לא הבנתי את השאלה.מַדּוּעַ הַמִּלִּים אִוּוּי וְלִוּוּי וְכַדּוֹ' מְנֻקָּדוֹת בְּשׁוּרוּק וְלֹא בְּקֻבּוּץ, הֲרֵי בְּדֶרֶךְ כְּלָל וָא"ו שְׁרוּקָה נִשְׁמַעַת כְּאוֹת u?
אִם אֶפְשָׁר אֶשְׂמַח לִתְשׁוּבָה בְּעִבְרִית מְדֻבֶּרֶת, אֵין צֹרֶךְ לְנַקֵּד
כי כללי הניקוד מחייבים שורוק (חוק ניקוד ההברות - הברה מוטעמת תנועה גדולה).מַדּוּעַ הַמִּלִּים אִוּוּי וְלִוּוּי וְכַדּוֹ' מְנֻקָּדוֹת בְּשׁוּרוּק וְלֹא בְּקֻבּוּץ, הֲרֵי בְּדֶרֶךְ כְּלָל וָא"ו שְׁרוּקָה נִשְׁמַעַת כְּאוֹת u?
אִם אֶפְשָׁר אֶשְׂמַח לִתְשׁוּבָה בְּעִבְרִית מְדֻבֶּרֶת, אֵין צֹרֶךְ לְנַקֵּד
אכן בעצם טעות בהבנה שלי (מה לעשות דקדוק לא היה המקצוע המועדף עלי..), וכמו שכתב ידידינו שדוקא הלך בדרך הישר:לא הבנתי את השאלה.
לדוגמא הניקוד של ה"בית" של כיבוי, מורכב מהוא"ו והיו"ד יחדיו ולכן הבי"ת עצמה בלא ניקוד זולת דגש כמו שכתבתם:כשם שמן המלה 'כִּבָּה' יש 'כִּבּוּּּּּּּי' ומ'גִּלָּה' - 'גִּלּוּי', ומן 'שִׁנָּה' - 'שִׁנּוּי', כך יש מן 'צִוָּּה' - 'צִוּּוּּּי', מן 'אִוָּה' - 'אִוּוּי'
כללי הניקוד מחייבים שורוק - חוק ניקוד ההברות - הברה מוטעמת תנועה גדולה
והדגש בוא"ו של איווי הטעני, וכמו שניבא הרב הנקדן ר' חגיכיון שזו ההברה המוטעמת היא מנוקדת בתנועה גדולה. (שורוק תנועה גדולה וקובוץ תנועה קטנה).
רוב תודות ושפע פרצופים מחייכים שמחים מאושרים ומודיםהו' הראשונה במילים אלו אינה שרוקה אלא דגושה
חלק מקשיי הקליטה של הפורום החדש, אם תגדיל את התצוגה תוכל לראות שהם מתחבאים מאחורי האותיות.מדוע כל הדגשים והשורוקים שבוא"ווין נעלמים פה
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קמט
א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ: