דרוש מידע פיצול מס' חשבון בארנונה על דירה מחולקת

עוזר לציבור

משתמש רשום
שלום יש לי שאלה

חילקתי את הדירה שלי ואני מעוניין להזמין את העירייה לבית על מנת למדוד לחלק את מס' חשבון בארנונה (זה על מנת לקבל הנחה על כל דירה בנפרד)

ועכשיו אני מעוניין לדעת האם זה חוקי שחלקתי את הדירה ואני רוצה שזה ירשם בעירייה כדירה נפרדת וטאבו זה ישאר כדירה אחד (ולא כדירה מחולקת)

האם זה אפשרי מישהו יודע להפנות אותי לאיש שיכול לתת לי מענה על כך

מדובר על עיר ירושלים
 

goldiy

משתמש פעיל
לא חוקי בכלל,
אל תדווחו על זה לעירייה בשום אופן,
תעשו חשבון אחד של ארנונה וכל דייר ישלם חצי.
 

עוזר לציבור

משתמש רשום
לא חוקי בכלל,
אל תדווחו על זה לעירייה בשום אופן,
תעשו חשבון אחד של ארנונה וכל דייר ישלם חצי.
זה דירה של חבר שלי
והגדול של הדירה זה 174 מטר
וכתוב בעיריית ירושלים שאם הנכס גדול מ 160 מטר לא תינתן הנחה (חוץ מאם ישנו 13 ילדים המתוגררים בדירה ומעלה)

אז הוא יהיה חייב לפצל זאת בכדי לקבל את ההנחה
 

מסלול

משתמש מקצוען
תבדקו טוב
למיטב ידיעתי זה פלילי לחלק דירות בירושלים
 

אברמל

משתמש פעיל
תבדקו טוב
למיטב ידיעתי זה פלילי לחלק דירות בירושלים
לא חוקי בכל רחבי הארץ

ציטוט:

חוק פיצול דירות


לפני שנתחיל, נציין כי לפצל דירה ללא היתר חוקי זוהי עבירה על החוק, רק לאחר מתן היתר כדין ניתן לפצל דירה. החוק קובע כי החל מפיצול דירה לשתי דירות – יש לקבל את ההיתר. במידה ופיצול הדירה חוקי, הנכם רשאים להשכיר ולמכור את הנכסים כשתי יחידות נפרדות. החוק מגדיר ׳דירה׳ כמערכת חדרים או תאים אשר להם כניסה משותפת אחת ומטרה אחת משותפת – מגורים או עסק, המובעת בתכנון. כלומר, אם התכנון מראה כי ליחידות יש מערכת עצמאית לחלוטין זו מזו והכניסה אף היא נפרדת – הרי שמדובר בשתי דירות. לשון חוק זו מסבירה מדוע מרבית הדירות שקיבלו היתר היו דירות שחולקו לשני אגפים אשר בשניהם מתגוררים בני אותה משפחה. במרבית המקרים לא ניתן לפצל דירות בישראל ללא היתר ובעלי נכסים רבים המפצלים דירות, למעשה עוברים על החוק. ביולי 2017 חוקק חוק פיצול דירות בבתים צמודי קרקע, אשר קבע כי יש לאשר לבתים צמודי קרקע להוסיף יחידת דיור אחת בסביבת המבנה הקיים, תחת המגבלות הקבועות בחוק – המבנה הקיים חייב להיות בגודל מינימלי של 120 מטרים רבועים, כאשר על המבנה שיתווסף להיות לא פחות מ-45 מטרים ולכלול את כל המאפיינים הנדרשים לדירה – שירותים, מקלחת, מטבח אישי, מקום לינה וכניסה נפרדת. אם אתם מעוניינים לחלק את הדירה שקניתם או קיבלתם, עשו זאת רק עם עורך דין המתמחה בחוקי מקרקעין, הבקיא בחוק פיצול דירות. במידה ותפעלו נגד החוק, אתם עלולים למצוא את עצמכם מסובכים עם רשויות המקרקעין, עם קנסות עצומים ועם צווי הריסה על הנכס שלכם.
 

לאה הההה

משתמש פעיל
עבירה פלילית על החוק לפצל דירות
הנזק בבקשה כזאת גדול הרבה יותר מהעלות של הארנונה :(
הוא גם יאלץ להחזיר את המצב לקדמותו+ תהליך פלילי בבית משפט+ קנס בסופו+ רישום פלילי
 

מאירלה

משתמש מקצוען
אני ראיתי חברה שפיצלה דירה בארנונה בירושלים, לא יודעת מה הקריטוריונים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה