סיפור בהמשכים פיורדא

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
פרק טו. שרים.

הכרטיסים נמכרים בקצב מסחרר. אוירה חדשה נושבת בפירט. מנגינות חדשות נשמעות מפיות הצעירים.

השירים של יודי נלמדים היטב. אי אפשר לדעת, אולי יודי הענק ייתן להם קצת לשיר אתו, כמה מביך זה יהיה אם לא יכירו את כל מילות השיר.

'רגע בוער רגע צמא, מה זה קרה לי, למי אני דומה. אש בעיר, אש כל הלילה. אבא תדליק לי, חתן וכלה. או הו הו'...

ההורים ברובם לא מבינים מה בדיוק קורה. 'בסדר, הילדים נהנים קצת, מה רע. אז מה אם בגיל שלנו כבר לא מבינים את העומק הטמון בשירים האלו? לכן זה פסול?!'

המבוגרים יותר - סוערים יותר. ביניהם נשמעים זמירות אחרות. השכלה. זמר יווני. חורבן פירט.

אש בעיר. אש כל הלילה. או הו הו...
***​

'מה אני רואה פה? מה זה הדף הזה?' צביה חנה צועקת הרבה לאחרונה.

דינה, השכנה התורנית, ניגשת אליה בזריזות. 'מה מצאת עכשיו צביה?'

'אני לא מאמינה. צוואה. צוואה של חיים דוד. בטח אסור לפתוח את זה עד שהוא ימות... אבל אני סקרנית! דינה. מה את אומרת? מותר רק להציץ?'

'מה כבר יכול להיות כתוב בה?' מנסה דינה להפחית את התלהבותה.

'מה?! בטח שלא להספיד אותו, ושלא למנות את שולמ'קה לשוחט במקומו'...

דינה אינה מצליחה לעצור את צחוקה. צחוק מטלטל ומשחרר.

'לדעתי את תולה תקוות רבות מידי. ראית פעם צוואה? בדרך כלל אין שם דברים מיוחדים כל כך. בדרך כלל מבקשים סליחה, מבקשים לשמור על הכבוד של אמא, ומחלקים קצת מהנכסים לצדקה. חבל לבנות ציפיות'.

'את לא מכירה את חיים דוד, הוא לא כמו כולם'. צביה צועקת. 'הוא לא כמו כל הבעלים שעושים רוח ורעש ואוירה, ובפנים הם הרבה פחות. אצלו זה הפוך, בחוץ הוא שקט ופשוט, ובפנים הוא מלא רוח ואוירה'.

בבתים מסביב, כמה נשים מהנהנות ראשן בהסכמה, וכמה בעלים מנענעים ראשם באי הסכמה. קשה שלא לשמוע את קולה הקולני של צביה חנה הבוקע לתוך כל הבתים בסביבה. ולאחרונה, היא ממש מגזימה.

לקחה קשה את הפטירה. מסכנה.
***​

בין מנחה למעריב, ניגש שמחה לבנימין. 'שמעת משהו? שכנא לקח את זה קשה?'

'ממש מוזר', בנימין לא יודע מה קורה, 'דוקא ראיתי את שכנא, היה נראה לגמרי רגיל, לא נראה מאוכזב או כועס'.

'איך יכול להיות, הרי הייתה לוויה נוספת אתמול, ושכנא בטח גילה את הצבע החדש?' שמחה נדהם. שכנא לא ידוע כשומע את חרפתו ואינו משיב. הם ציפו למלחמה.

ר' בערל השמש מתערב בשיחה. 'גם בעיר לא שמעתי מישהו מדבר על זה. איך זה יכול להיות? הרי בוודאי יש כמה צדיקים שהיו מקימים סערה על ניוול המת?'

מאיפה להם לדעת, שהגשם הרב שירד שעה קלה לאחר שהם עזבו את המקום, שטף את הצבע הטרי אל אדמת בית החיים, והשיש הכחול שוב בוהק ומתריס.
***​

שימי לא מצליח לעצור את הדם. הנייר הסופג מתמלא שוב ושוב בדם, ללא מעצורים. שימי מתחיל להסתחרר.

הוא מזמין מונית, ונוסע לבית החולים. בדרך מתקשר לנחום שיבוא ללוות אותו.

נחום מסרב. הוא לא יכול לוותר בשביל שימי על ההופעה של יודי. מצא לו זמן לפתוח את הראש.

גם שבתי מסרב. הוא חייב לחגוג את סיום המבצע המוצלח. שימי בטח יסתדר. כמה תפרים קטנים, והוא יצטרף אליהם אל ההופעה המשובחת.

שימי מאוכזב. בית החולים גדול, והוא כל כך קטן. ומסוחרר. ומטפטף דם. ולבד. כל כך לבד.

ברגע של שטות הוא מתקשר לאמא.

אמא נבהלת. 'שימי שלי, מה קרה? כמה אנחנו מתגעגעים אליך! רוצה לבוא לשבת?'

שימי נבהל, ומנתק. בלי לומר מילה.

'עדיף לבד בלי אמא, מאשר לבד עם אמא. אני אסתדר, הנה מגיעה האחות'.

הפצע מתגלה עמוק, עם שברי זכוכית הסמוכים לעין.

שימי מובהל לניתוח חרום, כשכל ידידיו מלוים אותו לחדר הניתוח.

מה לעשות שאין לו ידידים.​
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בין מנחה למעריב, ניגש שמחה לבנימין. 'שמעת משהו? שכנא לקח את זה קשה?'

'ממש מוזר', בנימין לא יודע מה קורה, 'דוקא ראיתי את שכנא, היה נראה לגמרי רגיל, לא נראה מאוכזב או כועס'.

'איך יכול להיות, הרי הייתה לוויה נוספת אתמול, ושכנא בטח גילה את הצבע החדש?' שמחה נדהם. שכנא לא ידוע כשומע את חרפתו ואינו משיב. הם ציפו למלחמה.

ר' בערל השמש מתערב בשיחה. 'גם בעיר לא שמעתי מישהו מדבר על זה. איך זה יכול להיות? הרי בוודאי יש כמה צדיקים שהיו מקימים סערה על ניוול המת?'

מאיפה להם לדעת, שהגשם הרב שירד שעה קלה לאחר שהם עזבו את המקום, שטף את הצבע הטרי אל אדמת בית החיים, והשיש הכחול שוב בוהק ומתריס.
קצת מוזר לי שהייתה לוויה בעיירה קטנה כמו פירט, ובכל זאת אף אחד מחשובי הקהל לא מצא לנכון להשתתף בה. מי הנפטר, שלוויתו הייתה כל כך אגבית?
אמא נבהלת. 'שימי שלי, מה קרה? כמה אנחנו מתגעגעים אליך! רוצה לבוא לשבת?'

שימי נבהל, ומנתק. בלי לומר מילה.

'עדיף לבד בלי אמא, מאשר לבד עם אמא. אני אסתדר, הנה מגיעה האחות'.

הפצע מתגלה עמוק, עם שברי זכוכית הסמוכים לעין.

שימי מובהל לניתוח חרום, כשכל ידידיו מלוים אותו לחדר הניתוח.

מה לעשות שאין לו ידידים.
מקווה שיש פירוט בפרקים הבאים על בדידותו של שימי. יש פה פוטנציאל מצוין לחיבור בין הקורא והדמות.
 

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
שמתי לב שבכתיבה לפעמים הרבה יותר קשה למחוק קטעים מיותרים מאשר לכתוב חדשים.
מתחברים לקטע שכתבנו, אוהבים אותו, ואז כשרוצים לחבר לעלילה הוא לא בדיוק מתחבר, או שובר קיר רביעי..

ועדיין יש קטעים שקשה לוותר עליהם.

שימי מובהל לניתוח חרום, כשכל ידידיו מלוים אותו לחדר הניתוח.

מה לעשות שאין לו ידידים.

והקטע הזה למרות ששובר קיר רביעי, הוא מסוג הקטעים האלו. שהם יפים ומוצלחים ומיותרים בעלילה וקשה לוותר עליהם.
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
פרק טז. מאוכזבים.

