התייעצות קַח אֶת שֶׁלִּי / מלנכוליה לתשעת הימים

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
נפלא ביותר! כתוב מעולה, נוגע לשכל וללב!

שאלה: למה זה לא מובא בדף הבית כמאמר?
 

תלת ממדית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כמה חדות, כמה פשטות ככה עומק ויופי
כמה עצב
נכנס לי ללב
לקרוא כזה דבר זה כמו הרגע הזה , שאתה שומע כינור ופתאום מכל מה שלמדת וניסית בחיים
ברור לך שהכי דחוף וכדאי זה- שתלמד לנגן בכינור
אני רוצה לנגן ככה! עם המילים!
 

מרחבית

משתמש מקצוען
מאלף.
לקרוא ולצחוק ולבכות ביחד... כמו כל הבלבול בקורנה הזו...

היא חזרה להתגלגל, ואז הסתובבה, מתפקעת מצחוק: "ואת כל זה, שלא נשכח, הרחתם בתור גאולה. איך שדפקתי לכם את חוש הריח...".
צוחק מי שצוחק אחרון... הגאולה לא מגיעה כזו מסודרת וברורה, מהמקומות שנראים לנו נורא מתאימים לה ועם ריח אופייני.
היא דווקא צומחת ובוקעת מכל מיני מקומות וזמנים וריחות שנראים לנו פתלתלים ולא קשורים להחריד...
אם תמצאי את דודי, קורונה, מה תגידי לו. שחולת ייאוש אני. ותסכול. וריק.
ככה ממש. כי לא נראה שיש לנו באמת תשובות טובות לכל הקונפליקטים שהתעוררו וקפצו בכזו חדות, אחרי שתמיד ניסינו איכשהו להדחיק אותם. אין לנו תשובות מספיק טובות, אפילו לא ברעיון.
והטוב והרע מעורבלים לגמרי....ורק חוט השערה מפריד ביניהם כל פעם מחדש.

ואולי, בדור של מאוד-עקבתא-דמשיחא, מכניסים לנאד גם סתם דמעה של תסכול. של אין אונים.

בטוח. גם את החלל שאחרי הדמעה האחרונה.
 
נערך לאחרונה ב:

במקרה

משתמש מקצוען
יפה מאוד!

המסקנה שלי:
הקורונה לא יכולה ולא תוכל לפתור בעיות,
והקורונה גם לא תוכל לייצר אותן.
הבעיות שקיימות - הן בנו - כחברה,
היא רק מציפה אותן.

ואם אין אני לי, אז כנראה שגם קורונה - לא לי.

דמעה של תסכול?
לא הייתי אומר,
אולי כי מראש הציפיות שלי ממנה לא היו גבוהות...

אז מה כן?
חשבון נפש. קולקטיבי.

האם זה יקרה? לצערי הסיכוי לכך שווה בערך לסיכוי שבראש השנה נתפלל יחד כבכל שנה..

מוכר הווארט בשם החפץ חיים:
אין לי ספק - הוא אמר - שאם כל כלל ישראל יתאחדו וייצאו לקראת המשיח, אין סיכוי שמשיח יאכזב אותם ולא ייצא אליהם!
אלא...
אלא שדבר כזה - שכל כלל ישראל יתאחדו לדבר אחד, דבר כזה לא יקרה עד שהמשיח יגיע...

אז...
האם המשיח הוא ה"קורונה" החדש?....
 

שמחת חיים

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אולי, בדור של מאוד-עקבתא-דמשיחא, מכניסים לנאד גם סתם דמעה של תסכול. של אין אונים
יישר כח, אין מילים!
המשפט הזה גרם לי לבכות.

אם עד היום חשבתי, שכאב הוא פחד, דאגה, חוסר ודאות ובדידות
- אבל כשהכל נכנס לשגרה מתסכלת, והמסכה מעצבנת, ונמאס לי, ואין כסף, והילד בבידוד -
זה סתם. סתם נעכס. כולם עוברים את זה. תפנים שזאת השגרה. ולא בא לי.

הרגע הבנתי, הכאב גדל, וזה כואב לי, כאב גדול.
וה' עומד שם, ובוחר את זה בשבילינו, ונמצא איתנו בהסתרה הזאת.
חבלי משיח, אתחלתא דגאולה.
 

*צילי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
המשתמש נחסם
עצום!
נוגע ללב! ממש מיוחד!
 

ברכי H

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
וואוו אפשרי זה מפעים, כתיבה משובחת.
(קיבלתי למייל עם קרדיט שלך...)
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
מוכר הווארט בשם החפץ חיים:
אין לי ספק - הוא אמר - שאם כל כלל ישראל יתאחדו וייצאו לקראת המשיח, אין סיכוי שמשיח יאכזב אותם ולא ייצא אליהם!
אלא...
אלא שדבר כזה - שכל כלל ישראל יתאחדו לדבר אחד, דבר כזה לא יקרה עד שהמשיח יגיע...
באשכול הזה קראו לזה רקורסיה :(
 

מולטיגרפיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
קַח אֶת שֶׁלִּי / מלנכוליה לתשעת הימים


הקורונה, רק תרעננו את זכרונכם, הקורונה בישרה גאולה.

כן, כן: גאולה.

זה לא רק הגימטריה. נכון, הייתה לפחות גימטריה אחת שקורונה זה גאולה שלמה ובית המקדש. אבל, כדאי שנודה בכך, חוץ מלמילים "שוקולד בלגי פרווה", כמעט לכל דבר מצאו גימטריה בקורונה או קוביד או אלכוג'ל (בכ' או בק').

אבל בעיקר התחושה. הקורונה הרגישה כמו גאולה.

זה גם סתם, כי הקורונה הגיעה כמאורע גדול ובלתי מוכר, בלתי צפוי. ומשהו גדול ובלתי צפוי, אצל יהודים – זה תמיד משיח.

אבל הרבה יותר: פעם שמעתי הסבר יפה על הנבואות לעקבתא דמשיחא, ש"בן קם באביו וכלה בחמותה" וכולי, שבעצם הרעיון של זה, הוא שלא ישאר בעולמנו שום דבר יציב ובטוח. ואז יתגלה הדבר היציב האמיתי היחיד: השם אחד ושמו אחד.

והרי אין הגדרה יותר מדוייקת לטרֶפת הקורונה: שום דבר לא נשאר יציב ובטוח. כל סלע שאתה רק מנסה לאחוז בו – מתברר לך כעשוי מגיר. מתפורר תחת האצבעות.

ואיך מרגישים שיש מישהו שמערבב את הכל, כמו שכתבה חיה הרצברג בצורה מדוייקת כל כך, "השם מרופף את הברגים של הבריאה". ואם מרופפים את הברגים – זה לא סתם, בוודאי: מתכוננים להבריג ולבנות משהו גדול.

כך שמעבר לכל הפחד הגדול ופיק הברכיים הממשי של הגל הראשון, היה גם ריח שנישא באוויר, אליו ודאי התכוון משוררנו י' ריבו:

מריחים את המשיח/ יותר מכל אבקת רוכל.

===

הקורונה הייתה צפויה להיות גם המאחד הלאומי. הלא סכנה זה תמיד משהו מאחד. כשיש מבול, תמיד כולם מצליחים איכשהו להכנס יחדיו לתיבה. וזו גם לא הייתה סתם סכנה, אלא מין סכנת רוחב כזאת. אוניברסלית. לא מצוקה של חוג מסויים או אזור ספיציפי, אלא סכנה לכולם. הקורונה דילגה ארצות יבשות וקוסמוסים, וזרעה הרס בכל מי שפגשה, ללא הבדלים.

הקורונה גם לא ישבה, על פניו, על שום קו שבר אידאולוגי. הקורונה וההתמודדות מולה לא קשורים, לפחות לכאורה, לשום אידאה. לא לצדיקים ולא לשאינם צדיקים, ולא לתפיסות השונות על המרחק הרצוי ביניהם. לא רלוונטיות אליה לא הסגירוּת ולא הפתיחוּת, ולא הדגשים השונים של ערכי יסוד שונים ביהדות, וכל ההשקפות השונות שהתברך בהם עם ישראל לשבטיו וחוגיו.

כמו בבית חולים: אם נקלעתם לשם פעם, ונתקעתם שם מספיק זמן כדי שתתחילו להשתעמם ולחקור את הסביבה, שמתם לב בטח, שבית חולים הוא המקום הכי מאחד בעולם. לא רק שלאף אחד אין זמן לריב, אלא שבאמת כולם עסוקים יחדיו רק במטרה אחת משותפת – פשוט להבריא ולחיות, וכל שאר הדברים מתגמדים כל כך.

גם ההתמודדות הזו של הקורונה. היה כל כך ברור שהיא תביא אחדות! היה ברור, שאנחנו מקבלים את המשיח, אולי עם מסכה על האף, אבל עם אור בעיניים. עם סושיאל דיסטנסינג, אבל עם המון המון אחדות.

פחח. כל כך ברור.

===

זה לא יאומן. הכי לא יאומן שבעולם, אבל גם אם נשבור את המקלדת מתסכול, זו האמת המעציבה. דווקא הטרגדיה הזו, הייתה טריגר לכזה בלאגן ציבורי. לכאלו ריבים.

זה דווקא התחיל טוב. היו מנייני חניונים ומרפסות שחולקו לפי בניין ולא לפי "אני מתפלל רק עם הקהילה המדוייקת שלי", וגם מין דיבור כזה שבגלל הקורונה לא זוכים להתקרב אחד לשני, וזה עונש כי לא היינו באחדות, ועכשיו נתקן את זה, והכל.

אבל די מהר, לפני שהצלחנו ללמוד לומר אפי-דמ-יו-לו-גית בנשימה אחת – חזרנו לבלאגן הרגיל. איזה "הרגיל": על סטרואידים! פשוט היה נראה כאילו שבגלל שכל המריבות העתיקות כבר דעכו מאליהן, השטן ייצר את הקורונה, רק בשביל לשפוך דלק על הגחלים שכמעט נכבו.

כמובן, ההתחלה הייתה חרדים – חילונים. החרדים מתקהלים מידי, החילונים משמיצים מידי, החרדים מפיצי מחלות, החילונים אנטישמיים.

ואחר כך, התחלנו להתקוטט בעצמנו. אתם שומרים. אתם לא שומרים. אתם מוייסרים. אתם רוייצחים. לכם לא אכפת הבתי כנסת. לכם לא אכפת החיים שלנו. אתם הולכים כמו עדר אחרי משרד הבריאות. אתם המיתם את עם השם. אתם ואתם ואתם ואתם. בלי לחשוב חצי שניה על כך שעל סיפונה של הטיטאניק (הערת עורך: לא להגזים!), אפשר לדבר קצת "אנחנו".

וכל המיטב שבצקלוננו: הרב שלי. הרבי שלך. למי יש רוח הקודש. למי אין. מי יודע לקבל החלטות. את מי משקרים ולמה. בדעתו של מי צריך להתחשב. בדעתו של מי לא.

אל תספרו לנכדים שלכם, שלא ישלחו אתכם מייד להתסכלות. אבל מה לעשות שזה כך קרה: כמו שבימים כתיקונם (?) בערה המדורה סביב פתק הבחירות, כך מייד כשהפסיקו סבבי הבחירות, הבערנו את המדורה סביב... המסכה. מה ששמעתם, מסכה כירורגית כחולה. פריט טכני שאמור להיות עזר רפואי, הפך להיות סמל סטטוס קהילתי מבדֵל ומפריד.

בקצב הזה, עוד תקופה לא קצרה, גם בבית החולים, יחלקו אינפוזיה מוקפדת לפי מנהג וכללי הקהילה של החולה, ולכל מחוז בפולין או צפון אפריקה יהיה את הטיפולים הרפואים ש"נהוגים אצלהם מקדמת דנא".

וככה נקבל את המשיח?

====

השבוע פגשתי את הקורונה. כך, אצלנו ברחוב. נראית, אגב, ממש כמו שמציירים אותה: כדור שמן, דוחה, עם שפיצים. מתגלגלת ומתגלגלת, משאירה שובל של ריר דביק. מיהרה, הקורונה, היא באמת עסוקה: רק ברחוב אצלנו, השבוע, 3 משפחות חדשות. (נדמה לי שראיתי ילדים של אחת מהם בצרכנייה; תזכירו לי באמת לטפל בהם). אבל היא עוד הספיקה לעבור לידי ולצחקק:

"בחמשה חודשים הבאתי לכם שני גלים, אלפי קברים רעננים שאפילו ללוויה נורמלית לא זכו, 20 אחוזי אבטלה, 60 אחוזי תפוסה בישיבות, חרב איש באחיו, וטירוף אחד גדול. והעתיד נראה מבטיח: לא הצלחתם להכין שום תכנית נורמלית לא לבינהזמנים, לא לחודש אלול, בטח לא לחגים. לי אגב, תודה ששאלתם, דווקא יש הרבה תוכניות להמשך. נורררא מסודרות".

היא חזרה להתגלגל, ואז הסתובבה, מתפקעת מצחוק: "ואת כל זה, שלא נשכח, הרחתם בתור גאולה. איך שדפקתי לכם את חוש הריח...".

זה היה כל כך מתסכל. יסלחו לי הקוראים, רציתי פשוט לחבוט בה חבטות גדולות, עם או בלי להידבק. אבל אז נזכרתי, שהיא משקרת – היא לא הגיעה לכאן לבד. היא בכלל לא מתגלגלת בכוח עצמוני. מישהו שלח אותה. השמים כסאו, והארץ על תהפוכותיה וקורונותיה, הדום רגליו.

אם תמצאי את דודי, קורונה, מה תגידי לו. שחולת ייאוש אני. ותסכול. וריק.

---

בחתונות הקורונה המהוללות, מזמרים עדיין את המקצב הבלתי קשור, למילים היפות והמבטיחות: אני יודע, שבית המקדש השלישי (טטטם), אינו בנוי מאבנים, הוא בנוי, (פם פם) – מדמעות!

הנאד שבשמים, נאדו של בית המקדש, מלא לבטח. בהרבה דמעות טהורות. דמעות של געגוע, דמעות של תפילה, של צער השכינה, של טוהר. אלפיים שנות הם מתקבצות שם, ומחכות בתקווה.

ואולי, בדור של מאוד-עקבתא-דמשיחא, מכניסים לנאד גם סתם דמעה של תסכול. של אין אונים.

בבקשה, קח את שלי.
אפשר להפיץ?
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
כדי שאני אדע מי חולק עלי ולמה, אני צריך קודם כל לדעת מי חולק עלי ולמה.
בעלי שיחי', בוגר ישיבות מהשורה הראשונה ומתכנת.
הוא טוען שזה ממש לא אותו דבר.
אבל הסתבכתי בהסבר שלו,
א. כי לא הבנתי עד הסוף מה זה רקורסיה
ב. כי לא הבנתי עד הסוף את הנימוקים הלמדניים המנתחים איך יכול להתקיים במציאות 'גיטו וידו'
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה