פילוח קהל היעד

אורח חיים

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
המרצה שואל: תוכלו לספר לי איזה אסוציאציות עוברות לכם בראש כשאני מזכיר את המילה: "רכב"

זה שלידי שאיני מכיר את שמו קפץ וצעק:

"קניות, עבודה, ביקורי משפחה".

לא הבנתי את דבריו. רק אחרי שהתבקש להבהיר את תשובתו, הבנתי שהוא מתגורר במושב בפריפריה, והרכב בשבילו הוא אמצעי הקשר לכל דבר שנצרך, במושב כזה הרבה מאוד דברים חסרים לו ורק באמצעות הרכב הוא מגיע אליהם.

דווקא אם היו שואלים אותי שאני 'בן כרך' על המחשבה שעולה לי כשמדברים על רכב. זה "איך למצוא חנייה"...

(כן כן זיהיתם נכון, כותב הדברים הינו בוגר ישיבה ובהתקרב ימי הפורים, מה שקופץ לו בראש בכתיבת מקרה כזה הוא שפת המשנה במסכת מגילה שמדברת על 'בן כפר ו'בן כרך').

אחת הסיבות שפרסום נתקע ולא מביא תוצאות נובעת מאי הכרת קהל היעד, לכל מגזר יש את המדיות שהוא צורך, את השפה הפרסומית שהוא אוהב לקרוא, שפה שבנויה בהתאם לתרבות שלו, להשקפת העולם, לרמת האינטליגנציה שלו.

פרסום שפונה לגברים הוא שונה ממה שפונה לנשים, למבוגרים יש את המבט שלהם על החיים ואוהבים יותר את הסגנון של פעם שהם מכירים, צעירים צריכים משהו יותר דינמי עדכני ותוסס. לילדים מדבר מאוד הצבע והססגוניות שפה פשוטה וברורה.

יש מכנה משותף שהוא מאחד את כל האנושות, ויש טבע בסיסי של אדם שהוא חופף אצל כולם. זה נותן פתח לאדם ממגזר וממין אחד שרוצה להכיר אדם ממגזר וממין שונה. ככל שהשוני גדול כך עליו להגדיל את עבודת המחקר והבדיקות להכיר את התרבות והאופי של השני השונה.

כאסטרטג, אני מתמחה יותר בשירותי פרסום שמיועדים עבור המגזר החרדי השמרני, ואיני מופתע מביקורת של 'מבקר' העיתון, כי אני מכיר את הניואנסים הדקים של המגזר.

נ.ב. אשמח לקבל הערות על הכתיבה.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
נהניתי מאוד לקרוא. מסביר את העניין בצורה יפה ומעניינת.
2 דברים קטנים:
אם כתוב 'המרצה שואל' - בלשון הווה, אז זה שעונה הוא 'קופץ וצועק' - גם בלשון הווה.
'יש מכנה משותף שהוא מאחד את כל האנושות' - עדיף בלי 'הוא'. רק 'שמאחד'.
 

אורח חיים

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
לכל מגזר יש את המדיות שהוא צורך, את השפה הפרסומית שהוא אוהב לקרוא, שפה שבנויה בהתאם לתרבות שלו, להשקפת העולם, לרמת האינטליגנציה שלו.

