דיון פנטזיה (חרדית): באיזה דת יאמינו הדמויות

באיזה גת יאמינו בני היקום

  • בדת היהודית

  • בדת חדשה, שונה (בלי קשר ליהדות או למשהו אחר)

  • בשום דת


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.

אש קודש!

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
9 לפנות בוקר-
אגב, למה 9 לפנות בוקר נחשב כאן כספר פנטזיה?
הרי אי אפשר לשלול את האפשרות שיש קבוצה של יהודים שחייה במציאות הזו (ח"ו כמובן).
9 לפנות בוקר הוא לא פנטזיה
בלי לגלות סודות, מה בערך מסופר בו?
רגש?
מתח?
מנסה להיות מתח?
כמעט... בסוף לא.
(רוצים לתת לי תקציר?)
בכללי הם חיים בעולם בו יש את הזקן אברהם שהוא כמו הרב, להבדיל, ויש כמה דברים שנותנים קונוטציה של יהדות, אבל בלי יהדות ממש.
אם אתם רוצים, אני יכולה להלוות אותו.
 

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
זה תלוי באיזו פנטזיה מדובר... אני, למשל, מנסה לכתוב פנטזיה שהבסיס שלה בעם ישראל וביהדות (אין שם מטאטאים ודרקונים וכו'...)
אני מתלבטת אם זה סתם כי לא אהבתי את להי נאאר, או שזה באמת פחות מוצלח לערבב יהדות עם פנטזיה
זה דווקא אחד הדברים המעניינים ;) יש מעין סוגה שלמה כזו בעקבות הסדרה של הארי פוטר, שבה מעלים תהיות הלכתיות מתוך עולם הקוסמים...
קראתי פעם איזה קטע על הארי ישיביש פוטר... זה היה יותר קטע קומי מאשר ספר פנטזיה....
לא ממליצה להכניס סוגיות הלכתיות לפנטזיה...

אוי ויייייייי

איזה משמש יהיה כאן.

ואז ידרשו כשרות על ספרי פנטזיה... :sne::sne:
 

הקה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בלי לגלות סודות, מה בערך מסופר בו?
רגש?
מתח?
מנסה להיות מתח?
בכללי הם חיים בעולם בו יש את הזקן אברהם שהוא כמו הרב, להבדיל, ויש כמה דברים שנותנים קונוטציה של יהדות, אבל בלי יהדות ממש.
אם אתם רוצים, אני יכולה להלוות אותו.
9 לפנות בוקר מספר על קבוצת יהודים שנמצאת באנשהו כלואים וחיים כמו לפני כ70 שנה, בלי לדעת שיש עוד יהודים בעולם
בסוף החלק השני של להי נהר יש כן יהדות ממש- מזכירים שם את השאלה למה הם לא שמרו שם חגים ועוד דברים בסגנון, הרוח בספר היא יהודית+ אליגוריה
קחו לדוגמא גם את סלמנדרה
 

אש קודש!

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בסוף החלק השני של להי נהר יש כן יהדות ממש- מזכירים שם את השאלה למה הם לא שמרו שם חגים ועוד דברים בסגנון, הרוח בספר היא יהודית+ אליגוריה
נכון.
עכשיו אני נזכרת שאפילו יש להם פסח...

אני אישית אהבתי את הדרך בה היא שילבה יהדות.
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אני מתלבטת אם זה סתם כי לא אהבתי את להי נאאר, או שזה באמת פחות מוצלח לערבב יהדות עם פנטזיה
למען האמת לא הצלחתי לקרוא אותו... (קראתי רק כמה פרקים) לא יודעת אם בגלל סוג הפנטזיה או בגלל סוג הכתיבה...
 

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
למען האמת לא הצלחתי לקרוא אותו... (קראתי רק כמה פרקים) לא יודעת אם בגלל סוג הפנטזיה או בגלל סוג הכתיבה...
סוג הכתיבה משובח!
הסדר, הרצף של האירועים - כמו ספירלה, מתקדם קצת ואז חוזר אחורה.
וזה מלא רוע ובלי טיפת הומור..

לטעמי זה היה יכול להיות ספר ממש מוצלח.... אם היו מדייקים אותו יותר ומוסיפים לו חן וקלילות
 

המלמד מבני ברק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
למען האמת לא הצלחתי לקרוא אותו... (קראתי רק כמה פרקים) לא יודעת אם בגלל סוג הפנטזיה או בגלל סוג הכתיבה...
אני לא הצלחתי לקרוא אותו כי לא היה ברור לי מהי התקופה, אני שונא ספרים מעורפלים...
 

ifatrosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני לא הצלחתי לקרוא אותו כי לא היה ברור לי מהי התקופה, אני שונא ספרים מעורפלים...
ההתחלה , האמת, עד אמצע הספר הראשון כתוב מבולבל. נתן הרגשה שהכותב/ת לא יודע/ת בדיוק מה קרה שם. אחר כך הסיפור מתבהר ונעשה מעניין.
נראה, כאילו נכתב בשתי תקופות חיים.
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
הסדר, הרצף של האירועים - כמו ספירלה, מתקדם קצת ואז חוזר אחורה.
וזה מלא רוע ובלי טיפת הומור..
כן, זה מה שהרגשתי כשקראתי אותו. באמת הכתיבה עצמה וההתנסחות מוצלחים.
אולי יבוא יום ואנסה שוב לקרוא אותו... כשיהיה לי קצת זמן פנוי, ככה... ;)
אני לא הצלחתי לקרוא אותו כי לא היה ברור לי מהי התקופה, אני שונא ספרים מעורפלים...
גם זה נכון. אני לא זקוקה לתקופה ולמקום אמינים, אבל כן שיהיו מדויקים וברורים.
 

בובה בובה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
קחו לדוגמא גם את סלמנדרה
הנה דוגמה מדהימה לאלגוריה
אין בה דת ויהודים למיטב זכרוני
אבל כל ההשקפה יהודית לגמרי
המחשבות, הרגשות, ההחלטות, המניעים והכל.
 

יוסף יצחק פ.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
9 לפנות בוקר מספר על קבוצת יהודים שנמצאת באנשהו כלואים וחיים כמו לפני כ70 שנה, בלי לדעת שיש עוד יהודים בעולם
בסוף החלק השני של להי נהר יש כן יהדות ממש- מזכירים שם את השאלה למה הם לא שמרו שם חגים ועוד דברים בסגנון, הרוח בספר היא יהודית+ אליגוריה
קחו לדוגמא גם את סלמנדרה
בלי לקרוא או לשמוע עליו, הוא מזכיר לי את הרעיון שלי, אם כי המטרה של הספר/דמויות קצת שונה, וזה נותן כיוון שונה.

אי אפשר לערבב פנטזיה ביהדות!!!
באתי (לנסות) לקרוא תיגר!!!
זה דווקא אחד הדברים המעניינים ;) יש מעין סוגה שלמה כזו בעקבות הסדרה של הארי פוטר, שבה מעלים תהיות הלכתיות מתוך עולם הקוסמים...
אשמח לקישור.
 

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
באתי (לנסות) לקרוא תיגר!!!
לענ"ד בלהי נאאר זה לא צלח (לטעמי, העם היהודי עבר מספיק צרות ורדיפות. לא צריך להמציא לו עוד...)


ספר כמו מחנה הקיץ של אדון הוא, שהוא מצד אחד הכי אלגוריה מצד שני אין שם דת בפועל.... והשמות מאוד נייטרלים
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אגב, חשבתי בעקבות הדיון הזה האם אפשר לכתוב ספר לקהל יעד חרדי שהדמויות בו הן לאו דווקא יהודיות והעלילה לא עוסקת בנושאי דת. (אני מדברת באופן כללי ולא רק בפנטזיה)
כמובן שערכי הספר יהיו ערכים יהודים.
ויש פה גם בונוס שהספר יהיה מיועד לקהל נרחב הרבה יותר ולא רק לציבור החרדי
 
נערך לאחרונה ב:

ifatrosh

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אגב, חשבתי בעקבות הדיון הזה האם אפשר לכתוב ספר לקהל יעד חרדי שהדמויות בו הן לאו דווקא יהודיות והעלילה לא עוסקת בנושאי דת. (אני מדברת באופן כללי ולא רק בפנטזיה)
כמובן שערכי הספר יהיו ערכים יהודים.
ויש פה גם בונוס שהספר יהיה מיועד לקהל נרחב הרבה יותר ולא רק לציבור החרדי
ברור שאפשר. ובספרי קומיקס זה עובד, למרות שהדמויות חרדיות אבל הסיפור הוא כללי.
בעיקרון, בספרות יפה/פנטזיה למבוגרים אל תבני על הציבור הכללי, משום שהם מאוד לא רוצים ספרים חרדים מהוצאות חרדיות. אולי אם יודפס/יופץ בהו"ל לא חרדית, אז זה ילך? אפשר לנסות.
 

סמדר אלחנתי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ההתחלה , האמת, עד אמצע הספר הראשון כתוב מבולבל. נתן הרגשה שהכותב/ת לא יודע/ת בדיוק מה קרה שם. אחר כך הסיפור מתבהר ונעשה מעניין.
נראה, כאילו נכתב בשתי תקופות חיים.
גם אני הרגשתי שזה נכתב בשתי תקופות חיים. איכות הכתיבה בספר השני משתבחת מאוד.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה