תח"צ פקחים באוטובוסים

2 3 שגר

משתמש מקצוען
לידיעת כולם
הרב גלינסקי ששימש כ"ממונה תחבורה רשותי" עזב את התואר והוא פנוי למתנדב הבא


דרישות התפקיד:
מענה ואוזן קשבת ומכילה לתושבים שעדיין מאמינים בממסד ומתוסכלים מההתעללות שהם עוברים בתח"צ.
בקיצור לשמוע את התלונות של כולם בידיעה שכלום לא ישתנה
 

רפי לייזרוביץ

משתמש רשום
טעות קטנה, בהגשת תלונה למבקר המדינה ניתן להתלונן רק על גופים ציבוריים מתוך רשימה שקיימת באתר שם.
לא ניתן להתלונן על אדם מסוים. גם אני סבור שהוא נחשב לציבורי.
עוד דבר, כדי להגיש תלונה צריך להציג אסמכתא שהתלונה כבר הופנתה באופן ישיר לגוף הנילון [שעליו מתלוננים] וכן את התגובה של אותו גוף.
המסקנה היא שאם מישהו חושב שהחליטו במדינה הנאורה שלנו לדאוג לאזרח הקטן בלי 'לגמור' אותו, נאחל לו שיזכה לראות בעצמו או בדורות הבאים את התגשמות החלום הזה.
משרד התחבורה
עיריית מו"ע
חברת קווים
מבקר המדינה
[קצת התבלבלה לי ההודעה. הודעה המודבקת נאמרה כעצה למי לפנות להתלונן. יש לקרוא מלמטה למעלה]
 

המעצבת של כולם

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
לידיעת כולם
הרב גלינסקי ששימש כ"ממונה תחבורה רשותי" עזב את התואר והוא פנוי למתנדב הבא


דרישות התפקיד:
מענה ואוזן קשבת ומכילה לתושבים שעדיין מאמינים בממסד ומתוסכלים מההתעללות שהם עוברים בתח"צ.
יש כבר מישהו אחר שעונה לטלפון ומעביר את התלונות לממונים.........
 

דאבל

משתמש מקצוען
הבעיה בכל הסיפורים היא שלפי נתוני משרד התחבורה הם ש20% לא מתקפים, אז בממוצע בכל נסיעה יש לו סיפור קורע לב אחר
הייתי באוטובוס מספיק פעמים בחיי כשפקח עלה
ונדיר שהיה מישהו שלא תיקף
אין מצב שזה מספר נכון.
 

מ.לוינגר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בעלי גם טעם מנחת זרועו
היה לו חופשי והוא תיקף כשהפקח עלה
(עלה תחנה קודם)אז נתן לו קנס
כן אז תשלחו את הסיפור פחות או יותר
שאוכל לאגד את הכל ולנסות לטפל בזה מול הגורמים הרלונטים
0583216 @ גימ'ל
עד היום הגיעו כבר 12 סיפורים נוראיםם
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
לטובת סגנות מנהל ''קווים'' סניף מודיעין עילית...
לצחוק או לבכות?:rolleyes:

אין לי שום בעיה איתו ספציפית כאדם שרוצה להתפרנס
אבל כמה ציניות מצד קווים....
פתאום גילו אדם מוכשר והחליטו שבדיוק אותו הם צריכים!
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים

שילמתם באוטובוס? פראיירים: משרד התחבורה מגביל את הפקחים​

אודי עציון

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 20:10

הפקחים לא יוכלו עוד להזמין שוטר במקרה של נוסע שמסרב להזדהות, יידרשו להתקשר גם להורה של נוסע בן 18 לפני מתן דו"ח, ויצטרכו לפעול בצוותים מוקטנים. משרד התחבורה: "צוותי הפקחים משרים אווירה מפחידה"



אף אחד לא אוהב לשלם באוטובוס, מה שיביא הבוקר לדיון מיוחד בוועדה לפניות הציבור של הכנסת בנושא תלונות נוסעים נגד פקחי הכרטיסים.


