בטחוני פיגוע במעלה אדומים

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
השר בן גביר הגיע לזירת הפיגוע,
המפכ"ל הגיע לפני כמחצית השעה לזירת הפיגוע ודיבר עם הקצין מנטרל המחבל.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
‏ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל ל׳חדשות 14׳ - ״המחבל הוא פלסטיני עובד עם אישור עבודה, הוא עבד במתנ״ס בניקיון כבר כמה שנים, בודקים עם המשטרה כיצד הוא השיג את הנשק״.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
דובר חמאס עבד א-לטיף אל-קאנוע על הפיגוע במעלה אדומים: "מברכים על פעולת הירי ההרואית במעלה אדומים - להגנה על מסגד אל-אקצא ובתגובה על פלישות המתנחלים".
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
כל רגע:


חמישה בני אדם נפצעו בפיגוע ירי שאירע בצהריים (שלישי) סמוך לקניון במעלה אדומים, ממזרח לירושלים. בין הנפגעים - גבר כבן 40 שנפצע באורח קשה. אזרחים וקצין מג"ב שהיה בדרכו להסתפר נטרלו את המחבל. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הינו עובד במתנ"ס העירוני. נבדק האם קיבל סיוע. המפכ"ל קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיעו לזירת הפיגוע.

הפיגוע התרחש בזמן שראש הממשלה נתניהו מקיים התייעצות ביטחוניים יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל בפיקוד מרכז. לשכת ראש הממשלה מסרה כי מקבל עדכונים שוטפים ביחד עם שר הביטחון, בבסיס פיקוד מרכז על הפיגוע במעלה אדומים.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי ופינו לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים 4 פצועים, בהם גבר כבן 40 במצב קשה ו-3 במצב בינוני, מהם גבר בן 29, גבר בן 28 וגבר בן 37.

חובש רפואת חירום במד"א דוד תורג'מן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו 2 גברים בני 29 ו-27 בהכרה מלאה ועם פצעי ירי בגפיים כשהם בסמוך לקניון. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים וחבישות והם פונו במצב בינוני ויציב לבית החולים. במקביל קיבלנו דיווחים נוספים על עוד 2 פצועים שנמצאים בזירה סמוכה. כוחות נוספים של מד"א שהגיעו גם כן למקום העניקו להם טיפול רפואי ופינו לבית החולים גבר כבן 40 במצב קשה וגבר בן 28 במצב בינוני."


במשמר הגבול אמרו כי קצין שהיה בדרכו למספרה, שלא בתפקיד, שמע קול ירי וצעקות של עוברי אורח. הקצין החל לסרוק את השטח לאיתור המחבל. המחבל החל לפתוח בירי לעבר הקצין שחתר למגע ונטרל את המחבל.
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית

הקצין ירה במחבל בדרכו למספרה: "צעקתי לו לעצור והתחיל לבצע לכיווני ירי" • צפו​

הקצין שנטרל את המחבל בפיגוע הירי במעלה אדומים שוחח עם המפכ"ל ושחזר את רגעי האימה והנטרול שמנע בחסדי שמיים פצועים נוספים • "לא הייתי בטוח עדיין שזה המחבל, צעקתי לו לעצור, הוא לא עצר, והתחיל לבצע לכיווני ירי"

קצין מג"ב שנטרל את המחבל בפיגוע הירי במעלה אדומים, בו נפצעו חמישה בני אדם, ביניהם שניים במצב קשה, שוחח עם המפכ"ל שבתאי, ושחזר את רגעי האימה – והנטרול שמנע בחסדי שמיים פצועים נוספים.

הוא סיפר: "הגעתי למספרה, ואז שמעתי צעקות וירי, ראיתי אנשים מתחילים לרוץ – משהו שלא כל כך אופייני פה. יצאתי מהמספרה, הוצאתי אקדח, לקח לי משהו כמו 60-50 שניות, בהתחלה אמרו למעלה, אחר כך אמרו למטה, יצאתי מהצומת למטה הסתכלתי שמאלה וימינה, וראיתי בחור שלובש אפוד זוהר מחזיק אקדח ביד"

"לא הייתי בטוח עדיין שזה המחבל, צעקתי לו לעצור, הוא לא עצר, והתחיל לבצע לכיווני ירי. ברגע שפתח בירי, הבנתי שזה המחבל". כשנשאל על ידי המפכ"ל, "באיזה טווח היית?", השיב הלוחם: "משהו כמו 20 או 30 מטרים, פלוס מינוס. אני לא זוכר בדיוק".
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית

בן גביר בזירת הפיגוע: "זה בדיוק מה שאנחנו רוצים, חתירה למגע, נחישות" • צפו​

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע היום (שלישי) למקום הפיגוע במעלה אדומים ונתן הצהרה לתקשורת. בדבריו אמר כי "המדיניות הזאת שאנחנו מובילים במשרד לביטחון לאומי לתת כלי נשק, לחלק כלי נשק לכמה שיותר אזרחים שיכולים להגן על עצמם, להגן על עם ישראל, להגן על האזרחים – שמוכיחה את עצמה.".

בפתח דבריו אמר: "אנחנו, אני והמפכ"ל מקבלים את האירוע הזה כאשר אנחנו נמצאים בסיס מג"ב במכמש, הגעתי לשם יחד עם המפכ"ל כדי לקבל סקירה, כדי לראות את הפעילות המבצעית של מג"ב והנה אנחנו מקבלים את המגבניקים הגיבורים שלנו בחי. שמעתי את הקצין, התרשמתי מאוד, זה בדיוק מה שאנחנו רוצים, חתירה למגע, נחישות, נטרול ופעילות מאוד מאוד מהירה".

"כמובן מכאן אני שולח איחולי החלמה ורפואה שלמה לפצועים, אנחנו מתפללים עבורם. אני חושב שהמדיניות הזאת שאנחנו מובילים במשרד לביטחון לאומי לתת כלי נשק, לחלק כלי נשק לכמה שיותר אזרחים שיכולים להגן על עצמם, להגן על עם ישראל, להגן על האזרחים. זו מדיניות חשוב שמוכיחה את עצמה. כאן זה היה קצין מג"ב, בפעם שעברה זה היה אזרח. אני חושב שהשילוב הזה של אזרחים, של אנשים מג"ב, של לוחמים, של שוטרים שמגנים על מדינת ישראל – זה השילוב הנכון", הוסיף.

"אנחנו אסירי תודה לקצין הזה שיש לו היום יום נישואים אז אנחנו גם רוצים לברך אותו שמחה כפולה ומכופלת. טוב לעם ישראל כמה שיותר מחבלים הרוגים כמה שיותר מחבלים מנוטרלים. תודה ללוחמי מג"ב", אמר לסיום.
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים


 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
׳ישראל היום׳: צעד חסר תקדים במעלה אדומים - לאחר הפיגוע הורו בעירייה לאפשר רק לתושבים כניסה לתוך היישוב. בני כשריאל: ״אנו מעלים באופן מיידי את רמת האבטחה בשטחי העיר. הכניסה תוגבל לאנשים שאינם תושבי העיר״.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
מ"מ ראה"ע מעלה אדומים גיא יפרח בגל"צ: למחבל היה אישור עבודה מהשב"כ. הוא היה עובד חדש יחסית במתנ"ס פרטי.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
בי"ח 'שערי צדק' בעדכון: ליחידת הטראומה הגיעו מזירת הפיגוע במעלה אדומים שני פצועים קשה ופצוע אחד קל.

'הדסה': אל יחידת הטראומה בהר הצופים פונו שלושה פצועים מהפיגוע במעלה אדומים, שלושתם בהכרה מלאה ונבדקים כעת.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
השר בן גביר בזירת הפיגוע: מה שקרה זה בדיוק מה שאנחנו רוצים - חתירה למגע, נחישות וניטרול. הפעם זה היה לוחם, אבל המדיניות שלנו לחלק כמה שיותר כלי נשק מוכיחה את עצמה.
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
משה תורג׳מן, אחד מהפצועים בפיגוע במעלה אדומים ל׳כאן 11׳ - ״אני וקצין מג״ב רצנו בטירוף ועברנו ליד המחבל שהיה לבוש עם ווסט של אבטחה. לא ייחסנו לו חשיבות, עד שאנשים מהחלונות צעקו לנו ״זה הוא, זה הוא״.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה