המרצה שואל: תוכלו לספר לי איזה אסוציאציות עוברות לכם בראש כשאני מזכיר את המילה: "רכב"
זה שלידי שאיני מכיר את שמו קפץ וצעק:
"קניות, עבודה, ביקורי משפחה".
לא הבנתי את דבריו. רק אחרי שהתבקש להבהיר את תשובתו, הבנתי שהוא מתגורר במושב בפריפריה, והרכב בשבילו הוא אמצעי הקשר לכל דבר שנצרך, במושב כזה הרבה מאוד דברים חסרים לו ורק באמצעות הרכב הוא מגיע אליהם.
דווקא אם היו שואלים אותי שאני 'בן כרך' על המחשבה שעולה לי כשמדברים על רכב. זה "איך למצוא חנייה"...
(כן כן זיהיתם נכון, כותב הדברים הינו בוגר ישיבה ובהתקרב ימי הפורים, מה שקופץ לו בראש בכתיבת מקרה כזה הוא שפת המשנה במסכת מגילה שמדברת על 'בן כפר ו'בן כרך').
אחת הסיבות שפרסום נתקע ולא מביא תוצאות נובעת מאי הכרת קהל היעד, לכל מגזר יש את המדיות שהוא צורך, את השפה הפרסומית שהוא אוהב לקרוא, שפה שבנויה בהתאם לתרבות שלו, להשקפת העולם, לרמת האינטליגנציה שלו.
פרסום שפונה לגברים הוא שונה ממה שפונה לנשים, למבוגרים יש את המבט שלהם על החיים ואוהבים יותר את הסגנון של פעם שהם מכירים, צעירים צריכים משהו יותר דינמי עדכני ותוסס. לילדים מדבר מאוד הצבע והססגוניות שפה פשוטה וברורה.
יש מכנה משותף שהוא מאחד את כל האנושות, ויש טבע בסיסי של אדם שהוא חופף אצל כולם. זה נותן פתח לאדם ממגזר וממין אחד שרוצה להכיר אדם ממגזר וממין שונה. ככל שהשוני גדול כך עליו להגדיל את עבודת המחקר והבדיקות להכיר את התרבות והאופי של השני השונה.
כאסטרטג, אני מתמחה יותר בשירותי פרסום שמיועדים עבור המגזר החרדי השמרני, ואיני מופתע מביקורת של 'מבקר' העיתון, כי אני מכיר את הניואנסים הדקים של המגזר.
נ.ב. אשמח לקבל הערות על הכתיבה.
זה שלידי שאיני מכיר את שמו קפץ וצעק:
"קניות, עבודה, ביקורי משפחה".
לא הבנתי את דבריו. רק אחרי שהתבקש להבהיר את תשובתו, הבנתי שהוא מתגורר במושב בפריפריה, והרכב בשבילו הוא אמצעי הקשר לכל דבר שנצרך, במושב כזה הרבה מאוד דברים חסרים לו ורק באמצעות הרכב הוא מגיע אליהם.
דווקא אם היו שואלים אותי שאני 'בן כרך' על המחשבה שעולה לי כשמדברים על רכב. זה "איך למצוא חנייה"...
(כן כן זיהיתם נכון, כותב הדברים הינו בוגר ישיבה ובהתקרב ימי הפורים, מה שקופץ לו בראש בכתיבת מקרה כזה הוא שפת המשנה במסכת מגילה שמדברת על 'בן כפר ו'בן כרך').
אחת הסיבות שפרסום נתקע ולא מביא תוצאות נובעת מאי הכרת קהל היעד, לכל מגזר יש את המדיות שהוא צורך, את השפה הפרסומית שהוא אוהב לקרוא, שפה שבנויה בהתאם לתרבות שלו, להשקפת העולם, לרמת האינטליגנציה שלו.
פרסום שפונה לגברים הוא שונה ממה שפונה לנשים, למבוגרים יש את המבט שלהם על החיים ואוהבים יותר את הסגנון של פעם שהם מכירים, צעירים צריכים משהו יותר דינמי עדכני ותוסס. לילדים מדבר מאוד הצבע והססגוניות שפה פשוטה וברורה.
יש מכנה משותף שהוא מאחד את כל האנושות, ויש טבע בסיסי של אדם שהוא חופף אצל כולם. זה נותן פתח לאדם ממגזר וממין אחד שרוצה להכיר אדם ממגזר וממין שונה. ככל שהשוני גדול כך עליו להגדיל את עבודת המחקר והבדיקות להכיר את התרבות והאופי של השני השונה.
כאסטרטג, אני מתמחה יותר בשירותי פרסום שמיועדים עבור המגזר החרדי השמרני, ואיני מופתע מביקורת של 'מבקר' העיתון, כי אני מכיר את הניואנסים הדקים של המגזר.
נ.ב. אשמח לקבל הערות על הכתיבה.