נושא מאד חשוב הוא - חובת ניהול ספר הזמנות - שמהותו , ביצוע רישום של קבלת עבודה גם אם לא התבצעה פעולה כספית .
הרבה בעלי עסק נוטים לחשוב כי יש לבצע רישום כלשהוא בספרי החשבונות רק במקרה של קבלת תקבול
או ביצוע תשלום , ולא כך הוא הדבר אלא , המהות היא שיש להביא לידי ביטוי ברישום מיידי כל פעולה שמתבצעת בעסק , תקבול או תשלום
אבל גם קבלת הזמנה מלקוח.
הוראות ניהול ספרים לפי חוק מס הכנסה מחייבים
עסקים נותני שירותים לנהל ספר הזמנות בעסק.ספר הזמנות הינו ספר כרוך וממוספר מראש בדומה בצורתו לספר חשבוניות,בספר זה יש לרשום כל הזמנה המתקבלת מלקוח , גם אם טרם שולם עדיין מאומה. למותר לציין כי ניהול ספר הזמנות הינו חשוב לצורך עמידה בתנאי הוראות ניהול ספרים של מס הכנסה.
אי ניהול ספר הזמנות יכול להביא לפסילת ספרי החשבונות של העסק. ישנם עסקים הנותנים שירותים בענפים ספציפיים אשר עליהם לנהל ספרים נוספים כגון יומן רכב לעוסקים בהובלה , ספר מלצרים לעוסקים במסעדנות,יומן אורחים לעוסקים במלונאות וכד.על מנת להימנע מבעיות רצוי להתייעץ איתנו בכל הקשור לניהול ספרי העסק.
להלן הוראות החוק בעניין זה: על פי השינויים שנקבעו בתיקון התש"ס – 1999 של הוראות מס הכנסה לניהול פנקסי חשבונות, הוכנסו שני שינויים רבי משמעות בענייני ניהולו של ספר הזמנות :
מקור:
http://forum.ucan2.co.il/forum_posts.asp?TID=16
יש שם הסברים נוספים