@
nechamizak, את צודקת, לא דיברתי על נושא ההתעלמות או מניעת צרכים רגשיים, אלא על היבדלות ונתינת מענה נפרד.
(לגבי ההישגים - ההגדרה המעודכנת כיום למחוננות מחייבת הישגים גבוהים, בשונה מפרדיגמת הילד המחונן.)
דיברתי על המקום בו ההורים דוחפים את הילד למיצוי הפוטנציאל ואף מעבר במסגרות מותאמות, מבינה את הצורך והרצון, אך השאלה האם לשבץ את הילד ולשייך אותה לקבוצה זו תתרום לו או להיפך.
דוגמה בולטת לכך היא קבוצת נוער מוכשר במתמטיקה של אוניברסיטת בר אילן, תבדקי מי נכנס לתוכנית ומי לבסוף מסיים אותה, כנ"ל אקדמיה בתיכון.