ההופעה סוערת. יודי מתקבל בשאגות הערצה, ושירה מתפרצת. הרבה זמן לא הייתה שמחה כזו בפירט.

השירה נשמעת היטב בכל רחובות השכונה היהודית בפירט. ואף לבית הרב השקוד על תלמודו, מגיע קול המצהלות.

'מה זה קרה לי, למי אני דומה. אש בעיר, אש כל הלילה'...

הרב לא רגוע. לא מצליח להתרכז. איך ברגע אחד ניתן להרוס עמל של שנים. רגע של הוללות מול שנים של רצינות. רגע של ליצנות, מול אין ספור תוכחות.

'או הו הו. כולם ידיים למעלה. ימין. שמאל'. יודי שואג. יודי מקפיץ. יודי יודע איך להרקיד.

האולם מלא מצד לצד, אין כיסא פנוי. ידיים צעירות מצלמות ללא הרף. מנציחים את הרגעים המרגשים לנצח.

נחום ושבתי שקועים בהופעה, משולהבים עם הקהל. אינם שמים ליבם לפלאפון שמצלצל שוב ושוב.

יודי ליפנוביץ' יוצא להפסקה קצרה. משהו לשתות, רגע לנשום. הוא רטוב, סחוט, מזיע מכף רגל עד ראש. לא קל להרקיד כך את הקהל.

הקהל לא מוותר. י-ו-ד-י י-ו-ד-י הוא שואג בקריאות קצובות.

המנחה מנסה להשקיט, להשתיק, ללא הצלחה יתירה. את ההתלהבות הזו אי אפשר לעצור.

שכנא שומע את ההתרחשויות. קולות מציצת סוכריית הקרמל מתגמדים למול הרעש הבוקע מן האולם במרכז פירט. כואב לו שהוא לא שם. שמח לו על כל מי ששם.

הוא מתקשר להשמיע לקארל קצת מן הקולות דרך הפלאפון. קארל מרוצה. 'זו כבר דרך אל חזור', הוא אומר. 'את המהפכה החדשה הזו, אי אפשר להפסיק'.
***​

התמונות מהקהל בהופעה פרושות על השולחן. הם מביטים בהמונים בעיניים עצובות. מאוכזבים. זה יצא לגמרי משליטה.

'מה לא עבד נכון?' שעיה מתוסכל. 'הרי התכנית הייתה כל כך פשוטה. עושים אירוע חדשני, רואים מי בא, משתילים מלכודת קטנה, וכך יודעים מי עלול להיות הגנב של הפנקסים'.

'זה בגלל המחיר', מנסה שלמה העילוי לנתח. 'אנחנו חשבנו שהמחיר היקר לא יאפשר לרוב הצעירים לבוא. ולמי יש כסף מיותר אם לא לגנבי הפנקסים?'

'מה גם' מוסיף מנחם, 'שלא חשבנו שכל כך הרבה צעירים ימשכו לדבר הזה. חשבנו שיהיה משהו קטן, ונוכל לסנן מתוך הבאים את הגנב הפוטנציאלי'.

'מי סבסד את זה? מה זה 'צעירי עולם התורה'? מעולם לא שמעתי על הארגון הזה'. שעיה מנסה למצוא את האשם.

'מה זה יעזור לדעת מי זה, אתה חושב שזה הגנב בעצמו?' שלמה לא מפסיק להבריק.

'לא יודע כלום. לא מצליח לחשוב. מה נגיד לר' עקיבא? זה היה טעות שלא התייעצנו איתו'. שעיה מתחרט.

'צריך לפחות עכשיו לספר לר' עקיבא, להגיד לו למה שתקנו ולא הקמנו קול מחאה כדרכינו, להגיד לו מה גרם לנוסח המחאה המגומגם, לשתף אותו. ולהבא לא לעשות שום צעד בלי ידיעתו'. מנחם החלטי.

הם פונים לביתו של המרא דאתרא, ומוצאים אותו בוכה.

'קול ענות אנכי שומע... כשמשה רבינו שמע קולות וראה מחולות, הוא שבר מיד את הלוחות. לי אין מה לשבור חוץ מאת הלב שלי. איך יצא העגל הזה?' הרב מתייפח.

שעיה מתעשת, ומנסה להרגיע. 'לב נשבר ד' תמיד מקבל, קרוב ד' לשבורי לב'.

'זה בעצם באשמתנו', אומר מנחם בקול מרוסק.

'באשמתכם?!' הרב נדהם. והם פורשים לפניו את המהלכים שיצאו משליטה.

ר' עקיבא שוקע במחשבות.

'אמרו חכמינו, כל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל. זה לא רק כי הזקנים חכמים יותר, או עם ניסיון של יותר שנים, זה גם לא רק כוח התורה שלהם', ר' עקיבא מעביר יד על זקנו הלבן. 'זה בעיקר כיון שרק כך מקבלים סייעתא דשמיא, כך הקב"ה רוצה שיתנהלו הדברים. וכשלא עושים כך, זה סגולה להיכשל'.

הם שותקים. מקבלים. מבינים.

'אבל כוונתכם הייתה רצויה', המשיך ר' עקיבא, 'ומכוונות טובות לפעמים יוצאים דברים טובים. יהי ד' בעזרנו'.​
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
פרק יז. מתאחדים.

שימי מנסה להתאושש. מהניתוח. מהמחשבות הטורדניות.

לא. איש לא מתעניין בשלומו. איש לא מתקשר. הם גם לא עונים כפויי הטובה האלו. איזה עולם אכזר!

הפלאפון רוטט פתאום. סוף סוף מישהו מתעניין במצבו. הוא לא לגמרי לבד בעולם.

'למה עד עכשיו לא התקשרתם?! למה לא אכפת לכם מחבר ששוכב בבית חולים ועובר ניתוח?! אני צריך להיכנס לבד לניתוח?! אני צריך לשכב לבד בחדר ההתאוששות?! ככה מתנהגים?! ככה מתעלמים?!' שימי שופך את מר ליבו, בלי לעצור.

'סליחה הרב שמעון, רק רצינו לשאול אם תרצו לתרום לעמותת 'חסד לזולת'. בתקופה האחרונה הצטברו'...

שימי מנתק את הפלאפון בעצבנות! רק זה היה חסר לו עכשיו. מעניין אם בארגון הזה גם עוזרים לגלמודים בודדים, השוכבים אחרי ניתוח ראש, ללא איש שיתעניין במצבם. כנראה שלא.

הפלאפון שוב רוטט. שימי מתקשה לראות מה מופיע על הצג. התחבושת הגדולה על חצי ראש, עם הטשטוש מחומרי ההרדמה, מסתירים לו את הראיה כמעט לחלוטין.

שימי מחכה לתגובה. רק שזה לא יהיה עוד התרמה.

'שימי?' קול עדין ממלא את הקו. 'שימי? הכל בסדר? אני ממש דואגת. שימי שלי'... הקול נשנק. הקול בוכה.

שימי לא מצליח לעצור בעצמו. הוא מצטרף לבכי.

'שימי?! אני לא עומדת בזה! מה קרה? למה אתה בוכה? שימי! איפה אתה?!'

שימי לא עונה. רק בוכה.

בוכה את עצמו. את הכאב החד שבזווית עינו. את אכזבותיו. את בדידותו. את החברים שבאים רק כשכיף להם. את החיים שמשתבשים ואין את מי לשתף.

ואמא מתייפחת איתו.

על בן יקיר שהלך כל כך רחוק. רחוק ממנה. רחוק מאבא. רחוק מאבא בשמים. רחוק מעצמו. רחוק מהנאות אמתיות. רחוק מעדינות נפשו. רחוק מכל הטוב והנכון שיש בעולם.

על בן חמד שלא הצליחו להלך לרוחו. לא ידעו מתי לשחרר ומתי להדק. לא ידעו מתי לחבק ומתי להעניש. לא ידעו מתי לשתוק ומתי להגיב.

'שימי. אני אוהבת אותך, אני דואגת לך, רק תגיד לי איפה אתה, אני באה עכשיו. אני עוזבת הכל ובאה'.