לפי הערכת גורמים בתחום, כ-20% מהנוסעים לא משלמים על הנסיעות, מה שגורם לכך שהם הופכים את שאר הנוסעים לפראיירים, ופוגעים בבקרה של המדינה על הנסיעות ובזיהוי עומסים וצרכים של הנוסעים. על הנייר האוטובוסים נראים עמוסים פחות, ואין הצדקה להוסיף נסיעות נוספות, ואין בקרה על נקודות העלייה והירידה של הנוסעים, שיכולה ללמד את מתכנני התחבורה הציבורית על ביקושים שעליהם אפשר לענות באמצעות קווים נוספים, או שינוי מסלולי הקווים הקיימים.


ההכנסות מהתשלומים באפליקציות וברב קו מהוות כ-30% מתקציב התחבורה הציבורית. יותר כסף מאפשר הפעלת יותר קווים ובתדירות גבוהה יותר, מאשר היו פועלים רק במימון שהחליטה הממשלה להעניק לתחום.


הכסף שמשלמים הנוסעים על טעינת רב קו והתשלומים באפליקציות מועבר ישירות למשרד התחבורה, שמשלם לחברות התחבורה הציבורית לפי הקילומטראז' שהן מבצעות. הפקחים שמחויבות החברות להעסיק והביקורות שהן נמדדות על היקפן, נועדו להבטיח את ההכנסה הזאת למדינה.


כבר הרבה שנים מבטיחים במשרד התחבורה חוק שיגדיל את סמכויות הפקחים באוטובוסים, כדי להבטיח שיוכלו לתת דוחות לנוסעים שלא שילמו על הנסיעה. בינתיים, עושים במשרד את ההיפך.

נוהל מעודכן לגבי סמכויות הפקחים שהופץ לחברות התחבורה הציבורית ויכנס לתוקף באפריל הקרוב מציג פגיעה משמעותית בסמכויות שלהם. כך למשל, מגביל משרד התחבורה את מספר הפקחים שיכולים לפעול יחד בצוות באותו אוטובוס.


כיום חלק מהחברות מפעילות 4-5 פקחים ביחד, כדי שיוכלו לגבות אחד את השני במקרה שיותקפו, מה שקורה יותר ויותר, וכדי לאפשר בדיקה מהירה יותר של הנוסעים, ומניעת בריחה של מי שלא שילמו מהדלתות בתחנה הקרובה.


אולם הנוהל החדש קובע כי מספר הפקחים יהיה "כמספר הדלתות באוטובוס", בזמן שברוב האוטובוסים יש 2-3 דלתות.


במקרה שנוסע שמסרב להזדהות בפני פקח, הוא רשאי להזמין שוטר, שבפניו יהיה חייב להזדהות. אולם הדבר מחייב המתנה של האוטובוס להגעתו ועיכוב יתר הנוסעים. אולם הנוהל החדש אוסר על פקח לעכב אוטובוס, מה שמבטל מעשית את היכולת להמתין לשוטר.


זאת ועוד: הנוהל קובע כי מעתה כדי לתת דוח לנער שלא שילם יהיה חייב הפקח לבקש ממנו את מספר הטלפון של הוריו, ולדווח להם על הדוח. הנוהל חל על בני 12 עד 18. מילדים בני 12 אין ממש דרישה לאכוף שישלמו על הנסיעה.


גורם בתחום התחבורה הציבורית אמר לוואלה רכב: "הדבר היחיד שהשינויים האלה יעשו הוא ירידה של מיליונים בהכנסות המדינה מהגברת אי התשלום על הנסיעות. מצד אחד מחייבים את החברות לבצע אכיפה וקונסים אותם אם הן לא מבצעים זאת, מצד שני מפחיתים בסמכויות של הפקחים לבצע את העבודה שלהם. הציבור יבין את המסר".

 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה