פתיחת תיק במס הכנסה

בציניות

משתמש מקצוען
סתם שאלה.
מה ההבדל במס שבח אם הפחת מנוכה משווי הרכישה, או מתווסף לשווי המכירה?
יש הרי מצבים שההוראה היא כך ויש מצבים שההוראה היא כך.
הרי בסופו של דבר זה יוצא אותו דבר, לא?
 

בציניות

משתמש מקצוען
efrat @ efratf-tax.com
ללא רווחים בכתובת המייל

רק בייעוץ פרטני

א. מה הכוונה פרטני? במייל, או קביעת פגישה וכדו'?

ב. אבל אולי אפשט את השאלה כך שתתאים לפורום כאן:
כידוע בעת מכירת דירה (לא דירה יחידה וכו') מחויבים במס שבח 25% מהרווח. אבל אם מחשבים את ריבית המשכנתא ששילמו על הדירה אז הרווח קטן יותר וממילא המס קטן יותר.
אלא שאם הדירה הושכרה [ושולם מס הכנסה בתקופת השכירות] וניתן היה להקטין את הרווח לגבי מס הכנסה על ידי חישוב ריבית המשכנתא כהוצאה אל מול ההכנסה משכירות. אז כבר ניצלו את ההוצאה הזו ואי אפשר להנות מכפל מבצעים ולנצל זאת שוב בכדי להקטין את הרווח מהמכירה.
ונדבר על שלושה מצבים, והשאלה היא על מצב 3.
מצב 1 - ההוצאות קטנות מהכנסות ומקטינות את המס. ולדוגמא:
הכנסה משכירות 1200, הוצאה על ריבית 200, יוצא רווח של 1000 ואז המס לתשלום 310.
ובעת חישוב מס שבח אי אפשר להפחית ריבית, כי כבר השתמשנו עם זה למס הכנסה.
מצב 2 - ההוצאות גוברות על ההכנסות, וודאי שיוכלו לנכות את יתרת ההוצאות - שנחשבות הפסד. ולדוגמא:
הכנסה 1000, הוצאה 1200, יוצא הפסד של 200 ואין מס לתשלום, ובעת חישוב מס השבח נוכל להפחית את ה200 שהפסדנו.
מצב 3 - ההוצאה אינה הפסד, אבל מאידך לא הקטינה את המס. ולדוגמא:
הכנסה 1200, הוצאה 200, יוצא רווח של 1000 ואז המס לתשלום 310. אבל יש לנו זיכוי בגין תרומות ונקודות זיכוי וכדו' בסך 400, ואז המס לתשלום הוא 0.
אבל רגע, גם אם לא היתה הוצאה כלל והמס אמור להיות 372 לא היה מס לתשלום, כי יש לנו הרי זיכוי של 400, אז האם נוכל להשתמש עם ההוצאה למס שבח?
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

תגובות
2
צפיות
265

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כז

א לְדָוִד יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא יְהוָה מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד:ב בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ:ג אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ:ד אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית יְהוָה כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ:ה כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי:ו וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה לַיהוָה:ז שְׁמַע יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי:ח לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ:ט אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי:י כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי:יא הוֹרֵנִי יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי:יב אַל תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ בִי עֵדֵי שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס:יג לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים:יד קַוֵּה אֶל יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

מנדלה במטבח • אתגר 53

לוח מודעות

למעלה