'בבית חולים'... שימי משתנק. מנתק.

'בית חולים? איפה? למה? מה קרה?' אמא צועקת. לעצמה. הבן יקיר כבר לא על הקו.

אורזת תיק קטן, כמה עוגות מעשה ידיה, ספר תהילים מלא דמעות, בקבוק מים וארנק, וממהרת לרחוב.

תופסת מונית, ומבקשת לבית חולים הקרוב ביותר.

לנהג יש את כל הזמן שבעולם. מזהה כבר מרחוק מי עוד מעט ירצה לחצות את הכביש, ודואג כבר מראש לעצור עבורו את התנועה. ככה זה כשמקבלים לפי שעה.

אמא מנסה לזרז אותו. 'הבן שלי בבית חולים. מהר!' הנהג מסכים להאיץ מעט.

אמא שוקעת במחשבות. מחשבות דאוגות, אך מלאות תקוה. 'ידעתי שהוא יחזור. כל כך הרבה התפללתי על זה. בטח ד' דאג לאשפוז שלו רק בשביל זה'.

אמא מדמיינת את המפגש המרגש. 'בטח הוא יתבייש. גם אני. אבל נשבור את הקרח. הוא יטעם עוגה טובה, ונתחיל להחזיר את הגלגל לימים הטובים'.

היא נזכרת בטיולים הרבים שהיו עושים כשהוא היה נער צעיר. נזכרת במשחקי הקופסא המשותפים על השטיח, בימי החורף הקרירים. נזכרת בשימי הטוב, בשימי העדין.

בכניסה לבית החולים, ניגשת למודיעין, ומבקשת לדעת היכן מאושפז שימי שלה.

'באיזה מחלקה הוא אמור להיות', מבררת הנציגה האדיבה.

'לא יודעת', משיבה בקוצר רוח.

'זו בעיה', האדיבות הגרמנית אינה מכירה בגמישות. סדר לפני הכל. 'בלי שם מחלקה, איני יכולה לתת לך מידע, גברתי'.

אמא מנסה לחייג לשימי. פעם פעמיים ושלוש.

שימי לא עונה.

שימי לא שומע. איך הוא ישמע?

שבתי ונחום שרים אתו בקול.

'אש בעיר, אש כל הלילה'...

כל המחלקה מתעוררת לחיים. סוף סוף קצת שמחה בתוך גלי העצב.

כן. לקח להם זמן, אבל בסוף הם נזכרו בשימי, ובאו לבקרו לפי הדרכתו. הראו לו הסרטות מהמופע שפספס, ושיתפו אותו בחוויות המלהיבות.

שימי שמח. שוכח מהעצב שמילא אותו קודם. שוכח מהבדידות, ונסחף עם האווירה.

ידיים למעלה! ימין! שמאל! נחום שואג, מנסה לחקות את יודי הזמר הענק. את האחיזה המיוחדת שלו במיקרופון, את התנועות הגמישות שלו בגוף. כל המחלקה מצטרפת לקצב.

ואז אמא מופיעה בפתח החדר.​
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
אני
אז בזכות גרגירי האורז זכינו לפרק המשך? :ROFLMAO::ROFLMAO:


מרתק, כרגיל!
עד כה אני עומד בהשתדלותי לעלות שני פרקים לשבוע.
תכף יסתיימו הפרקים שכבר נכתבו, ועקב עבודות רבות שממתינות, איני בטוח להמשיך לעמוד בקצב.
אבל התגובות שלך נותנות כח וחשק! טנקס!
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
מרתק, כרגיל!
פרק מדהים.
אין לי מה לומר, פשוט פרק מדהים.
רק מדהים? איך היו מנסחים את זה נחום ושבתי? פרק פצצה! אש בעיר, אש בכל הלילה!
אני כל כך שמח שאהבתם. ככה זה כשכותבים מהלב.
אולי כגבר לא נעים לגלות, אבל בכתיבת פרק זה הייתי צריך טישו... התחברתי לדמויות חזק, אולי חזק מידי.
וזה חתיכת לב.
זה חתיכת חיים.
כבן, שהלך לפעמים מעט רחוק, מאבא, מאבא, מאמא.
וכאבא, שמקווה ומתפלל לדעת מתי לחבק ומתי לשחרר, מתי להעניש ומתי להבליג.
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
אני כל כך שמח שאהבתם. ככה זה כשכותבים מהלב.
אולי כגבר לא נעים לגלות, אבל בכתיבת פרק זה הייתי צריך טישו... התחברתי לדמויות חזק, אולי חזק מידי.
וזה חתיכת לב.
זה חתיכת חיים.
כבן, שהלך לפעמים מעט רחוק, מאבא, מאבא, מאמא.
וכאבא, שמקווה ומתפלל לדעת מתי לחבק ומתי לשחרר, מתי להעניש ומתי להבליג.
כשגבר כותב את הרגש שלו,
מרגישים את זה.
לכן הפרק כל כך משובח
ומשבח גם את הפרקים הקודמים שתומכים בו ונותנים לו את הרקע.
גם אני בכיתי.
אוי, האמא...
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
פרק יח. פותחים.

שלום מאיר חוזר מוקדם מהרגיל מבית המטבחיים. הוא כל כך סקרן לדעת מה כתוב בצוואה של אבא.

'אולי הוא מגלה שם על אוצר גדול שהטמין עבורי באיזה מקום, אולי הוא מספר שם שאני מאומץ'... הדמיונות של שלום מאיר גוברים ומתפרעים מפסיעה לפסיעה. 'אולי הוא רוצה שאני יפתח ישיבה לזכרו, אולי'. בום. שלום מאיר נתקע בדלת הבית הסגורה.

הוא פותח בסערה את הדלת, ומגלה שם את השכנות המסורות ציפורה ודינה, שמנסות לשכנע את אמו, שיש מקרים שמותר לפתוח את הצוואה, למרות שלדעתה הוא עדיין חי. הם מספרים סיפורים מההיסטוריה הרחוקה והקרובה, מביאים פסקי הלכות וקיצורי דינים.

צביה חנה עקשנית. 'מי שחי, לא פותחים את הצוואה שלו. נקודה'.

לבסוף, טלפון אישי עם המרא דאתרא ר' עקיבא פותר את התסבוכת. הרב מודיע חד משמעית שבמקרה זה אין שום איסור לכל הדעות.

עם המרא דאתרא צביה חנה לא מתווכחת, גם אם היא לא מבינה. יש גבול.

ציפורה ודינה עוזבות את הבית, משאירות את המשפחה הקטנה בפרטיות. פתיחת הצוואה זה אירוע אישי.

שלום מאיר קורע את המעטפה ברעד. צביה חנה מסתכלת לעבר הדלת. 'רק שחיים דוד לא יבוא עכשיו, זה יהיה לא נעים'...
כי לא ידע האדם את עתו. הכל למיתה הן עומדים. עת ללדת ועת למות.

בני משפחתי היקרים.

אל תרבו בצער ובבכי, סוף כל האדם למות.

מבקש אני מחילה ממכם, ומכל מי שנפגע ממני בכל אופן שהוא. דאגו לשלם חובותיי.

צביה חנה. הרבי בעשיית חסדים, ודאגי לחינוכו של בננו אהובינו שלום מאיר. שיגדל ויפרח ויעשה נחת רוח לאבות שבשמים.

לא זכיתי להכניסו לחופה, עשי את זה בשמחה ובאהבה.

בעניין הסוד בשחיטה, שאין מגלים אלא לשוחטים, זכרי ללמדו את השוחט הבא אחרי, למען לא תפסק המסורת בעירנו.

שלום מאיר אהובי. עשה כל מה שבכוחך לעילוי נשמתי. בתפילה, בלימוד משניות ובכל לימוד, בעשיית חסד, בקדושה ובטהרה.

התפללתי עליך בחיי, ובל"נ אשתדל להעתיר לטוב עבורך ועבור אמך אף לאחר מותי, ככל שיהיה בכוחי.

בענין נכסי, פתחו הצוואה השנייה שהופקדה אצל המרא דאתרא לאחר י"ב חודש.

המייחל לטוב בזה ובבא. חיים דוד

שלום מאיר מתייפח. הוא לא מצליח לעצור את הבכי. הוא רוצה להישאר הבחור החזק, עבור אמא, עבור עצמו, אבל זה קשה. כל כך קשה.

'הייתי כל עולמו של אבא. כמה עשה למעני, כמה חשב לטובתי. כל הצוואה סובבת סביבי. ואני מה? הייתי עסוק בעצמי. במריבות הקטנוניות של החיים. בהנאות הטיפשיות'.

צביה חנה מנסה לעצור את בכיו. 'שולמ'קה די! תכף אבא יבוא, ולא יבין למה אתה בוכה, אתה כבר לא ילד'.

זה לא ממש עוזר. הבכי רק גובר. על אבא. על אמא. על עצמו ומצבו, ועל השידוך המתעכב.
***​

שכנא יושב בחדר העבודה שבביתו, ומביט שוב ושוב בהסרטה שקיבל מקארל. כל כך ברור. כל כך חד. ברוך מבקש סבסוד להופעה של יודי. במילים ברורות.

התקשורת החרדית המתפתחת כל כך בארץ ישראל, תהנה לסקר את זה בכותרות ענק. הנה ההוכחה שלא ניתן לקיים קהילות כמו פעם.

נכד המרא דאתרא עובד בעצמו על פריצת הגדרות. יש יותר טוב מזה?

שכנא לא יעשה את זה בחינם. הוא יוצא למכרז.

'מני? שלום. אתה לא מכיר אותי. אני אחד מחברי קהילת פירט. יש בידי הסרטה'...

זהו. הוא סיים לדבר עם כל העורכים הראשיים, עכשיו נשאר לחכות ולראות מי ישלם יותר.

'רגע, מה זה?' שכנא נדהם.

בזה אחר זה צצות כותרות בכל אתרי התקשורת החרדים ישראלים: 'זעזועים בהנהגת פירט. מידיעות ראשוניות המגיעות לרשותנו, נראה כי הרב מאבד את אחיזתו בבני הקהילה'...

זהו. זה יצא משליטה. מהר מידי, טוב מידי.​
 

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אולי הוא מספר שם שאני מאומץ
חח כמו כל ילד חרדי מתחיל (זה הרי חצי ממדף הספרים החרדי)
שאני יפתח ישיבה לזכרו
אפתח **סליחה הייתי חייבת
בום. שלום מאיר נתקע בדלת הבית הסגורה.
גם אני נתקעתי בפאנץ'...
סורי הייתי באמצע להעתיק את ה-
שאני יפתח ישיבה לזכרו
ואז נתקעתי בדלת הסגורה :D:D
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מבית המטבחיים
למיטב זכרוני, מקובל כיום לכנות את המקום בשם "משחטה".
האם קהילת פירט החליטו לחזור לימים עברו גם בביטוי הזה?
לבסוף, טלפון אישי עם המרא דאתרא ר' עקיבא פותר את התסבוכת. הרב מודיע חד משמעית שבמקרה זה אין שום איסור לכל הדעות.
מבריק. כל כך נהנתי!
בעניין הסוד בשחיטה, שאין מגלים אלא לשוחטים, זכרי ללמדו את השוחט הבא אחרי, למען לא תפסק המסורת בעירנו.
אוה. עוד סודות?!
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
הטעות במקור. סתם, בעז"ה יתוקן, אם יצא שוב בעוד פורמט. כאן כבר א"א לערוך...
אז נתקעתי בדלת הסגורה
אאוץ'. סליחה. **הייתי חייב...
למיטב זכרוני, מקובל כיום לכנות את המקום בשם "משחטה".
צודקת, אך יש יוצאים מן הכלל...
מבריק. כל כך נהנתי!
תודה!
אוה. עוד סודות?!
סתם זורק השערה... אולי זה קשור לסוד הידוע מכבר, על הסחיבות המסתוריות בלילות...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  16  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה