בן ציון יהודה , @RPO (סליחה אם פיספסתי מישהו...).

בהצלחה!
 

קבצים מצורפים

  • צבעים.png
    צבעים.png
    KB 13 · צפיות: 26
  • צבעים.pdf
    KB 207.5 · צפיות: 35

ישראל (שרוליק)

משתמש פעיל
במחשבה שניה הייתי מנסח זאת כך:

כדי שנוכל לראות צבע, נדרשים 2 מרכיבים: פיגמנט, אור.

פיגמנט זהו מין הצבע (סגול, ירוק, כחול, אדום וכו').

אור זה אור (ההיפך מחושך...).

כאשר יש אור 100% ואין פיגמנט כלל, מתקבל הלבן.

כאשר יש פיגמנט, ככל שיש יותר אור, הצבע נחשב בהיר יותר. פחות אור- כהה יותר. לכן אם יש 0 אור, יתקבל שחור, שהוא לא צבע אלא מצב של העדר אור במקרה הזה. וזה לא משנה כמה פיגמנט יש כאן, 0 או 100%. תמיד יתקבל שחור כתוצאה מהעדר מוחלט של האור.

כשיש יותר פיגמנט, הצבע נחשב יותר רווי. פחות פיגמנט- פחות רווי. לכן, אם יש 0 פיגמנט, מה שיתקבל הוא בהתאם לכמות האור שיש. אם יש 100% אור, יתקבל הלבן המוחלט שהוא לא צבע אלא אור. אם יש 0 אור, יתקבל השחור כאמור לעיל. אם יש בין 0 ל100%, יתקבל האפור שהוא אור חלקי כאשר את השאר תופס החושך. אז בעצם גם האפור הוא לא צבע אלא תוצאה של אור חלקי, או במילים אחרות אור מהול בחושך.

בחלון בחירת הגוון בפוטושופ זה הולך כך:

למעלה מגביר את האור, למטה מפחית את האור, ימינה מוסיף פיגמנט (רוויה), שמאלה מפחית פיגמנט.

בפינה הימנית העליונה יש 100% אור ו100% רוויה. שמאלה עד הסוף, הרוויה יורדת ל0 ולכן נותר רק האור ולכן רואים לבן.

בפינה הימנית התחתונה יש 0 אור, ולכן למרות שיש 100% רוויה רואים שחור כי אין אור. שמאלה לכל האורך נשאר השחור כי לכל האורך זה 0 אור.

בשול השמאלי, בין השול התחתי לשול העילי, יש סקאלה של כמות האור, החל מ0 למטה ועד ל100% למעלה. אבל יש 0 רוויה. לכן ככל שעולים למעלה רואים לא צבע כלשהו אלא רק אפור שהולך ונחלש שזה תוצאה של תוספת אור הולכת וגוברת. עד שמגיעים למעלה שאז מתקבל הלבן המוחלט.
 
  • וואו!
Reactions: RPO

ישראל (שרוליק)

משתמש פעיל
אז כדי שהצבעים בציור שלכם יהיו נעימים לעין, לדעתי תשתדלו לבחור צבעים בעלי רוויה מופחתת, והכל לפי הענין. זה מרכך מעט את הצבע והופך אותו לידידותי ומשתלב בסביבה.

כל מה שכתבתי הוא כפי הנראה לעניות דעתי, כצופה מן הצד, ולא מנקודת מבט מקצועית. לכן יש להתייחס אל הדברים בהתאם ולהפעיל שיקול דעת עצמי ומקצועי.
 
  • שכוייח!
Reactions: RPO

מ. אברהמוב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
@ישראל (שרוליק) כתבת דברים יפים ונכונים.
יש כאן פלטה של צבעים מנוגדים - הכחול-טורקיז, וכתום-אדמדם.
שהם מתכתבים ביניהם דרך האזור האפור.
הייתה לי מחשבה לתת קצת יותר רוויה באזורים מסויימים כדי שיהיה יותר ילדותי ושמח, ועשיתי את זה רק באופן חלקי.
זה דורש הרבה התנסויות להצליח לפצח את הקסם הזה של הצבע.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה