כלי נגינה פורום למנגנים בכינור

האם אתה מנגן בכינור?


  • סה"כ מצביעים
    291

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אחת ולתמיד:
מישהו יכול להסביר לי איך עושים ויברטו (אפילו להעלות סרטון או תמונות שלכם מבצעים אם זה מסובך להסביר)? כנראה אני אוחז את הצוואר חזק מדי.. אני פשוט לא מצליח להגיע למצב של אחיזה עדינה שתאפשר לאצבע חופש תנועה ליצירת ויברטו.

(כבודו של ליאופולד מוצרט במקומו מונח. שיעטה מסכה ויתחסן נגד פרכסת).
אנסה לכתוב לך כמה טיפים אבל שתדע שאין תחליף ללימוד אצל מורה(אני יסביר בהמשך)
א' לפני שאתה מדבר על וויבראטו אתה חייב ללמוד להרפות את היד, רק האגודל תומך בכינור! אסור שהכרית של כף היד(לא מצאתי כינוי לזה)תתמוך בצוואר הכינור! מכיוון שלא ניתן להתקדם כך לא למעבר פוזיציות ולא לוויבראטו!
ב' לוקחים מטלית כל שהיא ונעמדים ליד הקיר ומצמידים את הכינור לקיר (מצמידים את הסכרול או בעברית השבלול)על המטלית ואז כשכינור נתמך בין הצוואר והקיר ניתן להשתמש ביד ביתר חופשיות ולתרגל וויבראטו,
(לגבי השאלה לאיזה כיוון הוויבראטו נעשה מצד ימין לשמאל ולא קדימה אחורה!)
ג' טיפ ששמעתי מחבר ולא בדקתי האם הוא נכון! תופסים בעדינות את קצה השולחן עם האגודל בצד אחד ואחת האצבעות בצד השני ומניעים את היד ימינה ושמאלה בתנועה של וויבראטו.

שיעור קטן: המורה שלי אמר לי פעם שוויבראטו זה פיזיקה ולכן זה צריך להעשות בצורה מושכלת כלומר ברגע שהאצבע נעה מהמקום בעצם התו משתנה ולכן צריך לשים לב שעושים וויבראטו ולא רבע או חצי טון שזה בעצם זיוף ולא וויבראטו!
דבר נוסף שצריך לשים לב אליו זה שיש כמה סוגי וויבראטו לכל סוג רגש שרוצים להביע, למשל בשיר ציגיינעוויזן של סאראסטה הוויבראטו הרבה יותר רחב והוא נקרא וויבראטו צועני (דומה לוויבראטו שמנגנים במוזיקה שלנו)זה גם מה שפרלמן עושה ב"יידישע מאמא" למרות שהוא לא כל כך ראיה כי הוויבראטו שלו תמיד יותר רחב

בהצלחה רבה
 

קוד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אבל שתדע שאין תחליף ללימוד אצל מורה
צודק. למדתי בעבר. באמת אין תחליף. אבל כרגע גם אין כסף...

וואו, ממש ממש תודה רבה לך @יוק , ול @~sol key~ , ל @אינסטרומנט ול @shiffy1 על העזרה וההסברים הטובים. בע"ה כבר ניסיתh כמה מהטיפים. מקוה לעדכן בקרוב על תוצאות טובות.
רק שאלה לסיום במיוחד לך @יוק - איך אמת הזרוע צריכה לנוע: האם קדימה ואחורה כדי להניע את האצבע לאורך צוואר הכינור, או רק בסיבוב במקום לשני הכיוונים כדי שהאצבע תתגלגל גלגול חלקי על המיתר?
או שאמת הזרוע כלל לא זזה ומדובר רק על אימון של הענת האצבע לאורך המיתר תוך הרפיה של שאר הזרוע? אני חושב שזו הנקודה המרכזית שמעכבת אותי מביצוע נכון. פשוט כשאני מנסה לעשות ויברטו- כל הכינור זז לי ואני לא מבין מה הכיוון בכלל...
 

תמר - מוזיקה וסאונד

משתמש רשום
מוזיקה ונגינה
פשוט כשאני מנסה לעשות ויברטו- כל הכינור זז לי ואני לא מבין מה הכיוון בכלל...
אולי כי התמיכה שלך לכינור יותר מדי מסתמכת על יד שמאל?
יש שמאל לא אמורה לתמוך בכלל בכינור.
תנסה בשלב הראשון להתרגל להחזיק את הכינור רק בין הסנטר לכתף (בלי לפחד, הוא לא נופל..).
אח"כ, כשתתרגל לזה שיד שמאל לא תומכת בכינור, היא תהיה משוחררת, והוויברטו יבוא הרבה יותר בקלות.
בהצלחה!
 

קוד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אולי כי התמיכה שלך לכינור יותר מדי מסתמכת על יד שמאל?
יש שמאל לא אמורה לתמוך בכלל בכינור.
תנסה בשלב הראשון להתרגל להחזיק את הכינור רק בין הסנטר לכתף (בלי לפחד, הוא לא נופל..).
אח"כ, כשתתרגל לזה שיד שמאל לא תומכת בכינור, היא תהיה משוחררת, והוויברטו יבוא הרבה יותר בקלות.
בהצלחה!
אוקי.. אבל אני באמת מקפיד על אחיזה נכונה- שהכף לא תומכת כלל. אבל בכ"ז- אני תומך עם האגודל ולוחץ עם האצבעות על המיתרים, וזו התוצאה. איך אני נגמל מזה ומצליח לוברט כראוי?
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אוקי.. אבל אני באמת מקפיד על אחיזה נכונה- שהכף לא תומכת כלל. אבל בכ"ז- אני תומך עם האגודל ולוחץ עם האצבעות על המיתרים, וזו התוצאה. איך אני נגמל מזה ומצליח לוברט כראוי?
הטיפ עם הקיר אמור לעזור לזה מאד
 

Violinist

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
@~sol key~
איך אתם עושים ווברטו? התזוזה לאורך המיתר או לרוחב?
מצ"ב תמונה להמחשה
צפה בקובץ המצורף 1105180
הי איזה יופי לא ראיתי שהאשכול הזה קם לתחיה...
הגיע הזמן...
ויברטו בגיטרה עושים או לאורך או לגובה וזה יותר באמת שני סוגי ויברציות
אבל בכינור כמו שכתבו רק לאורך המיתר
במקרה שיעשו ימין ושמאל זה יגע במיתרים אחרים ויגרום לרעשים
 

קוד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אולי כי התמיכה שלך לכינור יותר מדי מסתמכת על יד שמאל?
יש שמאל לא אמורה לתמוך בכלל בכינור.
תנסה בשלב הראשון להתרגל להחזיק את הכינור רק בין הסנטר לכתף (בלי לפחד, הוא לא נופל..).
אח"כ, כשתתרגל לזה שיד שמאל לא תומכת בכינור, היא תהיה משוחררת, והוויברטו יבוא הרבה יותר בקלות.
בהצלחה!
עזרתכם בדחיפות חברים!!
אוקי, בדקתי, ואני חושב שהבעיות המרכזיות שלי הן שתיים שהן אחת:
גיליתי שאני פשוט אוחז לא נכון, ונסמך על הכינור עם בסיס האצבע הראשונה- מלבד הסתמכות על יד שמאל.
עכשיו כשאני מנסה לתקן את זה, ולהחזיק ביד שמאל עם אגודל זקוף ולשחרר את האצבעות ולהצליח לווברט סוף סוף, האגודל פשוט מחליק וצוואר הכינור 'בורח לי אל בין האגודל לאצבע ונוצרת לי הישענות עם בסיס האצבע על האגודל.

הדרך להגמל מזה היא פשוט בלתרגל שוב ושוב בעקשנות?
 

אינסטרומנט

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מתחת לשחיף (הצוואר של הכינור) אתה מחזיק את האגודל.
מלמעלה לשחיף האצבע שלוחצת על המקום הרצוי במיתר.
בשעת וויבראטו הכרית של האצבע הלוחצת מלמעלה "מתגלגלת" על המיתר קדימה ואחורה ויוצרת את הרעידה בצליל.

הלחיצה שבין שתי האצבעות צריכה להיות מספיקה כדי להחזיק את הכינור ולא להחליק.
אם הוא מחליק, אולי הוויבראטו יותר מדיי חזק, או שהאחיזה לא מדוייקת או רפויה מדיי (אבל אל תתפוס חזק מדיי!)
שים לב, במהלך הנגינה האגודל לא סתם עומד במקום אחד, הוא תמיד יזוז למצוא את המיקום הנוח ביותר מול האצבע שאוחזת מלמעלה.
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עזרתכם בדחיפות חברים!!
אוקי, בדקתי, ואני חושב שהבעיות המרכזיות שלי הן שתיים שהן אחת:
גיליתי שאני פשוט אוחז לא נכון, ונסמך על הכינור עם בסיס האצבע הראשונה- מלבד הסתמכות על יד שמאל.
עכשיו כשאני מנסה לתקן את זה, ולהחזיק ביד שמאל עם אגודל זקוף ולשחרר את האצבעות ולהצליח לווברט סוף סוף, האגודל פשוט מחליק וצוואר הכינור 'בורח לי אל בין האגודל לאצבע ונוצרת לי הישענות עם בסיס האצבע על האגודל.

הדרך להגמל מזה היא פשוט בלתרגל שוב ושוב בעקשנות?
אם זה מעניין אותך אני יכול להמליץ לך על מורה מיוחד שיכול לעזור לך ספציפית בזה, תקח כמה שיעורים ותשדרג את האחיזה והוויבראטו,
אותי הוא הקפיץ בכמה וכמה מדרגות.
 

כיסופים-סאונד ונגינה

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
בסיעתא דשמיא

אם האחיזה לא נכונה
ומשתמשים באצבע עצמה לאחוז בכינור
כדאי לשים עט/מחק/או משהו דומה
במקום של האחיזה בין האצבע לצוואר הכינור
ז"א שהאצבע לא תוכל לנגוע בצוואר הכינור
אלא תצטרך להתמודד עם אחיזה קצת יותר מרוחקת
בתחילה זה קשה מאוד ולא מבינים איך אפשר לנגן.
אך לאחר כמה פעמים-יש להתמיד כמובן
זה משחרר את האחיזה.
ולא לחשוב שאחרי פעם אחת זה עוזר!!

לאחר מכן אחרי שיודעים איך לא לתת לאצבע להחזיק
כשמנגנים יש לשים לב שהאצבע פשוט לא תיגע.
ההבדל בין לנגוע לבין לא הוא מינורי ממש

ואז אפשר להתקדם לויברטו.

יש לי כמה תרגילים לויברטו מניסיון רב.
אם מענין מישהו אכתוב אותם.
 

קוד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אולי כי התמיכה שלך לכינור יותר מדי מסתמכת על יד שמאל?
יש שמאל לא אמורה לתמוך בכלל בכינור.
תנסה בשלב הראשון להתרגל להחזיק את הכינור רק בין הסנטר לכתף (בלי לפחד, הוא לא נופל..).
אח"כ, כשתתרגל לזה שיד שמאל לא תומכת בכינור, היא תהיה משוחררת, והוויברטו יבוא הרבה יותר בקלות.
בהצלחה!
מתחת לשחיף (הצוואר של הכינור) אתה מחזיק את האגודל.
מלמעלה לשחיף האצבע שלוחצת על המקום הרצוי במיתר.
בשעת וויבראטו הכרית של האצבע הלוחצת מלמעלה "מתגלגלת" על המיתר קדימה ואחורה ויוצרת את הרעידה בצליל.

הלחיצה שבין שתי האצבעות צריכה להיות מספיקה כדי להחזיק את הכינור ולא להחליק.
אם הוא מחליק, אולי הוויבראטו יותר מדיי חזק, או שהאחיזה לא מדוייקת או רפויה מדיי (אבל אל תתפוס חזק מדיי!)
שים לב, במהלך הנגינה האגודל לא סתם עומד במקום אחד, הוא תמיד יזוז למצוא את המיקום הנוח ביותר מול האצבע שאוחזת מלמעלה.
אם זה מעניין אותך אני יכול להמליץ לך על מורה מיוחד שיכול לעזור לך ספציפית בזה, תקח כמה שיעורים ותשדרג את האחיזה והוויבראטו,
אותי הוא הקפיץ בכמה וכמה מדרגות.
בסיעתא דשמיא

אם האחיזה לא נכונה
ומשתמשים באצבע עצמה לאחוז בכינור
כדאי לשים עט/מחק/או משהו דומה
במקום של האחיזה בין האצבע לצוואר הכינור
ז"א שהאצבע לא תוכל לנגוע בצוואר הכינור
אלא תצטרך להתמודד עם אחיזה קצת יותר מרוחקת
בתחילה זה קשה מאוד ולא מבינים איך אפשר לנגן.
אך לאחר כמה פעמים-יש להתמיד כמובן
זה משחרר את האחיזה.
ולא לחשוב שאחרי פעם אחת זה עוזר!!

לאחר מכן אחרי שיודעים איך לא לתת לאצבע להחזיק
כשמנגנים יש לשים לב שהאצבע פשוט לא תיגע.
ההבדל בין לנגוע לבין לא הוא מינורי ממש

ואז אפשר להתקדם לויברטו.

יש לי כמה תרגילים לויברטו מניסיון רב.
אם מענין מישהו אכתוב אותם.
אוקי- אתם, וכל מי שאמר שאני כנראה לא מחזיק את הכינור נכון- צדקתם.
חיפשתי ומצאתי סרטונים, וגיליתי את הטעות. גם הסתמכתי יותר מדי על שמאל, וגם 'חיבקתי' את צוואר הכינור עם בסיס האצבע והאגודל בלי שום מרווח. ראיתי פשוט איך יצחק פרלמן מחזיק את הכינור, וגם מצאתי הסבר בנוסף לשלכם: אחיזת יד שמאל היא כך שהחוליה התחתונה של האגודל תומכת בצוואר כך שיִוָתֵר רוח עד לשורש האגודל. ואם הבנתי נכון, הוויברטו מבוצע כך שעגילות האגודל משמשת כמעין ציר סיבוב כאשר מנענעים קלות את שורש היד וכרית האצבע מתגלגלת קלות לפנים ולאחור על המיתר. ננס על כתפי הענקים פה.

תודה רבה לכולכם, גם ל @יוק על ההמלצה למורה. ב"ה אני כבר מתחיל לראות התקדמות!
 

כיסופים-סאונד ונגינה

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
שהחוליה התחתונה של האגודל תומכת בצוואר

בסיעתא דשמיא

כך יצחק פרלמן אוחז
לא ראיתי עוד שאוחזים עם האגודל למטה עד כדי כך.
האגודל שלו גם משוחרר מאד מאוד
מה שתורם לויברטו היפהפה והרחב שלו

אם זה נוח לכם- תמשיכו כך
אם לא
לא צריכים ממש בחלק התחתון של האגודל
אלא הוא צריך קצת להציץ מעל לצוואר
 

קוד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בסיעתא דשמיא

כך יצחק פרלמן אוחז
לא ראיתי עוד שאוחזים עם האגודל למטה עד כדי כך.
האגודל שלו גם משוחרר מאד מאוד
מה שתורם לויברטו היפהפה והרחב שלו

אם זה נוח לכם- תמשיכו כך
אם לא
לא צריכים ממש בחלק התחתון של האגודל
אלא הוא צריך קצת להציץ מעל לצוואר
רגע, אז צריך עם הפרק האמצעי או התחתון של האגודל?
האחיזה של פרלמן מאוד הזכירה לי את איך שצריך להחזיק גיטרה (וכך אני מחזיק גיטרה).
 

כיסופים-סאונד ונגינה

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
בסיעתא דשמיא

לא ראיתי עוד שאוחזים כמו פרלמן.

אני אוחזת בחצי התחתון של הפרק הראשון של האגודל
ושהחצי העליון מציץ לכיוון מעלה
מעל צוואר הכינור.

אבל שוב- אם זה נוח לכם
ואתם שולטים על האצבעות ועל המיקום המדויק שלהם
ומצליחים לעשות וויברטו נכון
תחזיקו כך.
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני אוחזת בחצי התחתון של הפרק הראשון של האגודל
ושהחצי העליון מציץ לכיוון מעלה
מעל צוואר הכינור.
כך אוחז מרדכי ברוצקי והוא אחד מאמני הוויבראטו שראיתי
ניתן לראות את זה בבירור בשניה 40 ואילך.
גם כאן ניתן לראות הרבה מאד
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

למעלה