נראה לי שחסר פה העיקר, שעליו בעצם דיברתם בדוגמא, והוא מערך האסוציאציות שנובע מכל הנ"ל.
נראה לי שזה חסר מאד, ושאם יופיע, ישדרג את רמת המקצועיות שהטקסט משדר, כי זו בעצם האומנות של הפרסום, להניע את גלגלי האסוציאציות באמצעות הפרסום לכיוון הנכון.
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
יש לי כמה דק' אז אנסה להרחיב:
אחת הסיבות שפרסום נתקע ולא מביא תוצאות נובעת מאי הכרת קהל היעד,
וכתוצאה מכך, חוסר היכרות עם ה"טריגרים" שיניעו את מערך האסוציאציות שלו, ויגרמו לו לבחור דווקא במוצר שלכם.
לילדים מדבר מאוד הצבע והססגוניות שפה פשוטה וברורה.
כדאי לדעתי להוסיף:
כל אחד מהסגנונות האלו, יגרמו לקהל היעד לחוש רגשות שונים ביחס למוצר שפורסם.
אפשר להמשיך במקום מה שכתבתם פה:
ש מכנה משותף שהוא מאחד את כל האנושות, ויש טבע בסיסי של אדם שהוא חופף אצל כולם. זה נותן פתח לאדם ממגזר וממין אחד שרוצה להכיר אדם ממגזר וממין שונה. ככל שהשוני גדול כך עליו להגדיל את עבודת המחקר והבדיקות להכיר את התרבות והאופי של השני השונה.
אכן, יש מכנה משותף וצרכים משותפים לכלל בני האדם, ויש טבע אנושי בסיסי, עובדה המאפשרת לאדם ממגזר או מגדר אחד, להכיר אדם ממגזר או מגדר אחר. אולם, ככל שהשוני בינהם גדול יותר, על צד אחד להגדיל את עבודת המחקר והבדיקות שעליו לערוך, כדי להכיר לעומק את התרבות, האופי והרקע השונה.
בפרסום מוצר, ההיכרות הזו קריטית. לכן חשוב כל כך להכיר היטב את השפות השונות, ולהתאים את השפה לקהל היעד הנבחר.
כאסטרטג, אני מתמחה יותר בשירותי פרסום שמיועדים עבור המגזר החרדי השמרני, ואיני מופתע מביקורת של 'מבקר' העיתון, כי אני מכיר את הניואנסים הדקים של המגזר.
(זה הכל? בזה הייחודיות שלך? ממש לא!)
כאסטרטג, אני מתמחה בשירותי פרסום המיועדים למגזר החרדי-שמרני, וביכולתי להשתמש במכלול הניואנסים ומערך האסוציאציות, על מנת לתת מענה לצרכים הספציפיים, ולעורר רגשות חיוביים כלפי המוצר, בהתאם להיכרותי עם קהל היעד.

הצלחה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קטו

א לֹא לָנוּ יי לֹא לָנוּ כִּי לְשִׁמְךָ תֵּן כָּבוֹד עַל חַסְדְּךָ עַל אֲמִתֶּךָ:ב לָמָּה יֹאמְרוּ הַגּוֹיִם אַיֵּה נָא אֱלֹהֵיהֶם:ג וֵאלֹהֵינוּ בַשָּׁמָיִם כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ עָשָׂה:ד עֲצַבֵּיהֶם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:ה פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:ו אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יִשְׁמָעוּ אַף לָהֶם וְלֹא יְרִיחוּן:ז יְדֵיהֶם וְלֹא יְמִישׁוּן רַגְלֵיהֶם וְלֹא יְהַלֵּכוּ לֹא יֶהְגּוּ בִּגְרוֹנָם:ח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:ט יִשְׂרָאֵל בְּטַח בַּיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:י בֵּית אַהֲרֹן בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יא יִרְאֵי יי בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יב יי זְכָרָנוּ יְבָרֵךְ יְבָרֵךְ אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל יְבָרֵךְ אֶת בֵּית אַהֲרֹן:יג יְבָרֵךְ יִרְאֵי יי הַקְּטַנִּים עִם הַגְּדֹלִים:יד יֹסֵף יי עֲלֵיכֶם עֲלֵיכֶם וְעַל בְּנֵיכֶם:טו בְּרוּכִים אַתֶּם לַיי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:טז הַשָּׁמַיִם שָׁמַיִם לַיי וְהָאָרֶץ נָתַן לִבְנֵי אָדָם:יז לֹא הַמֵּתִים יְהַלְלוּ יָהּ וְלֹא כָּל יֹרְדֵי דוּמָה:יח וַאֲנַחְנוּ נְבָרֵךְ יָהּ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה